einde van f1 uitzendingen???

Gestart door robbert, 05 oktober 2009 - 22:35:31

« vorige - volgende »

robbert

Heeft er iemand van  jullie ook al iets gehoord dat canvas zou stoppen met f1 uitzendingen?? Ook RTBF zou aan het twijfelen zijn. Ik ergens gehoord dat dat zou te maken hebben dat het goedkoper zou zijn via digitale tv. Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat het geruchten zijn, of we hebben helemaal gedaan met f1 kijken

Niels_

Waar heb je dat opgevangen dan?

RadioActiveMan

Nergens gelezen of gehoord. Waarom zou dat goedkoper zijn via digitale televisie?
Ik blijf zolang het kan trouw naar BBC kijken. Beter als daar kan bijna niet.

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 05 oktober 2009 - 22:36:27
Waar heb je dat opgevangen dan?

mijn pa is daarmee thuis gekomen. Ergens zou ik het wel kunnen geloven, want ik denk dat canvas niet zoveel kijkcijfers heeft omdat men afknapt door het commentaar. En ik denk ook dat rtbf niet veel kijkcijfers heeft omdat men liever naar bbc kijkt.

Nogmaals, ik hoop dat het niet gebeurt, want wij hebben geen digitale tv.

Jasper

RTBf zal nog wel kijkcijfers halen in Wallonië hoor.

Ik vind dit weer zo'n bericht als "over een paar jaar is het gedaan met de formule 1"...

RadioActiveMan

Hallo, geen paniek!

Op digitale TV (VRT HD, Canvas HD) krijg je dezelfde programma's te zien als op analoge TV (VRT, Canvas), de kwaliteit is enkel beter, en digitale TV is zeker niet goedkoper. De mensen bij telenet TV betalen naast het gewone analoge contract ook nog eens het digitale contract en dat maakt digitale TV dus iets duurder dan analoog. De VRT/canvas moet een contract afsluiten mmet de FOM en betalen voor die rechten, die al jaren sowieso digitaal worden opgenomen. Ik denk, net als Jasper, ook niet dat de walen meer naar de BBC kijken dan naar RTBF. Je mag dus op je 2 oren slapen. ;)


robbert

we zullen zien wat de toekomst brengt, maar ik denk dat het wel gedaan is met de f1 op sporza. Doordat de meeste kritiek hebben op deze zender door hun commentaar

RadioActiveMan

Ze hebben ook al jaren kritiek op de voetbal commentaar, het wielrennen en andere sportverslaggeving. Ze doen nochtans lustig verder met dit alles.

_Makke_

Citaat van: Beco op 06 oktober 2009 - 07:44:36
Ze hebben ook al jaren kritiek op de voetbal commentaar, het wielrennen en andere sportverslaggeving. Ze doen nochtans lustig verder met dit alles.

Dat ze verder doen met het wielrennen is logisch, de commentaar is nergens beter.  ;)

Ik zou me in elk geval geen zorgen maken, als sporza ermee stopt zal 2BE er wel terug met beginnen zeker? En anders kijk je maar naar BBC. Het uitzenden op de digitale tv is helemaal niet goedkoper voor de VRT, je moet gewoon de Belgische rechten kopen. Wat wel is, is dat ze af en toe eens een kwalificatie uitzenden op één+ / canvas+. Misschien vergis je u daar mee?

RadioActiveMan

Citaat van: Makke op 06 oktober 2009 - 07:50:06
Citaat van: Beco op 06 oktober 2009 - 07:44:36
Ze hebben ook al jaren kritiek op de voetbal commentaar, het wielrennen en andere sportverslaggeving. Ze doen nochtans lustig verder met dit alles.
Dat ze verder doen met het wielrennen is logisch, de commentaar is nergens beter.  ;)

Vooral op het gebied van onnuttige weetjes dan. Ik denk dat ik de naam en historiel van elk kasteel en klooster in Frankrijk ken.  :)

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 06 oktober 2009 - 08:02:48
Citaat van: Makke op 06 oktober 2009 - 07:50:06
Citaat van: Beco op 06 oktober 2009 - 07:44:36
Ze hebben ook al jaren kritiek op de voetbal commentaar, het wielrennen en andere sportverslaggeving. Ze doen nochtans lustig verder met dit alles.
Dat ze verder doen met het wielrennen is logisch, de commentaar is nergens beter.  ;)

Vooral op het gebied van onnuttige weetjes dan. Ik denk dat ik de naam en historiel van elk kasteel en klooster in Frankrijk ken.  :)
Probeer maar eens 3 uur te vullen met zinvolle commentaar, waar niet-wielerfreaks ook nog graag naar luisteren. mensen hebben niet graag het gevoel dat ze niet kunnen volgen, en naar de Tour kijken nu eenmaal veel meer mensen dan de die-hards alleen. Ik vind dat ze dat behoorlijk goed doen. De commentaar bij de F1 mist enthousiasme, dat staat als een paal boven water. Maar bij het wielrennen mis ik dat absoluut niet. Overigens, BBC en RTBF commentatoren zijn ook niet onfeilbaar, ik heb hen al vaak betrapt op fouten of dingen die ze over het hoofd zien, waar de Sporza commentatoren vroeger zwaar op afgemaakt werden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: robbert op 06 oktober 2009 - 07:25:51
we zullen zien wat de toekomst brengt, maar ik denk dat het wel gedaan is met de f1 op sporza. Doordat de meeste kritiek hebben op deze zender door hun commentaar

Oké, maar zoals ik al zei zeg je ook al lang dat het gedaan met de f1 tout court, en dat is ook nog altijd niet gebeurd... Dus ik zou je niet te veel zorgen maken.

RadioActiveMan

Citaat van: Schumi 2009 op 06 oktober 2009 - 08:25:03
Citaat van: Beco op 06 oktober 2009 - 08:02:48
Citaat van: Makke op 06 oktober 2009 - 07:50:06
Citaat van: Beco op 06 oktober 2009 - 07:44:36
Ze hebben ook al jaren kritiek op de voetbal commentaar, het wielrennen en andere sportverslaggeving. Ze doen nochtans lustig verder met dit alles.
Dat ze verder doen met het wielrennen is logisch, de commentaar is nergens beter.  ;)

Vooral op het gebied van onnuttige weetjes dan. Ik denk dat ik de naam en historiel van elk kasteel en klooster in Frankrijk ken.  :)
Probeer maar eens 3 uur te vullen met zinvolle commentaar, waar niet-wielerfreaks ook nog graag naar luisteren. mensen hebben niet graag het gevoel dat ze niet kunnen volgen, en naar de Tour kijken nu eenmaal veel meer mensen dan de die-hards alleen. Ik vind dat ze dat behoorlijk goed doen. De commentaar bij de F1 mist enthousiasme, dat staat als een paal boven water. Maar bij het wielrennen mis ik dat absoluut niet. Overigens, BBC en RTBF commentatoren zijn ook niet onfeilbaar, ik heb hen al vaak betrapt op fouten of dingen die ze over het hoofd zien, waar de Sporza commentatoren vroeger zwaar op afgemaakt werden.

Waar, maar daarom zette ik er ook een smiley bij.

De BBC is inderdaad niet onfeilbaar. Murray Walker, genoemd als beste F1 commentator aller tijden maakte meer fouten dan een aap op een examen wiskunde.
Nu is het niet anders. Trouwens op de BBC ontbreekt het ook wel aan enthousiasme soms en Eddie Jordan is ook een doorn in het oog van vele kijkers. Ik kijk gewoon BBC omwille van de betere omkadering, pitreporters, gridreporter, digitale beeldkwaliteit (VRT zend nog via analoog signaal uit), uitgebreide voor- en nabeschouwing, etc... Het showgehalte ligt iets hoger en dat spreekt me dan iets meer aan. BBC heeft natuurlijk meer middelen voor zulke omkadering en is dus eigenlijk niet te vergelijken met de Vlaamse staatsomroep, maar al die dingen geven voor mij de doorslag. Je moet er wel een minimum aan Engels voor kunnen natuurlijk, iets wat ik dankzij mijn samenwerken met Schotten, Ieren en Engelsen ook heb meegekregen.

Eric

Moest de VRT/Canvas mee stoppen is het toch geen ramp? De kwaliteit daar laat te wensen over en ze doen ook echt geen moeite ... logisch dat velen trouw naar de BBC kijken, die doen het zelfs beter dan ITV, vooral geen reclame doet het hem.
Moest de F1 helemaal verdwijnen kan men er toch ook niet rouwig om zijn he ... de laatste jaren moet je moeite doen om wakker te blijven tijdens een race, je ziet bijna geen actie meer, als je al actie ziet worden ze 9/10 een paar ronden gestraft vanwege "gevaarlijk" rijden oid ... weten die van de stewards eigenlijk wel dat F1 sowieso gevaarlijk is?

Maar toch blijf ik hopen dat het op een goede dag eens zou beteren!

robbert

ik hoop alleen dat we kunnen blijven kijken naar de f1 op sporza of rtbf, want bbc kan ik niet ontvangen