einde van f1 uitzendingen???

Gestart door robbert, 05 oktober 2009 - 22:35:31

« vorige - volgende »

robbert

das dan bij velen zo ze, want de meeste dak ken hebben daar wel last van

Ferrari 2010

Misschien een algemene kabel in jouw buurt? Als ik het zuiver kan ontvangen, wil het zeggen dat telenet het zuiver binnen krijgt en ditribueerd. Ergens is er dus een probleem met een kabel of versterking.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

#47
Yep Telenet bellen dan. Eén van de weinige firma's die zulke dingen direct verhelpen heb ik de indruk.

BTW om terug on topic te komen.

De VRT moet volgens minister Lieten enkel besparen op de zogenaamde overhead-kosten. Deze kosten hebben normaal niets te maken met het aankopen en produceren van programma's bij de VRT. De vakbonden en de bestuurders spreken dat dan weer tegen. Het gaat om een besparing van ongveer 71 miljoen euro over de periode 2008-2011. De VRT maakt al jaren verlies, maar mag desondanks geen commerciële activiteiten organiseren zoals verkoop van programma's via digitaal kanaal.

robbert

maar toch hebben ze gezegd, dat ze in overweging nemen om geen f1 rechten meer te kopen omdat ze moeten besparen. Alé daaruit kan ik dat verstaan uit de mail dat ze gestuurd hebben.
Dus volgend jaar is het de laatste seizoen dat ze uitzenden, dan is het gedaan. Hopelijk blijft RTBF dan nog uitzenden.

RadioActiveMan

Die mail is verstuurd door een werknemer, die is waarschijnlijk aangesloten bij de vakbond en luistert naar alles wat zijn bestuurders zeggen. Het is dus egwoon de één zegt dit en de ander zegt dat. Gewoon afwachten dus en ik zou zeggen genieten van de races. Dat laatste is wat moeilijker de laatste jaren, maar kom...

Niels_

Wat een paniekvoetbal :P Allicht komt alles wel in orde.

robbert

je zal het wel zien. Sporza gaat stoppen met f1 uit te zenden na het seizoen 2010

Supermariobros

Citaat van: robbert op 10 oktober 2009 - 00:32:29
je zal het wel zien. Sporza gaat stoppen met f1 uit te zenden na het seizoen 2010

Klopt, gisteren hadden ze het over in het journaal dat er verder moet bespaard worden bij de VRT. In 2010 20 miljoen euro en in 2011 25 miljoen euro. In de Formule 1 gaan ze niet meer investeren, daar ben ik zeker van.

Mij kan het weinig schelen: Ik kijk toch naar de BBC.

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 10 oktober 2009 - 08:38:48
Citaat van: robbert op 10 oktober 2009 - 00:32:29
je zal het wel zien. Sporza gaat stoppen met f1 uit te zenden na het seizoen 2010

Klopt, gisteren hadden ze het over in het journaal dat er verder moet bespaard worden bij de VRT. In 2010 20 miljoen euro en in 2011 25 miljoen euro. In de Formule 1 gaan ze niet meer investeren, daar ben ik zeker van.

Mij kan het weinig schelen: Ik kijk toch naar de BBC.
Tenzij ze voldoende sponsoring ervoor vinden uiteraard ;) TV-zenders horen geen subsidies meer te krijgen als er zo'n ruim aanbod is. Subsidies zijn er om dingen op te starten, met belastinggeld gaan concurreren tegen belastingbetalers (zoals vmma) is erover.. Men kan beter bepaalde programma's subsidiëren, ongeacht de zender. 
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

voila, zoals ik al dacht. Na 2010 wil sporza de moeite nier meer doen omdat ze moeten besparen. Ergens begrijp ik dat wel, maar waarom is dat dan eigenlijk een sportzender???

_Makke_

Citaat van: robbert op 10 oktober 2009 - 10:25:25
voila, zoals ik al dacht. Na 2010 wil sporza de moeite nier meer doen omdat ze moeten besparen. Ergens begrijp ik dat wel, maar waarom is dat dan eigenlijk een sportzender???

Als je 5 euro hebt, kan je er geen 10 uitgeven. Ze hebben de rechten van de Europa League gekocht, ze zenden alle belangrijke wielerwedstrijden uit, samen met een resem kleine Belgische koersen, ze zenden de motocross uit, thuismatchen van de Rode Duivels,... Dus daarom is Sporza een sportzender. Al is Sporza geen echte zender meer.

Supermariobros

Citaat van: Makke op 10 oktober 2009 - 11:11:01
Citaat van: robbert op 10 oktober 2009 - 10:25:25
voila, zoals ik al dacht. Na 2010 wil sporza de moeite nier meer doen omdat ze moeten besparen. Ergens begrijp ik dat wel, maar waarom is dat dan eigenlijk een sportzender???

Als je 5 euro hebt, kan je er geen 10 uitgeven. Ze hebben de rechten van de Europa League gekocht, ze zenden alle belangrijke wielerwedstrijden uit, samen met een resem kleine Belgische koersen, ze zenden de motocross uit, thuismatchen van de Rode Duivels,... Dus daarom is Sporza een sportzender. Al is Sporza geen echte zender meer.

En niet te vergeten: ook het WK2010!! Die kosten zullen enorm hoog geweest zijn!

robbert

Citaat van: Supermariobros op 11 oktober 2009 - 08:46:22
Citaat van: Makke op 10 oktober 2009 - 11:11:01
Citaat van: robbert op 10 oktober 2009 - 10:25:25
voila, zoals ik al dacht. Na 2010 wil sporza de moeite nier meer doen omdat ze moeten besparen. Ergens begrijp ik dat wel, maar waarom is dat dan eigenlijk een sportzender???

Als je 5 euro hebt, kan je er geen 10 uitgeven. Ze hebben de rechten van de Europa League gekocht, ze zenden alle belangrijke wielerwedstrijden uit, samen met een resem kleine Belgische koersen, ze zenden de motocross uit, thuismatchen van de Rode Duivels,... Dus daarom is Sporza een sportzender. Al is Sporza geen echte zender meer.

En niet te vergeten: ook het WK2010!! Die kosten zullen enorm hoog geweest zijn!

dus 1 jaar voetbal is belangrijker dan seizoenen f1. Vroeger konden ze dat wel doen.

_Makke_

Citaat van: robbert op 11 oktober 2009 - 22:52:35
Citaat van: Supermariobros op 11 oktober 2009 - 08:46:22
Citaat van: Makke op 10 oktober 2009 - 11:11:01
Citaat van: robbert op 10 oktober 2009 - 10:25:25
voila, zoals ik al dacht. Na 2010 wil sporza de moeite nier meer doen omdat ze moeten besparen. Ergens begrijp ik dat wel, maar waarom is dat dan eigenlijk een sportzender???

Als je 5 euro hebt, kan je er geen 10 uitgeven. Ze hebben de rechten van de Europa League gekocht, ze zenden alle belangrijke wielerwedstrijden uit, samen met een resem kleine Belgische koersen, ze zenden de motocross uit, thuismatchen van de Rode Duivels,... Dus daarom is Sporza een sportzender. Al is Sporza geen echte zender meer.

En niet te vergeten: ook het WK2010!! Die kosten zullen enorm hoog geweest zijn!

dus 1 jaar voetbal is belangrijker dan seizoenen f1. Vroeger konden ze dat wel doen.


Uiteraard is het WK 2010 belangrijker dan een F1 seizoen. Een WK voetbal wordt véél meer bekeken dan de F1-races. En ja, dat ze het vroeger wel voor elkaar kregen kan goed, maar er zijn tijden geweest dat ze bij de VRT het geld langs ramen en deuren naar buiten konden gooien. Wel die tijd is voorbij.

Niels_

Het kan nog altijd zijn dat 2BE investeert in de F1. Buiten de Champions League hebben ze daar ook niks van sport, nu ook al 2 jaar de Superprestige veldrijden bij VT4 zit.