Bye bye Bridgestone

Gestart door Eric, 02 november 2009 - 08:37:43

« vorige - volgende »

Tim C

Michelin zal eens goed lachen als de FIA terug komt aankloppen nadat het de sport werd uitgejaagd, Goodyear zal niet bepaald staan springen om terug te komen en ik zie de F1 nu niet bepaald met de leverancier van het huismerk van "den Brico" in zee gaan.

Als Bridgestone vertrekt dan wil dat zeggen dat het verlies doet aan de F1, welk bedrijf wil in deze omstandigheden een paar miljoen door het raam smijten? Juist ja...

campos

Citaat van: Tim op 02 november 2009 - 19:31:09
Logica... Als je een kostendekkend contract hebt heb je geen reden om eruit te stappen... Ik zie ook niet in waarom Michelin terug zou komen, of Goodyear... Ze zijn de enige realistische partij.
kostendekkend alleen lijkt me niet voldoende. Dat zouden ze eventueel ook wel gratis kunnen doen, misschien doen ze dat zelfs ook wel. Wat ik ervan begrepen heb is dat ze qua marketing een andere koers willen varen. En volgens mij zijn er nog genoeg andere bandenleveranciers over; Continental, Pirelli, Dunlop, Firestone en dr zullen er ongetwijfeld meer zijn.

Tim C

Het feit dat ze het als marketing beschouwen is al voldoende om aan te nemen dat ze verlies maken met het F1 gebeuren...

Folkert

Citaat van: KVDracer op 02 november 2009 - 10:45:24
Ik hoop eigenlijk op een volledig nieuwe naam. Pirelli, Dunlop het maakt niet uit. Ik ben dan wel eens benieuwd als ze de teams op volledig nieuwe banden gaan moeten rijden. De Bridgestone kennen de meeste teams intussen al. Ik kan de beslissing van Bridgestone wel begrijpen. De competitiviteit is uit de sport verdwenen nu zij het monopolie hadden  en ze hun nu meer op andere vlakken willen ontwikkelen.
Hebben Pireli en Dunlop niet al eens banden geleverd in de jaren 70/80?
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Pirelli zal Bridgestone niet opvolgen als de officiƫle bandenleverancier van de Formule 1. Zo heeft de Italiaanse bandenonderneming woensdag laten weten.. ::) ..

Enzo

Ook de Amerikaanse bandenfabrikant Goodyear ziet voorlopig geen heil om terug in de Formule 1 te stappen.
"We hebben geen plannen om onze rentree in de Formule 1 te maken", verklaarde een woordvoerder van Goodyear in de Akron Beacon Journal. "Echter, we evalueren continu het wijde aanbod van mogelijkheden om de richting te kiezen die het beste bij onze strategie past en we nemen alle beslissingen in het belang van ons bedrijf."

Vooralsnog dient er zich geen geschikte bandenleverancier aan, het lijkt erop dat de FIA het flink financieel  interresanter moet gaan maken voordat iemand zijn rubber beschikbaar wil stellen. Jean Todt kan aan de bak... ::)

T.Nuvolari

Dacht zoek eerst een topic dat al over banden gaat. Recycleren zou goed zijn voor het milieu zeggen ze.  ;)

Sam Michael heeft gezegd dat de keuze van bandenleverancier voor volgend seizoen zal gaan tussen Michelin en Cooper Avon. Michelin heeft veel meer kennis van gezien hun recente geschiedenis in de F1 maar zou wel 3 keer zo duur zijn als Cooper Avon. Pirelli is sowieso uitgesloten.

Enzo

Uiteindelijk zullen ze toch een keuze moeten gaan maken, zeker gezien het ontwerp voor de auto van volgend seizoen...

gloudiesaurus

En Pirelli heeft officieel bekend gemaakt de FIA en alle Formule 1 - teams een voorstel te hebben gedaan om banden te gaan leveren. Ben benieuwd...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

meatball

Citaat van: T.Nuvolari op 29 april 2010 - 14:48:19
Dacht zoek eerst een topic dat al over banden gaat. Recycleren zou goed zijn voor het milieu zeggen ze.  ;)

Sam Michael heeft gezegd dat de keuze van bandenleverancier voor volgend seizoen zal gaan tussen Michelin en Cooper Avon. Michelin heeft veel meer kennis van gezien hun recente geschiedenis in de F1 maar zou wel 3 keer zo duur zijn als Cooper Avon. Pirelli is sowieso uitgesloten.
cooper avon  ??? ??? ???
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

gloudiesaurus

Michelin en Pirelli zijn veel groter dan Avon..

Avon is het Engelse bandenmerk dat eerst de GP2-series van banden voor zag...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Cooper en Avon zijn blijkbaar 2 aparte merken die binnen dezelfde groep vallen. Beetje zoals Bridgestone en Firestone dus.
Cooper was in hun geschiedenis al actief in de F1, Le Mans, Drag Racing, Rally Cross en Ijs racen. Tegenwoordig zijn ze actief in o.a de Formule Atlantic, USF2000 en IMSA. Avon is hoofdsponsor en leverancier van het Britse GT kampioenschap en daarnaast actief in World Sportscar C2, FIA SR2 en ALMS SR2.

Het zijn dus geen leken op het racebandenvlak. Mij maakt het niet zoveel uit wie ze nemen als leverancier en van mij mogen ze eigenlijk dat monopolie afschaffen.

Ferrari 2010

Michelin wil enkel als ze concurrentie krijgen als ik me niet vergis? Ik vind dat het wereldkampioenschap F1 door de wagens beslist moet worden, en niet door de bandenleverancier. Als ze leveren, moeten ze iedereen de kans geven een contract bij hen te tekenen, en niet enkel de helft ofzo willen voorzien.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Ferrari 2010 op 30 april 2010 - 09:41:34
Michelin wil enkel als ze concurrentie krijgen als ik me niet vergis? Ik vind dat het wereldkampioenschap F1 door de wagens beslist moet worden, en niet door de bandenleverancier. Als ze leveren, moeten ze iedereen de kans geven een contract bij hen te tekenen, en niet enkel de helft ofzo willen voorzien.
ja dat vind ik ook, want straks kan bv mercedes de beste wagen hebben maar minder snelle banden op hun wagen en ferrari die minder snel zou zijn, met andere banden en zo de betere zijn.  Zou toch niet kloppen

gloudiesaurus

Paar jaar geleden had je dat toch ook met Michelin vs. Bridgestone, zag je vooral als het ging regenen heel rare dingen. Ik ben ook voor een bandenleverancier maar ik kan me ook wel inleven in de bandenleverancier. Zonder concurrent krijgt deze veel minder aandacht, want zeg nu eerlijk hoeveel aandacht krijgt Bridgestone nu echt? Terwijl het jaarlijks toch miljoenen kost om alles de hele wereld mee over te slepen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is