McLaren Mercedes: Is de liefde voorbij?

Gestart door Tim C, 02 november 2009 - 16:26:16

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 21 november 2009 - 12:28:12
Citaat van: Toyoda op 21 november 2009 - 12:05:34
Citaat van: Schumi 2009 op 20 november 2009 - 17:40:51
Bedoel je dan dat bijvoorbeeld Schumi, die het team wel goed kent, het wel gekund had? Ik weet het zo niet. Ik denk dat de Ferrari gewoon een totaal andere rijstijl nodig had.

Je verwacht toch dat een coureur zich aanpast aan een auto.
Na een paar races moet er toch een stijgende lijn te zien zijn he?
Dat vond ik niet echt het geval bij Fisico.
Kijk naar Kobayashi? Wat die deed was veel overtuigender en het verschil tussen GP2 en F1 is groter dan tussen Force India en Ferrari denk ik zo.
Neen hij was beter gewoon bij Force India gebleven, er is niks om trots op te zijn wat hij bij Ferrari verwezenlijkt heeft.
Het schijnt dat KERS een hele aanpassing vraagt van de rijder. Of dat ook zo is, zullen we waarschijnlijk nooit weten. Er is immers nooit elders een vervanger ingestapt in een KERS wagen...
Ik vraag me dan af wat het grote verschil dan is. Ik heb ook geen idee of het idd een andere manier van rijden is, maar het lijkt mij dat je daar wel makkelijk en toch redelijk snel aan kan wennen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

#106
Denk dat het voor ons "niet-f1 rijders" niet voor te stellen is... ;)

Jasper

Ik denk dat de auto zich tijdens het remmen heel anders gedraagt omdat er dan heel wat energie naar KERS gaat. Maar ik zou het ook niet zeker weten...

tune

To finish first, first you need to finish

Tim C

En je moet ook anders remmen om de batterijen te kunnen laten opladen.

Beide zijn een nadeel als je nog nooit met het systeem heb gewerkt

campos

t zal vast wel ff wennen zijn, maar dat verklaart maar voor een klein gedeelte het verschil tussen Raikkonen en Fischichella. Ik denk dat het behoorlijk overschat wordt, als rijder moet je je snel aan kunnen passen anders hoor je niet in F1 thuis.

Tim C

Je rempunten en de manier waarop je moet insturen zijn compleet anders.

Ik denk dat de mensen die zeggen "dat ze zich maar snel moeten aanpassen" onderschatten hoe moeilijk zo'n aanpassing is.

Je kan wel bvb vroeger remmen, maar hoe ga je vroeger remmen zonder dat je aan laptime inboet? En als je een bocht anders moet insturen wil dat ook meteen zeggen dat je er anders uitkomt.

Dit is geen kleine aanpassing...

campos

Citaat van: Tim op 23 november 2009 - 13:20:40
Je rempunten en de manier waarop je moet insturen zijn compleet anders.

Ik denk dat de mensen die zeggen "dat ze zich maar snel moeten aanpassen" onderschatten hoe moeilijk zo'n aanpassing is.

Je kan wel bvb vroeger remmen, maar hoe ga je vroeger remmen zonder dat je aan laptime inboet? En als je een bocht anders moet insturen wil dat ook meteen zeggen dat je er anders uitkomt.

Dit is geen kleine aanpassing...
tja, ze rijden ook elke weekend op een ander circuit, daar moet je sowieso opnieuw je rempunten bepalen. ik denk niet dat het compleet anders is, t zal vast wel verschil maken, maar ik denk eerder dat het wordt overschat, dan dat het wordt onderschat.

Tim C

Dat kan je toch niet met elkaar vergelijken?

Heb je al eens bij een bocht gestaan bij een F1 test? Die kerels remmen ronde na ronde tot op de meter precies bij het insturen om de wagen de bocht zo goed mogelijk te laten nemen. Later of vroeger remmen kost je x aantal tienden. Als je dan niet alleen rekening moet houden met het opladen van die batterij, maar ook met een gewijzigd evenwicht... Dat is niet zo eenvoudig.

Ik blijf geen cirkeltjes draaien over dit onderwerp...

campos

Citaat van: Tim op 23 november 2009 - 14:33:43
Dat kan je toch niet met elkaar vergelijken?

Heb je al eens bij een bocht gestaan bij een F1 test? Die kerels remmen ronde na ronde tot op de meter precies bij het insturen om de wagen de bocht zo goed mogelijk te laten nemen. Later of vroeger remmen kost je x aantal tienden. Als je dan niet alleen rekening moet houden met het opladen van die batterij, maar ook met een gewijzigd evenwicht... Dat is niet zo eenvoudig.

Ik blijf geen cirkeltjes draaien over dit onderwerp...
en als je met een volle tank rijdt en die wordt elke ronde lichter?? dan veranderd het rempunt ook continu. Een F1 coureur moet dat precies aan kunnen voelen. Met KERS zal het misschien iets anders liggen, maar ik geloof niet dat het iets is wat heel moeilijk onder controle te krijgen is.


amp

Nu Mercedes hun eigen team heeft,

zou ik nog steeds mijn shirts en caps van McLaren kunnen halen in een Mercedes garage?
Tot voor kort ging ik altijd in Sint Martens Latem om mijn spullen.

Heeft iemand een idee waar ik er nu zou aanraken ? Enkel online via de McLaren webshop ?