McLaren Mercedes: Is de liefde voorbij?

Gestart door Tim C, 02 november 2009 - 16:26:16

« vorige - volgende »

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 09:32:12
Citaat van: Burorri op 17 november 2009 - 17:31:19
Citaat van: F_A_Diaz op 17 november 2009 - 17:03:02
Sabbatical nemen? Ik denk dat hij niet weer terugkomt hoor als hij een jaar stopt, niet bij een topteam in ieder geval. Daar zijn genoeg betere gegadigden voor.
Ik weet het eigenlijk niet. Persoonlijk hoop ik van wel, maar als hij goed aanbod krijgt natuurlijk wel en ik denk dat Kimi nog steeds 1 van de 4 beste rijders is.

Die een salaris vraagt wat op gelijke hoogte staat met dat van ene Schumacher die 7-voudig WK is en 91 GP overwinningen heeft betaald.

Raikkonen moet even weer met beide benen op de grond komen. Het is een prima coureur maar hij staat zeker niet op zo'n eenzame hoogte dat een dergelijk salaris normaal is.
Toch krijgt ie dat salaris wel en dat zelfs zonder er iets voor te doen. Raikkonen doet gewoon wat ieder normaal mens zou doen. Het gaat hier wel om miljoenen euro's hè! Raikkonen staat echt wel met beide benen op de grond, en heeft eigenlijk gewoon een logische keuze gemaakt. Voor de vele fans die ie heeft erg jammer.

F_A_Diaz

Ik zie het verschil tussen veel geld hebben en veel meer geld hebben niet zo.

Raikkonen heeft nu al meer geld dan ie in zijn leven kan opmaken, wat boeit die 15 miljoen euro extra dan? Als hij een sportman is die van de sport houdt dan gaat hij gewoon voor 5 miljoen per jaar bij McLaren racen, die sturen hem echt niet weg voor dat bedrag.
En van 5 miljoen per jaar hoef je ook niet naar de voedselbank.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 09:57:46
Ik zie het verschil tussen veel geld hebben en veel meer geld hebben niet zo.

Raikkonen heeft nu al meer geld dan ie in zijn leven kan opmaken, wat boeit die 15 miljoen euro extra dan? Als hij een sportman is die van de sport houdt dan gaat hij gewoon voor 5 miljoen per jaar bij McLaren racen, die sturen hem echt niet weg voor dat bedrag.
En van 5 miljoen per jaar hoef je ook niet naar de voedselbank.
da's altijd zo makkelijk om te zeggen. Hij heeft in de sport zn doelstellingen ook al gehaald, ff een jaartje er tussenuit zou nog wel eens goed kunnen uitpakken.

F_A_Diaz

Daar gaat het toch helemaal niet om, wat heeft dat te maken met de discussie dat hij overduidelijk voor geld kiest en buitensporig veel vraagt voor zijn diensten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

#79
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 10:48:34
Daar gaat het toch helemaal niet om, wat heeft dat te maken met de discussie dat hij overduidelijk voor geld kiest en buitensporig veel vraagt voor zijn diensten.
Hij kiest idd voor geld, logisch gezien het enorme verschil in wat ie krijgt als ie niet rijdt tov wat ie bij McLaren kan krijgen. Mocht hij nog geen WK zijn geworden was de situatie misschien heel anders geweest en had ie misschien meer naar het sportieve gedeelte gekeken. De manier waarop Raikkonen hier wordt neergezet vind ik een beetje overdreven. Bovendien denk ik dat hij bij McLaren ook nog eens een veredelde 2e rijder zou worden achter Hamilton, misschien heeft dat ook nog wel meegespeeld.15 miljoen euro inleveren en door Hamilton om de oren gereden worden is misschien ook niet zo aantrekkelijk. Hij vraagt niet buitensporig veel voor zn diensten, dr is m buitensporig veel aangeboden destijds door Ferrari, dat ie dat niet zomaar wil opgeven is een ander verhaal.

campos

nog ff wat anders; mocht McLaren Raikkonen een contract aanbieden, geven ze daarmee Ferrari weer een enorm financieel voordeel, die hoeven dan Raikkonen zn afkoopsom niet te betalen.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 10:48:34
Daar gaat het toch helemaal niet om, wat heeft dat te maken met de discussie dat hij overduidelijk voor geld kiest en buitensporig veel vraagt voor zijn diensten.
Heeft er toch wel wat mee te maken, dat zou een reden kunnen zijn voor zijn beslissing. Of die Xmiljoen van Ferrari inleveren en een hoog(te hoog?) bedrag vragen bij Mclaren. Als het voor hem zo beter uitpakt om een jaartje te stoppen, en volgend jaar in te kunnen stappen, vind ik het niet eens zo heel onlogisch
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: campos op 18 november 2009 - 11:29:58.15 miljoen euro inleveren en door Hamilton om de oren gereden worden is misschien ook niet zo aantrekkelijk.

15 miljoen meer verdienen en om de oren gereden worden door Hamilton is dus wel aantrekkelijk? Het gaat dus alleen maar om geld.

CitaatHij vraagt niet buitensporig veel voor zn diensten, dr is m buitensporig veel aangeboden destijds door Ferrari, dat ie dat niet zomaar wil opgeven is een ander verhaal.

Je krijgt betaald conform je marktwaarde, zijn marktwaarde was in 2007 hoog dus kon hij veel vragen. Na 2 matige seizoenen daalt je marktwaarde en moet je je prijs dus ook aanpassen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 18 november 2009 - 14:10:56Als het voor hem zo beter uitpakt om een jaartje te stoppen, en volgend jaar in te kunnen stappen, vind ik het niet eens zo heel onlogisch

En jij denkt dat hij volgend jaar wel bij een topteam kan instappen?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 14:18:27
Citaat van: Burorri op 18 november 2009 - 14:10:56Als het voor hem zo beter uitpakt om een jaartje te stoppen, en volgend jaar in te kunnen stappen, vind ik het niet eens zo heel onlogisch

En jij denkt dat hij volgend jaar wel bij een topteam kan instappen?
Waarom niet? Als er plek is bij een topteam, is er zeker kans dat hij die kan claimen. Mits hij niet te veel vraagt natuurlijk, maar dat is een ander punt. Vraag is natuurlijk: welke teams worden de top teams. Ferrari valt natuurlijk af. RBR zou ook kunnen, want die waren zeker geïnteresseerd in  Kimi. En Webber heeft al gezegd dat hij geen 16 jaar in de F1 wilt rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

tune

JB bij mclaren dus (gpupdate) , ik ben is benieuwd wat dat gaat geven...
To finish first, first you need to finish

Folkert

Kimi dus sabbatical. Maar hoezeker is de komst van Button? Brawn melde nog dat de onderhandelingen nog in vollegang waren.

Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/18/kimi-raikkonen-neemt-sabbatical-in-2010/
Trotse vader van Rosalie(L)

Tim C

Als het in persmededelingen staat zou ik zeggen dat het vrij officieel is ;-)


Een grotere middelvinger kan je als McLaren niet naar Mercedes sturen!

Folkert

Citaat van: Tim op 18 november 2009 - 14:55:25
Als het in persmededelingen staat zou ik zeggen dat het vrij officieel is ;-)


Een grotere middelvinger kan je als McLaren niet naar Mercedes sturen!
Dat is waar, maar ja, hoe betrouw baar is GPupdate ;) Wist overigens niet dat het een officieel persbericht was. :P
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

#89
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 14:14:32
Citaat van: campos op 18 november 2009 - 11:29:58.15 miljoen euro inleveren en door Hamilton om de oren gereden worden is misschien ook niet zo aantrekkelijk.

15 miljoen meer verdienen en om de oren gereden worden door Hamilton is dus wel aantrekkelijk? Het gaat dus alleen maar om geld.
dat zeg ik niet (om jouw woorden maar eens te gebruiken). als het sportief gezien enorm aantrekkelijk zou zijn, zou het goed kunnen dat ie voor minder zou zijn ingestapt. jij weet niet wat voor afwegingen raikkonen heeft gemaakt (ik ook niet), dus vind ik t wel heel makkelijk om hem als geldwolf af te schilderen. Raikkonen hoeft gewoon niet koste wat het kost F1 te rijden volgend jaar, ff een jaartje zonder komt m denk ik helemaal niet zo slecht uit.

Citaat
CitaatHij vraagt niet buitensporig veel voor zn diensten, dr is m buitensporig veel aangeboden destijds door Ferrari, dat ie dat niet zomaar wil opgeven is een ander verhaal.

Je krijgt betaald conform je marktwaarde, zijn marktwaarde was in 2007 hoog dus kon hij veel vragen. Na 2 matige seizoenen daalt je marktwaarde en moet je je prijs dus ook aanpassen.

ja, logisch, maar daar gaat het niet om. Kijk, als Raikkonen voor 2011 weer 20 miljoen gaat vragen, dan is ie niet realistisch, voor 2010 is  de situatie gewoon heel anders. Jij mag best van Raikkonen verwachten dat ie ff 15 miljoen inlevert zodat ie weer verzekerd is van een jaartje F1, ik vind dat een beetje vreemd. Hij heeft sowieso al niet heel erg veel op met de F1 wereld en heeft nu een jaar de tijd om zn andere sportieve ambities na te jagen.
Raikkonen heeft vorig jaar idd een slecht seizoen gehad (wel 10 snelste raceronden en nog 3e geworden), dit jaar heeft ie t wat mijj betreft wel erg goed gedaan, k denk vergelijkbaar met 2006 toen ie zn Ferrari contract tekende. Maar goed, dat doet er verder niet toe.