De 50 besten ooit

Gestart door scho0634, 24 oktober 2009 - 19:38:37

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Hij zegt dat ik dat een reden vind om iemand voorbij te laten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Jij hebt toch letterlijk gezegd dat je pech hebben een reden vindt om zomaar voorbij laten te rechtvaardigen.

F_A_Diaz

Nu moet je niet gaan verdraaien wat ik zei.

Ik heb gezegd dat het in dat geval enigszins te rechtvaardigen is in vergelijking, ik heb nergens gezegd dat ik het een goede reden vind en goed keur.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

Wat is er mis met het voorbij laten van een teamgenoot als dat in het teambelang is. Dr zijn niet voor niets teams. Zondag werd Sutil ook nog voorbij gelaten door Liuzzi omdat Sutil op een andere strategie zat. Moet je elkaar dan op gaan houden?? lijkt me niet. In geval van pech vind ik dat het ook moet kunnen vind ik. Als een team door zo'n beslissing meer punten kan binnen halen of als het voor het coureurs WK belangrijk is dan is het eigenlijk niet meer dan logisch. Zou toch stom zijn als Ferrari Massa voor Raikkonen had laten finishen in Brazilie 2007. Een jaar later liet Raikkonen Massa er voorbij in China zodat hij wat meer kans hield op de titel. Ik heb er in de meeste situatie's geen problemen mee. Zoiets als Oostenrijk 2002 of wat McLaren in 97 deed, vind ik dan weer stuk minder, maar ja, heel erg druk kan/kon ik me daar ook niet over maken.

F_A_Diaz

Je hebt toch niet voor niets een apart coureurskampioenschap. Wat is dan het nut daarvan?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 13:34:45
Nu moet je niet gaan verdraaien wat ik zei.
:o :o :o
Citaat van: F_A_Diaz op 02 november 2009 - 11:53:26
Het is echter wel een wezenlijk verschil wanneer het gebeurt nadat iemand door pech is terug gevallen, dan is het in ieder geval enigzins te rechtvaardigen.
Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 08:44:45
Jij hebt toch letterlijk gezegd dat je pech hebben een reden vindt om zomaar voorbij laten te rechtvaardigen.


Op het woord "enigsins" na is dat toch net hetzelfde?  ???
Iets dat jij rechtvaardig vindt, vindt je dan toch eerlijk en dus ok.  

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 14:48:05
Je hebt toch niet voor niets een apart coureurskampioenschap. Wat is dan het nut daarvan?
wat denk je zelf? had Ferrari dan Hamilton kampioen moeten laten worden in Brazilië 2007?? Als beide rijders nog kans hebben vind ik het wat anders, maar als de ene rijder de punten beter kan gebruiken dan de ander dan vind ik dat het team best mag ingrijpen als de situatie er naar is. Het coureurskampioenschap is voor een team waarschijnlijk ook belangrijker als het constructeurskampioenschap, dus ook in coureurskampioenschap spelen teambelangen, of je t nou leuk vind of niet.
Bovendien kun je door de snellere teamrijder voorbij te laten ook meer punten scoren voor het constructeurskampioenschap, dus het hoeft niet altijd alleen van invloed te zijn op het coureurskampioenschap.

RadioActiveMan

Het constructeurskampioenschap is voor een team veel belangrijker dan het coureurskampioenschap. Denk dat dit enkel anders was bij Ferrari in Schumachers tijd.
Aan het constructeurskampioenschap zijn enorm veel voordelen verbonden.
Als je coureur het na het behalen van zijn titel aan het eind van het seizoen afstapt ben je er ook niks mee.

campos

Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 15:12:47
Het constructeurskampioenschap is voor een team veel belangrijker dan het coureurskampioenschap. Denk dat dit enkel anders was bij Ferrari in Schumachers tijd.
Aan het constructeurskampioenschap zijn enorm veel voordelen verbonden.
Als je coureur het na het behalen van zijn titel aan het eind van het seizoen afstapt ben je er ook niks mee.
Voor de buitenwereld is de coureurstitel vele malen belangrijker, dus zal dat uiteindelijk voor de teams ook zwaarder wegen lijkt mij.

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 03 november 2009 - 15:30:08
Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 15:12:47
Het constructeurskampioenschap is voor een team veel belangrijker dan het coureurskampioenschap. Denk dat dit enkel anders was bij Ferrari in Schumachers tijd.
Aan het constructeurskampioenschap zijn enorm veel voordelen verbonden.
Als je coureur het na het behalen van zijn titel aan het eind van het seizoen afstapt ben je er ook niks mee.
Voor de buitenwereld is de coureurstitel vele malen belangrijker, dus zal dat uiteindelijk voor de teams ook zwaarder wegen lijkt mij.
Absoluut niet. Misschien voor een team als Brawn, maar voor autoconstructeurs telt er maar 1 ding: de constructeurskampioen. Want zonder die titel kan je niet zeggen dat je wereldkampioen F1 bent ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Schumi 2009 op 03 november 2009 - 15:42:13
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 15:30:08
Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 15:12:47
Het constructeurskampioenschap is voor een team veel belangrijker dan het coureurskampioenschap. Denk dat dit enkel anders was bij Ferrari in Schumachers tijd.
Aan het constructeurskampioenschap zijn enorm veel voordelen verbonden.
Als je coureur het na het behalen van zijn titel aan het eind van het seizoen afstapt ben je er ook niks mee.
Voor de buitenwereld is de coureurstitel vele malen belangrijker, dus zal dat uiteindelijk voor de teams ook zwaarder wegen lijkt mij.
Absoluut niet. Misschien voor een team als Brawn, maar voor autoconstructeurs telt er maar 1 ding: de constructeurskampioen. Want zonder die titel kan je niet zeggen dat je wereldkampioen F1 bent ;)
Waarom niet?? Bij de coureurs hoef je dat geen eens te zeggen, dat onthouden de mensen wel, wie er kampioen is geworden en in welke auto. Wie er kampioen is geworden bij de constructeurs dat vergeten de mensen snel als ze t uberhaupt al interesseert. Ik weet het van vorig jaar nog amper. k weet toevallig dat Raikkonen het beter heeft gedaan als Kova, en tussen Hamilton en Massa zat maar 1 punt, dus dan zal het Ferrari zijn geweest, maar de meeste mensen interesseert dat gewoon niet en voor een team dat het coureurskampioenschap misloopt is het misschien net iets meer dan een troostprijs. Dat idee krijg ik er iig altijd bij.

Folkert

Citaat van: campos op 03 november 2009 - 15:57:49
Citaat van: Schumi 2009 op 03 november 2009 - 15:42:13
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 15:30:08
Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 15:12:47
Het constructeurskampioenschap is voor een team veel belangrijker dan het coureurskampioenschap. Denk dat dit enkel anders was bij Ferrari in Schumachers tijd.
Aan het constructeurskampioenschap zijn enorm veel voordelen verbonden.
Als je coureur het na het behalen van zijn titel aan het eind van het seizoen afstapt ben je er ook niks mee.
Voor de buitenwereld is de coureurstitel vele malen belangrijker, dus zal dat uiteindelijk voor de teams ook zwaarder wegen lijkt mij.
Absoluut niet. Misschien voor een team als Brawn, maar voor autoconstructeurs telt er maar 1 ding: de constructeurskampioen. Want zonder die titel kan je niet zeggen dat je wereldkampioen F1 bent ;)
Waarom niet?? Bij de coureurs hoef je dat geen eens te zeggen, dat onthouden de mensen wel, wie er kampioen is geworden en in welke auto. Wie er kampioen is geworden bij de constructeurs dat vergeten de mensen snel als ze t uberhaupt al interesseert. Ik weet het van vorig jaar nog amper. k weet toevallig dat Raikkonen het beter heeft gedaan als Kova, en tussen Hamilton en Massa zat maar 1 punt, dus dan zal het Ferrari zijn geweest, maar de meeste mensen interesseert dat gewoon niet en voor een team dat het coureurskampioenschap misloopt is het misschien net iets meer dan een troostprijs. Dat idee krijg ik er iig altijd bij.
Dat heb ik ook vaak ja. WK voor de rijders is veel leuker en interessanter. Weet toevallig dat Ferrari laatste jaren heel goed heeft gedaan in de Schumacher periode.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 03 november 2009 - 15:57:49
Citaat van: Schumi 2009 op 03 november 2009 - 15:42:13
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 15:30:08
Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 15:12:47
Het constructeurskampioenschap is voor een team veel belangrijker dan het coureurskampioenschap. Denk dat dit enkel anders was bij Ferrari in Schumachers tijd.
Aan het constructeurskampioenschap zijn enorm veel voordelen verbonden.
Als je coureur het na het behalen van zijn titel aan het eind van het seizoen afstapt ben je er ook niks mee.
Voor de buitenwereld is de coureurstitel vele malen belangrijker, dus zal dat uiteindelijk voor de teams ook zwaarder wegen lijkt mij.
Absoluut niet. Misschien voor een team als Brawn, maar voor autoconstructeurs telt er maar 1 ding: de constructeurskampioen. Want zonder die titel kan je niet zeggen dat je wereldkampioen F1 bent ;)
Waarom niet?? Bij de coureurs hoef je dat geen eens te zeggen, dat onthouden de mensen wel, wie er kampioen is geworden en in welke auto. Wie er kampioen is geworden bij de constructeurs dat vergeten de mensen snel als ze t uberhaupt al interesseert. Ik weet het van vorig jaar nog amper. k weet toevallig dat Raikkonen het beter heeft gedaan als Kova, en tussen Hamilton en Massa zat maar 1 punt, dus dan zal het Ferrari zijn geweest, maar de meeste mensen interesseert dat gewoon niet en voor een team dat het coureurskampioenschap misloopt is het misschien net iets meer dan een troostprijs. Dat idee krijg ik er iig altijd bij.
Jij kijkt naar die procent op de wereld die F1 kijkt. Maar waar het de constructeurs om te doen is, zijn die 99% anderen die ze bereiken via reclamecampagnes. En daarin kan je enkel zeggen dat je wereldkampioen F1 bent geworden als je dat ook geworden bent uiteraard. Renault heeft zo bijvoorbeeld enkele jaren reclame gemaakt met hun overwinningen in het constructeurskampioenschap, en ik heb op een Ferrari garage zien staan dat ze wereldkampioen waren in 2000, 2002, 2003 en 2004. Dàt is waar het de constructeurs om te doen is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Ik denk toch echt dat het enkel die 1% is die het wat kan schelen wie er nu net wk is geworden,mijn bomma zal de aankoop van haar nieuwe clio echt niet laten afhangen van wie er de constructeurstitel in de f1 heeft behaalt.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

campos

Citaat van: Schumi 2009 op 03 november 2009 - 17:49:10
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 15:57:49
Citaat van: Schumi 2009 op 03 november 2009 - 15:42:13
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 15:30:08
Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 15:12:47
Het constructeurskampioenschap is voor een team veel belangrijker dan het coureurskampioenschap. Denk dat dit enkel anders was bij Ferrari in Schumachers tijd.
Aan het constructeurskampioenschap zijn enorm veel voordelen verbonden.
Als je coureur het na het behalen van zijn titel aan het eind van het seizoen afstapt ben je er ook niks mee.
Voor de buitenwereld is de coureurstitel vele malen belangrijker, dus zal dat uiteindelijk voor de teams ook zwaarder wegen lijkt mij.
Absoluut niet. Misschien voor een team als Brawn, maar voor autoconstructeurs telt er maar 1 ding: de constructeurskampioen. Want zonder die titel kan je niet zeggen dat je wereldkampioen F1 bent ;)
Waarom niet?? Bij de coureurs hoef je dat geen eens te zeggen, dat onthouden de mensen wel, wie er kampioen is geworden en in welke auto. Wie er kampioen is geworden bij de constructeurs dat vergeten de mensen snel als ze t uberhaupt al interesseert. Ik weet het van vorig jaar nog amper. k weet toevallig dat Raikkonen het beter heeft gedaan als Kova, en tussen Hamilton en Massa zat maar 1 punt, dus dan zal het Ferrari zijn geweest, maar de meeste mensen interesseert dat gewoon niet en voor een team dat het coureurskampioenschap misloopt is het misschien net iets meer dan een troostprijs. Dat idee krijg ik er iig altijd bij.
Jij kijkt naar die procent op de wereld die F1 kijkt. Maar waar het de constructeurs om te doen is, zijn die 99% anderen die ze bereiken via reclamecampagnes. En daarin kan je enkel zeggen dat je wereldkampioen F1 bent geworden als je dat ook geworden bent uiteraard. Renault heeft zo bijvoorbeeld enkele jaren reclame gemaakt met hun overwinningen in het constructeurskampioenschap, en ik heb op een Ferrari garage zien staan dat ze wereldkampioen waren in 2000, 2002, 2003 en 2004. Dàt is waar het de constructeurs om te doen is.
1% zal wel niet kloppen en 99% al helemaal niet. Mochten ze willen dat ze zoveel mensen konden bereiken met reclame. Werd er bij die kampioenschappen waar jij het over had expliciet over constructeurskampioenschap gesproken?? die van Renault iig niet, dat kan ik me nog wel herinneren, bij Ferrari lijkt het me ook sterk dat ze alleen de constructeurskampioenschappen hebben aangehaald.
Het lijkt mij dat je altijd voor de meest aansprekende titel gaat. Bij wie was het vorig jaar groter feest?? bij Ferrari of McLaren?? ze pakten beiden in Brazilië een WK titel.