McLaren Mercedes: Is de liefde voorbij?

Gestart door Tim C, 02 november 2009 - 16:26:16

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Citaat van: WeezyAveli op 02 november 2009 - 17:52:00
Geloof er zelf niks van, en is geloof ik al vrij lang ontkent.

http://in.reuters.com/article/oilRpt/idINL117569020091101?pageNumber=1&virtualBrandChannel=0

Er is een gezegde in de F1 dat iets pas waar is als het officieel ontkent word.

Ook al zou Mercedes zich inkopen bij Brawn, daarom kunnen ze nog wel motoren leveren aan McLaren. Het vlaggenschip verandert dan alleen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Citaat van: Jasper op 02 november 2009 - 22:17:12
Als je een motor presenteert als "de standaardmotor van de formule 1", dan lijkt het me logisch dat je geen beperking zet op het aantal teams dat met die motor mag rijden...

FIA en logisch?  ???

RadioActiveMan

Zoals ik dus al zei. geen Renault meer in de Red Bull volgend jaar, wel Mecedes of Cosworth.

Jasper

Op Autosport lees ik net het tegenovergestelde hoor. Zeker geen Mercedes, en bijgevolg waarschijnlijk nog een jaar Renault.

RadioActiveMan

#19
Mijn info kwam van GPupdate. We zien wel.
Moest ik kunnen kiezen tussen Renault en Cosworth omdat Mercedes niet gaat zou ik het ook weten.

scho0634

CitaatHet team van Red Bull zal binnen zeer korte tijd bekend maken met welke motor ze volgend jaar op de grid zullen staan. Dat vertelde teambaas Christian Horner aan GPUpdate.net.

Het ligt in de lijn der verwachting dat Red Bull niet door zal gaan met Renault. Volgens de geruchten zal het gaan tussen de krachtbronnen van Mercedes en Cosworth, maar Horner wilde daar niet al te veel over kwijt. "We zullen zeer snel met een aankondiging komen", zei hij. "Ik kan er nog niets over zeggen, maar er zal snel duidelijkheid komen."

Red Bull had dit seizoen een aantal keren te lijden onder het wat mindere vermogen van de Renault-motor, met de Grand prix van Italië als voornaamste voorbeeld. Sebastian Vettel werd daar slechts achtste.
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/03/red-bull-komt-zeer-snel-met-nieuwe-motorenpartner/

Maar of het waar is...


Tim C

Volgens Autosport gaan ze gewoon door met Renault...

Autosport > GPUpdate

F_A_Diaz

Citaat van: Tim op 04 november 2009 - 08:05:39
Volgens Autosport gaan ze gewoon door met Renault...

Autosport > GPUpdate

Domme zet, ik denk dat ze met de Mercedes motor een grote stap voorwaarts maken. Bovendien kunnen ze dan KERS ook van de plank kopen. Als je kijkt hoe snel ze nu al zijn met een lauwe motor en geen KERS...
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 12:29:35
Citaat van: Tim op 04 november 2009 - 08:05:39
Volgens Autosport gaan ze gewoon door met Renault...

Autosport > GPUpdate

Domme zet, ik denk dat ze met de Mercedes motor een grote stap voorwaarts maken. Bovendien kunnen ze dan KERS ook van de plank kopen. Als je kijkt hoe snel ze nu al zijn met een lauwe motor en geen KERS...
Olav had het daar deze race ook over volgens mij. Nadeel zou kennelijk zijn dat een motor veel invloed kon hebben op het chassis en dat ze dan weer van vooraf aan zouden moeten beginnen.
Zelf denk ik inderdaad ook dat ze met een Mercedes motor (en mogelijkheid voor KERS) veel beter voor de dag zouden komen. Maar bood Mclaren hun kers ook niet gewoon aan, zonder dat teams met hun motoren rijden?
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Weet ik niet, ik kijk altijd op de BBC, zou best kunnen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 12:29:35
Citaat van: Tim op 04 november 2009 - 08:05:39
Volgens Autosport gaan ze gewoon door met Renault...

Autosport > GPUpdate

Domme zet, ik denk dat ze met de Mercedes motor een grote stap voorwaarts maken. Bovendien kunnen ze dan KERS ook van de plank kopen. Als je kijkt hoe snel ze nu al zijn met een lauwe motor en geen KERS...
ik denk niet dat een motor tegenwoordig nog veel verschil maakt. Mercedes leek idd afgelopen jaar de sterkste motor te hebben, maar k geloof dat de andere fabrikanten nog het één en ander mogen aanpassen om het verschil 'teniet' te doen. Bovendien liep de Renault dit jaar ook erg goed, alleen was ie iets minder betrouwbaar. Hoe het met KERS zit weet ik niet precies, maar volgens mij beschikt Renault daar ook over, lastigste daarvan is denk ik de gewichtsverdeling van de auto aanpassen, dat zullen zowel met Mercedes als met Renault moeten doen.

F_A_Diaz

Je spreekt jezelf al tegen in je eigen antwoord.  :-\
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos


Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 12:29:35
Citaat van: Tim op 04 november 2009 - 08:05:39
Volgens Autosport gaan ze gewoon door met Renault...

Autosport > GPUpdate

Domme zet, ik denk dat ze met de Mercedes motor een grote stap voorwaarts maken. Bovendien kunnen ze dan KERS ook van de plank kopen. Als je kijkt hoe snel ze nu al zijn met een lauwe motor en geen KERS...

Uit het artikel op Autosport maakte ik op dat het niet aan Red Bull lag. Red Bull wilde wel Mercedes-motoren, maar er was onzekerheid bij Mercedes of ze die deal wel konden/mochten sluiten. Bovendien zouden ze voorlopig nog maar één jaar doorgaan met Renault, en dat is dan een jaar waarin er sowieso niet met KERS wordt gereden, dus dat argument komt wel te vervallen.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 november 2009 - 01:51:10
Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 12:29:35
Citaat van: Tim op 04 november 2009 - 08:05:39
Volgens Autosport gaan ze gewoon door met Renault...

Autosport > GPUpdate

Domme zet, ik denk dat ze met de Mercedes motor een grote stap voorwaarts maken. Bovendien kunnen ze dan KERS ook van de plank kopen. Als je kijkt hoe snel ze nu al zijn met een lauwe motor en geen KERS...

Uit het artikel op Autosport maakte ik op dat het niet aan Red Bull lag. Red Bull wilde wel Mercedes-motoren, maar er was onzekerheid bij Mercedes of ze die deal wel konden/mochten sluiten. Bovendien zouden ze voorlopig nog maar één jaar doorgaan met Renault, en dat is dan een jaar waarin er sowieso niet met KERS wordt gereden, dus dat argument komt wel te vervallen.
Hoe zeker is het dat er volgend jaar geen KERS is? Er was een overeenkomst, maar Williams wil zich daar blijkbaar niet aan houden. Wat gaan de andere teams dan doen? Ik ben er nnog niet zo zeker van dat het KERS verhaal afgelopen is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.