McLaren Mercedes: Is de liefde voorbij?

Gestart door Tim C, 02 november 2009 - 16:26:16

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Ik denk niet dat die deal tot 2015 stand blijft houden.

Ik vermoed dat McLaren zelf motoren gaat bouwen, afhankelijk van hoelang het duurt voordat ze dit onder de knie hebben zullen ze gebruik blijven maken van Mercedes motoren.
Ze willen zeg maar een soort van 2e Ferrari worden. Alles in eigen beheer bouwen en daarnaast exclusieve straatauto's bouwen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 16 november 2009 - 14:12:28
Ik vermoed dat McLaren zelf motoren gaat bouwen

Mja, wie weet kopen ze die motorenafdeling van BMW op eh, dat was één van de roddels de afgelopen weken. Ze moeten wel iets doen, dat zijn ze aan hun status verplicht. Motoren kopen van een ander team is een topteam onwaardig.

F_A_Diaz

Tegenwoordig nu alles bevroren is valt dat wel mee. Het maakt eigenlijk vrij weinig meer uit. Kijk naar Red Bull en Brawn, de nummer 1 en 2, hebben allebei een klantenmotor.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

ik denk niet dat McLaren zn eigen motoren zal gaan bouwen. Ze hebben altijd een externe motorenleverancier gehad en dat blijft gewoon zo. Bovendien tekenen ze niet voor niets een contract tot en met 2015. En idd, tegenwoordig maak je met motoren niet veel verschil meer, dus ik zie weinig redenen waarom McLaren hetzelf zou gaan doen.

Folkert

Citaat van: campos op 16 november 2009 - 14:57:25
ik denk niet dat McLaren zn eigen motoren zal gaan bouwen. Ze hebben altijd een externe motorenleverancier gehad en dat blijft gewoon zo. Bovendien tekenen ze niet voor niets een contract tot en met 2015. En idd, tegenwoordig maak je met motoren niet veel verschil meer, dus ik zie weinig redenen waarom McLaren hetzelf zou gaan doen.
Misschien is het voor Mclaren wel nuttig hun eigen motoren te bouwen, onafhankelijk zijn van andere motor leverancier.
Trotse vader van Rosalie(L)

kx22

Wouden ze niet een nieuwe regel instellen als: iedereen dezelfde motor? Dat zou meer kosten besparen.

Folkert

Ze moeten in mijn ogen gewoon weer terug gaan naar echte motoren. Geen beperking, gewoon racen.

Hoorde van het weekend de schitterende v12 van Ferrari in 1991? Man wat was dat geluid aangenaam om naar te luisteren.
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

McLaren en Mercedes, jaren het gelukkige koppel en nu is Mercedes ervandoor met Brawn. Ik ben wel eens benieuwd wat dit gaat teweeg brengen voor McLaren en met welke motorleverancier ze binnen twee jaar gaan rondrijden. Dat ze hun eigen motor gaan bouwen betwijfel ik. Vroeger hebben ze ook rondgereden met Honda en Ford.

flupke3

Ik kan me moeilijk  voorstellen dat mercedes mclaren van de laaste up dates zal voorzien
al is het verschil tussen de moteren niet zo belangrijk meer door de strenge regelementen?
En als mclaren in de toekomst zelf moter gaat bouwen gaat dit veel geld kosten en is dit wel haalbaar?

zeph

Groot nieuws hoor. Na 50 jaar Mercedes terug in de F1 als team. Ik hoop dat Raikkonen voor hun een uitzondering wil maken!

F_A_Diaz

Citaat van: campos op 16 november 2009 - 14:57:25
ik denk niet dat McLaren zn eigen motoren zal gaan bouwen. Ze hebben altijd een externe motorenleverancier gehad en dat blijft gewoon zo.

Sterke argumentatie.

CitaatBovendien tekenen ze niet voor niets een contract tot en met 2015.

Volgens mij is het geen bindend contract. Mercedes had nog een contract tot 2012, daar komen ze nu vanaf door McLaren een contract aan te bieden tot 2015 zodat de deur open is voor de overname van Brawn.

CitaatEn idd, tegenwoordig maak je met motoren niet veel verschil meer, dus ik zie weinig redenen waarom McLaren hetzelf zou gaan doen.

Ik zie daar juist een reden in om het zelf te gaan doen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

sterke argumentatie om te zeggen dat ze het dan juist wel gaan doen ;).

Ik denk dat zolang Mclaren nog de Mercedes motoren gebruikt, ze geen reden hebben om eigen motoren te ontwikkelen. Daarnaast is het een risico om over te gaan op eigen motoren. Ze zullen toch nog een paar jaar wennings tijd nodig hebben voor ze echt mee doen. Tenzij ze dus de BMW fabrieken over nemen.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 17 november 2009 - 11:00:34
Citaat van: campos op 16 november 2009 - 14:57:25
ik denk niet dat McLaren zn eigen motoren zal gaan bouwen. Ze hebben altijd een externe motorenleverancier gehad en dat blijft gewoon zo.

Sterke argumentatie.

CitaatBovendien tekenen ze niet voor niets een contract tot en met 2015.

Volgens mij is het geen bindend contract. Mercedes had nog een contract tot 2012, daar komen ze nu vanaf door McLaren een contract aan te bieden tot 2015 zodat de deur open is voor de overname van Brawn.

CitaatEn idd, tegenwoordig maak je met motoren niet veel verschil meer, dus ik zie weinig redenen waarom McLaren hetzelf zou gaan doen.

Ik zie daar juist een reden in om het zelf te gaan doen.
goed om te zien dat je qua argumentatie zelf het goede voorbeeld geeft ;) we zullen het wel zien. Ik zie weinig reden waarom ze t zelf zouden gaan doen, dus daarom zie ik het niet gebeuren.

scho0634

Citaat van: zeph op 17 november 2009 - 05:59:36
Groot nieuws hoor. Na 50 jaar Mercedes terug in de F1 als team. Ik hoop dat Raikkonen voor hun een uitzondering wil maken!
Waarom? Die gast vraag 2 keer zoveel geld als Button. Dan spoor je niet.

Hij denkt zeker dat hij de afgelopen jaren geweldige prestaties heeft gereden.

Tim C

Het zou wel wat zijn als Button naar McLaren trekt en Mercedes Heidfeld binnenhaalt.

Dan zit het er op voor Kimi...