Jenson Button Wereldkampioen!

Gestart door scho0634, 19 oktober 2009 - 07:08:11

« vorige - volgende »

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 28 oktober 2009 - 11:20:14
Citaat van: tune op 28 oktober 2009 - 09:48:45
Het is eigenlijk vrij simpel om in te schatten hoe hoog Button ingeschat kan worden.

Vraag aan een paar mensen hoe hoog ze de kans inschatten dat JB nogmaals wereldkampioen wordt.
Ik denk niet dat er veel zullen zjin die positief antwoorden...

Ik zou niet weten waarom niet. Als Button volgend jaar in een competatieve auto zit kan hij gewoon in de top meedraaien. Net zoals hij dat in 2004 en 2009 al heeft laten zien. In de andere jaren had hij daar de auto niet voor. Dat geldt net zo goed voor bijvoorbeeld Raikkonen en Hamilton, die in 2007 en 2008 WK werden en in de jaren erna niet wonnen.
wel races, zowel ervoor als erna. Button wint in 8 jaar 1 race en in het 9e jaar ineens 6, dan is het toch niet zo gek dat sommigen het moeilijk vinden om dat juist in te schatten. niemand hier die zegt dat ie er niks van kan.
Wat betreft Interlagos 2000, op zich knap hoor, maar dr finishten toen maar 10 auto's. Button op een ronde en achter zn teamgenoot Ralf en net voor de 2 Arrows auto's. Nou moet je ook de zwaarte van Interlagos niet gaan overdrijven, grootste probleem is dat het tegen de klok in is, k heb er verder nooit mensen uitgeput uit de auto zien komen en t is ook nog eens een korte race in vergelijking met veel andere races. En wat het puntenverschil tussen Barichello betreft, dat zou ik nog maar eens een keer narekenen als ik jou was, je feitjes moeten natuurlijk wel kloppen!

F_A_Diaz

#106
Citaat van: campos op 29 oktober 2009 - 16:38:13
Citaat van: F_A_Diaz op 28 oktober 2009 - 11:20:14
Citaat van: tune op 28 oktober 2009 - 09:48:45
Het is eigenlijk vrij simpel om in te schatten hoe hoog Button ingeschat kan worden.

Vraag aan een paar mensen hoe hoog ze de kans inschatten dat JB nogmaals wereldkampioen wordt.
Ik denk niet dat er veel zullen zjin die positief antwoorden...

Ik zou niet weten waarom niet. Als Button volgend jaar in een competatieve auto zit kan hij gewoon in de top meedraaien. Net zoals hij dat in 2004 en 2009 al heeft laten zien. In de andere jaren had hij daar de auto niet voor. Dat geldt net zo goed voor bijvoorbeeld Raikkonen en Hamilton, die in 2007 en 2008 WK werden en in de jaren erna niet wonnen.
wel races, zowel ervoor als erna. Button wint in 8 jaar 1 race en in het 9e jaar ineens 6, dan is het toch niet zo gek dat sommigen het moeilijk vinden om dat juist in te schatten. niemand hier die zegt dat ie er niks van kan.

Nou nee, dat is heel simpel te verklaren. Raikkonen en Hamilton reden voor respectievelijk McLaren en Ferrari. De afgelopen 10 jaar had elke coureur die een stuur vast kan houden wel wat races gewonnen in die auto's. Button heeft nooit voor een team gereden wat op eigen kracht races kon winnen, tot 2009 en dan wint hij er ook meteen 6.

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 29 oktober 2009 - 16:45:22
Citaat van: campos op 29 oktober 2009 - 16:38:13
Citaat van: F_A_Diaz op 28 oktober 2009 - 11:20:14
Citaat van: tune op 28 oktober 2009 - 09:48:45
Het is eigenlijk vrij simpel om in te schatten hoe hoog Button ingeschat kan worden.

Vraag aan een paar mensen hoe hoog ze de kans inschatten dat JB nogmaals wereldkampioen wordt.
Ik denk niet dat er veel zullen zjin die positief antwoorden...

Ik zou niet weten waarom niet. Als Button volgend jaar in een competatieve auto zit kan hij gewoon in de top meedraaien. Net zoals hij dat in 2004 en 2009 al heeft laten zien. In de andere jaren had hij daar de auto niet voor. Dat geldt net zo goed voor bijvoorbeeld Raikkonen en Hamilton, die in 2007 en 2008 WK werden en in de jaren erna niet wonnen.
wel races, zowel ervoor als erna. Button wint in 8 jaar 1 race en in het 9e jaar ineens 6, dan is het toch niet zo gek dat sommigen het moeilijk vinden om dat juist in te schatten. niemand hier die zegt dat ie er niks van kan.

Nou nee, dat is heel simpel te verklaren. Raikkonen en Hamilton reden voor respectievelijk McLaren en Ferrari. De afgelopen 10 jaar had elke coureur die een stuur vast kan houden wel wat races gewonnen in die auto's. Button heeft nooit voor een team gereden wat op eigen kracht races kon winnen, tot 2009 en dan wint hij er ook meteen 6.
tuurlijk is dat een verklaring, maar t is ook hun verdienste dat ze bij die topteams rijden. In t geval van Button leek het toch meer 'toeval' te zijn dat hij ineens in de beste auto van t veld zat, t is niet zo dat hij al jaren de sterren van de hemel rijdt en daardoor ineens een kans in een topauto krijgt, als dat het geval was geweest, was het al weer heel anders. Maar goed, we zullen t zien hoe hij het bv volgend jaar gaat doen tegen Rosberg of misschien wel Hamilton.

tune

Citaat van: F_A_Diaz op 29 oktober 2009 - 16:45:22
Citaat van: campos op 29 oktober 2009 - 16:38:13
Citaat van: F_A_Diaz op 28 oktober 2009 - 11:20:14
Citaat van: tune op 28 oktober 2009 - 09:48:45
Het is eigenlijk vrij simpel om in te schatten hoe hoog Button ingeschat kan worden.

Vraag aan een paar mensen hoe hoog ze de kans inschatten dat JB nogmaals wereldkampioen wordt.
Ik denk niet dat er veel zullen zjin die positief antwoorden...

Ik zou niet weten waarom niet. Als Button volgend jaar in een competatieve auto zit kan hij gewoon in de top meedraaien. Net zoals hij dat in 2004 en 2009 al heeft laten zien. In de andere jaren had hij daar de auto niet voor. Dat geldt net zo goed voor bijvoorbeeld Raikkonen en Hamilton, die in 2007 en 2008 WK werden en in de jaren erna niet wonnen.
wel races, zowel ervoor als erna. Button wint in 8 jaar 1 race en in het 9e jaar ineens 6, dan is het toch niet zo gek dat sommigen het moeilijk vinden om dat juist in te schatten. niemand hier die zegt dat ie er niks van kan.

Nou nee, dat is heel simpel te verklaren. Raikkonen en Hamilton reden voor respectievelijk McLaren en Ferrari. De afgelopen 10 jaar had elke coureur die een stuur vast kan houden wel wat races gewonnen in die auto's. Button heeft nooit voor een team gereden wat op eigen kracht races kon winnen, tot 2009 en dan wint hij er ook meteen 6.


[/quote]
Tis niet omdat je in een ferrari of mclaren zit dat je daardoor direct races gaat winnen hoor, vraag maar aan Badoer, Fisichella of zelfs Heiki of Trulli in de gloriedagen van Renault. Een team maakt een auto goed, maar een rijder kan een auto nog beter maken. Toen Alonso bij Renault wegging ging het daar ook een stuk minder, sommige rijders kunnen gewoon goede feedback geven.
Niet dat ik Button een slechte rijder vind, verre van, maar ik zet hem op hetzelfde niveau als bvb een Heidfeld of een Glock. Goede rijders die regelmatig punten nemen.
Het is niet makkeljik om het niveau dat hij in de eerste races liet zien blijven vol te houden, voor wie dan ook. Als Button in Abu wint, dan zou ik nog zeggen dat het aan de stress lag dat hij daarvoor slechter reed.  Maar dat maakt iemand ook een goede rijder, of hij omkan met stress of niet.
To finish first, first you need to finish

RadioActiveMan

Citaat van: tune op 30 oktober 2009 - 09:18:07Het is niet makkelijk om het niveau dat hij in de eerste races liet zien blijven vol te houden, voor wie dan ook.

Juist, zelfs Schumacher had het moeilijk in de 2de seizoenshelft van zijn eerste wereldtitel na de eerste helft zo gedomineerd te hebben. OK, die schorsingen waren ook niet in zijn voordeel, maar die buiten beschouwing gelaten spraken de resultaten in die seizoenshelft ook meer in Hill's voordeel.



campos

Citaat van: Beco op 30 oktober 2009 - 10:04:09
Citaat van: tune op 30 oktober 2009 - 09:18:07Het is niet makkelijk om het niveau dat hij in de eerste races liet zien blijven vol te houden, voor wie dan ook.

Juist, zelfs Schumacher had het moeilijk in de 2de seizoenshelft van zijn eerste wereldtitel na de eerste helft zo gedomineerd te hebben. OK, die schorsingen waren ook niet in zijn voordeel, maar die buiten beschouwing gelaten spraken de resultaten in die seizoenshelft ook meer in Hill's voordeel.



Alleen Adelaide had ie één slecht moment, verder is ie dat seizoen 2x 2e geworden waarvan 1x in de 1e helft en 1x in de 2e helft van het seizoen en is ie 1x ergens halverwege het seizoen uitgevallen met een motorprobleem. Alle andere races heeft ie gewonnen, dus in feite heeft ie nooit slechter gereden dan de 2e plaats. Dat ie het moeilijk kreeg is dus eigenlijk alleen te dank n aan de 4 races dat ie niet mee mocht doen of uit de uitslag werd gehaald. Hill won al die races en liep daardoor ineens 40 punten in.

RadioActiveMan

Je hebt volkomen gelijk, mijn excuses. Sterk onder de indruk van de aankomende wereldtitel was ie blijkbaar niet.

F_A_Diaz

Citaat van: campos op 29 oktober 2009 - 16:38:13
Wat betreft Interlagos 2000, op zich knap hoor, maar dr finishten toen maar 10 auto's. Button op een ronde en achter zn teamgenoot Ralf en net voor de 2 Arrows auto's.

Ja dus? Des te knapper om dan als bijna debutant te finishen.


CitaatNou moet je ook de zwaarte van Interlagos niet gaan overdrijven, grootste probleem is dat het tegen de klok in is,

Dus is het zwaar....  ;D

Citaatk heb er verder nooit mensen uitgeput uit de auto zien komen

Dan heb je niet goed opgelet, kan ik ook niets aan doen.

Citaaten t is ook nog eens een korte race in vergelijking met veel andere races.

Ehh, elke race is iets meer dan 300 km, afhankelijk van hoe lang het rondje is. Je kan een snel circuit in tijd wel in iets kortere tijd afleggen, dat is juist nog zwaarder omdat je dan vaak high speed corners hebt met veel G-krachten of een stop & go circuit met veel remmen, wat dus zwaar is voor de coureur.

CitaatEn wat het puntenverschil tussen Barichello betreft, dat zou ik nog maar eens een keer narekenen als ik jou was, je feitjes moeten natuurlijk wel kloppen!

Button haalde in de 2e seizoenshelft vanaf Engeland 25 punten, Barrichello haalde 31 punten in diezelfde periode en ze vielen allebei 1x uit.
Wat klopt daar niet aan?

Als iemand zijn 'feitjes' niet kloppen dan ben jij het wel. Je roept veel maar weet net niet waar de klepel hangt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: tune op 30 oktober 2009 - 09:18:07
Tis niet omdat je in een ferrari of mclaren zit dat je daardoor direct races gaat winnen hoor, vraag maar aan Badoer, Fisichella

Niet als je halverwege het seizoen zonder voorbereiding invalt nee. Maar goed, natuurlijk zeg ik het wat gechargeerd, dat snap jezelf toch ook wel.
Elke middelmatige coureur kan races winnen in een McLaren of Ferrari. Kijk naar Heiki Kovalainen vorig jaar.

CitaatMaar dat maakt iemand ook een goede rijder, of hij omkan met stress of niet.

Dan is Hamilton dus een slechte rijder. Hij verspeelde bijna 2x de titel in riante positie. Dat is Button toch niet overkomen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 30 oktober 2009 - 12:51:13
Citaat van: campos op 29 oktober 2009 - 16:38:13
Wat betreft Interlagos 2000, op zich knap hoor, maar dr finishten toen maar 10 auto's. Button op een ronde en achter zn teamgenoot Ralf en net voor de 2 Arrows auto's.

Ja dus? Des te knapper om dan als bijna debutant te finishen.
niet slecht nee, maar dr viel er slechts 1 uit door eigen schuld, de anderen vielen allemaal uit met materiaal pech en Coulthard die 2e werd, werd gediskwalificeert.
Citaat
CitaatNou moet je ook de zwaarte van Interlagos niet gaan overdrijven, grootste probleem is dat het tegen de klok in is,

Dus is het zwaar....  ;D
ja, het schijnt ff wennen te zijn. Maar jij overdrijft het wel hoor. Heb er zelden coureurs over horen klagen.
Citaat
Citaatk heb er verder nooit mensen uitgeput uit de auto zien komen

Dan heb je niet goed opgelet, kan ik ook niets aan doen.
tja, da's wel erg makkelijk hè. Raar dat ik het van andere races wel herinner (Maleisë, Singapore).

Citaat
Citaaten t is ook nog eens een korte race in vergelijking met veel andere races.

Ehh, elke race is iets meer dan 300 km, afhankelijk van hoe lang het rondje is. Je kan een snel circuit in tijd wel in iets kortere tijd afleggen, dat is juist nog zwaarder omdat je dan vaak high speed corners hebt met veel G-krachten of een stop & go circuit met veel remmen, wat dus zwaar is voor de coureur.
idd, de races zijn qua afstand ongeveer evenlang, dus kun je wel nagaan dat ik op de tijd doelde. Brazilië heeft een heel lang volgas stuk en maar 1 punt waar ze echt hard remmen en echte high speed corners zijn er niet. Maar goed, ik zal je helpen, het waren vooral de hobbels in het circuit waar veel coureurs problemen mee hadden. Ik zeg ook niet dat het een makkelijk circuit is, ik zeg alleen dat je het nogal overdrijft. Voor een goed getrainde F1 coureur is het gewoon goed te doen.
Citaat
CitaatEn wat het puntenverschil tussen Barichello betreft, dat zou ik nog maar eens een keer narekenen als ik jou was, je feitjes moeten natuurlijk wel kloppen!
Button haalde in de 2e seizoenshelft vanaf Engeland 25 punten, Barrichello haalde 31 punten in diezelfde periode en ze vielen allebei 1x uit.
Wat klopt daar niet aan?

Als iemand zijn 'feitjes' niet kloppen dan ben jij het wel. Je roept veel maar weet net niet waar de klepel hangt.
ok, als je met vanaf bedoeld dat Engeland niet meeteld dan klopt het idd ook nog!! Maar... volgens de Nederlandse taal betekend 'vanaf'; 'te beginnen met', dus wat het in jouw geval geen rekenfout maar een taalfout. En wat betreft spreekwoorden toepassen moet je ook nog het één en ander leren, maar misschien krijg je dat in de volgende klas  ;)

F_A_Diaz

#115
Citaat van: campos op 30 oktober 2009 - 13:33:54
Citaat van: F_A_Diaz op 30 oktober 2009 - 12:51:13
Ja dus? Des te knapper om dan als bijna debutant te finishen.
niet slecht nee, maar dr viel er slechts 1 uit door eigen schuld, de anderen vielen allemaal uit met materiaal pech en Coulthard die 2e werd, werd gediskwalificeert.

Gediskwalificeerd bedoel je? Ik zie nog niet in wat dat af doet aan de prestatie van Button.

Citaat
ja, het schijnt ff wennen te zijn. Maar jij overdrijft het wel hoor. Heb er zelden coureurs over horen klagen.

Dan let je niet op.

Citaatk heb er verder nooit mensen uitgeput uit de auto zien komen

Zie bovenstaand.


Citaatidd, de races zijn qua afstand ongeveer evenlang, dus kun je wel nagaan dat ik op de tijd doelde. Brazilië heeft een heel lang volgas stuk en maar 1 punt waar ze echt hard remmen en echte high speed corners zijn er niet. Maar goed, ik zal je helpen, het waren vooral de hobbels in het circuit waar veel coureurs problemen mee hadden

Je had toch nog nooit iemand horen klagen?  :(

En uiteraard zijn hobbels een kenmerk van een zwaar circuit, ik neem aan dat ik dit niet apart hoef te vermelden. En de dag dat ik hulp nodig heb van jou pleeg ik zelfmoord, want dat is het leven niet waard.

CitaatIk zeg ook niet dat het een makkelijk circuit is, ik zeg alleen dat je het nogal overdrijft. Voor een goed getrainde F1 coureur is het gewoon goed te doen.

Ja wat is het nou? Het is moeilijk of niet moeilijk. Je weet nog niet hoe je je hier uit gaat redden of niet?


Citaat
ok, als je met vanaf bedoeld dat Engeland niet meeteld dan klopt het idd ook nog!!

En weer sta je dus met je bek vol tanden.

CitaatMaar... volgens de Nederlandse taal betekend 'vanaf'; 'te beginnen met', dus wat het in jouw geval geen rekenfout maar een taalfout. En wat betreft spreekwoorden toepassen moet je ook nog het één en ander leren, maar misschien krijg je dat in de volgende klas  ;)

Ik denk dat jij niet teveel uitspraken moet gaan doen over taal ect......
Ik kom oorspronkelijk niet uit Nederland dus als ik hier en daar een taalfoutje maak zal mij dat een zorg zijn. Het zegt echter wel genoeg over jouw discussie capaciteiten dat je daar over moet beginnen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

#116
Citaat van: F_A_Diaz op 02 november 2009 - 11:46:24
Citaat van: campos op 30 oktober 2009 - 13:33:54
Citaat van: F_A_Diaz op 30 oktober 2009 - 12:51:13
Ja dus? Des te knapper om dan als bijna debutant te finishen.
niet slecht nee, maar dr viel er slechts 1 uit door eigen schuld, de anderen vielen allemaal uit met materiaal pech en Coulthard die 2e werd, werd gediskwalificeert.

Gediskwalificeerd bedoel je? Ik zie nog niet in wat dat af doet aan de prestatie van Button.

Citaat
ja, het schijnt ff wennen te zijn. Maar jij overdrijft het wel hoor. Heb er zelden coureurs over horen klagen.
Citaat

Dan let je niet op.

Citaatk heb er verder nooit mensen uitgeput uit de auto zien komen

Zie bovenstaand.


Citaatidd, de races zijn qua afstand ongeveer evenlang, dus kun je wel nagaan dat ik op de tijd doelde. Brazilië heeft een heel lang volgas stuk en maar 1 punt waar ze echt hard remmen en echte high speed corners zijn er niet. Maar goed, ik zal je helpen, het waren vooral de hobbels in het circuit waar veel coureurs problemen mee hadden

Je had toch nog nooit iemand horen klagen?  :(

En uiteraard zijn hobbels een kenmerk van een zwaar circuit, ik neem aan dat ik dit niet apart hoef te vermelden. En de dag dat ik hulp nodig heb van jou pleeg ik zelfmoord, want dat is het leven niet waard.

CitaatIk zeg ook niet dat het een makkelijk circuit is, ik zeg alleen dat je het nogal overdrijft. Voor een goed getrainde F1 coureur is het gewoon goed te doen.

Ja wat is het nou? Het is moeilijk of niet moeilijk. Je weet nog niet hoe je je hier uit gaat redden of niet?


Citaat
ok, als je met vanaf bedoeld dat Engeland niet meeteld dan klopt het idd ook nog!!

En weer sta je dus met je bek vol tanden.

CitaatMaar... volgens de Nederlandse taal betekend 'vanaf'; 'te beginnen met', dus wat het in jouw geval geen rekenfout maar een taalfout. En wat betreft spreekwoorden toepassen moet je ook nog het één en ander leren, maar misschien krijg je dat in de volgende klas  ;)

Ik denk dat jij niet teveel uitspraken moet gaan doen over taal ect......
Ik kom oorspronkelijk niet uit Nederland dus als ik hier en daar een taalfoutje maak zal mij dat een zorg zijn. Het zegt echter wel genoeg over jouw discussie capaciteiten dat je daar over moet beginnen.
ok, t of d dat maakt in principe niet uit, dat veranderd niks aan het woord, je weet wat ik bedoel. Maar als jij zegt vanaf Engeland maar Engeland niet meeteld, dan is dat wat anders. Maar goed, gaan we verder niet moeilijk over doen, t is nu duidelijk. Het feit dat je een taalfoutje maakt is helemaal niet erg, maar t zorgt in dit geval wel voor verwarring. Bovendien, als iemand anders er eens naast zit, dan laat je dat ook vaak op een niet zo vriendelijke manier weten, dus moet je er nu ook maar tegen kunnen als iemand dat eens bij jou doet. Wat betreft het spreekwoord had jij duidelijk zelf de klok wel horen luiden, maar wist je niet waar de klepel hing, dus in dat geval was het wel een beetje 'de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet'  ;)

Nog ff over dat circuit; zelden is niet nooit, bovendien kun je ergens problemen mee hebben zonder er over te klagen. tussen moeilijk en makkelijk zit ook nog wel wat ruimte volgens mij, ik zei alleen dat je enorm overdreef. Alsof 6e worden in Brazilië met zoveel uitvallers en net voor de arrowsen eindigen zo bijzonder is. Ik hoef me nergens uit te redden, ik vind het nog steeds niks bijzonders, accepteer dat maar gewoon. Bovendien heb ik er ook geen problemen mee om een fout toe te geven, veel makkelijker als je ergens uitredden, in dit geval is beiden niet nodig.

F_A_Diaz

Je zegt zelf letterlijk:

"..het waren vooral de hobbels in het circuit waar veel coureurs problemen mee hadden."
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

#118
Citaat van: F_A_Diaz op 02 november 2009 - 15:07:59
Je zegt zelf letterlijk:

"..het waren vooral de hobbels in het circuit waar veel coureurs problemen mee hadden."
ik zeg ook 'ergens problemen mee hebben is niet hetzelfde als klagen' . maar goed, ik ben inmiddels helemaal overtuigd van Button en vind het superknap dat ie 6e is geworden in zn 2e race op een erg moeilijk circuit nog voor de supersnelle Arrows'en, Zonta en een Minardi. En dat allemaal dankzij jouw feitenkennis en prettige manier van discussiëren. Bedankt!

F_A_Diaz

Citaat van: campos op 02 november 2009 - 15:58:54
ik zeg ook 'ergens problemen mee hebben is niet hetzelfde als klagen' .

Ehhh.... ja...  :-\

Citaatmaar goed, ik ben inmiddels helemaal overtuigd van Button en vind het superknap dat ie 6e is geworden in zn 2e race op een erg moeilijk circuit nog voor de supersnelle Arrows'en, Zonta en een Minardi is geeindigd.

Dat is inderdaad ook een prestatie. Je zegt namelijk zelf ook al dat een goedgetrainde Formule 1 coureur al klaagt, sorry "problemen heeft" met het circuit. Dus hoe moet dat voor een rookie dan wel niet zijn die zijn tweede race rijdt. Je kan wel elke dag aan de gewichten hangen, je kan de G-krachten niet simuleren. Je moet rijden om fit te worden. Dat Button als 20-jarig broekie dat volhoudt in zijn tweede race is inderdaad een prestatie op zich, laat staan dat hij dan ook vier man achter zich weet te houden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."