Jenson Button Wereldkampioen!

Gestart door scho0634, 19 oktober 2009 - 07:08:11

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Citaat van: F_A_Diaz op 23 oktober 2009 - 10:48:40
CitaatButton heeft het op Interlagos wel afgemaakt, maar toch zeker met wat geluk.

Welk geluk?

Dat kunnen we toch niet ontkennen. Het uitvallen van Rosberg, Trulli en Sutil en de lekke band Barrichello hebben Button wel degelijk geholpen. Maar dan nog, iedereen heeft wel eens geluk en ongeluk. Geluk moet je afdwingen zeggen ze, hij heeft gewoon het heft in eigen handen genomen en er voor gezorgd dat het uitvallen van eerder genoemden in zijn voordeel zijn uitgedraaid. Rijdt hij 30sec achter Barrichello heeft die lekke band misschien helemaal geen invloed op zijn resultaat.

scho0634

Dat lees ik wel vaker, maar toen Rubens lek reed was hij allang kansloos voor de titel. Toen vocht hij met LH om p3 of p4, terwijl Button 6e lag. In het onlogische geval dat Rubens LH voor zou zijn gebleven, had Button nog twee plekken moeten verliezen om de titel te verspelen.



campos

Citaat van: F_A_Diaz op 23 oktober 2009 - 10:48:40
Citaat van: campos op 22 oktober 2009 - 23:05:54
ik schaam me ook diep. ik heb toch alle races in 2004 gezien en mede daardoor ook een beeld ontwikkeld van Button??

Een nogal afwijkend beeld dan. Als je 15 puntenfinishes haalt uit 18 races met 10 podium finishes dan ben je toch minstens constant en snel genoeg om WK te kunnen worden. Blijkbaar zie jij dat anders.Button kon het jaar daarop niet voor niets naar zo'n beetje elk team behalve Ferrari. Hij koos echter om te blijven bij Honda, wat zich uiteindelijk dit jaar uitbetaald heeft.
idd, ik zie dat anders mede vanwege prestatie's in jaren ervoor en erna. Ik heb er nooit één seconde rekening mee gehouden dat hij ooit eens WK zou kunnen worden. Wat ik me herinner is dat ie zoals zovelen als een veelbelovend talent de F1 is binnen gekomen, maar zn belofte nooit heeft waar kunnen maken. tja, dan is het altijd lastig om in te schatten of dat nou aan de coureur ligt of aan zn auto. Minste wat je kunt doen is je teammaat de oren wassen en heeft ie toch zelden gedaan. Je noemt nu 2004 als voorbeeld, maar dr werd al eerder aangehaald dat ie juist in mindere auto's te weinig liet zien. Hij werd verslagen door Ralf Schumacher, Fischichella en Rubens Barichello!! Een afwijkend beeld van jouw beeld, verder valt het nog wel mee volgens mij.
Citaat
Citaat...dat ik het nu niet meer zo precies weet betekend toch niet dat ik er eens aan moet gaan twijfelen of mijn beeld van Button klopt??

Jij vind dus werkelijk dat iemand die 15 puntenfinishes haalt met 10 podiumfinishes geen potentie heeft om wereldkampioen te kunnen worden??
Button heeft dit jaar 89 punten met nog 1 race te gaan. Hamilton had vorig jaar 98 punten terwijl die een heel seizoen lang een topauto had.
Ik hang niet alles op aan cijfertjes en feiten zoals jij doet, zeker niet in F1. Als jij na de Ferrari de beste auto van het veld hebt, dan is dat helemaal niet zo bijzonder. Ik vind het wel knap hoor, daar niet van. Als jij toevallig net een goede auto hebt en je teamgenoot aan kunt, dan kun je idd zo maar wereldkampioen worden. Dus in potentie kan iedereen WK worden. Button ook. Ik vind het nog steeds een middelmatige F1 coureur. Jij  kunt wel een beperkt aantal feitjes op gaan noemen om mij te overtuigen, maar je laat er ook (misschien wel bewust) enorm veel liggen. je noemt alleen 2000 en 2004, dat vind ik nogal magertjes. en dan te bedenken dat ie in 2000 nog dik verslagen werd door teamgenoot Ralf Schumacher. En een teamgenoot vind eigenlijk nog steeds het enige goede vergelijkingsmateriaal in F1.
En idd, Hamilton had vorig jaar ook geen hoog puntenaantal. Heeft ook veel fouten gemaakt maar t was ook vaak zo dat de Ferrari gewoon te snel was voor de McLaren. Ik denk dat de Brawn dit jaar tov de concurrentie beter was dan de McLaren vorig jaar. Ferrari won vorig jaar de meeste races, Brawn dit jaar. Maar k vond Hamilton vorig jaar ook verre van overtuigend, zeker vergeleken met zn 1e jaar.
Citaat
Citaatdat Sato nauwelijks de top 10 haalde, da's helemaal niet zo.. alle races die hij gefinisht is, zat ie in de top 10, op 1 race na.

Moet je er ook even bij vertellen dat hij in 8 van de 18 races uitviel. Hij stond 1x op het podium, Button 10x. Verder sprokkelde Sato zijn punten bij elkaar met een paar vierde en een handvol 6e plaatsen op een paar goede dagen. Dat is wel een significant verschil hoor. Zeker als Sato zijnde bij het Japanse Honda, die krijgt echt wel hetzelfde materiaal.
Als je t volgende keer nou zelf gewoon in één keer goed neerzet ipv mij te vragen om jou helemaal perfect te corrigeren. Moet je ook ff vertellen dat het vrijwel telkens mechanische pech was waar hij mee uitviel. Dat er een verschil is, maar is ook voor een groot gedeelte te verklaren door de DNF. Dus dan vind ik het nog wel meevallen.

Citaat
CitaatBarichello pakte toen nog wel ff 2 overwinningen. Van zo'n man op leeftijd moet je als je WK wilt zijn gehakt maken.

Op Monza werd Button ook 2e vlak achter Rubens. Button haalde in de 2e seizoenshelft vanaf Engeland 25 punten, Barrichello haalde 31 punten in diezelfde periode en ze vielen allebei 1x uit. Schokkend hoor. Button hoefde ook niet aan te vallen, Barrichello moet wel.
En je doet net alsof Barrichello zo slecht is, Vettel en de rest wonnen toch ook niet van hem. Op een goede dag was Barrichello ook wel eens sneller dan Schumacher.
Kun je nagaan hoe goed die Brawn was. Ik zeg niet dat Barichello slecht is, maar dat ie niet constant is en net iets te weinig snelheid heeft is in het verleden keer op keer duidelijk geworden. wat punten betreft heb je volgens mij niet helemaal goed gerekend, ik kom op 37 tegen 28 uit. Als Barichello zn lekke band niet had gehad van t weekend was t verschil nog wat groter geweest. Barichello heeft sowieso dit seizoen wat meer pech gehad. Vettel staat boven Barichello en heeft m regelmatig verslagen dit jaar, anderen hebben dat ook gedaan als ze daarvoor de auto hadden. En Barichello was in zn beste dagen minstens 3 maatjes te klein voor Schumacher. Zet m bij Hamilton of Alonso in het team en hij wordt helemaal zoek gereden. Wat mij betreft had ie allang plaats mogen maken in de F1.

Citaat
CitaatButton heeft het op Interlagos wel afgemaakt, maar toch zeker met wat geluk.

Welk geluk?
1. dat barichello zn lekke band kreeg, ook al maakte dat op dat moment niet meer uit, maar daarom nog punt 2
2. dr vielen de 1e ronde wel enorm veel mensen voor m weg. Was dat niet gebeurt had ik nog moeten zijn of hij uberhaupt een punt had gehaald. Maar goed, laten we ipv zeggen dat ie geluk had zeggen dat het m iig niet tegen zat, net als de rest van het jaar.

Citaat
CitaatDat Brawn zou terugzakken  had jij als kenner natuurlijk al lang zien aankomen, net als de rest van het seizoen, het was allemaal zo voorspelbaar!

Dat heb je mij niet horen zeggen. Het is echter wel een feit dat Brawn GP niet meer het oude Honda van vroeger is. Het team is serieus kleiner geworden en heeft niet meer de ontwikkelingscapaciteit en budget zoals dat in 2008 onder de Honda vlag. Je kan dus op je klompen aanvoelen dat teams als Red Bull, McLaren en Ferrari dichterbij zullen komen en halverwege het seizoen sneller zullen worden, dat is alleen een kwestie van tijd.
tja, achteraf is het sowieso makkelijk praten. Als je dit nou de maandag na de race in Turkije had gezegd. Ferrari heeft in Spanje een grote update gedaan daarna amper nog. Van McLaren was het toch wel een verrassing dat die nog weer mee gingen doen om overwinningen. Maar jij had dat allemaal allang aan zien komen. Alleen niks gezegd toen, want jij bent niet zo dat je dingen gaat voorspellen en dan achteraf zeggen hoe goed je t allemaal hebt ingeschat.

Citaat
CitaatMaar goed, als jij al vanaf zn eerste race overtuigd bent, prima.

Ik ben er inderdaad van overtuigd dat Button een hele goede coureur is. En dat is dit jaar alleen maar bevestigd, net zoals dat in 2000 en 2004 al bevestigd was.
dat ie een hele goede coureur is, dat vind ik ook. k vind alleen dat er zeker een aantal beter zijn. dus daarom weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden dat hij kampioen is.

campos

Citaat van: 0634 op 23 oktober 2009 - 13:36:36
Dat lees ik wel vaker, maar toen Rubens lek reed was hij allang kansloos voor de titel. Toen vocht hij met LH om p3 of p4, terwijl Button 6e lag. In het onlogische geval dat Rubens LH voor zou zijn gebleven, had Button nog twee plekken moeten verliezen om de titel te verspelen.
Hamilton was zonder de SC in de eerste ronde nooit voor Barichello gekomen. Zonder de lekke band van Barichello, die al ronden lang problemen gaf had ik het ook nog moeten zien. Verder vielen er in de beginfase wel heel veel mensen voor Button weg.. Raikkonen, Sutil, Trulli, Alonso, Rosberg en volgens mij Heidfeld ook nog... bovendien, had ie nog maar één plekje mogen verliezen als Barichello zn lekke band niet had gehad, want Barichello had er dan automatisch al voor gezeten en dan was Button 6e geworden...

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 22 oktober 2009 - 23:39:19
Citaat van: Schumi 2009 op 22 oktober 2009 - 14:53:14
Citaat van: campos op 22 oktober 2009 - 12:04:04
Citaat van: 0634 op 22 oktober 2009 - 07:25:36
Nee hoor. Nu ga jij overdrijven. Niemand noemt hem zo op basis van een race. Op basis van dit hele seizoen is het gewoon een prima rijder, die een heel seizoen lang niets fout heeft gedaan en gewoon een waardig kampioen is. Niet een van de besten kampioenen ooit, daarvoor moet je meer presteren dan 1 seizoen lang.

Maar er zijn vaker kampioenen geweest in het verleden die niet veel beter waren.
nou, heb het natuurlijk niet alleen over jou. t Valt me op dat er de laatste tijd (hier op forum, maar ook elders) veel kritiek op hem was, maar na Brazilië lijkt dat bijna helemaal verdwenen. Hij staat zelfs bovenaan in de poll als man van de race. k zie trouwens dat je in veel posts het woorde gewoon gebruikt en daarmee net doet alsof het een feit maar wat lang niet altijd het geval is, anders was er geen discussie. Ik hebt trouwens respect voor alle F1 coureurs (die het meer dan een jaar volhouden), t zijn natuurlijk wel de allerbeste coureurs te wereld, maar k vind het jammer dat een middelmatig F1 coureur kampioen kan worden. k denk dat iedereen hier wel 5 coureurs kan noemen die ze beter vinden. maar goed, da's nou eenmaal het lastige van autosport, de beste wint niet altijd.
Het is ook niet voor niets een poll voor de man van de race hé, daar wordt maar naar 1 ding gekeken: die specifieke race, wie heeft het meeste gepresteerd in die race?
nou, ik heb toch het vermoeden dat er in dit geval niet alleen naar de race is gekeken, maar ook naar stand in kampioenschap ed. Als Button dezelfde race had gereden, maar net een puntje tekort was gekomen denk ik dat ie heel wat minder stemmen had gehad. maar goed, ik begrijp zelf ook amper wat ik hiermee wilde zeggen, maar volgens mij zit er wel iets in  ;)
Volgens mij heeft Button vooral opgevallen door zijn vele duels in het begin van de race.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 23 oktober 2009 - 11:56:53
Button heeft 2de seizoenshelft(heeft hij zelf ook toegegeven) veel minder gepresteerd dan er in de auto zat.

Moet je niet verdraaien wat hij zegt. Button heeft gezegd dat hij in de kwalificaties niet het maximale eruit gehaald heeft waardoor hij in de races vaak klem zat. Als hij alleen reed in een race, was zijn tempo nooit langzamer dan Rubens, vaak sneller.

CitaatHamilton had dat veel minder, die bleef goed presteren op de laatste 2 races na. En China kan je de schuld aan Hamilton en Mclaren geven, maar goed.

Hamilton had ook het hele jaar een topauto. Uitgezonderd van Monza waar je goede mechanische grip nodig hebt (wat de Brawn heeft) was de auto van Button in de 2e seizoenshelft niet in staat races te winnen.

CitaatVoor een Rookie deed hij het toch wel heel goed.

Hamilton was vorig jaar bezig aan zijn 2e seizoen. Button heeft net zo goed fenomenale dingen laten zien in zijn debuutjaar. 1e punt in zijn derde race op Interlagos, een circuit wat extreem zwaar is, laat staan voor een rookie. Vierde in Hockenheim, derde in kwali Spa. En dat allemaal in een middelmatige Williams.
Hij is ook meteen van Britse F3 naar de Formule 1 gegaan, na een eenmalige shootout tegen Junqueira eind '99.
Hamilton heeft GP2 gereden en heeft een veel minder grote overstap hoeven te maken dan Button toen die naar F1 kwam. Bovendien hadden we in de tijd van Button nog V10's ect. Allemaal net ff wat moeilijker, toen moest je nog de billen samenknijpen als je door Eau Rouge ging.

CitaatEn ik zeg ook niet dat Button heel slecht is, maar ik vind hem toch minder dan Hamilton, Kimi, Alonso en Vettel(in potentieel.)

Dat mag jij vinden, je hoort mij ook niet zeggen dat hij beter is dan bovenstaande coureurs maar hij kan zich zeker meten met hen. Hij heeft alleen pas 2x het materiaal ervoor gehad, 2004 en 2009. En dan verslaat hij ze ook. Net zoals zij hem versloegen toen zij in betere auto's reden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 23 oktober 2009 - 13:36:36
Dat lees ik wel vaker, maar toen Rubens lek reed was hij allang kansloos voor de titel. Toen vocht hij met LH om p3 of p4, terwijl Button 6e lag. In het onlogische geval dat Rubens LH voor zou zijn gebleven, had Button nog twee plekken moeten verliezen om de titel te verspelen.

Blijkbaar dringt dat nog steeds niet door. Button heeft gewoon op eigen kracht de titel gepakt, niks geluk.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Citaat van: 0634 op 23 oktober 2009 - 13:36:36
Dat lees ik wel vaker, maar toen Rubens lek reed was hij allang kansloos voor de titel. Toen vocht hij met LH om p3 of p4, terwijl Button 6e lag. In het onlogische geval dat Rubens LH voor zou zijn gebleven, had Button nog twee plekken moeten verliezen om de titel te verspelen.

Dat bedoelde ik ook, misschien wat verkeerd verwoord van mij.  :)
Button heeft zelf gezorgd dat hij op die plek rondreed in de race door op het gas te gaan staan wanneer het moest. Als hij als een angsthaas had rondgereden was er van een wereldtitel helemaal nog geen sprake waarschijnlijk.

F_A_Diaz

Citaat van: campos op 23 oktober 2009 - 13:37:12
idd, ik zie dat anders mede vanwege prestatie's in jaren ervoor en erna. Ik heb er nooit één seconde rekening mee gehouden dat hij ooit eens WK zou kunnen worden. Wat ik me herinner is dat ie zoals zovelen als een veelbelovend talent de F1 is binnen gekomen, maar zn belofte nooit heeft waar kunnen maken. tja, dan is het altijd lastig om in te schatten of dat nou aan de coureur ligt of aan zn auto. Minste wat je kunt doen is je teammaat de oren wassen en heeft ie toch zelden gedaan. Je noemt nu 2004 als voorbeeld, maar dr werd al eerder aangehaald dat ie juist in mindere auto's te weinig liet zien. Hij werd verslagen door Ralf Schumacher, Fischichella en Rubens Barichello!! Een afwijkend beeld van jouw beeld, verder valt het nog wel mee volgens mij.

Je weet duidelijk weinig feiten over uitslagen ect. dus dan heeft verder discussie ook geen zin.


Citaat
Ik hang niet alles op aan cijfertjes en feiten zoals jij doet, zeker niet in F1.

Nee, dat klopt, dat doe je inderdaad niet. Daarom heb ik ook gelijk en jij niet.


CitaatAls jij na de Ferrari de beste auto van het veld hebt, dan is dat helemaal niet zo bijzonder. Ik vind het wel knap hoor, daar niet van. Als jij toevallig net een goede auto hebt en je teamgenoot aan kunt, dan kun je idd zo maar wereldkampioen worden. Dus in potentie kan iedereen WK worden. Button ook. Ik vind het nog steeds een middelmatige F1 coureur.

Wat je dus feitelijk zegt; Als Schumacher, Raikkonen, Hamilton of weet ik veel wie wereldkampioen worden dan ligt het aan de coureur maar als Button wereldkampioen wordt dan ligt het aan de auto. Raikkonen en Hamilton toerden dit jaar ook gewoon in het middenveld rond hoor toen hun teams het niet voor elkaar hadden. En Schumacher was in 2005 ook blij dat die op het podium kwam met de Ferrari.

Dat is blijkbaar jouw visie, je hebt een mening over een coureur en die stel je toch niet bij, ook al zeggen de feiten anders. Ik ben ook geen Button fan maar ik negeer de feiten niet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 23 oktober 2009 - 13:59:49
Citaat van: 0634 op 23 oktober 2009 - 13:36:36
Dat lees ik wel vaker, maar toen Rubens lek reed was hij allang kansloos voor de titel. Toen vocht hij met LH om p3 of p4, terwijl Button 6e lag. In het onlogische geval dat Rubens LH voor zou zijn gebleven, had Button nog twee plekken moeten verliezen om de titel te verspelen.

Blijkbaar dringt dat nog steeds niet door. Button heeft gewoon op eigen kracht de titel gepakt, niks geluk.
gezien het gemak waarmee hij Kobayashi inhaalde mag je er idd vanuit gaan dat ie normaal gesproken makkelijk voor Sutil, Trulli, Raikkonen, Rosberg en Alonso was gefinisht. Als die niet waren uitgevallen had ie minimaal 4 van deze 5 mensen moeten inhalen. Kobayashi, Grosjean, Nakajima en Buemi inhalen is allemaal leuk en aardig, maar stuk voor stuk mindere namen dan die andere 5.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 23 oktober 2009 - 13:58:39
Citaat van: Burorri op 23 oktober 2009 - 11:56:53
Button heeft 2de seizoenshelft(heeft hij zelf ook toegegeven) veel minder gepresteerd dan er in de auto zat.

Moet je niet verdraaien wat hij zegt. Button heeft gezegd dat hij in de kwalificaties niet het maximale eruit gehaald heeft waardoor hij in de races vaak klem zat. Als hij alleen reed in een race, was zijn tempo nooit langzamer dan Rubens, vaak sneller.

CitaatHamilton had dat veel minder, die bleef goed presteren op de laatste 2 races na. En China kan je de schuld aan Hamilton en Mclaren geven, maar goed.

Hamilton had ook het hele jaar een topauto. Uitgezonderd van Monza waar je goede mechanische grip nodig hebt (wat de Brawn heeft) was de auto van Button in de 2e seizoenshelft niet in staat races te winnen.

CitaatVoor een Rookie deed hij het toch wel heel goed.

Hamilton was vorig jaar bezig aan zijn 2e seizoen. Button heeft net zo goed fenomenale dingen laten zien in zijn debuutjaar. 1e punt in zijn derde race op Interlagos, een circuit wat extreem zwaar is, laat staan voor een rookie. Vierde in Hockenheim, derde in kwali Spa. En dat allemaal in een middelmatige Williams.
Hij is ook meteen van Britse F3 naar de Formule 1 gegaan, na een eenmalige shootout tegen Junqueira eind '99.
Hamilton heeft GP2 gereden en heeft een veel minder grote overstap hoeven te maken dan Button toen die naar F1 kwam. Bovendien hadden we in de tijd van Button nog V10's ect. Allemaal net ff wat moeilijker, toen moest je nog de billen samenknijpen als je door Eau Rouge ging.

CitaatEn ik zeg ook niet dat Button heel slecht is, maar ik vind hem toch minder dan Hamilton, Kimi, Alonso en Vettel(in potentieel.)

Dat mag jij vinden, je hoort mij ook niet zeggen dat hij beter is dan bovenstaande coureurs maar hij kan zich zeker meten met hen. Hij heeft alleen pas 2x het materiaal ervoor gehad, 2004 en 2009. En dan verslaat hij ze ook. Net zoals zij hem versloegen toen zij in betere auto's reden.
Ik verdraai niks. :) Als hij niet goed presteert de kwalificaties, haalt hij er toch ook niet uit wat er in zit?

En de Brawn was hele jaar ook een goede auto, dat liet Rubens meerdere malen nog zien. Ze zeiden het zelf ook nog dat ze makkelijk p3 konden rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 23 oktober 2009 - 14:06:13
Citaat van: campos op 23 oktober 2009 - 13:37:12
idd, ik zie dat anders mede vanwege prestatie's in jaren ervoor en erna. Ik heb er nooit één seconde rekening mee gehouden dat hij ooit eens WK zou kunnen worden. Wat ik me herinner is dat ie zoals zovelen als een veelbelovend talent de F1 is binnen gekomen, maar zn belofte nooit heeft waar kunnen maken. tja, dan is het altijd lastig om in te schatten of dat nou aan de coureur ligt of aan zn auto. Minste wat je kunt doen is je teammaat de oren wassen en heeft ie toch zelden gedaan. Je noemt nu 2004 als voorbeeld, maar dr werd al eerder aangehaald dat ie juist in mindere auto's te weinig liet zien. Hij werd verslagen door Ralf Schumacher, Fischichella en Rubens Barichello!! Een afwijkend beeld van jouw beeld, verder valt het nog wel mee volgens mij.

Je weet duidelijk weinig feiten over uitslagen ect. dus dan heeft verder discussie ook geen zin.


Citaat
Ik hang niet alles op aan cijfertjes en feiten zoals jij doet, zeker niet in F1.

Nee, dat klopt, dat doe je inderdaad niet. Daarom heb ik ook gelijk en jij niet.


CitaatAls jij na de Ferrari de beste auto van het veld hebt, dan is dat helemaal niet zo bijzonder. Ik vind het wel knap hoor, daar niet van. Als jij toevallig net een goede auto hebt en je teamgenoot aan kunt, dan kun je idd zo maar wereldkampioen worden. Dus in potentie kan iedereen WK worden. Button ook. Ik vind het nog steeds een middelmatige F1 coureur.

Wat je dus feitelijk zegt; Als Schumacher, Raikkonen, Hamilton of weet ik veel wie wereldkampioen worden dan ligt het aan de coureur maar als Button wereldkampioen wordt dan ligt het aan de auto. Raikkonen en Hamilton toerden dit jaar ook gewoon in het middenveld rond hoor toen hun teams het niet voor elkaar hadden. En Schumacher was in 2005 ook blij dat die op het podium kwam met de Ferrari.

Dat is blijkbaar jouw visie, je hebt een mening over een coureur en die stel je toch niet bij, ook al zeggen de feiten anders. Ik ben ook geen Button fan maar ik negeer de feiten niet.
de feitjes staan gewoon op f1racing.net of op wikipedia. Ik heb ze goed bekeken en heb ze ook opgenoemd. Als je nou eens zegt wat er niet klopt of wat er aan ontbreekt. Jij doet net of jij de enige bent die alles weet en prestenteert alleen feiten zoals ze jou uitkomen. Ik zei niet dat ik niet naar feiten keek, alleen dat ik er niet alles aan op hang, lijkt me nogal een verschil. In f1 kun je niet alleen naar feiten kijken! Dat is het probleem waarom dit een lastige discussie is, als het alleen om feiten ging, dan was er geen discussie!!
En ik zeg helemaal niet dat als schumacher raikkonen of hamilton wk wordt het alleen aan de coureur ligt. Iedereen is afhankelijk van zn materiaal, alleen de één haalt er wat meer uit als de ander, maar dat valt idd lastig te beoordelen. Zoals ik al zei, het enige  goede vergelijkingsmateriaal is je teamgenoot en die cijfers zijn bij Button nogal wisselend terwijl ie nooit echt toppers als teamgenoot heeft gehad. Vorig jaar bv was barichello m nog de baas net als de 2e helft van dit seizoen. Volgens mij val ik in herhaling, maar dat vind ik niet echt overtuigend, sorry. Ik hoop dat Button volgend jaar naar McLaren gaat, dan zal blijken hoe goed hij is tov Hamilton. Ik heb mijn mening over coureurs al zo vaak bijgesteld, dus t is zeker geen kwestie van niet willen. Ik hou het voor gezien in dit topic want ik val volgens mij in herhaling.

scho0634

#87
Citaat van: campos op 23 oktober 2009 - 13:41:29
Hamilton was zonder de SC in de eerste ronde nooit voor Barichello gekomen. Zonder de lekke band van Barichello, die al ronden lang problemen gaf had ik het ook nog moeten zien. Verder vielen er in de beginfase wel heel veel mensen voor Button weg.. Raikkonen, Sutil, Trulli, Alonso, Rosberg en volgens mij Heidfeld ook nog... bovendien, had ie nog maar één plekje mogen verliezen als Barichello zn lekke band niet had gehad, want Barichello had er dan automatisch al voor gezeten en dan was Button 6e geworden...
Zesde was dan ook genoeg geweest, met RB op P3... ;)

Button werd geholpen door de eerste ronde drama's, dat zeker. Het scheelt altijd als er mensen voor je uitvallen. De lekke band was echter mosterd na de maaltijd. Button reed toen reeds in WK-positie.

Maar buiten dat allemaal, wordt je met geluk geen kampioen. Hij heeft daar 16 races lang voor gereden. Heeft het 'geluk' daarmee zelf afgedwongen. Vettel had exact hetzelfde geluk. Ook hij had voordeel van die eerste ronde en alle uitvallers. Maar door zijn eerdere fouten pakte hij de titel dan weer niet. Daarom: het is geen kwestie van geluk. Je moet het afdwingen.


campos

Citaat van: 0634 op 23 oktober 2009 - 14:49:50
Citaat van: campos op 23 oktober 2009 - 13:41:29
Hamilton was zonder de SC in de eerste ronde nooit voor Barichello gekomen. Zonder de lekke band van Barichello, die al ronden lang problemen gaf had ik het ook nog moeten zien. Verder vielen er in de beginfase wel heel veel mensen voor Button weg.. Raikkonen, Sutil, Trulli, Alonso, Rosberg en volgens mij Heidfeld ook nog... bovendien, had ie nog maar één plekje mogen verliezen als Barichello zn lekke band niet had gehad, want Barichello had er dan automatisch al voor gezeten en dan was Button 6e geworden...
Zesde was dan ook genoeg geweest, met RB op P3... ;)

Button werd geholpen door de eerste ronde drama's, dat zeker. De lekke band was echter mosterd na de maaltijd.

Maar buiten dat allemaal, wordt je met geluk geen kampioen. Hij heeft daar 16 races lang voor gereden. Heeft het 'geluk' daarmee zelf afgedwongen. Vettel had exact hetzelfde geluk. Ook hij had voordeel van die eerste ronde en alle uitvallers. Maar door zijn eerder fouten pakte hij de titel dan weer niet. Daarom: het is geen kwestie van geluk. Je moet het afdwingen.


zesde was idd ook genoeg geweest, net als 7e. daarom zeg ik ook dat als Rubens zonder die lekke band als 3e was geeindigd en Button dan dus vanzelfsprekend 6e was geworden hij nog maar 1 plekje had mogen verliezen. was ie 8e geworden had ie nl niet genoeg. verder ga ik er niet meer over discussiëren, t lijkt mij zo duidelijk als wat, maar iedereen moet maar denken wat ie zelf wil. als de 1 na de ander voor je wegvalt dan zou je dat gelukkig kunnen noemen. Op eigen kracht heeft ie maar 3 plaatsen gewonnen. dat was normaal gesproken niet genoeg geweest. hij  heeft dus ook hulp gehad van andere factoren.

scho0634

Citaat van: campos op 23 oktober 2009 - 15:05:43
zesde was idd ook genoeg geweest, net als 7e. daarom zeg ik ook dat als Rubens zonder die lekke band als 3e was geeindigd en Button dan dus vanzelfsprekend 6e was geworden hij nog maar 1 plekje had mogen verliezen. was ie 8e geworden had ie nl niet genoeg. verder ga ik er niet meer over discussiëren, t lijkt mij zo duidelijk als wat, maar iedereen moet maar denken wat ie zelf wil. als de 1 na de ander voor je wegvalt dan zou je dat gelukkig kunnen noemen. Op eigen kracht heeft ie maar 3 plaatsen gewonnen. dat was normaal gesproken niet genoeg geweest. hij  heeft dus ook hulp gehad van andere factoren.
Hij heeft zichzelf, door een jaar lang goed te presteren, inderdaad in de positie gedwongen dat het uitvallen van anderen in zijn voordeel werkte en niet in dat van Vettel, die hetzelfde voordeel had.