GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 11 oktober 2009 - 09:08:39

« vorige - volgende »

WeezyAveli

#45
30% kans op regen verwacht tijdens de race.

Hoop op een droge race, dan kunnen we veel verwachten van de coureurs op dry-setup. (Maccas, Vettel en miss Heidfeld en Alonso)
Droog + Hamilton + Kers versus Fullwetsetup is netals Suzuka 2005 Raikkonen.
Anders word het starten vanaf de pitlane.

Enzo

Staat Button niet ook op een droogweer afstelling? Voordeel voor Vettel tijdens een droge race valt dan weer in het niet...

robbert

Citaat van: Supermariobros op 18 oktober 2009 - 10:06:11
Îk vond het net als Jeroen maar vervelend al dat lange wachhten.

kijk dat is nu een betere gepaste reactie ipv van te overdrijven dat het heeeeeelll saai was en over zagen en zo

sloggerke

Citaat van: robbert op 18 oktober 2009 - 12:23:36
Citaat van: Supermariobros op 18 oktober 2009 - 10:06:11
Îk vond het net als Jeroen maar vervelend al dat lange wachhten.

kijk dat is nu een betere gepaste reactie ipv van te overdrijven dat het heeeeeelll saai was en over zagen en zo

Ik vond het best leuk zo...
Als je F1 kijkt vanuit je luie zetel kan ik me inbeelden dat het wachten vervelend is.
Wij spreken al jaren af met dezelfde F1-vrienden in een plaatselijk café om samen te kijken. Nu had je tenminste de tijd om een rondje te geven enz..
Van mij mogen alle kwali's zo lang duren... :)

Jasper

Citaat van: Enzo op 18 oktober 2009 - 11:13:28
Staat Button niet ook op een droogweer afstelling? Voordeel voor Vettel tijdens een droge race valt dan weer in het niet...
Moest ik Vettel zijn en mijn auto zou op regen zijn afgesteld, dan zou ik:
- een nieuwe motor steken, zo heb je meer kans dat je in Abu Dhabi geen gridstraf van 10 plaatsen krijgt want de 8 motoren zijn (bijna?) op
- de afstelling van de wagen veranderen naar droogweer
- bijgevolg uit de pits starten

De setup kan hem seconden per ronde opleveren dus het tijdverlies van uit de pits te starten, is er zo uit. Bovendien moet hij niet door de krappe eerste bocht in het midden van het pak. En hij moet toch iets proberen, anders eindigt hij bijna gegarandeerd achter Button deze race.

Maar Vettel staat zeker al op droogweerafstelling? In dat geval vervalt mijn uitspraak wel een beetje. :)

Folkert

Citaat van: Jasper op 18 oktober 2009 - 15:42:03
Citaat van: Enzo op 18 oktober 2009 - 11:13:28
Staat Button niet ook op een droogweer afstelling? Voordeel voor Vettel tijdens een droge race valt dan weer in het niet...
Moest ik Vettel zijn en mijn auto zou op regen zijn afgesteld, dan zou ik:
- een nieuwe motor steken, zo heb je meer kans dat je in Abu Dhabi geen gridstraf van 10 plaatsen krijgt want de 8 motoren zijn (bijna?) op
- de afstelling van de wagen veranderen naar droogweer
- bijgevolg uit de pits starten

De setup kan hem seconden per ronde opleveren dus het tijdverlies van uit de pits te starten, is er zo uit. Bovendien moet hij niet door de krappe eerste bocht in het midden van het pak. En hij moet toch iets proberen, anders eindigt hij bijna gegarandeerd achter Button deze race.

Maar Vettel staat zeker al op droogweerafstelling? In dat geval vervalt mijn uitspraak wel een beetje. :)
Je mag toch niksmeer veranderen aan de setup? OF als je dat wel doet krijg je een straf?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ze kunnen je niet meer straffen dan je uit de pits te laten starten hé...

Enzo

Yep, staat ook op droogweer afstelling...
Maar wat die motor betreft heb je eigenlijk best gelijk, had net zo goed vanuit de pits kunnen starten....
Ach, we gaan het allemaal mee maken, las net dat er een kans op regen is dus wie weet zit het Vettel sowieso tegen.

@Burorri als je een motor vervangt heb je sowieso een gridpenalty dus dan kan je net zo goed ook je afstelling aanpassen. Achteraan is immers achteraan... :)

Folkert

Citaat van: Jasper op 18 oktober 2009 - 15:57:11
Ze kunnen je niet meer straffen dan je uit de pits te laten starten hé...
Dat is ook waar ja. Maar als het echt niet mag, misschien diskwalificatie of zo. 
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Natuurlijk niet, als je in de kwalificatie crasht, mag je ook je hele chassis vervangen als je wilt, maar dan moet je dus vanuit de pits starten...

Jasper

Is het trouwens nog iemand opgevallen hoe Coulthard gisteren een scherpe U-bocht maakte in zijn commentaar over de kwalificatie? Het was altijd de rijder die beslist wat er met de auto moet gebeuren in deze weersomstandigheden, maar toen Button eruit lag, was het een "team effort" en was het toch zo moeilijk voor Jenson om het goed in te schatten... ::)

Enzo

Ja, viel mij ook op, tis ook moeilijk zoveel tijd vol te lullen. Het duurde allemaal best lang en ze waren vaak dingen aan het herhalen en moesten zoeken naar dingen om de tijd mee te vullen.
LIVE tv  is best moeilijk in dit soort gevallen denk ik.... ::)

_Makke_

Citaat van: Enzo op 18 oktober 2009 - 16:17:54
Ja, viel mij ook op, tis ook moeilijk zoveel tijd vol te lullen. Het duurde allemaal best lang en ze waren vaak dingen aan het herhalen en moesten zoeken naar dingen om de tijd mee te vullen.
LIVE tv  is best moeilijk in dit soort gevallen denk ik.... ::)

Dat het niet makkelijk is om het vol te lullen is zeker waar. Maar dat is natuurlijk helemaal geen reden om jezelf tegen te spreken eh.  ;)

Soit, ik hoop op véél zon en géén regen. Ik vind wel dat de McLaren's licht staan, ze zullen in de beginfase snel tijd moeten pakken op Vettel. Enfin, als het regent maakt dat natuurlijk allemaal niets meer uit.

WeezyAveli

Er is voorspeld geen regen begin v/d race. Maar er wordt wel regen verwacht ongeveer een uur later.
Begint er goed uit te zien.

Jasper

Citaat van: Makke op 18 oktober 2009 - 16:50:33
Citaat van: Enzo op 18 oktober 2009 - 16:17:54
Ja, viel mij ook op, tis ook moeilijk zoveel tijd vol te lullen. Het duurde allemaal best lang en ze waren vaak dingen aan het herhalen en moesten zoeken naar dingen om de tijd mee te vullen.
LIVE tv  is best moeilijk in dit soort gevallen denk ik.... ::)

Dat het niet makkelijk is om het vol te lullen is zeker waar. Maar dat is natuurlijk helemaal geen reden om jezelf tegen te spreken eh.  ;)

Soit, ik hoop op véél zon en géén regen. Ik vind wel dat de McLaren's licht staan, ze zullen in de beginfase snel tijd moeten pakken op Vettel. Enfin, als het regent maakt dat natuurlijk allemaal niets meer uit.

Dat doet McLaren altijd als ze achteraan starten, ik snap niet waarom en ik denk ook niet dat het hun ooit al iets heeft opgeleverd. ::)