Renault semi exit?!

Gestart door Enzo, 22 oktober 2009 - 17:19:50

« vorige - volgende »

Enzo

CitaatRenault overweegt verkoop renstal en doorgaan als motorleverancier
Autofabrikant Renault zou toch overwegen om de Formule 1-renstal van de hand te doen. Het Franse concern speelde al met het idee om 49 procent van de aandelen van het team te verkopen, maar volgens Motorsport Aktuell is nu een verkoop van de hele boedel ook een optie.

Renault heeft echter niet de intentie om geheel uit de Formule 1 te stappen. Het bedrijf zou wel als motorleverancier door willen. Er zouden zich ook al twee overnamekandidaten gemeld hebben, te weten Gerard Lopez van investeringsmaatschappij Mangrove Capital en Andrej Krajnik van Russische sponsor Megafon.
Artikel geplaatst op f1today.nl 21 oktober 2009 om 16:28  

Waarschijnlijk is dit ook één van de redenen dat Alonso een jaar eerder dan gepland naar Ferrari vertrekt....
Je kon dit van ver zien aankomen, Alonso weg, hoofdsponsor weg, halve team geschorst door schandaal en naam besmeurd.
Kubica zal wel peentjes zweten... ::)

_Makke_

Je denkt nu toch niet dat Kubica zo maar ergens een contract getekend heeft? Die zal wel de nodige garanties hebben.

janke

Inderdaad, ik geloof er niet in. Zou toch wel heel lullig zijn voor Kubica.
Some things are too important to be left in the past.

RadioActiveMan

Contract? Welk contract? Werken Polen niet altijd in't zwart?
Als hij geen stuur heeft volgend jaar mag hij altijd mijn keuken komen schilderen.  :)

janke

Zul je die Pool toch ook een paar flessen sterke drank er neer moeten zetten. Anders zijn ze niet vooruit te branden.  :)
Some things are too important to be left in the past.

Tim C

Citaat van: Beco op 22 oktober 2009 - 19:41:30
Contract? Welk contract? Werken Polen niet altijd in't zwart?
Als hij geen stuur heeft volgend jaar mag hij altijd mijn keuken komen schilderen.  :)
::) Niveau ::)

scho0634

Citaat van: Enzo op 22 oktober 2009 - 17:19:50
Waarschijnlijk is dit ook één van de redenen dat Alonso een jaar eerder dan gepland naar Ferrari vertrekt....
Je kon dit van ver zien aankomen, Alonso weg, hoofdsponsor weg, halve team geschorst door schandaal en naam besmeurd.
Kubica zal wel peentjes zweten... ::)
De reden dat Alonso een jaar eerder naar Ferrari gaat, is dat ze Raikkonen af konden kopen.

Enzo

Citaat van: 0634 op 22 oktober 2009 - 20:52:10
Citaat van: Enzo op 22 oktober 2009 - 17:19:50
Waarschijnlijk is dit ook één van de redenen dat Alonso een jaar eerder dan gepland naar Ferrari vertrekt....
Je kon dit van ver zien aankomen, Alonso weg, hoofdsponsor weg, halve team geschorst door schandaal en naam besmeurd.
Kubica zal wel peentjes zweten... ::)
De reden dat Alonso een jaar eerder naar Ferrari gaat, is dat ze Raikkonen af konden kopen.

Iets te kort door de bocht vind ik, er zullen vast wel meer faktoren hebben meegespeeld.
In eerste instantie zou Alonso pas in 2011 komen, ze gaan Raikonnen heus niet voor de lol afkopen.
Er is best wel het één en ander geforceerd met deze overgang, ik vermoed dat dit ook komt door het onzekere toekomst perspectief van Renault.

janke

En de 25 miljoen die Kimi vangt. Hij zegt dank je wel, zegt tegen Alonso dat hij zijn best moet doen, en verder bekijkt hij het wel. Gelijk heeft ie.
Some things are too important to be left in the past.

F_A_Diaz

Citaat van: Makke op 22 oktober 2009 - 17:25:51
Je denkt nu toch niet dat Kubica zo maar ergens een contract getekend heeft? Die zal wel de nodige garanties hebben.

Als Renault zegt dat ze stoppen als team, dan kan Kubica garanties hebben tot ie een ons weegt, dan zit ie gewoon zonder team.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Citaat van: Tim op 22 oktober 2009 - 20:41:18
Citaat van: Beco op 22 oktober 2009 - 19:41:30
Contract? Welk contract? Werken Polen niet altijd in't zwart?
Als hij geen stuur heeft volgend jaar mag hij altijd mijn keuken komen schilderen.  :)
::) Niveau ::)

Niet nodig hier.

_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 23 oktober 2009 - 10:50:26
Citaat van: Makke op 22 oktober 2009 - 17:25:51
Je denkt nu toch niet dat Kubica zo maar ergens een contract getekend heeft? Die zal wel de nodige garanties hebben.

Als Renault zegt dat ze stoppen als team, dan kan Kubica garanties hebben tot ie een ons weegt, dan zit ie gewoon zonder team.

Bij Renault gaan ze echt niet op een week beslissen dat ze gaan stoppen. ALS het zo al zou zijn, dan hadden ze dat al even in hun hoofd, en ALS ze er al uit zouden stappen, zullen ze al wel een oplossing hebben. Anders had Kubica er niet getekend. Of denk je nu echt dat die fransozen zo kinderachtig zijn en denken: "Kom, we halen die Kubica, dan hebben we die toch al moesten we verder gaan. En als we er mee zouden stoppen tja... Dat ie dan maar thuis naar de F1 kijkt.".

sloggerke

Citaat van: Tim op 22 oktober 2009 - 20:41:18
Citaat van: Beco op 22 oktober 2009 - 19:41:30
Contract? Welk contract? Werken Polen niet altijd in't zwart?
Als hij geen stuur heeft volgend jaar mag hij altijd mijn keuken komen schilderen.  :)
::) Niveau ::)

Inderdaad!

Anderzijds vond ik wel een goeie.... heb goed kunnen lachen met deze.

gloudiesaurus

Button tekende ook drie weken voordat Honda zich terugtrok een nieuw miljoenen contract dus dat lijkt me vrij weinig waard! Maar feit is wel dat die verhalen erover Renault al maanden zijn. Ik hoop voor ze dat ze wat sponsoren kunnen vinden, dat hebben ze nodig na het vertrek van ING bijv. Dat maakt de F1 voor Renault ondanks de kostenverlagingen toch een stuk duurder.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

bruintje

Renault maakt weldegelijk plannen om te stoppen maar Toyota doet dit ook. Het is afwachten.
Feit is wel dat het zoeken naar een nieuwe hoofdsponsor blijkbaar moeilijk verloopt. Renault heeft al aangegeven dat ze hun participatie zouden moeten verhogen. De financiele inbreng zal omhoog moeten vanuit de kant van Renault, dit om het gedeelte van ING wat te compenseren.
Vast staat is wel dat Renault in de F1 wil blijven als motorenleverancier. Het is wel eigenaardig dat Williams dan niet overstapt op Renault motoren voor 2010. De Renault motor zou wat kracht te kort komen ten opzichte van de Cosworth motoren die meer toeren mogen halen.
De Renault krachtbron zou gelimiteerd worden in toeren terwijl de Cosworth gelimiteerd wordt op 18.000 toeren.
Wat gaat Red Bull doen, blijven ze trouw aan Renault.
Vast staat is ook wel dat Kubica garanties gekregen heeft van Renault naar volgend seizoen toe. Anders had de Pool alsnog getekend bij Toyota.
Grootste kanshebber op het tweede zitje is Heidfeld denk ik of waarom niet, Bruno Senna.
Senna zou mogen testen in december op het circuit van Jerez met Renault voor één dag. Waarom niet zou ik zeggen. Een ervaren piloot naar een rookie en wat voor een naam.