Jenson Button Wereldkampioen!

Gestart door scho0634, 19 oktober 2009 - 07:08:11

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: campos op 23 oktober 2009 - 14:43:54
Citaat van: F_A_Diaz op 23 oktober 2009 - 14:06:13
Citaat van: campos op 23 oktober 2009 - 13:37:12
idd, ik zie dat anders mede vanwege prestatie's in jaren ervoor en erna. Ik heb er nooit één seconde rekening mee gehouden dat hij ooit eens WK zou kunnen worden. Wat ik me herinner is dat ie zoals zovelen als een veelbelovend talent de F1 is binnen gekomen, maar zn belofte nooit heeft waar kunnen maken. tja, dan is het altijd lastig om in te schatten of dat nou aan de coureur ligt of aan zn auto. Minste wat je kunt doen is je teammaat de oren wassen en heeft ie toch zelden gedaan. Je noemt nu 2004 als voorbeeld, maar dr werd al eerder aangehaald dat ie juist in mindere auto's te weinig liet zien. Hij werd verslagen door Ralf Schumacher, Fischichella en Rubens Barichello!! Een afwijkend beeld van jouw beeld, verder valt het nog wel mee volgens mij.

Je weet duidelijk weinig feiten over uitslagen ect. dus dan heeft verder discussie ook geen zin.


Citaat
Ik hang niet alles op aan cijfertjes en feiten zoals jij doet, zeker niet in F1.

Nee, dat klopt, dat doe je inderdaad niet. Daarom heb ik ook gelijk en jij niet.


CitaatAls jij na de Ferrari de beste auto van het veld hebt, dan is dat helemaal niet zo bijzonder. Ik vind het wel knap hoor, daar niet van. Als jij toevallig net een goede auto hebt en je teamgenoot aan kunt, dan kun je idd zo maar wereldkampioen worden. Dus in potentie kan iedereen WK worden. Button ook. Ik vind het nog steeds een middelmatige F1 coureur.

Wat je dus feitelijk zegt; Als Schumacher, Raikkonen, Hamilton of weet ik veel wie wereldkampioen worden dan ligt het aan de coureur maar als Button wereldkampioen wordt dan ligt het aan de auto. Raikkonen en Hamilton toerden dit jaar ook gewoon in het middenveld rond hoor toen hun teams het niet voor elkaar hadden. En Schumacher was in 2005 ook blij dat die op het podium kwam met de Ferrari.

Dat is blijkbaar jouw visie, je hebt een mening over een coureur en die stel je toch niet bij, ook al zeggen de feiten anders. Ik ben ook geen Button fan maar ik negeer de feiten niet.
de feitjes staan gewoon op f1racing.net of op wikipedia. Ik heb ze goed bekeken en heb ze ook opgenoemd. Als je nou eens zegt wat er niet klopt of wat er aan ontbreekt. Jij doet net of jij de enige bent die alles weet en prestenteert alleen feiten zoals ze jou uitkomen. Ik zei niet dat ik niet naar feiten keek, alleen dat ik er niet alles aan op hang, lijkt me nogal een verschil. In f1 kun je niet alleen naar feiten kijken! Dat is het probleem waarom dit een lastige discussie is, als het alleen om feiten ging, dan was er geen discussie!!
En ik zeg helemaal niet dat als schumacher raikkonen of hamilton wk wordt het alleen aan de coureur ligt. Iedereen is afhankelijk van zn materiaal, alleen de één haalt er wat meer uit als de ander, maar dat valt idd lastig te beoordelen. Zoals ik al zei, het enige  goede vergelijkingsmateriaal is je teamgenoot en die cijfers zijn bij Button nogal wisselend terwijl ie nooit echt toppers als teamgenoot heeft gehad. Vorig jaar bv was barichello m nog de baas net als de 2e helft van dit seizoen. Volgens mij val ik in herhaling, maar dat vind ik niet echt overtuigend, sorry. Ik hoop dat Button volgend jaar naar McLaren gaat, dan zal blijken hoe goed hij is tov Hamilton. Ik heb mijn mening over coureurs al zo vaak bijgesteld, dus t is zeker geen kwestie van niet willen. Ik hou het voor gezien in dit topic want ik val volgens mij in herhaling.
Ben ik het ook mee eens. Button presteerde in 2000 en 2004 goed, dankzij redelijke auto. En 2004 was de Honda best of the rest.

@Kwestie geluk: vind ik altijd een lastig onderwerp. Geluk dwing je af, zegt iedereen. Maar ik vind dat altijd wat raar om te zeggen. Het uitvallen van andere kan je niet afdwingen, want het had jou net zo goed kunnen overkomen. Deze race heeft hij zeker geluk gehad, daar is geen twijfel over mogelijk. Maar inderdaad wat 0634 al zei: hij heeft het hele jaar wel goed gepresteerd.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: 0634 op 23 oktober 2009 - 15:17:17
Citaat van: campos op 23 oktober 2009 - 15:05:43
zesde was idd ook genoeg geweest, net als 7e. daarom zeg ik ook dat als Rubens zonder die lekke band als 3e was geeindigd en Button dan dus vanzelfsprekend 6e was geworden hij nog maar 1 plekje had mogen verliezen. was ie 8e geworden had ie nl niet genoeg. verder ga ik er niet meer over discussiëren, t lijkt mij zo duidelijk als wat, maar iedereen moet maar denken wat ie zelf wil. als de 1 na de ander voor je wegvalt dan zou je dat gelukkig kunnen noemen. Op eigen kracht heeft ie maar 3 plaatsen gewonnen. dat was normaal gesproken niet genoeg geweest. hij  heeft dus ook hulp gehad van andere factoren.
Hij heeft zichzelf, door een jaar lang goed te presteren, inderdaad in de positie gedwongen dat het uitvallen van anderen in zijn voordeel werkte en niet in dat van Vettel, die hetzelfde voordeel had.
vettel was na de kwallificatie al gezien. maar die heeft voor de 2e plaats in het kampioenschap ook mazzel gehad. t was allemaal in t nadeel van Barichello die op deze manier zijn kans op t kampioenschap verliest en ook nog eens zn 2e plek kwijt raakte. En volgens mij was het meer de vraag of Button het in Brazilië zelf had afgedwongen. Maar ook over de vraag of ie het over het hele jaar heeft afgedwongen kan nog wel gediscussieerd worden, wat mij betreft heeft hij zeker niet een jaar lang goed gepresteerd. t had m ook zo maar kunnen ontglippen. dat kun je misschien geen geluk noemen, maar hij heeft op Spa na volgens mij geen enkele tegenslag gehad.

scho0634

Je kan niet afdwingen dat een ander uitvalt. Dat klopt.

Maar je kan wél afdwingen dat juist jij degene bent die profiteert.

campos

Citaat van: 0634 op 23 oktober 2009 - 15:59:38
Je kan niet afdwingen dat een ander uitvalt. Dat klopt.

Maar je kan wél afdwingen dat juist jij degene bent die profiteert.
hij heeft zich bewust als 14e gekwallificeert zodat hij kon profiteren en barichello die op pole stond er geen enkel profijt van had. sorry dat ik het zo zeg hoor, maar geluk afdwingen is idd een heel vaag begrip zoals Burrori zegt, maar je kunt er idd wel zorgen dat je je voordeel ermee doet. dat heeft Button wel gedaan, maar ja, of dat ik dat nou zo'n prestatie moet vinden weet ik niet.

_Makke_

Wat een rare discussie. In de F1, en in vele andere sporten, moet je ALTIJD geluk hebben. Al is het maar het geluk hebben dat het ongeluk je niet treft. Button heeft zijn geluk niet afgedwongen. Button heeft gewoon een hele goeie race gereden en werd geholpen door dat enkelen voor hem uitvielen.

tune

Het is eigenlijk vrij simpel om in te schatten hoe hoog Button ingeschat kan worden.

Vraag aan een paar mensen hoe hoog ze de kans inschatten dat JB nogmaals wereldkampioen wordt.
Ik denk niet dat er veel zullen zjin die positief antwoorden...
To finish first, first you need to finish

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 23 oktober 2009 - 15:54:23
Ben ik het ook mee eens. Button presteerde in 2000 en 2004 goed, dankzij redelijke auto. En 2004 was de Honda best of the rest.

Ja en Hamilton en Raikkonen wonnen in een zeepkist? Als je wint of vooraan meerijdt heb je altijd een goede auto. Het gaat erom dat je het potentieel van een goede auto benut en dat heeft Button altijd nog uitstekend gedaan wanneer hij in een goede wagen reed.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: tune op 28 oktober 2009 - 09:48:45
Het is eigenlijk vrij simpel om in te schatten hoe hoog Button ingeschat kan worden.

Vraag aan een paar mensen hoe hoog ze de kans inschatten dat JB nogmaals wereldkampioen wordt.
Ik denk niet dat er veel zullen zjin die positief antwoorden...

Ik zou niet weten waarom niet. Als Button volgend jaar in een competatieve auto zit kan hij gewoon in de top meedraaien. Net zoals hij dat in 2004 en 2009 al heeft laten zien. In de andere jaren had hij daar de auto niet voor. Dat geldt net zo goed voor bijvoorbeeld Raikkonen en Hamilton, die in 2007 en 2008 WK werden en in de jaren erna niet wonnen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

tune

Citaat van: F_A_Diaz op 28 oktober 2009 - 11:20:14
Citaat van: tune op 28 oktober 2009 - 09:48:45
Het is eigenlijk vrij simpel om in te schatten hoe hoog Button ingeschat kan worden.

Vraag aan een paar mensen hoe hoog ze de kans inschatten dat JB nogmaals wereldkampioen wordt.
Ik denk niet dat er veel zullen zjin die positief antwoorden...

Ik zou niet weten waarom niet. Als Button volgend jaar in een competatieve auto zit kan hij gewoon in de top meedraaien. Net zoals hij dat in 2004 en 2009 al heeft laten zien. In de andere jaren had hij daar de auto niet voor. Dat geldt net zo goed voor bijvoorbeeld Raikkonen en Hamilton, die in 2007 en 2008 WK werden en in de jaren erna niet wonnen.
Ik gebruik wel veel het woord inschatten  :). Tuurlijk, iedereen die in een competitieve wagen zit kan in de top meedraaien. Om in de f1 te geraken moet je normaal gezien wel iets bewezen hebben. Wat ik wel zeggen is dat sommige rijders net dat tikkeltje meer hebben, Hamilton (in de regen), Alonso, Raikkonen (vroeger dan toch). Ze kunnen in een slechte wagen of een slechte situatie net dat tikkeltje meer... En geloof me ik ben zeker geen Hamilton of Alonso fan. Natuurlijk in een gedrocht van een wagen kan geen enkele rijder goede resultaten halen.
To finish first, first you need to finish

F_A_Diaz

Wat kunnen ze meer dan? Overigens won Button in 2006 ook in de regen in een hok van een Honda, gestart vanaf de 14e plek als ik het goed heb..

Button heeft genoeg laten zien in middelmatige auto's. Ik zeg het nog maar eens, een punt bij zijn tweede race in 2000 op Interlagos, het zwaarste circuit. En toen moest je nog gewoon 6e worden he met 24 auto's. Button was net zo'n talent zoals dat nu bijvoorbeeld Vettel is, alleen zat het Button niet zo mee in zijn carrière kwa keuzes. Je kunt wel goed zijn maar je moet ook op het juiste moment in de juiste auto zitten.

En wat betreft je argument dat Hamilton en Raikkonen meer laten zien, dat zijn ook coureurs van topteams. Topteams hebben altijd wel twee of drie races per jaar waarin ze boven komen drijven, hoe slecht ze ook presteren dat jaar.  En deze coureurs krijgen de aandacht. Een Raikkonen of Hamilton die in het achterveld start komt meer in beeld dan een Button. Dus misschien laat Button wel net zulke mooie dingen zien, alleen komt dat nooit in beeld. Dit jaar wel omdat hij nu ook voor het WK rijdt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 28 oktober 2009 - 11:15:47
Citaat van: Burorri op 23 oktober 2009 - 15:54:23
Ben ik het ook mee eens. Button presteerde in 2000 en 2004 goed, dankzij redelijke auto. En 2004 was de Honda best of the rest.

Ja en Hamilton en Raikkonen wonnen in een zeepkist? Als je wint of vooraan meerijdt heb je altijd een goede auto. Het gaat erom dat je het potentieel van een goede auto benut en dat heeft Button altijd nog uitstekend gedaan wanneer hij in een goede wagen reed.
Ik ontken ook nergens dat hij het niet uitstekend heeft gedaan wanneer hij in een goede wagen reed. Maar het is juist het rijden met slechte wagen waar bij mij, bij Button de knoop ligt. Daar heb ik hem niet zo heel vaak iets heel uitzonderlijks zien doen.
Button reed dit jaar zeker in het begin met een goede wagen. Lewis en Kimi ook, maar die het hele jaar door minstens 1 rijder die even goede auto had en voor het WK kon strijden. Button heeft dat eigenlijk niet gehad. Of veel minder. Vorig jaar en 2 jaar geleden waren er veel meer rijders die en voor de overwinning konden gaan en voor de titel.

Vooral het verschil met Lewis is dat Lewis naar mate het jaar, veel beter ging presteren. En ja daar is natuurlijk altijd wel de vraag of de auto gewoon beter word door Mclaren, of dat de auto beter word door Lewis.

Om even duidelijk te wezen: Button is dit jaar verdiend WK(vooral in deel 1 van het jaar.) Maar imo heeft hij een wanprestatie neer gezet in deel 2.
Citaat van: F_A_Diaz op 28 oktober 2009 - 11:20:14
Citaat van: tune op 28 oktober 2009 - 09:48:45
Het is eigenlijk vrij simpel om in te schatten hoe hoog Button ingeschat kan worden.

Vraag aan een paar mensen hoe hoog ze de kans inschatten dat JB nogmaals wereldkampioen wordt.
Ik denk niet dat er veel zullen zjin die positief antwoorden...

Ik zou niet weten waarom niet. Als Button volgend jaar in een competatieve auto zit kan hij gewoon in de top meedraaien. Net zoals hij dat in 2004 en 2009 al heeft laten zien. In de andere jaren had hij daar de auto niet voor. Dat geldt net zo goed voor bijvoorbeeld Raikkonen en Hamilton, die in 2007 en 2008 WK werden en in de jaren erna niet wonnen.



Volgens mij hebben Kimi en Lewis in hun jaar na hun titel wel degelijk gewonnen. En begonnen ze ook met een slechte auto.
En met de Slechte auto was Rubens volgens mij vaker de man met de overhand dan Button. Maar dat weet ik niet helemaal zeker meer, dat is te lang geleden om zeker te weten.
Citaat van: F_A_Diaz op 28 oktober 2009 - 15:21:22
Wat kunnen ze meer dan? Overigens won Button in 2006 ook in de regen in een hok van een Honda, gestart vanaf de 14e plek als ik het goed heb..



Er vielen daar ook zeker 4 rijders voor hem weg die voor hem reden ;) Anders was de overwinning eerder naar Alonso gegaan.

Je hebt wel gelijk dat er op Ferrari en Mclaren meer gelet word als ze achter aan rijden, maar op Button viel vaak wat aan te merken dat hij werd verslagen door Rubens. En dat is nou niet wereldklasse coureur.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

#101
Citaat van: Burorri op 28 oktober 2009 - 16:10:28Maar imo heeft hij een wanprestatie neer gezet in deel 2.

Omdat hij iets van 6 punten minder haalt dan Barrichello? En hoe groot is de 'wanprestatie' van de rest dan wel niet? Als ze hem nog niet weten bij te halen.

Citaat
Volgens mij hebben Kimi en Lewis in hun jaar na hun titel wel degelijk gewonnen.

Lezen, dat was de discussie niet. Het ging erom dat ze niet weer WK geworden zijn.

CitaatEn begonnen ze ook met een slechte auto.

Inderdaad, toen de auto nog slecht was begonnen ze niks, gaandeweg het seizoen werd de auto beter en konden ze hier en daar weer een overwinning scoren. Dus net zo goed puur afhankelijk van de auto. Net als iedereen overigens.

CitaatEn met de lechte auto was Rubens volgens mij vaker de man met de overhand dan Button. Maar dat weet ik niet helemaal zeker meer, dat is te lang geleden om zeker te weten.

Ik heb het eerder in dit topic al gepost, vanaf Engeland haalde punten maar iets van 6 of 7 punten minder dan Barrichello. En ze vielen allebei 1x uit. Barrichello deed het beter, dat is waar, maar niet schokkend veel beter. Overigens moest Massa in Interlagos nog aan de kant om Raikkonen de titel te geven. Als Massa niet zoveel pech had was Raikkonen helemaal geen WK geweest.

Citaat
Er vielen daar ook zeker 4 rijders voor hem weg die voor hem reden ;) Anders was de overwinning eerder naar Alonso gegaan.

Dan moet hij er nog 10 inhalen, vriend. Kenmerk van een regenrace is altijd dat er auto's uitvallen.

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 28 oktober 2009 - 16:51:15
Citaat van: Burorri op 28 oktober 2009 - 16:10:28Maar imo heeft hij een wanprestatie neer gezet in deel 2.

Omdat hij iets van 6 punten minder haalt dan Barrichello? En hoe groot is de 'wanprestatie' van de rest dan wel niet? Als ze hem nog niet weten bij te halen.

Citaat
Volgens mij hebben Kimi en Lewis in hun jaar na hun titel wel degelijk gewonnen.

Lezen, dat was de discussie niet. Het ging erom dat ze niet weer WK geworden zijn.

CitaatEn begonnen ze ook met een slechte auto.

Inderdaad, toen de auto nog slecht was begonnen ze niks, gaandeweg het seizoen werd de auto beter en konden ze hier en daar weer een overwinning scoren. Dus net zo goed puur afhankelijk van de auto. Net als iedereen overigens.

CitaatEn met de lechte auto was Rubens volgens mij vaker de man met de overhand dan Button. Maar dat weet ik niet helemaal zeker meer, dat is te lang geleden om zeker te weten.

Ik heb het eerder in dit topic al gepost, vanaf Engeland haalde punten maar iets van 6 of 7 punten minder dan Barrichello. En ze vielen allebei 1x uit. Barrichello deed het beter, dat is waar, maar niet schokkend veel beter. Overigens moest Massa in Interlagos nog aan de kant om Raikkonen de titel te geven. Als Massa niet zoveel pech had was Raikkonen helemaal geen WK geweest.

Citaat
Er vielen daar ook zeker 4 rijders voor hem weg die voor hem reden ;) Anders was de overwinning eerder naar Alonso gegaan.

Dan moet hij er nog 10 inhalen, vriend. Kenmerk van een regenjack is altijd dat er auto's uitvallen.


Kan me vergissen, maar volgens mij waren het er 11. Maar de auto's van de concurrentie waren gewoon niet goed genoeg om elke race te winnen. Button had het voordeel dat hij de enige was die maximaal wist te scoren toen de auto goed was. En dat deed hij goed en daarom ook verdiend WK. Dat was dan niet duidelijk, maar Kimi streed in 2008 weldegelijk nog om de titel.


Ja en bij Button leek het tegen overgestelde: goede auto werd steeds minder goed.
Maar er zat meer in de auto. Rubens had wel vaker hoge kwalificatie(uit mijn hoofd) maar kon dat tempo nooit volhouden in de race. Button kon dat beter, maar was niet in possitie of kunnen om het te doen. Die verpeste onder druk zijn kwalificatie en dus ook indirect zijn race.
Dat Massa Kimi moest voor laten is ook maar relatief. Wie zegt dat Kimi voluit ging? Hij wist al dat hij voor bij zou worden gelaten, dus waarom expres pushen? Dat is iets waar we nooit achter zullen komen.

Ik ga de race van 2006 nog eens bekijken, want ik kan me niet alles meer herinneren, maar volgens mij kwam er ook deel van de strategie bij kijken dat Butten ineens goed ging. Natuurlijk reed hij goed, maar zijn overwinning had hij meer te danken aan uitvallers dan puur en alleen zijn rijvaardigheden.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 28 oktober 2009 - 17:12:24Button had het voordeel dat hij de enige was die maximaal wist te scoren toen de auto goed was. En dat deed hij goed en daarom ook verdiend WK.

Ja en Raikkonen had in 2007 natuurlijk helemaal geen mazzel dat Hamilton 17 punten verspeelde in de laatste 2 races...

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 29 oktober 2009 - 13:48:52
Citaat van: Burorri op 28 oktober 2009 - 17:12:24Button had het voordeel dat hij de enige was die maximaal wist te scoren toen de auto goed was. En dat deed hij goed en daarom ook verdiend WK.

Ja en Raikkonen had in 2007 natuurlijk helemaal geen mazzel dat Hamilton 17 punten verspeelde in de laatste 2 races...


Dat ontken ik ook helemaal nergens. Maar 2 races is nog wel wat anders dan 7 of 8.
Trotse vader van Rosalie(L)