GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 11 oktober 2009 - 09:08:39

« vorige - volgende »

flupke3

De f1 heeft een waardige kampioen en een mooie gp .
Buton heeft het hoofd koel gehouden en verstandig aangepakt!
Wie had dit trouwens 12 maanden geleden gedacht  ::)

WeezyAveli

Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 20:11:57
Citaat van: WeezyAveli op 18 oktober 2009 - 20:00:08
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 19:48:28
Ik vond het eigenlijk een goed seizoen. Verschillende winnaars, Button die naar het einde toe wegzinkte, het was een tof seizoen, naar mijn mening.

Miss wel verschillende winnaars, maar de meeste races waren idd erg saai.
Mclaren neemt de 3e plaats over van Ferrari in WCC.

We hebben ieder jaar saaie races. De eerste paar races waren heel interessant, denk maar aan de regenrace in Maleisië die halverwege afgevlagd geweest is. Maar halverwege is het saai geworden. Zeker door de nieuwe circuits.

Op Maleisie, China, Hongarije, Italie en miss Japan na waren het best saaie races.
Ik heb geen gevechten gezien zoals Spa08.

Het was vaak degene op pole wint de race.

KVDracer

Citaat van: WeezyAveli op 18 oktober 2009 - 20:14:27
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 20:11:57
Citaat van: WeezyAveli op 18 oktober 2009 - 20:00:08
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 19:48:28
Ik vond het eigenlijk een goed seizoen. Verschillende winnaars, Button die naar het einde toe wegzinkte, het was een tof seizoen, naar mijn mening.

Miss wel verschillende winnaars, maar de meeste races waren idd erg saai.
Mclaren neemt de 3e plaats over van Ferrari in WCC.

We hebben ieder jaar saaie races. De eerste paar races waren heel interessant, denk maar aan de regenrace in Maleisië die halverwege afgevlagd geweest is. Maar halverwege is het saai geworden. Zeker door de nieuwe circuits.

Op Maleisie, China, Hongarije, Italie en miss Japan na waren het best saaie races.
Ik heb geen gevechten gezien zoals Spa08.

Het was vaak degene op pole wint de race.
Dat was dan ook maar één race vorig jaar. als je niet enkel naar de top kijkt hebben we in de eerste paar races een paar leuke gevechten gezien in de middenmoot.

Folkert

Nog even wat anders wat anders: Webber gaf Kimi wel erg weinig ruimte.

Maar nog wat anders: Wat was Trullie onredelijk zeg. Furieus, maar geen idee wat hem bezielde.
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Citaat van: Burorri op 18 oktober 2009 - 20:39:05
Nog even wat anders wat anders: Webber gaf Kimi wel erg weinig ruimte.

Maar nog wat anders: Wat was Trullie onredelijk zeg. Furieus, maar geen idee wat hem bezielde.

Ik vind dat Trulli nogal dikwijls onredelijk is en andere de schuld geeft wanneer hij uitvalt.

Ferrari 2010

Interlagos heeft weer getoond waarom ik zo van dit circuit houd :) Inhalen is er geen probleem, spektakel is er altijd wel en het is gewoonweg ook een mooi landschap om naar te kijken! Kobayashi is echt wel een plaatsje in de F1 waard, enige foute dat hij deed was op de eerste rechte 2 keer van lijn veranderen, dat is niet toegestaan. Verder leek het me een goede racer die strijdt om elke positie. Over het incident met Nakajima denk ik: als Webber geen straf verdiende, verdient Kobayashi er ook geen. De vraag is dan uiteraard, verdiende Webber een straf? In principe: ja, hij was te laat opzij gegaan. Maar het was zo nipt. Hij had uiteraard gerust eerder opzij kunnen gaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli

#81
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 20:34:24
Citaat van: WeezyAveli op 18 oktober 2009 - 20:14:27
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 20:11:57
Citaat van: WeezyAveli op 18 oktober 2009 - 20:00:08
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 19:48:28
Ik vond het eigenlijk een goed seizoen. Verschillende winnaars, Button die naar het einde toe wegzinkte, het was een tof seizoen, naar mijn mening.

Miss wel verschillende winnaars, maar de meeste races waren idd erg saai.
Mclaren neemt de 3e plaats over van Ferrari in WCC.

We hebben ieder jaar saaie races. De eerste paar races waren heel interessant, denk maar aan de regenrace in Maleisië die halverwege afgevlagd geweest is. Maar halverwege is het saai geworden. Zeker door de nieuwe circuits.

Op Maleisie, China, Hongarije, Italie en miss Japan na waren het best saaie races.
Ik heb geen gevechten gezien zoals Spa08.

Het was vaak degene op pole wint de race.
Dat was dan ook maar één race vorig jaar. als je niet enkel naar de top kijkt hebben we in de eerste paar races een paar leuke gevechten gezien in de middenmoot.

Ik gaf dan ook als voorbeeld Spa 2008 hé...
Monza 08, Silverstone 08, Monaco 08, Interlagos 08, Istanbul 08 waren iig indrukwekkender dan dit jaar.
Een seizoensafsluiter als Interlagos 08 had ik zowiezo niet verwacht.

Een of ander braziliaansefan gooide trouwens iets naar Hamilton tijdens een interview, wat een gekken daar zeg.

Kovi:

Foutt van lollipop man.

KVDracer

Citaat van: WeezyAveli op 18 oktober 2009 - 21:02:51
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 20:34:24
Citaat van: WeezyAveli op 18 oktober 2009 - 20:14:27
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 20:11:57
Citaat van: WeezyAveli op 18 oktober 2009 - 20:00:08
Citaat van: KVDracer op 18 oktober 2009 - 19:48:28
Ik vond het eigenlijk een goed seizoen. Verschillende winnaars, Button die naar het einde toe wegzinkte, het was een tof seizoen, naar mijn mening.

Miss wel verschillende winnaars, maar de meeste races waren idd erg saai.
Mclaren neemt de 3e plaats over van Ferrari in WCC.

We hebben ieder jaar saaie races. De eerste paar races waren heel interessant, denk maar aan de regenrace in Maleisië die halverwege afgevlagd geweest is. Maar halverwege is het saai geworden. Zeker door de nieuwe circuits.

Op Maleisie, China, Hongarije, Italie en miss Japan na waren het best saaie races.
Ik heb geen gevechten gezien zoals Spa08.

Het was vaak degene op pole wint de race.
Dat was dan ook maar één race vorig jaar. als je niet enkel naar de top kijkt hebben we in de eerste paar races een paar leuke gevechten gezien in de middenmoot.

Ik gaf dan ook als voorbeeld Spa 2008 hé...
Monza 08, Silverstone 08, Monaco 08, Interlagos 08, Istanbul 08 waren iig indrukwekkender dan dit jaar.
Een seizoensafsluiter als Interlagos 08 had ik zowiezo niet verwacht.

Een of ander braziliaansefan gooide trouwens iets naar Hamilton tijdens een interview, wat een gekken daar zeg.

In Monza leidde Vettel ook van begin tot einde, dus wat daar zoveel specialer aan is dan de meeste races dit seizoen weet ik niet. Silverstone was wel een toffe race. Maar voor de rest was dit een seizoen net als alle anderen en met evenveel spektakel. Ik vond in ieder geval de races dit seizoen specialer.

_Makke_

Wat zitten die stewards daar eigenlijk te doen tijdens de race? Een biertje drinken? Nu uiteindelijk maakt het wel niets uit maar Kova moest TIJDENS de race gestraft worden. Ze hebben toch méér dan tijd genoeg gehad om hem een stop and go (of drive through) te geven. Pas na de race kwamen ze met een straf. McLaren krijgt daarenboven nog een boete van 50.000 euro... Ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft Ferrari dat vorig jaar niet moeten betalen. Wanneer gaan ze eens wat uniformiteit in die straffen steken.


Soit, Button zoals verwacht wereldkampioen. Misschien wat jammer dat het nu al is, het had anders wat meer spanning gebracht in de race in Abu Dhabi. Webber verdiende winnaar. Best ook wel een mooie race met enkele inhaalpogingen. Kobayashi deed het wat mij betreft geweldig. Badoer was niet vooruit te branden, Fisico doet het ook niet schitterend en de minder ervaren Kobayashi deed het best wel mooi met enkele mooie acties. Al ging hij wel in de fout toen hij zijn landgenoot van het circuit duwde.

Folkert

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/18/trulli-en-sutil-geven-elkaar-de-schuld-van-crash/Trulli heeft er volgens mij een paar verloren. Omdat je sneller uit de bocht komt, hoeft de andere nog niet aan de kant te gaan.
Trulli mag van mij vertrekken. Tis mooi geweest voor hem. Ben benieuwd wat Alonso nou echt zei.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Ik denk dat Trulli zijn mening wel zal herzien als hij de beelden ziet. Er valt Sutil hélemaal niets te verwijten.

Folkert

#86
Citaat van: Makke op 18 oktober 2009 - 23:26:25
Ik denk dat Trulli zijn mening wel zal herzien als hij de beelden ziet. Er valt Sutil hélemaal niets te verwijten.
Inderdaad, het was eerder Trulli's fout. RAce incident zou ik nog beetje kunnen begrijpen.

Kimi reed trouwens ook zeer degelijke race. Was het niet voor zijn afgebroken voorvleugel, had hij nog wel hoger kunnen eindigen denk ik. Maakte een superstart, maar werd helaas door Webber afgeknepen. Als er dan al zo veel boetes werden uitgedeeld, was dit er zeker 1 om over na te denken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ik vind dat de FIA wel redelijk hard geilt op artikel 151c de laatste tijd. Trulli beboeten omdat hij kwaad was op Sutil, is echt compleet overbodig. Het is racen, het zijn allemaal mannen die willen winnen en bij sommigen wekt dat gelukkig nog wat emoties op ook. 10.000 dollar omdat hij een beetje tegen Sutil geroepen heeft... ::)

Ook een beetje raar dat Kovalainen een straf van 25 seconden krijgt en McLaren een boete van 50.000 voor het pitstopincident, terwijl Massa en Ferrari onbestraft bleven voor exact dezelfde gebeurtenis in Singapore vorig jaar (Massa kreeg toen wel een drivethrough, maar dat was omdat hij vlak voor Sutil werd losgelaten uit zijn pitstop, niet omdat zijn brandstofslang er nog aan hing).

Eric

het incident met de brandslang had echt veel slechter kunnen aflopen, Kimi keeps it cool...een geluk want anders had hij er een paar kunnen omver maaien.
Verdiende straf voor McLaren.

_Makke_

Citaat van: Eric op 19 oktober 2009 - 00:17:17
het incident met de brandslang had echt veel slechter kunnen aflopen, Kimi keeps it cool...een geluk want anders had hij er een paar kunnen omver maaien.
Verdiende straf voor McLaren.

Uhu, het incident in Singapore had even slecht kunnen aflopen. De overtreding is identiek hetzelfde en dient ook dezelfde straf te krijgen. In mijn ogen totaal geen verschil. Ook bij Massa kwam er nog benzine uit de slang. Het verschil is dat er nu iemand vlak achter Hamilton reed. Dat is het enige verschil.