GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 11 oktober 2009 - 09:08:39

« vorige - volgende »

Alan Blues

Wat een quali!!!! Van 19u00 tot 21u45... :) :) :)

Te gek!

Ik hoop dat Rubens wint! En dat er mooie gevechten zijn in het midden...

Enzo

Wooow,  8) wat een gave quali, de opbouw met de rode vlag situaties, het tegenvalende resultaat van Vettel en Button, Barichello op pole!!
Lang geleden dat ik zo genoten heb van de Q.... :D
Alle ingredienten zijn daar om voor een spannend slot te zorgen van dit seizoen.
Had persoonlijk liever Vettel op pole gezien i.p.v. Rubens, maar dat terzijde.

scho0634

Gave kwali? Ik heb me de ziekte zitten vervelen.

Enzo

De twijfelachtige opbouw naar een waanzinnig spannende Q3, helemaal top!
Exreme omstandigheden en de huidige stand in het WK maken het af.
They don't get much better than that... ::)

scho0634

Jawel hoor. Gewoon een normale regenkwali in een uurtje uitrijden, en niet mijn halve zaterdagavond zitten te duimendraaien op de bank, zou een stuk leuker zijn geweest.

Persoonlijk vind ik 2 uur wachten op een spannende tien minuten Q3, niet echt geweldig. Maar goed, ieder zijn ding ;).

robbert

voor sommige is niks goed of geven ze graag kritiek hé. Maar hopelijk regent het morgen minder of we krijgen zo'n situatie zoals maleisie en gaan er weer zich vervelen.

Enzo

Rubens als lichtste en Vettel als zwaarste van het veld, Liuzzi start als laatste i.v.m. nieuwe versnellingsbak.
Kan dus nog van alles gebeuren, zeker met wat regen in het spel.
We hebben gekkere dingen zien gebeuren in Brazilie.... ::)

1. Rubens Barrichello, Brawn GP, 650.5kg
2. Mark Webber, Red Bull, 656
3. Adrian Sutil, Force India, 656.5
4. Jarno Trulli, Toyota, 658.5
5. Kimi Raikkonen, Ferrari, 651.5
6. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 659
7. Nico Rosberg, Williams, 657
8. Robert Kubica, BMW Sauber, 656
9. Kazuki Nakajima, Williams, 664
10. Fernando Alonso, Renault, 652
11. Kamui Kobayashi, Toyota, 671.6
12. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 671.5
13. Romain Grosjean, Renault, 677.2
14. Jenson Button, Brawn GP, 672
15. Sebastian Vettel, Red Bull, 683.5
16. Heikki Kovalainen, McLaren, 656.5
17. Lewis Hamilton, McLaren, 661
18. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 650.5
19. Giancarlo Fisichella, Ferrari, 683.5
20. Vitantonio Liuzzi, Force India, 680

scho0634

#37
Citaat van: robbert op 18 oktober 2009 - 02:38:06
voor sommige is niks goed of geven ze graag kritiek hé. Maar hopelijk regent het morgen minder of we krijgen zo'n situatie zoals maleisie en gaan er weer zich vervelen.
Van de 3 uur, gebeurde er 2 uur en 20 minuten niks. Ik vind dat saai ja, anderen niet.

Gelukkig mag iedereen zijn eigen mening erop nahouden, en hoeft ene robbert niet vanuit zijn grote duim te verzinnen dat dat mensen zijn voor wie niks goed is.

scho0634

Citaat van: Enzo op 18 oktober 2009 - 06:36:46
Rubens als lichtste en Vettel als zwaarste van het veld, Liuzzi start als laatste i.v.m. nieuwe versnellingsbak.
Kan dus nog van alles gebeuren, zeker met wat regen in het spel.
We hebben gekkere dingen zien gebeuren in Brazilie.... ::)

Zeker. En als het grillig weer is, is het voordeliger om wat zwaarder te zijn zodat je flexibeler bent met je strategie. Maar goed, met slecht weer kan je toch maar beter vooraan staan, al is het maar omdat je dan minder snel in de problemen komt. Ik verwacht er veel van vanmiddag.

Eric

de best geplaatste zou wel eens Kimi kunnen zijn, hij kan met KERS een goede start maken... maar ik hoop op een overwinning van Rubens

scho0634

#40
Citaat van: Eric op 18 oktober 2009 - 08:48:14
de best geplaatste zou wel eens Kimi kunnen zijn, hij kan met KERS een goede start maken... maar ik hoop op een overwinning van Rubens
Kers... Hm, zal je daar veel aan hebben bij deze start? Het werkt pas bij 100 kmh en dan ben je zo'n beetje al bij de eerste bocht. Buiten dat vraag ik me af hoeveel effect die extra PK's hebben op de grip van de wagen, mocht het weer zulk slecht weer zijn als gisteren...

Ik denk dat KERS pas na de chicane gebruikt kan gaan worden en niet direct bij de start.

Overigens kan het als het gewoon droog blijft ook best interessant worden. Wie heeft er gegokt op een natte afstelling en wie niet? Logsicherwijs degenen voorin wel en die daarachter niet. En op Interlagos kan je inhalen...

Ferrari 2010

Citaat van: Alan Blues op 17 oktober 2009 - 22:06:58
Wat een quali!!!! Van 19u00 tot 21u45... :) :) :)

Inderdaad, en ik weet niet of er nog velen zijn, maar ik ben zo gek geweest ze helemaal te bekijken ;D Persoonlijk vind ik wel dat ze om 20h had afgevlagd mogen worden, de huidige technologieën laten toe om vrij nauwkeurig te voorspellen hoe lang het ten minste nog zal regenen, en ze beseften zelf ook wel dat het water niet snel wegstroomde. Maar blijkbaar had geen enkele hoge piet rekening gehouden met de mogelijke stopzetting van een kwali bij het opstellen van de regelementen. Zonde, want nu hebben ze toch echt veel tijd verspilt.

@0634: als het eruit valt als gisteren, denk ik dat ze er niets aan hebben. Hamilton zei dat hij zelfs op het rechte stuk niet volgas kon geven, dan heeft het uiteraard ook geen zin om nog extra bij te geven, maar hij stond wel voor droog weer afgesteld.
Ik vind het zonde dat die wagens na de kwali niet herafgesteld mogen worden. Dit is gewoon gokken, heeft niets met racen te maken. Men mag niet vergeten dat het hier om een race en niet om een spelletje stratego gaat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Îk vond het net als Jeroen maar vervelend al dat lange wachhten. Maar als Formule 1- freak blijf je kijken natuurlijk. Dat was zonder twijfel de langste kwalificatie ooit. Mooi dat Rubinho op pole staat in zijn thuisland, hopelijk kan hij die nu verzilveren in een zege. Ik gun het hem van harte.

scho0634

Ik hoop van niet. Maar dan om andere redenen. Over twee weken kan ik niet kijken en ik mis liever niet de definitieve ontknoping... :P

Folkert

Citaat van: 0634 op 18 oktober 2009 - 08:52:21
Citaat van: Eric op 18 oktober 2009 - 08:48:14
de best geplaatste zou wel eens Kimi kunnen zijn, hij kan met KERS een goede start maken... maar ik hoop op een overwinning van Rubens
Kers... Hm, zal je daar veel aan hebben bij deze start? Het werkt pas bij 100 kmh en dan ben je zo'n beetje al bij de eerste bocht. Buiten dat vraag ik me af hoeveel effect die extra PK's hebben op de grip van de wagen, mocht het weer zulk slecht weer zijn als gisteren...

Ik denk dat KERS pas na de chicane gebruikt kan gaan worden en niet direct bij de start.

Overigens kan het als het gewoon droog blijft ook best interessant worden. Wie heeft er gegokt op een natte afstelling en wie niet? Logsicherwijs degenen voorin wel en die daarachter niet. En op Interlagos kan je inhalen...
volgens mij werkt het ook minder goed in natte omstandigheden. Maar ik denk wel dat als je zwaarder bent die extra pks wel positief effect hebben op de grip, bij een lichtere wagen zie ik het eerder als nadeel. Maar dat is meer een gevoel dan verstand.

Vettel zie ik nog wel goede kans maken, samen met Button, lang door rijden en zo veel plaatsen winnen. Denk niet dat Rubens hem gaat winnen. Webber zit er namelijk mooi bij en is zwaarder. Ik had Kimi trouwens iets zwaarder verwacht, maar goed, p5 is niet slecht.  Gaat denk ik wel een mooie race worden, heb er zin in.

@Schumi_2009: Precies, zie het nut van die regel ook niet echt.
Trotse vader van Rosalie(L)