Jenson Button Wereldkampioen!

Gestart door scho0634, 19 oktober 2009 - 07:08:11

« vorige - volgende »

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 02 november 2009 - 16:41:19
Citaat van: campos op 02 november 2009 - 15:58:54
ik zeg ook 'ergens problemen mee hebben is niet hetzelfde als klagen' .

Ehhh.... ja...  :-\

Citaatmaar goed, ik ben inmiddels helemaal overtuigd van Button en vind het superknap dat ie 6e is geworden in zn 2e race op een erg moeilijk circuit nog voor de supersnelle Arrows'en, Zonta en een Minardi is geeindigd.

Dat is inderdaad ook een prestatie. Je zegt namelijk zelf ook al dat een goedgetrainde Formule 1 coureur al klaagt, sorry "problemen heeft" met het circuit. Dus hoe moet dat voor een rookie dan wel niet zijn die zijn tweede race rijdt. Je kan wel elke dag aan de gewichten hangen, je kan de G-krachten niet simuleren. Je moet rijden om fit te worden. Dat Button als 20-jarig broekie dat volhoudt in zijn tweede race is inderdaad een prestatie op zich, laat staan dat hij dan ook vier man achter zich weet te houden.
die G-krachten door het linksom rijden zijn toch voor iedereen min of meer nieuw dan??  jij mag het een prestatie vinden, ik vind het niet echt iets bijzonders, prima toch?? je hebt het hier over F1 coureurs hè, niet over een amateur die eens een race meedoet. gezien de uitslag van de race en de startopstelling is dit wel het minste wat Button er uit kon/moest halen.

F_A_Diaz

Goed, dan ben jij het niet eens met zo'n beetje de complete F1 wereld.

Dan blijven overigens nog zeer goede prestaties van Button staan in 2000. Derde in kwalificatie Spa, dat zegt ook genoeg als 20-jarig broekie.  Toen had je ook andere auto's en was het veel moeilijker om als debutant gelijk het maximum eruit te halen.  We hebben het wel over alweer negen jaar geleden he, toen was dat echt wel uitzonderlijk. Misschien nu niet meer zo heel extreem maar dat komt, nogmaals, omdat de stap naar F1 voor jonge coureurs nu veel kleiner is dan in die tijd.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Zullen anders genoeg mensen zijn die die 6de plek in Brazilië niet zo heel bijzonder zouden vinden. Het is niet slecht, maar uitzonderlijk goed vind ik het ook weer niet.
En daarnaast : waarom lukte het in  begin van zijn carrière wel beter om met minder materiaal uitzonderlijke dingen te doen (naar jou zeggen.) en later in zijn carrière niet meer>?

De overstap is misschien kleiner nu, maar nog steeds groot. F1 is nog steeds geen kattepis.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Omdat de F1 tegenwoordig minder moeilijk is, er is dus minder ruimte om verschil te maken.

Om een recent voorbeeld te noemen, iemand als Kobayashi komt zonder testen de F1 binnen en rijdt naar een zesde plaats voor Jarno Trulli, die al tig jaar F1 rijdt.
Nu zal Kobayashi best een goede coureur zijn en misschien ook wel beter dan Trulli. Dan nog geeft het wel duidelijk aan dat de stap naar F1 niet meer zo groot is als dat een aantal jaren geleden was. In 2000 had je nog gewoon 3 liter V10 motoren zonder traction control he. Dat is wel ff andere koek als je uit de GP2 komt, in die jaren nog de F3000. Button kwam zelfs rechtstreeks uit de Formule 3 en had maar 2x eenmalig getest voor McLaren en Prost en een shoot out bij Williams met Junqeira voor het stoeltje van 2000 aangezien Montoya niet eerder kon komen dan 2001.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 13:43:50
Omdat de F1 tegenwoordig minder moeilijk is, er is dus minder ruimte om verschil te maken.

Om een recent voorbeeld te noemen, iemand als Kobayashi komt zonder testen de F1 binnen en rijdt naar een zesde plaats voor Jarno Trulli, die al tig jaar F1 rijdt.
Nu zal Kobayashi best een goede coureur zijn en misschien ook wel beter dan Trulli. Dan nog geeft het wel duidelijk aan dat de stap naar F1 niet meer zo groot is als dat een aantal jaren geleden was. In 2000 had je nog gewoon 3 liter V10 motoren zonder traction control he. Dat is wel ff andere koek als je uit de GP2 komt, in die jaren nog de F3000. Button kwam zelfs rechtstreeks uit de Formule 3 en had maar 2x eenmalig getest voor McLaren en Prost en een shoot out bij Williams met Junqeira voor het stoeltje van 2000 aangezien Montoya niet eerder kon komen dan 2001.
Senna en Schumacher vergeten? DIe hadden volgens mij ook niet heel heel veel getest in een F1 auto, maar reden toch ook direct heel goed. En je kan nou niet zeggen dat die auto's een eitje waren om in te rijden. De stap is altijd groot geweest.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

#125
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd en het lijkt me toch dat Schumacher en Senna geen doorsnee coureurs waren of niet? En die kwamen niet zonder een jaar te testen binnen.

Wat wil je nou bewijzen? Het is toch gewoon een feit dat ze tegenwoordig met 2.4 liter V8 motoren rijden? Tien jaar geleden kon je niet vol gas met volle tanks door Eau Rouge heen, tegenwoordig doen ze dat met twee vingers in de neus. Dat zegt toch genoeg?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 14:18:24
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd en het lijkt me toch dat Schumacher en Senna geen doorsnee coureurs waren of niet? En die kwamen niet zonder een jaar te testen binnen.
ach, kom op zeg, er zijn tientallen 'uitzonderingen'. Je zegt dat het toen makkelijker was om het verschil te maken; ik heb Button niet zoveel 'het verschil' zien maken.Als Button zo goed was geweest, waarom liet Williams m dan vertrekken en niet Ralf?? Je zit nu weer allemaal dingen als waarheid te verkondigen terwijl dat helemaal niet zo duidelijk is; tegenwoordig is er ook geen tractioncontrol meer bv. Leg maar eens goed en duidelijk uit waarom de stap toen zoveel groter was!

tune

Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 13:43:50
In 2000 had je nog gewoon 3 liter V10 motoren zonder traction control he.
Sorry dat ik de discussie even onderbreek  :) maar gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Reden ze in 2000 niet met V12 motoren of vergis ik mij nu?
To finish first, first you need to finish

F_A_Diaz

Citaat van: campos op 03 november 2009 - 14:28:32Als Button zo goed was geweest, waarom liet Williams m dan vertrekken en niet Ralf??

Omdat Montoya al een contract had voor 2001 en Ralf ook, bovendien wilde BMW perse een Duitse coureur en was Montoya de favoriet van Williams. Overigens liet Williams Button ook helemaal niet vertrekken, toen Button in 2001 voor Benetton reed stond hij nog onder contract bij Williams en was verhuurd. Een beetje hetzelfde als Vettel bij BMW, die stond ook onder contract bij Red Bull.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: tune op 03 november 2009 - 14:37:41
Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 13:43:50
In 2000 had je nog gewoon 3 liter V10 motoren zonder traction control he.
Sorry dat ik de discussie even onderbreek  :) maar gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Reden ze in 2000 niet met V12 motoren of vergis ik mij nu?

Uit mijn hoofd rijden sinds halverwege begin jaren '90 alle teams met een V10 met uitzondering van Ferrari die nog tot 1995 doorging met de V12.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 14:39:48
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 14:28:32Als Button zo goed was geweest, waarom liet Williams m dan vertrekken en niet Ralf??

Omdat Montoya al een contract had voor 2001 en Ralf ook, bovendien wilde BMW perse een Duitse coureur en was Montoya de favoriet van Williams. Overigens liet Williams Button ook helemaal niet vertrekken, toen Button in 2001 voor Benetton reed stond hij nog onder contract bij Williams en was verhuurd. Een beetje hetzelfde als Vettel bij BMW, die stond ook onder contract bij Red Bull.
contracten zijn in F1 idd heel veel waard. bovendien heeft Williams m dan misschien wel uitgeleend maar nooit terug gehaald.

Folkert

Citaat van: campos op 03 november 2009 - 14:51:53
Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 14:39:48
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 14:28:32Als Button zo goed was geweest, waarom liet Williams m dan vertrekken en niet Ralf??

Omdat Montoya al een contract had voor 2001 en Ralf ook, bovendien wilde BMW perse een Duitse coureur en was Montoya de favoriet van Williams. Overigens liet Williams Button ook helemaal niet vertrekken, toen Button in 2001 voor Benetton reed stond hij nog onder contract bij Williams en was verhuurd. Een beetje hetzelfde als Vettel bij BMW, die stond ook onder contract bij Red Bull.
contracten zijn in F1 idd heel veel waard. bovendien heeft Williams m dan misschien wel uitgeleend maar nooit terug gehaald.
Volgens mij was dat de Button-gate. Williams wilde wel en Button had volgens mij ook nieuw contract met Williams, maar toen bleef hij liever bij Honda.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 14:18:24
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd en het lijkt me toch dat Schumacher en Senna geen doorsnee coureurs waren of niet? En die kwamen niet zonder een jaar te testen binnen.

Wat wil je nou bewijzen? Het is toch gewoon een feit dat ze tegenwoordig met 2.4 liter V8 motoren rijden? Tien jaar geleden kon je niet vol gas met volle tanks door Eau Rouge heen, tegenwoordig doen ze dat met twee vingers in de neus. Dat zegt toch genoeg?
Dat heeft meer met het wegdek van Eau rogue te maken dan met de auto's. Ik meen dat rond 2002 ofzo of 2004 dat hele stuk op nieuw is geasfalteerd. Ik wil niks bewijzen, ik geef mijn mening en visie op hoe ik het zie. Auto's van tegenwoordig zijn wel stukken sneller dan 9 jaar geleden.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Toch ff iets rechtzetten. Die bocht waar jullie het over hebben noemt niet Eau Rouge maar Raidillon! Eau Rouge is de aanzet naar Raidillon.

Ik wordt daar dus echt gek van hé.  ::)

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 15:24:50
Toch ff iets rechtzetten. Die bocht waar jullie het over hebben noemt niet Eau Rouge maar Raidillon! Eau Rouge is de aanzet naar Raidillon.

Ik wordt daar dus echt gek van hé.  ::)

Ik dacht dat ik de enige was die daar gek van wordt, gelukkig niet. :) Dus mensen, steek het volgende goed in je hoofdje:
Eau Rouge is het kleine knikje naar links, helemaal onderaan, waar een tunneltje en de Eau Rouge onder het circuit doorlopen. Raidillon iis de blinde bocht bovenaan de berg.

Ik kan de verwarring wel begrijpen, coureurs zeggen het ook vaak verkeerd, zo ook in de geschiedenis verhalen waar het doorgaans over Eau Rouge gaat waar men Raidillon bedoelt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.