De 50 besten ooit

Gestart door scho0634, 24 oktober 2009 - 19:38:37

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

1 en 99% zijn inderdaad wat in het extreme getrokken getallen. Neem desnoods 25 en 75%, dat lijkt me wel realistisch, misschien zelfs optimistisch. Er werd niet expliciet het constructeurskampioenschap aangehaald, maar dat is wel waar het om wereldkampioen 2005 en 2006", als je moet gaan zeggen "Alonso werd in 2005 en 2006 wereldkampioen F1 in een renault", dan heb je toch al een heel ander ding. Dat er verder door iedereen binnen het team en bij alle fans enkel de rijderstitel er echt toe doet, heb je groot gelijk bij. Maar die baas van de betreffende autoconstructeur, steekt zijn geld in een team en niet in de roem van een piloot.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Schumi 2009 op 03 november 2009 - 19:43:03
1 en 99% zijn inderdaad wat in het extreme getrokken getallen. Neem desnoods 25 en 75%, dat lijkt me wel realistisch, misschien zelfs optimistisch. Er werd niet expliciet het constructeurskampioenschap aangehaald, maar dat is wel waar het om wereldkampioen 2005 en 2006", als je moet gaan zeggen "Alonso werd in 2005 en 2006 wereldkampioen F1 in een renault", dan heb je toch al een heel ander ding. Dat er verder door iedereen binnen het team en bij alle fans enkel de rijderstitel er echt toe doet, heb je groot gelijk bij. Maar die baas van de betreffende autoconstructeur, steekt zijn geld in een team en niet in de roem van een piloot.
het coureurskampioenschap is zoals ik al zei veel interessanter en bijna net zoveel een teamprestatie als het constructeurskampioenschap. Constructeurskampioenschap is eigenlijk gewoon een optelsom van wat de coureurs doen. Als Alonso in een Renault kampioen wordt dan is dat een titel zowel voor Renault als Alonso, dus kan Renault daar ook gewoon reclame meemaken.
wat betreft de percentages; ik denk dat wat Meatball zegt redelijk in de buurt komt. Misschien dat 5-10% van de wereldbevolking F1 kijkt, maar dan kun je er toch niet vanuit gaan dat die andere 90% meer onder de indruk zal zijn van een constructeurstitel??  Ik denk dat van die andere groep de meeste mensen het maar weinig kan boeien of Renault nou wel of geen WK is geworden, een groot gedeelte weet misschien amper wat F1 is.

Folkert

Citaat van: campos op 03 november 2009 - 22:08:48
Citaat van: Schumi 2009 op 03 november 2009 - 19:43:03
1 en 99% zijn inderdaad wat in het extreme getrokken getallen. Neem desnoods 25 en 75%, dat lijkt me wel realistisch, misschien zelfs optimistisch. Er werd niet expliciet het constructeurskampioenschap aangehaald, maar dat is wel waar het om wereldkampioen 2005 en 2006", als je moet gaan zeggen "Alonso werd in 2005 en 2006 wereldkampioen F1 in een renault", dan heb je toch al een heel ander ding. Dat er verder door iedereen binnen het team en bij alle fans enkel de rijderstitel er echt toe doet, heb je groot gelijk bij. Maar die baas van de betreffende autoconstructeur, steekt zijn geld in een team en niet in de roem van een piloot.
het coureurskampioenschap is zoals ik al zei veel interessanter en bijna net zoveel een teamprestatie als het constructeurskampioenschap. Constructeurskampioenschap is eigenlijk gewoon een optelsom van wat de coureurs doen. Als Alonso in een Renault kampioen wordt dan is dat een titel zowel voor Renault als Alonso, dus kan Renault daar ook gewoon reclame meemaken.
wat betreft de percentages; ik denk dat wat Meatball zegt redelijk in de buurt komt. Misschien dat 5-10% van de wereldbevolking F1 kijkt, maar dan kun je er toch niet vanuit gaan dat die andere 90% meer onder de indruk zal zijn van een constructeurstitel??  Ik denk dat van die andere groep de meeste mensen het maar weinig kan boeien of Renault nou wel of geen WK is geworden, een groot gedeelte weet misschien amper wat F1 is.
Ik denk inderdaad ook dat voor de rest van de wereld de persoonlijke prestaties meer tellen of meer naar gekeken word dan de constructeurs. Denk dat van die 90% nog geen 5% weet dat er uberhaubt een constructeurs wk is.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Wat de rest van de wereld denkt, doet er eigenlijk niet toe, het ging erom wat de teams zelf belangrijker vinden. En de teams, dat zijn dan de teameigenaars en in het bijzonder de constructeurs. In eerdere discussies hier zijn we steeds tot de conclusie gekomen dat het de constructeurs zelf vooral om de constructeurstitel te doen, is terwijl inderdaad al de rest naar de rijderstitel kijkt.
Ik heb Mercedes nog geen reclame weten maken met dat ze verleden jaar WK zijn geworden. Ze waren dat dan ook simpelweg niet...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Schumi 2009 op 04 november 2009 - 09:20:20
Wat de rest van de wereld denkt, doet er eigenlijk niet toe, het ging erom wat de teams zelf belangrijker vinden. En de teams, dat zijn dan de teameigenaars en in het bijzonder de constructeurs. In eerdere discussies hier zijn we steeds tot de conclusie gekomen dat het de constructeurs zelf vooral om de constructeurstitel te doen, is terwijl inderdaad al de rest naar de rijderstitel kijkt.
Ik heb Mercedes nog geen reclame weten maken met dat ze verleden jaar WK zijn geworden. Ze waren dat dan ook simpelweg niet...
Je komt zelf met die rest van de wereld aanzetten en nu is het ineens niet belangrijk. Ik heb van Ferrari ook geen enkele reclame gezien dat ze WK zijn geworden. Ik denk dat velen McLaren en Hamilton als de kampioen van 2008 zien en bijna iedereen Ferrari als 'verliezer'. Ik kan me niet voorstellen dat er hier discussies zijn die tot een conclusie leiden, meestal begint het met onenigheid en eindigt het ook zo. Misschien dat het jou conclusie is/was.

F_A_Diaz

Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 15:00:47
Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 13:34:45
Nu moet je niet gaan verdraaien wat ik zei.
:o :o :o
Citaat van: F_A_Diaz op 02 november 2009 - 11:53:26
Het is echter wel een wezenlijk verschil wanneer het gebeurt nadat iemand door pech is terug gevallen, dan is het in ieder geval enigzins te rechtvaardigen.
Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 08:44:45
Jij hebt toch letterlijk gezegd dat je pech hebben een reden vindt om zomaar voorbij laten te rechtvaardigen.


Op het woord "enigsins" na is dat toch net hetzelfde?  ???
Iets dat jij rechtvaardig vindt, vindt je dan toch eerlijk en dus ok.  


Dat ene woordje is wel bepalend voor de context van de hele zin.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

#81
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 15:03:39
Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 14:48:05
Je hebt toch niet voor niets een apart coureurskampioenschap. Wat is dan het nut daarvan?
wat denk je zelf? had Ferrari dan Hamilton kampioen moeten laten worden in Brazilië 2007?? Als beide rijders nog kans hebben vind ik het wat anders, maar als de ene rijder de punten beter kan gebruiken dan de ander dan vind ik dat het team best mag ingrijpen als de situatie er naar is.

Je geeft zelf het antwoord al. Het coureurskampioenschap moet niet benaderd worden als een team kampioenschap van begin of aan zoals bij Ferrari vaak het geval was met Schumacher. Dan moest Barrichello in race 6 (Oostenrijk) al aan de kant. Een situatie zoals jij die hierboven schetst in Brazilië is natuurlijk volstrekt wat anders. Daar is de teamgenoot zelf al uitgeschakeld.

CitaatHet coureurskampioenschap is voor een team waarschijnlijk ook belangrijker als het constructeurskampioenschap,

Commercieel gezien, als de desbetreffende coureur tenminste bij het team blijft, sportief gezien niet.

Citaatdus ook in coureurskampioenschap spelen teambelangen, of je t nou leuk vind of niet.

Uiteraard spelen er team belangen maar zolang beide coureurs in de race zijn mag het team zich niet met uitslagen bemoeien. Kijk naar Ferrari in 2002 en 2004, die reden op de cruise control achter elkaar naar de streep. Dan mengt een team zich in het coureurskampioenschap en heeft dat kampioenschap in principe al geen enkele waarde meer.

CitaatBovendien kun je door de snellere teamrijder voorbij te laten ook meer punten scoren voor het constructeurskampioenschap, dus het hoeft niet altijd alleen van invloed te zijn op het coureurskampioenschap.

Dat kan inderdaad maar volgens mij beweer ik toch ook niet iets anders?

Het blijft natuurlijk een moeilijk verhaal omdat de belangen van beide kampioenschappen soms in elkaar kunnen overlopen en/of in conflict met elkaar kunnen komen. Ik denk dat de beste manier is om in de basis ervan uit te gaan dat een team zich niet mengt in het coureurskampioenschap tenzij er specifieke omstandigheden zijn die dan op het moment zelf naar waarde beoordeeld kunnen worden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 12:42:29
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 15:03:39
Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 14:48:05
Je hebt toch niet voor niets een apart coureurskampioenschap. Wat is dan het nut daarvan?
wat denk je zelf? had Ferrari dan Hamilton kampioen moeten laten worden in Brazilië 2007?? Als beide rijders nog kans hebben vind ik het wat anders, maar als de ene rijder de punten beter kan gebruiken dan de ander dan vind ik dat het team best mag ingrijpen als de situatie er naar is.

Je geeft zelf het antwoord al. Het coureurskampioenschap moet niet benaderd worden als een team kampioenschap van begin of aan zoals bij Ferrari vaak het geval was met Schumacher. Dan moest Barrichello in race 6 (Oostenrijk) al aan de kant. Een situatie zoals jij die hierboven schetst in Brazilië is natuurlijk volstrekt wat anders. Daar is de teamgenoot zelf al uitgeschakeld.

dat is toch precies wat ik hiervoor al zei?? Maar dat stukje heb je er net uitgeknipt! Als je het met me eens bent, kun je dat ook gewoon direct zeggen en niet met een omweg, scheelt mij een hoop getyp.
Citaat
CitaatHet coureurskampioenschap is voor een team waarschijnlijk ook belangrijker als het constructeurskampioenschap,

Commercieel gezien, als de desbetreffende coureur tenminste bij het team blijft, sportief gezien niet.
ik denk zowel commercieel als sportief. Of een coureur nou weggaat of niet, dat doet er volgens mij niet heel veel  toe, ik denk dat een titel commercieel vooral aantrekkelijk is op het moment dat het gewonnen wordt of aan het ontstaan is, maanden later als het nieuwe seizoen al begonnen is en er misschien wel andere coureurs/teams aan de top staan zal de aandacht daar weer meer op gericht zijn.  Sportief gezien lijkt me vrij duidelijk dat het coureurskampioenschap belangrijker is, het constructeurskampioenschap is maar een simpel optelsommetje dat weinig mensen interesseert.

Citaat
Citaatdus ook in coureurskampioenschap spelen teambelangen, of je t nou leuk vind of niet.

Uiteraard spelen er team belangen maar zolang beide coureurs in de race zijn mag het team zich niet met uitslagen bemoeien. Kijk naar Ferrari in 2002 en 2004, die reden op de cruise control achter elkaar naar de streep. Dan mengt een team zich in het coureurskampioenschap en heeft dat kampioenschap in principe al geen enkele waarde meer.
Ik kan me herinneren dat Schumacher Barichello regelmatig op grote achterstand reed. En bovendien was ie in de kwalificatie ook gemiddeld zo'n 3/10 sneller, voor zover ik weet heeft het team maar 1x de volgorde bepaald en dat was Oostenrijk. Schumacher was in 2004 in Frankrijk al kampioen, je gaat mij niet vertellen dat dat door de bemoeienis van het team komt.

Citaat
CitaatBovendien kun je door de snellere teamrijder voorbij te laten ook meer punten scoren voor het constructeurskampioenschap, dus het hoeft niet altijd alleen van invloed te zijn op het coureurskampioenschap.

Dat kan inderdaad maar volgens mij beweer ik toch ook niet iets anders?


Ik zeg toch ook niet dat jij dat beweert, maar op basis van jouw vraag vond ik het wel nodig om dat nog ff toe te voegen. Ik kreeg nl de indruk dat je dat zelf over het hoofd had gezien, anders had je die vraag waarschijnlijk niet gesteld, of anders.


Citaat
Het blijft natuurlijk een moeilijk verhaal omdat de belangen van beide kampioenschappen soms in elkaar kunnen overlopen en/of in conflict met elkaar kunnen komen. Ik denk dat de beste manier is om in de basis ervan uit te gaan dat een team zich niet mengt in het coureurskampioenschap tenzij er specifieke omstandigheden zijn die dan op het moment zelf naar waarde beoordeeld kunnen worden.
ja, dat lijkt mij ook de beste manier. Maar wat doe je als een teamgenoot sneller is, maar klem zit achter de ander?? inhalen is tegenwoordig niet zo makkelijk meer. Je kunt een coureur op zo'n moment ook gewoon een keus geven; of je gaat harder rijden (target rondetijd) of je laat je teamgenoot voorbij. Als het kampioenschap duidelijk tussen 2 coureurs gaat, laat het ze dan lekker uitvechten.

F_A_Diaz

Citaat van: campos op 04 november 2009 - 14:14:20
Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 12:42:29
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 15:03:39
Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 14:48:05
Je hebt toch niet voor niets een apart coureurskampioenschap. Wat is dan het nut daarvan?
wat denk je zelf? had Ferrari dan Hamilton kampioen moeten laten worden in Brazilië 2007?? Als beide rijders nog kans hebben vind ik het wat anders, maar als de ene rijder de punten beter kan gebruiken dan de ander dan vind ik dat het team best mag ingrijpen als de situatie er naar is.

Je geeft zelf het antwoord al. Het coureurskampioenschap moet niet benaderd worden als een team kampioenschap van begin of aan zoals bij Ferrari vaak het geval was met Schumacher. Dan moest Barrichello in race 6 (Oostenrijk) al aan de kant. Een situatie zoals jij die hierboven schetst in Brazilië is natuurlijk volstrekt wat anders. Daar is de teamgenoot zelf al uitgeschakeld.

dat is toch precies wat ik hiervoor al zei??

Ehh..ja.. ik zeg toch ook dat jezelf het antwoord af geeft.

CitaatAls je het met me eens bent, kun je dat ook gewoon direct zeggen en niet met een omweg, scheelt mij een hoop getyp.

Ik ben het niet met je eens, in specifieke gevallen ben ik het met je eens. Zoals bijvoorbeeld Brazilie 2007.

Citaat
Citaat
Commercieel gezien, als de desbetreffende coureur tenminste bij het team blijft, sportief gezien niet.
ik denk zowel commercieel als sportief. Of een coureur nou weggaat of niet, dat doet er volgens mij niet heel veel  toe,

Juist wel, als een coureur weggaat kunnen de sponsoren van dat team commercieel niets doen met die coureur. Je kan dan nog niet eens met nummer 1 rijden want dat neemt de coureur mee.
En aan het constructeurs kampioenschap wordt veel meer geld verdiend. O.a. verdeling van de tv rechten, reiskosten vergoeding, plaats in de pitsstraat gebeurt aan de hand van die uitslag.

CitaatSportief gezien lijkt me vrij duidelijk dat het coureurskampioenschap belangrijker is, het constructeurskampioenschap is maar een simpel optelsommetje dat weinig mensen interesseert.

Sportief gezien is het juist het belangrijkste, zie bovenstaande. In de publieke opinie is een coureur kampioenschap het belangrijkst maar daar koopt het team niks voor.
Je hebt het hier toch echt bij het verkeerde eind.

Citaat
Ik kan me herinneren dat Schumacher Barichello regelmatig op grote achterstand reed. En bovendien was ie in de kwalificatie ook gemiddeld zo'n 3/10 sneller, voor zover ik weet heeft het team maar 1x de volgorde bepaald en dat was Oostenrijk. Schumacher was in 2004 in Frankrijk al kampioen, je gaat mij niet vertellen dat dat door de bemoeienis van het team komt.

Als ze een keer aan elkaar gewaagd waren mochten ze ook niks. Als Schumacher toch wel wereldkampioen word, laat hem het dan ook zelf doen.



CitaatMaar wat doe je als een teamgenoot sneller is, maar klem zit achter de ander??

Inhalen en verdedigen met de kop erbji.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 16:15:04
Citaat van: campos op 04 november 2009 - 14:14:20
Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 12:42:29
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 15:03:39
Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 14:48:05
Je hebt toch niet voor niets een apart coureurskampioenschap. Wat is dan het nut daarvan?
wat denk je zelf? had Ferrari dan Hamilton kampioen moeten laten worden in Brazilië 2007?? Als beide rijders nog kans hebben vind ik het wat anders, maar als de ene rijder de punten beter kan gebruiken dan de ander dan vind ik dat het team best mag ingrijpen als de situatie er naar is.

Je geeft zelf het antwoord al. Het coureurskampioenschap moet niet benaderd worden als een team kampioenschap van begin of aan zoals bij Ferrari vaak het geval was met Schumacher. Dan moest Barrichello in race 6 (Oostenrijk) al aan de kant. Een situatie zoals jij die hierboven schetst in Brazilië is natuurlijk volstrekt wat anders. Daar is de teamgenoot zelf al uitgeschakeld.

dat is toch precies wat ik hiervoor al zei??

Ehh..ja.. ik zeg toch ook dat jezelf het antwoord af geeft.
ik had het over een post daarvoor nog. Ik kan wel lezen hoor, jij blijkbaar niet, want ik had het over een stukje dat je eruit had geknipt (gepost gisteren 15:43:55).

Citaat
CitaatAls je het met me eens bent, kun je dat ook gewoon direct zeggen en niet met een omweg, scheelt mij een hoop getyp.

Ik ben het niet met je eens, in specifieke gevallen ben ik het met je eens. Zoals bijvoorbeeld Brazilie 2007.
ok, ook prima. Als je het gedeeltelijk met me een bent, mag je t ook gewoon direct zeggen. Zo beter?? Jouw vraag was acheraf gezien vrij overbodig.

Citaat
Citaat
Citaat
Commercieel gezien, als de desbetreffende coureur tenminste bij het team blijft, sportief gezien niet.
ik denk zowel commercieel als sportief. Of een coureur nou weggaat of niet, dat doet er volgens mij niet heel veel  toe,

Juist wel, als een coureur weggaat kunnen de sponsoren van dat team commercieel niets doen met die coureur. Je kan dan nog niet eens met nummer 1 rijden want dat neemt de coureur mee.
En aan het constructeurs kampioenschap wordt veel meer geld verdiend. O.a. verdeling van de tv rechten, reiskosten vergoeding, plaats in de pitsstraat gebeurt aan de hand van die uitslag.
niet met de coureur nog wel met de titel. Ik denk dat je de commercieële waarde van het jaar erna overschat. Die waarde zit m vooral in het seizoen waarop iemand kampioen wordt, de doelgroep zijn denk ik vooral de tv-kijkers en die kijken naar hoe een team op dat moment presteert. Dat er aan het constructeurskampioenschap andere voordelen zitten ben ik met je eens, maar ik denk dat je dat ook erg overschat. Voor reiskostenvergoeding heb je geloof ik maar 1 punt nodig en wat betreft tv gelden; als één van je coureurs WK wordt, dan zit het met de punten ook wel goed en zul je normaal gesproken altijd wel in de top 3 zitten van constructeurskampioenschap wat gewoon een logisch gevolg is van het rijderskampioenschap. Maar goed, je mag er van mij anders over denken, ik heb altijd sterk de indruk dat het rijderskampioenschap vele malen belangrijker is. En wat belangrijker is is vaak commercieel gezien ook aantrekkelijker.

Citaat
CitaatSportief gezien lijkt me vrij duidelijk dat het coureurskampioenschap belangrijker is, het constructeurskampioenschap is maar een simpel optelsommetje dat weinig mensen interesseert.

Sportief gezien is het juist het belangrijkste, zie bovenstaande. In de publieke opinie is een coureur kampioenschap het belangrijkst maar daar koopt het team niks voor.
Je hebt het hier toch echt bij het verkeerde eind.
heel overtuigend, moet hier nog serieus op reageren??

Citaat
Citaat
Ik kan me herinneren dat Schumacher Barichello regelmatig op grote achterstand reed. En bovendien was ie in de kwalificatie ook gemiddeld zo'n 3/10 sneller, voor zover ik weet heeft het team maar 1x de volgorde bepaald en dat was Oostenrijk. Schumacher was in 2004 in Frankrijk al kampioen, je gaat mij niet vertellen dat dat door de bemoeienis van het team komt.

Als ze een keer aan elkaar gewaagd waren mochten ze ook niks. Als Schumacher toch wel wereldkampioen word, laat hem het dan ook zelf doen.
hoezo mocht Barichello niks?? als ie ervoor zat mocht ie gewoon winnen (afgezien van Oostenrijk). Als ie vlak achter zat dan was ie waarschijnlijk allang blij dat ie Schumacher bij kon houden. Volgens mij heb jij eerder in dit topic of een ander al gezegd dat Schumacher nooit een overwinning cadeau heeft gekregen, dus dan zou je toch zeggen dat ie iig al zn overwinningen zelf heeft verdiend en dus ook de titel??

Citaat
CitaatMaar wat doe je als een teamgenoot sneller is, maar klem zit achter de ander??

Inhalen en verdedigen met de kop erbji.
Is ook een optie, maar kan veel kostbare tijd kosten en levert toch altijd risico op. Bovendien is het dan maar de vraag of het lukt, op sommige circuits zal dat bijna niet te doen zijn. Als er weinig verschil is lijkt het me een goede manier anders vind ik dat het team best mag ingrijpen.

Tot slot een verzoek om niet te knippen als je mij quote, je haalt vaak de hele context weg. Maar zal me niet verbazen als je dat met opzet doet om verwarring te zaaien.

Enzo

Kunnen FADIAZ en CAMPOS hun discussie niet via de PM voeren, word allemaal een beetje onoverzichtelijk en pagina vullend zo....
Aangezien jullie toch de enige twee zijn die de afgelopen pagina vullen.... :-X

campos

Citaat van: Enzo op 04 november 2009 - 21:02:45
Kunnen FADIAZ en CAMPOS hun discussie niet via de PM voeren, word allemaal een beetje onoverzichtelijk en pagina vullend zo....
Aangezien jullie toch de enige twee zijn die de afgelopen pagina vullen.... :-X
valt mee hoor, nog niet de helft van de pagina is discussie tussen hem en mij. Maar t is idd niet echt on topic meer en volgens mij is het meeste wel gezegd, dus als t een beetje meezit is het over.

tune

To finish first, first you need to finish

Ferrari 2010

Stond dit enkele dagen geleden al niet op F1Pits?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.