Man van de Wedstrijd: Abu Dhabi

Gestart door Folkert, 02 november 2009 - 00:55:04

« vorige - volgende »

Wie is de man van de wedstrijd?

Sebastian Vettel
2 (11.1%)
Mark Webber
0 (0%)
Jenson Button
3 (16.7%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Nick Heidfeld
0 (0%)
Kamui Kobayashi
13 (72.2%)
Sebastian Buemi
0 (0%)
Robert Kubica
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 02 november 2009 - 14:50:45
Citaat van: Schumi 2009 op 02 november 2009 - 14:20:44
Citaat van: Burorri op 02 november 2009 - 14:10:04
Citaat van: Schumi 2009 op 02 november 2009 - 12:03:26
Citaat van: Burorri op 02 november 2009 - 11:25:12
Kobayashi, zeer strak gereden voor zijn 2de race. 6 plek van af 12, erg goed. Dat kan nog wel een titel kandidaatje worden denk ik. Toyota is niet de beste auto en als je dan eind van het jaar invalt en ook direct je teamgenoot om de oren rijd in de laatste race, ben je wel goed. En zeker ten opzichte van Fisichella, die toch een pak meer ervaring heeft en het jaar niet afsluit met punten, waar de auto zeker punten kon scoren.
Fisichella scoorde 8 punten ::)
Sorry, bedoelde in de Ferrari.
Dat toont alleen aan hoe moeilijk die Ferrari te besturen was dit jaar? Ik geloof niet dat anderen het beter hadden gedaan. Fisico is geen slechte rijder, anders zou hij ook niet zo lang in de F1 actief zijn en ook niet zo slecht hebben gereden in Spa. Fisico heeft Badoer deels in ere herstelt, dat is hoe ik het zie.
Is ook wel waar ja. Maar aan de andere kant, juist met die ervaring van Fisichella zou je denken dat hij het wel  beter zou doen. Kobayashi had nagenoeg geen ervaring in de F1 wagen van wie dan ook en dan nog zulke strakke races rijden.

Kobayashi is al sinds 2008 testrijder bij Toyota, aangezien Toyota hun wagen voor dit seizoen redelijk vroeg klaar was en de testban pas vanaf dit seizoen inging denk ik dat hij wel wat km's heeft kunnen maken in de Toyota. Neemt niet weg dat het een mooie prestatie blijft, was een pak beter dan Trulli. Misschien is het zoals ze op BBC zegden, sommigen presteren goed buiten de spotlights zoals Grosjean en Liuzzi bij, anderen presteren daar misschien iets minder maar komen dan aan de oppervlakte zodra ze de druk voelen. In de GP2 Asia zal de druk ook iets hoger zijn geweest voor Kobayashi dan door het jaar heen, Aziaat zijnde.
Volgend jaar een all Japanese team? Kobayashi en Nakajima in de Toyota of willen ze dat niet riskeren?   

F_A_Diaz

Denk niet dat ze met twee Japanners gaan rijden. Als dat wel zo is is het denk ik de laatste kans voor Nakajima, misschien willen ze hem nog een keer goed vergelijken met Kobayashi. Dan zal hij het overigens een stuk beter moeten doen omdat hij veel meer ervaring heeft.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

En zo heel slecht is Nakajima eigenlijk niet vind ik. Heeft wat pech hier en daar, maar rijd toch vaak wel degelijk vind ik. Moet denk ik vooral zijn race pace verbeteren.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 03 november 2009 - 14:00:51
En zo heel slecht is Nakajima eigenlijk niet vind ik. Heeft wat pech hier en daar, maar rijd toch vaak wel degelijk vind ik. Moet denk ik vooral zijn race pace verbeteren.
Rosberg: 34,5
Nakajima: 0

F_A_Diaz

Ik wou net zeggen, als er iemand afgemaakt is dan is het Nakajima we. En zo ervaren is Rosberg ook nog niet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Dat vind ik nu ook. zat maar 3 keer in de buurt van de punten (lees: top 10), de rest was gewoon slecht.
Zou het ook dom vinden hem in een Toyota te plaatsen, maar met Japanners weet je nooit. Het is het rijkste team op de grid maar ze spenderen hun centen aan de verkeerde rijders.Het is gewoon tijd dat ze een echte topper in die auto krijgen.

Folkert

Citaat van: campos op 03 november 2009 - 14:30:47
Citaat van: Burorri op 03 november 2009 - 14:00:51
En zo heel slecht is Nakajima eigenlijk niet vind ik. Heeft wat pech hier en daar, maar rijd toch vaak wel degelijk vind ik. Moet denk ik vooral zijn race pace verbeteren.
Rosberg: 34,5
Nakajima: 0
Ja in punten wel, maar hij is redelijk vaak uit gevallen toen hij in de punten reed. Maar qua races was hij niet eens zo heel slecht volgens mij. Kwalificaties deed hij toch wel redelijk.
en bedoelde ook niet dat ij beter was dan Rosberg, maar voor zich zelf deed hij het wel ok. Iig heb nooit iets gehad dat hij zo super rampzalig was. Gewoon wat meer pech dan normaal
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Hier zijn trackrecord in 2009:

AUS   Ret
MAL   12
CHN   Ret
BHR   Ret
ESP   13
MON 15
TUR  12
GBR  11
GER  12
HUN  9
EUR  18
BEL   13
ITA   10
SIN   9
JPN   15
BRA  Ret
ABU  13

Rampzalig dus

F_A_Diaz

Ook al zou hij in die drie races dat hij uitviel een punt hebben gescoord dan nog is het een beschamende lijst. Hij is gewoon niet snel genoeg.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: Beco op 03 november 2009 - 15:29:40
Hier zijn trackrecord in 2009:

AUS   Ret
MAL   12
CHN   Ret
BHR   Ret
ESP   13
MON 15
TUR  12
GBR  11
GER  12
HUN  9
EUR  18
BEL   13
ITA   10
SIN   9
JPN   15
BRA  Ret
ABU  13

Rampzalig dus
Heb ik me toch vergist. Dacht dat hij meerdere keren net op p 9 kwam. Zal dan ff kijken naar kwalificatie, misschien was ik daar me in de war.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

En wat is er zo goed aan P9 als je teamgenoot doorgaans meedoet voor het podium?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 12:30:31
En wat is er zo goed aan P9 als je teamgenoot doorgaans meedoet voor het podium?
Je heb inderdaad gelijk. Denk dat ik meer bij de trainingen en kwalificaties zat, waar hij wel goed presteerde. En door pech misschien buiten de punten kwam.
Trotse vader van Rosalie(L)