Jenson Button Wereldkampioen!

Gestart door scho0634, 19 oktober 2009 - 07:08:11

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Ik begrijp het ook wel, maar mensen die zich doorwinterde F1fans noemen moeten zoiets weten.  :)


Folkert

Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 15:24:50
Toch ff iets rechtzetten. Die bocht waar jullie het over hebben noemt niet Eau Rouge maar Raidillon! Eau Rouge is de aanzet naar Raidillon.

Ik wordt daar dus echt gek van hé.  ::)

Maar hoe heet die hele combinatie dan?
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

De combinatie heet het circuit van Francorchamps.  ;)


campos

Citaat van: Schumi 2009 op 03 november 2009 - 15:39:56
Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 15:24:50
Toch ff iets rechtzetten. Die bocht waar jullie het over hebben noemt niet Eau Rouge maar Raidillon! Eau Rouge is de aanzet naar Raidillon.

Ik wordt daar dus echt gek van hé.  ::)

Ik dacht dat ik de enige was die daar gek van wordt, gelukkig niet. :) Dus mensen, steek het volgende goed in je hoofdje:
Eau Rouge is het kleine knikje naar links, helemaal onderaan, waar een tunneltje en de Eau Rouge onder het circuit doorlopen. Raidillon iis de blinde bocht bovenaan de berg.

Ik kan de verwarring wel begrijpen, coureurs zeggen het ook vaak verkeerd, zo ook in de geschiedenis verhalen waar het doorgaans over Eau Rouge gaat waar men Raidillon bedoelt.
die 2 bochten horen bij elkaar, het laatste gedeelte ervan mag dan Radillon heten, zonder Eau Rouge stelt dat hele Radillon niks voor.

RadioActiveMan

Daar gaat het toch helemaal niet over.

campos

Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 16:37:54
Daar gaat het toch helemaal niet over.
nou, volgens mij wel, t gaat om die combinatie, die iedereen voor t gemak maar Eau Rouge noemt. Dat mensen dan vaak vergeten dat het laatste stukje eigenlijk Radilon heet, lijkt me iig niet iets om gek van te worden. Het bijzondere van de bocht is vooral dat het heuvel op gaat en daardoor blind is en volgens mij is dat gedeelte allemaal Eau Rouge

Ferrari 2010

Het is helemaal niet blind door dat het de heuvel opgaat, het is blind omdat het de heuvel bovenaan bereikt en net daar een bocht naar links is, die je absoluut niet ziet aankomen. En laat dat stuk nu net de Raidillon zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Schumi 2009 op 03 november 2009 - 17:51:21
Het is helemaal niet blind door dat het de heuvel opgaat, het is blind omdat het de heuvel bovenaan bereikt en net daar een bocht naar links is, die je absoluut niet ziet aankomen. En laat dat stuk nu net de Raidillon zijn.
ja ok, daar heb je gelijk in. Eau Rouge zelf is niet blind, maar het stuk dat erachter ligt wel. Maar het feit dat je Radilon daar niet ziet maakt juist Eau Rouge lastiger. Zoals gezegd Radilon op zich zelf stelt niks voor. Ik denk ook dat toen ze vroeger niet volgas gingen dat de voet in Eau Rouge van het gas ging en niet in Radilon.
   ziet er daar ook wel wat anders uit moet ik zeggen

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 03 november 2009 - 18:39:34
Citaat van: Schumi 2009 op 03 november 2009 - 17:51:21
Het is helemaal niet blind door dat het de heuvel opgaat, het is blind omdat het de heuvel bovenaan bereikt en net daar een bocht naar links is, die je absoluut niet ziet aankomen. En laat dat stuk nu net de Raidillon zijn.
ja ok, daar heb je gelijk in. Eau Rouge zelf is niet blind, maar het stuk dat erachter ligt wel. Maar het feit dat je Radilon daar niet ziet maakt juist Eau Rouge lastiger. Zoals gezegd Radilon op zich zelf stelt niks voor. Ik denk ook dat toen ze vroeger niet volgas gingen dat de voet in Eau Rouge van het gas ging en niet in Radilon.
   ziet er daar ook wel wat anders uit moet ik zeggen
Beide bochten stellen op zich niks voor, maar het verkeerd nemen van Eau Rouge maakt dat je de Raidillon niet meer correct kan rijden, waardoor je niet genoeg snelheid hebt bij het begin van de Kemmel, net waar snelheid zo belangrijk is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Schumi 2009 op 03 november 2009 - 19:37:34
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 18:39:34
Citaat van: Schumi 2009 op 03 november 2009 - 17:51:21
Het is helemaal niet blind door dat het de heuvel opgaat, het is blind omdat het de heuvel bovenaan bereikt en net daar een bocht naar links is, die je absoluut niet ziet aankomen. En laat dat stuk nu net de Raidillon zijn.
ja ok, daar heb je gelijk in. Eau Rouge zelf is niet blind, maar het stuk dat erachter ligt wel. Maar het feit dat je Radilon daar niet ziet maakt juist Eau Rouge lastiger. Zoals gezegd Radilon op zich zelf stelt niks voor. Ik denk ook dat toen ze vroeger niet volgas gingen dat de voet in Eau Rouge van het gas ging en niet in Radilon.
   ziet er daar ook wel wat anders uit moet ik zeggen
Beide bochten stellen op zich niks voor, maar het verkeerd nemen van Eau Rouge maakt dat je de Raidillon niet meer correct kan rijden, waardoor je niet genoeg snelheid hebt bij het begin van de Kemmel, net waar snelheid zo belangrijk is.
nou, zoals je in het filmpje ziet, schakelden ze vroeger bij het ingaan van Eau Rouge terug en gingen ze voor Raidillon alweer op t gas. t is dus niet voor niks dat iedereen het over Eau Rouge heeft en niet over Raidillon. Tegenwoordig is t een stuk minder uitdagend maar nog wel gaaf om te zien.

FerrariMan

Ben er wat laat mee maar ik moet het toch opnieuw zeggen. Wat een saaie kampioen. Een half seizoen slapen. Helaas was er zelfs niemand echt beter, dat is nog het meest droevige aan de hele situatie.

RadioActiveMan

Citaat van: campos op 03 november 2009 - 21:55:23
nou, zoals je in het filmpje ziet, schakelden ze vroeger bij het ingaan van Eau Rouge terug en gingen ze voor Raidillon alweer op t gas. t is dus niet voor niks dat iedereen het over Eau Rouge heeft en niet over Raidillon. Tegenwoordig is t een stuk minder uitdagend maar nog wel gaaf om te zien.
En toch is het de Raidillon en niet Eau Rouge waarover iedereen spreekt. Eau Rouge is eigenlijk helemaal geen bocht Iets wat ik ook maar pas verneem.

Van http://www.circuitsofthepast.nl/Raidillon.html
CitaatDe naam Raidillion stamt uit 1939 en is de naam van de doorsteek naar boven toe! Van de Eau-Rouge (bocht) is eigenlijk nog maar een klein stukje overgebleven. In België wordt de hele bochten combinatie (Eigenlijk zijn het drie bochten aan elkaar) ook wel de Raidillion aan de Eau-Rouge genoemd. Doordat op kaartjes beide namen vlak bij elkaar staan denkt men vaak dat de steile rechter bocht de Eau-Rouge is en de linker knik erna (overblijfsel van de bocht zonder naam die 'l Ancienne Douane met Kemmel verbond) de Raidillon heet. Hierdoor wordt de Raidillon massaal voor Eau-Rouge uitgemaakt. Een misverstand dat inmiddels wereldse proporties heeft aangenomen!

campos

Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 22:14:34
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 21:55:23
nou, zoals je in het filmpje ziet, schakelden ze vroeger bij het ingaan van Eau Rouge terug en gingen ze voor Raidillon alweer op t gas. t is dus niet voor niks dat iedereen het over Eau Rouge heeft en niet over Raidillon. Tegenwoordig is t een stuk minder uitdagend maar nog wel gaaf om te zien.
En toch is het de Raidillon en niet Eau Rouge waarover iedereen spreekt. Eau Rouge is eigenlijk helemaal geen bocht Iets wat ik ook maar pas verneem.

Van http://www.circuitsofthepast.nl/Raidillon.html
CitaatDe naam Raidillion stamt uit 1939 en is de naam van de doorsteek naar boven toe! Van de Eau-Rouge (bocht) is eigenlijk nog maar een klein stukje overgebleven. In België wordt de hele bochten combinatie (Eigenlijk zijn het drie bochten aan elkaar) ook wel de Raidillion aan de Eau-Rouge genoemd. Doordat op kaartjes beide namen vlak bij elkaar staan denkt men vaak dat de steile rechter bocht de Eau-Rouge is en de linker knik erna (overblijfsel van de bocht zonder naam die 'l Ancienne Douane met Kemmel verbond) de Raidillon heet. Hierdoor wordt de Raidillon massaal voor Eau-Rouge uitgemaakt. Een misverstand dat inmiddels wereldse proporties heeft aangenomen!
Ok, dan ligt het idd wel wat anders. Wel vreemd dat er op de circuit-plattegrond wel Eau Rouge staat bij de 1e 2 knikken en alleen bij de laatste Raidillon, maakt het er dan niet echt duidelijker op. Misschien is het net zoiets als met het voetbalstadion in Milaan dat officieel Giuseppe Meazza heet, maar door de meesten (en ook op stadsplattegronden) San Siro genoemd wordt. Ach ja, t zal mij verder ook een zorg zijn, lijkt me zeker niet iets om gek van te worden zoals jij aangaf.


F_A_Diaz

Citaat van: campos op 03 november 2009 - 14:51:53
Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 14:39:48
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 14:28:32Als Button zo goed was geweest, waarom liet Williams m dan vertrekken en niet Ralf??

Omdat Montoya al een contract had voor 2001 en Ralf ook, bovendien wilde BMW perse een Duitse coureur en was Montoya de favoriet van Williams. Overigens liet Williams Button ook helemaal niet vertrekken, toen Button in 2001 voor Benetton reed stond hij nog onder contract bij Williams en was verhuurd. Een beetje hetzelfde als Vettel bij BMW, die stond ook onder contract bij Red Bull.
contracten zijn in F1 idd heel veel waard. bovendien heeft Williams m dan misschien wel uitgeleend maar nooit terug gehaald.

Honda heeft inderdaad goed betaald voor Button, 2x zelfs. Eenmaal zelfs tientallen miljoenen.

Maar goed, met dergelijke onnozel flauwe en nietszeggende opmerkingen zoals hierboven geef je al wel aan dat je je totaal niet kan verdedigen tegen mijn argumenten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."