McLaren Mercedes: Is de liefde voorbij?

Gestart door Tim C, 02 november 2009 - 16:26:16

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Het zou eventueel wel verklaren waarom Rosberg eventueel naar Brawn gaat en niet naar McLaren.

Het kan ook zijn dat Mercedes Brawn gebruikt om McLaren onder druk te zetten hen meer invloed te geven.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Ik hoop dat het niet waar is, zou een slechte zaak zijn voor McLaren lijkt me. Ik ben benieuwd...

Daimler zal wel heel erg onder de indruk zijn van wat Brawn gepresteerd heeft, en terecht. De vraag is echter of ze dat trucje nog eens kunnen herhalen, want volgend jaar zal er geen diffuservoordeel meer zijn. Dat Mercedes nu geen promotie mag maken met hun wereldtitel als motorleverancier, zal hun wel niet goed gevallen zijn. Echter, als ze nu voor Brawn kiezen, zullen ze dat in de toekomst waarschijnlijk ook niet mogen doen met eventuele titels van McLaren, en iets in me zegt toch dat dat er meer zullen zijn dan de titels van Brawn...

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 02 november 2009 - 16:49:17
Het zou eventueel wel verklaren waarom Rosberg eventueel naar Brawn gaat en niet naar McLaren.

Het kan ook zijn dat Mercedes Brawn gebruikt om McLaren onder druk te zetten hen meer invloed te geven.
Dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn. Mclaren wilde altijd een duitser hebben, en Rosberg is zeker een goede coureur. 2006 was zijn debuut toch?
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Nja, ik voelde de bui al langer hangen, wat ik hier op het forum ook heb vermeld. Het feit dat Rosberg met Brawn ging praten heeft de geruchten toen nog meer gevoed. Toen zag ik het zo gebeuren. Mercedes wilt inderdaad al een tijdje een Duitser in het team, maar niet zo maar een Duitser. Rosberg staat met stip op nummer 1. Toen zo Kova haalden leek dat voor mij niet meer dan een 'noodoplossing', een contract van een jaar, met een jaar optie. Konden ze kijken hoe ie het deed in zijn eerste jaar, zijn optie eventueel lichten en dan Rosberg binnenhalen.

Voor McLaren is dit uiteraard geen goed nieuws. De Mercedes motor is een van de - misschien wel zelfs dé - beste motor van het pak. Een partner en motorleverancier als Mercedes verliezen moet hard aankomen...


Tim C

En de man die volgend jaar meer dan waarschijnlijk Kovalainen vervangt had ook een contract voor 2010 bij Ferrari...

Ik hecht meer geloof aan Saward dan aan veredelde persmededelingen...

Ferrari 2010

Citaat van: WeezyAveli op 02 november 2009 - 17:52:00
Geloof er zelf niks van, en is geloof ik al vrij lang ontkent.

http://in.reuters.com/article/oilRpt/idINL117569020091101?pageNumber=1&virtualBrandChannel=0
In de F1 ontkent men steeds alles tot men het zelf in een persconferentie bekend maakt. Dit zegt dus niets.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Het is net als met Ferrari/Alonso. Eerst wordt het ontkent. Dan wordt eromheen gepraat. En dan is het definitief.

Is een interessante ontwikkeling. Zowel voor McLaren, voor Mercedes als zeker ook voor Brawn.

RadioActiveMan

Kan ook zijn dat de Daimler mannen gewoon waren uitgenodigd door Sjeik "kweetnietwie" op dit exlusieve event. Wordt ook gesproken over Mercedes en Red Bull, maar daar protesteren andere teams dan weer tegen naar het schijnt. 4 teams met dezelfde heel goeie motor onder de kap, waarvan er 3 potentiële titelkandidaten zijn, is een beetje van het goeie teveel natuurlijk. Is er nog het feit dat het Todt's eerste officiële GP was als FIA president en de president moet gepaaid worden natuurlijk.
Over McLaren en het eventuele afscheid van Mercedes wordt al lang gesproken. Het was ook te verwachten dat dit ooit zou gebeuren. 

WeezyAveli

Redbull gaat gewoon door met Renault, Mclaren heeft vetorecht en heeft die ook gebruikt zodat Mercedes geen motoren kan leveren aan RedBull ;)

KVDracer

Citaat van: WeezyAveli op 02 november 2009 - 20:21:29
Redbull gaat gewoon door met Renault, Mclaren heeft vetorecht en heeft die ook gebruikt zodat Mercedes geen motoren kan leveren aan RedBull ;)

Je mag sowieso maar aan twee teams leveren als motorleverancier, tenzij alle F1 teams instemmen dat je ook nog aan een derde mag leveren. Zoals er tussen Brawn en Mercedes geweest is. als Mercedes ook nog is aan RedBull wilt leveren, moeten terug alle teams hiermee akkoord gaan.

RadioActiveMan

hoe gaat dat dan met cosworth? Staat buiten de regels omdat dat de motoren van FIA zijn zeker?

KVDracer

Citaat van: Beco op 02 november 2009 - 21:00:53
hoe gaat dat dan met cosworth? Staat buiten de regels omdat dat de motoren van FIA zijn zeker?

Kan zijn, mss omdat deze geen aandelen hebben bij een ander team. Mercedes heeft aandelen bij McLaren en de rest zijn eigenlijk constructeurs en motorbouwers. Maar ik denk dat er hier anderen gaan zijn die hier wel het antwoord gaan op weten.

Jasper

Als je een motor presenteert als "de standaardmotor van de formule 1", dan lijkt het me logisch dat je geen beperking zet op het aantal teams dat met die motor mag rijden...