Renault semi exit?!

Gestart door Enzo, 22 oktober 2009 - 17:19:50

« vorige - volgende »

janke

Die overweging hebben ze al gemaakt voordat ze Kubica onder contract namen, lijkt me duidelijk. Op div.site's  wordt melding gemaakt dat waarschijnlijk Glock zijn teammaat wordt. Kan hier een slotje op.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 29 oktober 2009 - 13:51:40
Citaat van: Burorri op 28 oktober 2009 - 17:17:20
Citaat van: F_A_Diaz op 28 oktober 2009 - 16:55:41
Honda stopt toch terwijl ze gewoon door betalen? Dus dan heeft die beslissing om te stoppen ook niets met geld te maken. Zo moeilijk is het toch niet...
Daarvoor hoef ik niet in Tokio bij het bestuur te zitten. Het antwoord zit in de beslissing opgesloten.
Maar jij weet niet wat ze allemaal besproken hebben. En dat is ook allemaal deel van een planning. Want wanneer stoppen ze? per direct? over 5 maanden? na dit seizoen? Dat is allemaal planning.

Nu moet je niet veranderen waar het om ging. Jij zei dat Renault moest overwegen wat goedkoper was, stoppen of doorgaan.
Waar had ik het over kosten? Dacht dat ik zei dat Renault moest kijken wat handiger was. Daarnaast zijn de kosten nog steeds een onderdeel van het plannen. Wat gaan ze doen als ze stoppen, moeten ze betalen? Wat moeten ze betalen. En ja, de bazen zeggen wel: we stoppen er mee: maar misschien zijn er mensen die zeggen: geef ons 3 weken en we kijken of we het als nog kunnen omgooien of niet. En dan gaan zij plannen hoe en wat ze gaan doen. Stoppen of niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

bruintje

Heren en dames,

We gaan moeten opletten dat we Renault ook niet gaan verliezen. Heb zo een vreemd voorgevoel en verschillende signalen wijzen op zeer zwaar weer. Afgelopen weekend was het weer van dat. Verschillende perskanalen maakten melding van het slechte nieuws, let wel, het blijven nog altijd geruchten maar het ziet er echt niet goed uit. Het fabrieksteam gaan ze denk ik sluiten. Dat staat al bijna vast. Renault zal enkel nog motoren leveren aan Red Bull en misschien nog aan een andere renstal. Kubica mag dan een jaartje gaan stempelen. Hij zal mooi uitbetaald worden maar rijden zal hij niet mogen.

Waarom die keuze.
1. Slechte verkoopscijfers
2. Aandeelhouders die morren
3. Slechte F1 resultaten
4. De hoofdsponsor is weg en een nieuwe vinden verloopt zeer moeilijk
5. Er is geen echte toppiloot in hun rangen, vertrek Alonso

Hopelijk blijft het bij een gerucht hoor want ik hoop dat Renault toch blijft. Ze moeten blijven doorgaan. Misschien met een lager budget.

Ferrari 2010

En waarom zou Kubica niet mogen racen? F1 teams zijn echt geen stelletje hypocrieten hoor. Ze gaan heus niet iemands carrière boycotten. ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Helaas lijk ik toch gelijk te krijgen met mijn vermoeden dat Renault gaat stoppen, de raad van bestuur van Renault kwam woensdag namelijk voor een spoedoverleg bij elkaar in Parijs. Onderwerp van gesprek was de toekomst van het Franse automerk in de Formule 1. Ze gaan er net als Toyota de brui aan geven...... :-\

bruintje

Waarom zal Kubica normaal gezien niet mogen racen.
Let wel, als hij onder contract blijft van Renault natuurlijk. Omdat Renault de eigenaar is van de Pool en dat enkel Renault kan gebruik maken van de diensten van de Pool. Het kan ook anders gestipileerd staan in zijn contract maar het zou me verwonderen.

P.S.
Mocht Renault stoppen, dan gaan ze hopelijk wel het contract van de Pool verbreken. Wel is het afwachten wat Kubica gaat doen.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 04 november 2009 - 20:45:21
En waarom zou Kubica niet mogen racen? F1 teams zijn echt geen stelletje hypocrieten hoor. Ze gaan heus niet iemands carrière boycotten. ::)
Ik denk dat hij wel mag racen, maar simpel weg niet kan racen. Welk team zou hij naar toe gaan anders?
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: bruintje op 04 november 2009 - 21:26:16
Waarom zal Kubica normaal gezien niet mogen racen.
Let wel, als hij onder contract blijft van Renault natuurlijk. Omdat Renault de eigenaar is van de Pool en dat enkel Renault kan gebruik maken van de diensten van de Pool. Het kan ook anders gestipileerd staan in zijn contract maar het zou me verwonderen.

P.S.
Mocht Renault stoppen, dan gaan ze hopelijk wel het contract van de Pool verbreken. Wel is het afwachten wat Kubica gaat doen.
k neem aan dat er in het contract wel zal staan dat het de bedoeling is dat Renault Kubica inzet als F1 racer. Als ze dat niet kunnen waarmaken, dan is het contract volgens mij al nietig. Bovendien hebben beide partijen er in dit geval belang bij om het contract te ontbinden, scheelt Renault een hoop geld en Kubica wil natuurlijk ergens anders heen.
Maar je brengt het nieuws wel mooi moet ik zeggen! :)

scho0634

CitaatHot topic of Renault board meeting is additional money requested by team for next year due to big loss of TV and Sponsor revenue.

http://twitter.com/F1scoop


Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 04 november 2009 - 21:36:32
Citaat van: Schumi 2009 op 04 november 2009 - 20:45:21
En waarom zou Kubica niet mogen racen? F1 teams zijn echt geen stelletje hypocrieten hoor. Ze gaan heus niet iemands carrière boycotten. ::)
Ik denk dat hij wel mag racen, maar simpel weg niet kan racen. Welk team zou hij naar toe gaan anders?
Tsja, desnoods een nieuw team, of Qadbak, dat is zijn zaak. Maar ik denk niet dat hij niet zou mogen racen. Een goed contract lijkt me minstens een clausule te bevatten die zegt dat hij weg kan als ze niet racen. En zoals ik al zei, zelfs als het dat niet bevat, gaat Renault heus zijn carrière niet boycotten. Enfin, ik hoop alleszins dat ze zo sportief zijn...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

tune

To finish first, first you need to finish

RadioActiveMan

Rare opmerkingen van Ferrari en degene die dit stukje online heeft gezet. Ferrari heeft nu natuurlijk schrik dat ze hun greep op de FOTA verliezen. 2 van de hoofdrolspelers zijn al weg en de derde lijkt het nu misschien ook af te trappen. 

F_A_Diaz

Citaat van: bruintje op 04 november 2009 - 21:26:16
Mocht Renault stoppen, dan gaan ze hopelijk wel het contract van de Pool verbreken. Wel is het afwachten wat Kubica gaat doen.

Waarom zouden ze Kubica onder contract houden als ze geen auto hebben om hem in te zetten? Moet ie gaan schilderen in het huis van Ghosn?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 05 november 2009 - 16:56:40
Citaat van: bruintje op 04 november 2009 - 21:26:16
Mocht Renault stoppen, dan gaan ze hopelijk wel het contract van de Pool verbreken. Wel is het afwachten wat Kubica gaat doen.

Waarom zouden ze Kubica onder contract houden als ze geen auto hebben om hem in te zetten? Moet ie gaan schilderen in het huis van Ghosn?
Je gaf zelf al aan dat fabrieksteams zomaar de F1 verlaten, dat zou bij Renault ook kunnen gebeuren. Het is denk ik dan toch jammer dan voor Kubica, die wel een contract heeft, maar geen auto. Of iig geen renault.

Wat trouwens ook weer terug komt op het plannen met stoppen, want contractueel hebben ze dus nog veel verplichtingen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Diaz zegt toch ook totaal niets over dat Renault zou stoppen of niet, hij zegt gewoon dat ze hem niet aan zijn contract zullen houden als ze niet zouden racen. ;) Vergeet niet te lezen, zodat  je niet onnodig denkt dat er een rode lap voor je hangt ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.