GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 11 oktober 2009 - 09:08:39

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Eric op 19 oktober 2009 - 00:17:17
het incident met de brandslang had echt veel slechter kunnen aflopen, Kimi keeps it cool...een geluk want anders had hij er een paar kunnen omver maaien.
Verdiende straf voor McLaren.

In feite vind ik het ook een verdiende straf voor McLaren, ik vind het alleen weer een enorme inconsistentie als je dit vergelijkt met een jaar terug.

EBX

Ik denk niet dat het pitstop incident nog meer hetzelfde kon zijn als dat van ferrari
(Alsof God als die zou bestaan, ze een koekje van eigen deeg verkocht)

Het is helaas nogmaals ter schande van de FIA en het meten met 2 maten.
Je moet toch echt niet intelligent zijn om dit te zien ? Dit is je eigen neutraliteit en de naam van F1 verzeiken !

Pas op; ik vind een boete terecht. De 25 seconden niet echt ... de courreur kan zich enkel baseren op de lolli-popman :s
Situatie was levensgevaarlijk voor iedereen daar in de pit. Kimi heeft nog een brandvrij pak aan; de mannen op de muur niet !!!!

_Makke_

#92
Citaat van: Jasper op 19 oktober 2009 - 01:03:22
Citaat van: Eric op 19 oktober 2009 - 00:17:17
het incident met de brandslang had echt veel slechter kunnen aflopen, Kimi keeps it cool...een geluk want anders had hij er een paar kunnen omver maaien.
Verdiende straf voor McLaren.

In feite vind ik het ook een verdiende straf voor McLaren, ik vind het alleen weer een enorme inconsistentie als je dit vergelijkt met een jaar terug.

Citaat van: Jasper op 19 oktober 2009 - 01:03:22
Citaat van: Eric op 19 oktober 2009 - 00:17:17
het incident met de brandslang had echt veel slechter kunnen aflopen, Kimi keeps it cool...een geluk want anders had hij er een paar kunnen omver maaien.
Verdiende straf voor McLaren.

In feite vind ik het ook een verdiende straf voor McLaren, ik vind het alleen weer een enorme inconsistentie als je dit vergelijkt met een jaar terug.

Jep, zoals je wel uit mijn post's kan afleiden is het probleem voor mij dat er wederom geen uniformiteit is bij het uitdelen van de straffen. Een straf voor McLaren mag wel, omdat blijkbaar het team in de fout ging. Maar bij Ferrari gebeurde dat niet voor een identieke fout.

Rare stewards waren het sowieso. Ik zat een hele race te wachten op het moment dat Kova een straf kreeg, een straf die uit pas na de race kreeg. Onbegrijpelijk bij zo'n duidelijke fout. Daarna gaan ze het incident tussen Kova en Fisico onderzoeken. Wat viel daar in godsnaam aan te onderzoeken? Er was contact tussen Kova en Vettel, Kova verliest de controle, breekt uit en pakt Fisico bijna mee. Ik zie het probleem niet echt...

RadioActiveMan

Het begin was goed en leuk om naar te kijken. Naar het einde toe was het eerder de taktiek die de spanning opdreef. Mooi van en voor Webber, verbaasd over de prestatie van Kubica en Hamilton.
Hamilton en zijn team maakte de goede keuze om na de SC over te stappen naar een andere strategie.
Button heeft getoond dat als hij wil, hij ook kan. De man heeft in die 2 weken fameuse zak ballen gekweekt, zonder verkeerde bandenkeuze in de kwallificatie's staat hij als wereldkampioen op het podium.
Hij moest wel, alles of niks. Werd uiteraard geholpen door de vele incidenten en uiteindelijk de lekke band van Barrichello, maar dat doet niets af aan zijn prestatie op de baan gisteren. Heeft een half siezoen gedomineerd en een half seizoen zich beperkt tot punten sprokkelen, neemt iets weg van de glans van zijn wereldtitel maar daarom niet minder verdiend.

Citaat van: Jasper op 19 oktober 2009 - 00:16:42
Ik vind dat de FIA wel redelijk hard geilt op artikel 151c de laatste tijd. Trulli beboeten omdat hij kwaad was op Sutil, is echt compleet overbodig. Het is racen, het zijn allemaal mannen die willen winnen en bij sommigen wekt dat gelukkig nog wat emoties op ook. 10.000 dollar omdat hij een beetje tegen Sutil geroepen heeft... ::)

Trulli krijgt die boete vooral omdat hij de aanmaningen van de marshalls om het circuit te verlaten in de wind heeft geslagen. Die discussie was niet zozeer een probleem, maar dan wel op een veilige plaats.

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 19 oktober 2009 - 00:43:38
Citaat van: Eric op 19 oktober 2009 - 00:17:17
het incident met de brandslang had echt veel slechter kunnen aflopen, Kimi keeps it cool...een geluk want anders had hij er een paar kunnen omver maaien.
Verdiende straf voor McLaren.

Uhu, het incident in Singapore had even slecht kunnen aflopen. De overtreding is identiek hetzelfde en dient ook dezelfde straf te krijgen. In mijn ogen totaal geen verschil. Ook bij Massa kwam er nog benzine uit de slang. Het verschil is dat er nu iemand vlak achter Hamilton reed. Dat is het enige verschil.
Kwam er bij Massa nog benzine uit? ben je daar zeker van? Ik kan mij dat niet herinneren.

Kova heeft alleszins het geluk gehad dat de Brawn mensen die slang eruit hebben willen halen, Massa heeft moeten wachten op de mensen van Ferrari, en dat duurde toch al een tijdje. Ik was blij verrast dat de teams op zulke momenten niet aan zichzelf denken. Of zou het zijn geweest omdat het een Mercedes was?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: EBX op 19 oktober 2009 - 01:05:06
Ik denk niet dat het pitstop incident nog meer hetzelfde kon zijn als dat van ferrari
(Alsof God als die zou bestaan, ze een koekje van eigen deeg verkocht)

Het is helaas nogmaals ter schande van de FIA en het meten met 2 maten.
Je moet toch echt niet intelligent zijn om dit te zien ? Dit is je eigen neutraliteit en de naam van F1 verzeiken !

Pas op; ik vind een boete terecht. De 25 seconden niet echt ... de courreur kan zich enkel baseren op de lolli-popman :s
Situatie was levensgevaarlijk voor iedereen daar in de pit. Kimi heeft nog een brandvrij pak aan; de mannen op de muur niet !!!!
Dan kan je een coureur ook niet bestraffen als hij gelost wordt vlak voor iemands neus en ook niet als zijn pitlimiter te hoog is afgesteld. Je moet de piloten hiervoor ook bestraffen, anders kan je met geld positites gaan winnen. Bovendien is de race een representatie van de prestatie van het team. Ik vind het ook altijd vreemd om rijders te straffen voor wat hun team deed, maar het enige doel van het team is om een goede race te rijden, dan moet je ze ook daar bestraffen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli

#96
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 21:11:23
Citaat van: WeezyAveli op 18 oktober 2009 - 21:02:51
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 20:34:24
Citaat van: WeezyAveli op 18 oktober 2009 - 20:14:27
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 20:11:57
Citaat van: WeezyAveli op 18 oktober 2009 - 20:00:08
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 19:48:28
Ik vond het eigenlijk een goed seizoen. Verschillende winnaars, Button die naar het einde toe wegzinkte, het was een tof seizoen, naar mijn mening.

Miss wel verschillende winnaars, maar de meeste races waren idd erg saai.
Mclaren neemt de 3e plaats over van Ferrari in WCC.

We hebben ieder jaar saaie races. De eerste paar races waren heel interessant, denk maar aan de regenrace in Maleisië die halverwege afgevlagd geweest is. Maar halverwege is het saai geworden. Zeker door de nieuwe circuits.

Op Maleisie, China, Hongarije, Italie en miss Japan na waren het best saaie races.
Ik heb geen gevechten gezien zoals Spa08.

Het was vaak degene op pole wint de race.
Dat was dan ook maar één race vorig jaar. als je niet enkel naar de top kijkt hebben we in de eerste paar races een paar leuke gevechten gezien in de middenmoot.

Ik gaf dan ook als voorbeeld Spa 2008 hé...
Monza 08, Silverstone 08, Monaco 08, Interlagos 08, Istanbul 08 waren iig indrukwekkender dan dit jaar.
Een seizoensafsluiter als Interlagos 08 had ik zowiezo niet verwacht.

Een of ander braziliaansefan gooide trouwens iets naar Hamilton tijdens een interview, wat een gekken daar zeg.

In Monza leidde Vettel ook van begin tot einde, dus wat daar zoveel specialer aan is dan de meeste races dit seizoen weet ik niet. Silverstone was wel een toffe race. Maar voor de rest was dit een seizoen net als alle anderen en met evenveel spektakel. Ik vond in ieder geval de races dit seizoen specialer.

Ik heb het niet alleen over wie de wedstrijd wint maar over de gehele wedstrijd zelf...
Je neemt nu wel lekker telkens 1/2 voorbeelden uit al m'n voorbeelden eruit zodat je gelijk kan hebben.

Heb je Monza 08 wel gezien vraag ik me af? De races dit seizoen specialer?  ::)

Lewis tijdens interview
 >:(

EBX

Citaat van: Schumi 2009 op 19 oktober 2009 - 09:04:32
Dan kan je een coureur ook niet bestraffen als hij gelost wordt vlak voor iemands neus en ook niet als zijn pitlimiter te hoog is afgesteld. Je moet de piloten hiervoor ook bestraffen, anders kan je met geld positites gaan winnen. Bovendien is de race een representatie van de prestatie van het team. Ik vind het ook altijd vreemd om rijders te straffen voor wat hun team deed, maar het enige doel van het team is om een goede race te rijden, dan moet je ze ook daar bestraffen...

Ik denk dat hiervoor een eenvoudige regel is. Als het de rijder er voordeel heeft uit gehaald, bestraf je die; als er wel een fout is, maar geen voordeel, beboet je.
De bottom line is, voor de ene wel en de andere niet. Een heel droevig signaal van de FIA

Je kan nu veel zeggen, maar niet de Kova hier iets van voordeel heeft uitgehaald !?!

campos

Citaat van: EBX op 19 oktober 2009 - 14:02:51
Citaat van: Schumi 2009 op 19 oktober 2009 - 09:04:32
Dan kan je een coureur ook niet bestraffen als hij gelost wordt vlak voor iemands neus en ook niet als zijn pitlimiter te hoog is afgesteld. Je moet de piloten hiervoor ook bestraffen, anders kan je met geld positites gaan winnen. Bovendien is de race een representatie van de prestatie van het team. Ik vind het ook altijd vreemd om rijders te straffen voor wat hun team deed, maar het enige doel van het team is om een goede race te rijden, dan moet je ze ook daar bestraffen...

Ik denk dat hiervoor een eenvoudige regel is. Als het de rijder er voordeel heeft uit gehaald, bestraf je die; als er wel een fout is, maar geen voordeel, beboet je.
De bottom line is, voor de ene wel en de andere niet. Een heel droevig signaal van de FIA

Je kan nu veel zeggen, maar niet de Kova hier iets van voordeel heeft uitgehaald !?!
nee, maar raikonnen wel nadeel en dat is ook precies wat ze hebben aangegeven. Massa viel vorig jaar terug van 1 naar 20 geloof ik, Kovalainen verloor volgens mij maar 1 positie. lastig om over te oordelen. wordt zo langzamerhand wel tijd voor een standaard straf voor het wegrijden met complete tankinstallatie, want het gebeurt steeds vaker. aan de andere kant, dr is nog maar 1 race te gaan waarbij bijtanken is toegestaan, dus waarschijnlijk was Kova de laatste

Ferrari 2010

Citaat van: EBX op 19 oktober 2009 - 14:02:51
Citaat van: Schumi 2009 op 19 oktober 2009 - 09:04:32
Dan kan je een coureur ook niet bestraffen als hij gelost wordt vlak voor iemands neus en ook niet als zijn pitlimiter te hoog is afgesteld. Je moet de piloten hiervoor ook bestraffen, anders kan je met geld positites gaan winnen. Bovendien is de race een representatie van de prestatie van het team. Ik vind het ook altijd vreemd om rijders te straffen voor wat hun team deed, maar het enige doel van het team is om een goede race te rijden, dan moet je ze ook daar bestraffen...

Ik denk dat hiervoor een eenvoudige regel is. Als het de rijder er voordeel heeft uit gehaald, bestraf je die; als er wel een fout is, maar geen voordeel, beboet je.
Dus je mag alles doen zolang je er geen voordeel uit haalt? Sorry, dat is en blijft bullshit. Regels zijn er om gerespecteerd te worden. Er moet een duidelijke lijn zijn wanneer er gestraft wordt, die niet afhangt van externe factoren zoals het behalen van voordeel.
Ik ben het er volledig mee eens dat er gelijkheid moet zijn in de straffen, maar ze moeten niet gaan kijken naar voordeel ofzo.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

#100
Citaat van: Schumi 2009 op 19 oktober 2009 - 09:02:01
Kwam er bij Massa nog benzine uit? ben je daar zeker van? Ik kan mij dat niet herinneren.

Uiteraard kwam er benzine uit. Daarvoor moet je de race of de beelden niet voor gezien hebben. Ze waren nog aan het tanken toen Massa een groen licht kreeg en hij die slang meenam. Dan is het nogal logisch dat daar nog benzine uitkomt.



Hier is een filmpje waar je het toch wat kan zien. Blijkbaar zat er toch nog iemand achter Massa, ik dacht dat het anders was. De situatie is dus identiek. Bij Massa kwam er misschien wel minder benzine uit de slang, maar het had hetzelfde resultaat kunnen opleveren. De benzine lijkt hier net naast de 'rijlijn' terecht te komen. Al zijn de beelden natuurlijk niet echt duidelijk.De straf moet echter identiek zijn, dat lijkt me logisch.

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 19 oktober 2009 - 18:45:32
Citaat van: Schumi 2009 op 19 oktober 2009 - 09:02:01
Kwam er bij Massa nog benzine uit? ben je daar zeker van? Ik kan mij dat niet herinneren.

Uiteraard kwam er benzine uit. Daarvoor moet je de race of de beelden niet voor gezien hebben. Ze waren nog aan het tanken toen Massa een groen licht kreeg en hij die slang meenam. Dan is het nogal logisch dat daar nog benzine uitkomt.



Hier is een filmpje waar je het toch wat kan zien. Blijkbaar zat er toch nog iemand achter Massa, ik dacht dat het anders was. De situatie is dus identiek. Bij Massa kwam er misschien wel minder benzine uit de slang, maar het had hetzelfde resultaat kunnen opleveren. De benzine lijkt hier net naast de 'rijlijn' terecht te komen. Al zijn de beelden natuurlijk niet echt duidelijk.De straf moet echter identiek zijn, dat lijkt me logisch.
Er kwam inderdaad nog benzine uit. Straf moet voor mij ook identiek zijn. Overigens vind ik het vreemd dat die tankinstallaties niet beter tegen dit soort ongevalle beveiligd zijn. Is het zo moeilijk om met terugslagkleppen en een scheurzone te werken?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 19 oktober 2009 - 19:55:23
Citaat van: Makke op 19 oktober 2009 - 18:45:32
Citaat van: Schumi 2009 op 19 oktober 2009 - 09:02:01
Kwam er bij Massa nog benzine uit? ben je daar zeker van? Ik kan mij dat niet herinneren.

Uiteraard kwam er benzine uit. Daarvoor moet je de race of de beelden niet voor gezien hebben. Ze waren nog aan het tanken toen Massa een groen licht kreeg en hij die slang meenam. Dan is het nogal logisch dat daar nog benzine uitkomt.



Hier is een filmpje waar je het toch wat kan zien. Blijkbaar zat er toch nog iemand achter Massa, ik dacht dat het anders was. De situatie is dus identiek. Bij Massa kwam er misschien wel minder benzine uit de slang, maar het had hetzelfde resultaat kunnen opleveren. De benzine lijkt hier net naast de 'rijlijn' terecht te komen. Al zijn de beelden natuurlijk niet echt duidelijk.De straf moet echter identiek zijn, dat lijkt me logisch.
Er kwam inderdaad nog benzine uit. Straf moet voor mij ook identiek zijn. Overigens vind ik het vreemd dat die tankinstallaties niet beter tegen dit soort ongevalle beveiligd zijn. Is het zo moeilijk om met terugslagkleppen en een scheurzone te werken?
Die zit denk ik dan hoger in de slang. Meer bij het tankstation zelf dan. Maar er is toch duidelijk te zien dat er benzine uit komt.

Maar nu vraag ik me iets anders af. Ik weet natuurlijk niet hoe goed het zicht is via de achteruitkijkspiegel, maar kunnen ze zelf niet zien dat ze nog bezig zijn? Het is misschien een rare vraag, maar aangezien ze aan de zijkant staan en dus achter Massa zelf staan, lijkt het me dat er toch wel iets te zien valt.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Burorri op 19 oktober 2009 - 20:05:18
Citaat van: Schumi 2009 op 19 oktober 2009 - 19:55:23
Citaat van: Makke op 19 oktober 2009 - 18:45:32
Citaat van: Schumi 2009 op 19 oktober 2009 - 09:02:01
Kwam er bij Massa nog benzine uit? ben je daar zeker van? Ik kan mij dat niet herinneren.

Uiteraard kwam er benzine uit. Daarvoor moet je de race of de beelden niet voor gezien hebben. Ze waren nog aan het tanken toen Massa een groen licht kreeg en hij die slang meenam. Dan is het nogal logisch dat daar nog benzine uitkomt.



Hier is een filmpje waar je het toch wat kan zien. Blijkbaar zat er toch nog iemand achter Massa, ik dacht dat het anders was. De situatie is dus identiek. Bij Massa kwam er misschien wel minder benzine uit de slang, maar het had hetzelfde resultaat kunnen opleveren. De benzine lijkt hier net naast de 'rijlijn' terecht te komen. Al zijn de beelden natuurlijk niet echt duidelijk.De straf moet echter identiek zijn, dat lijkt me logisch.
Er kwam inderdaad nog benzine uit. Straf moet voor mij ook identiek zijn. Overigens vind ik het vreemd dat die tankinstallaties niet beter tegen dit soort ongevalle beveiligd zijn. Is het zo moeilijk om met terugslagkleppen en een scheurzone te werken?
Die zit denk ik dan hoger in de slang. Meer bij het tankstation zelf dan. Maar er is toch duidelijk te zien dat er benzine uit komt.

Maar nu vraag ik me iets anders af. Ik weet natuurlijk niet hoe goed het zicht is via de achteruitkijkspiegel, maar kunnen ze zelf niet zien dat ze nog bezig zijn? Het is misschien een rare vraag, maar aangezien ze aan de zijkant staan en dus achter Massa zelf staan, lijkt het me dat er toch wel iets te zien valt.

en kovaleinen

Jasper

De functie van de lollipop is net dat de rijder een duidelijk en gemakkelijk signaal heeft om te vertrekken. Dat doe je juist zodat hij niet in zijn spiegels moet kijken, want de beslissing of iemand mag vertrekken of niet, hangt af van 4 wielen, een tankinstallatie en het verkeer in de pitstraat. De lollipopman mag gewoon geen fouten maken.