einde van f1 uitzendingen???

Gestart door robbert, 05 oktober 2009 - 22:35:31

« vorige - volgende »

robbert

heb gisteren een mail gestuurd naar sporza, en vandaag een antwoord gekregen.



Beste Robbert Mannekens






Hartelijk dank voor uw reactie. Om iets te mogen uitzenden, moeten wij de uitzendrechten kopen. De VRT heeft een contract dat nog één jaar loopt, dus ook het komende seizoen heeft u zeker nog F1 bij ons op de buis. Daarna moeten er nieuwe onderhandelingen worden gevoerd en aangezien wij veel moeten besparen en F1 een zééééééééér dure sport is, zullen dat zeer zware onderhandelingen worden. Maar over de uitkomst ervan, kunnen we u nu nog niets zeggen. We doen ons best ! Nog veel kijkgenot.






Met vriendelijke groeten,
De sportredactie

Auguste Reyerslaan 52, 1043 Brussel
Tel.: 32(0)2-7413111 - Fax: 32(0)2-7353704
sporza.be

dus hieruit kan ik dus vaststellen dat volgend seizoen het laatste seizoen is dat we f1 op sporza kunnen volgen.
F1 vinden ze dus toch niet belangrijk en ze vinden het heel duur. Dus het is volgend jaar het laatste f1 jaar van sporza.
Hopelijk gaat er een andere zender die rechten dan overkopen.
En hopelijk blijft rtbf ook de f1 uitzenden want die hun contract is toch ook bijna verlopen?

Jasper

Van Sporza zou het me niet echt verbazen, maar RTBf zie ik écht niet zo snel stoppen met F1 hoor.

robbert

Citaat van: Jasper op 07 oktober 2009 - 01:22:56
Van Sporza zou het me niet echt verbazen, maar RTBf zie ik écht niet zo snel stoppen met F1 hoor.

laten we hopen é, dat we nog kunnen genieten van de f1

RadioActiveMan

Vlaams minister voor Media heeft aangegeven dat er bespaard moet worden en ook bij de VRT. Het is niet zo dat ze de F1 niet belangrijk genoeg vinden, ze hebben binnen het budget voor 2011 geen plaats meer voor F1 waarschijnlijk. Als je de voorkeur moet geven aan 600000 en soms meer kijkers voor tennis, voetbal of wielrennen tegenover ongeveer 150000 voor de F1 begrijp ik die keuze maar al te goed.

Tijd om je vader te overhalen analoge kabel of digitale TV in huis te nemen. Telenet Digital TV heeft sinds kort weer een zender bij waar ze F1 uitzenden. Het Duitse RTL heeft voor Duitsland de uitzendrechten als ik me niet vergis.

Ferrari 2010

BBC kan toch ook door elke belg ontvangen worden? Pas als dat er niet meer is, is digitale TV een noodzaak voor mij :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Ik neem aan dat het bij Robert thuis via "the old fashioned attenne" gaat ? Twee van die sprieten bovenop de tv??
In Nederland betaal je volgens mij €15,- kijk en luister geld voor een analoge verbinding. Vaak zit het er sowieso op of je nu betaald of niet.Kan altijd nog even je coax in de muur prikken om dit te checken. Maar dan ben je wel de sjaak als ze je controleren. Heb dat nooit meegemaakt....

Heb zelf digitaaltv+25MB internet pakket voor maar €19.50, dan heb je teveel zenders en de helft kijk je amper....
In geval van nood kan je de GP altijd nog via internet kijken op www.Justin.tv , wel even goed zoeken want ze hebben de linkjes verstopt in de chatboxen. (is namelijk verboden)

RadioActiveMan

De antenne gingen ze wel afschaffen in België. Weet enkel niet wanneer.

19,50 euro? Jezus!!! Ik betaal in België 50 euro voor digitale TV, huur digicorder, internet (12Mbps, 30GB) en een vaste telefoonlijn. Daarbovenop komt nog het originele analoge abonnement van 11 euro bij want anders heb je geen beeld. Maakt dus 61 eurookes. man man man, ik ben blij dat ik in Vlaanderen woon.

Enzo

Tis inderdaad wel een stuk duurder voor jullie!  :o
Die 30 GB is dat een datalimiet? Of moet je dan extra betalen als je hieroverheen gaat?
In nederland is alles zonder datalimiet namelijk.

Zijn sowieso veel verschillen in kosten en lasten tussen Belgie en Nederland.
Met name in het belastingsstelsel, wij betalen per jaar iets van €200,- afvalstoffenheffing, bij jullie zit de belasting op de vuilniszak als ik me niet vergis?
Denk dat je in Nl gemiddeld meer verdiend per hoofd van de bevolking maar ook meer belasting betaald dan in Belgie.
Daarom is het voor ons interessant om in NL te werken en in Belgie te wonen.... 8)

Ga op de 23ste trouwens naar Belgie voor een vrijgezellenweekend zitten ergens in het zuid oosten (ardennen).
Als ik zo thuis ben zoek ik de plaatsnaam even op, misschien hebben jullie wel leuke tips over wat er daar te doen is.

robbert

ik kan bbc moeilijk ontvange, het heeft te veel storing op het beeld. Dus daar heb je niet veel aan. En voor digitale tv moet ik nog overtuigd zijn, want die geven ook nog altijd veel problemen. Als het beeld wegvalt sta je weer evenver.

robbert

Citaat van: Beco op 07 oktober 2009 - 09:14:48
Vlaams minister voor Media heeft aangegeven dat er bespaard moet worden en ook bij de VRT. Het is niet zo dat ze de F1 niet belangrijk genoeg vinden, ze hebben binnen het budget voor 2011 geen plaats meer voor F1 waarschijnlijk. Als je de voorkeur moet geven aan 600000 en soms meer kijkers voor tennis, voetbal of wielrennen tegenover ongeveer 150000 voor de F1 begrijp ik die keuze maar al te goed.

Tijd om je vader te overhalen analoge kabel of digitale TV in huis te nemen. Telenet Digital TV heeft sinds kort weer een zender bij waar ze F1 uitzenden. Het Duitse RTL heeft voor Duitsland de uitzendrechten als ik me niet vergis.

weet je dan mss of RTBF ook moet besparen en dat ze dan geen f1 uitzendrechten meer gaan kopen?? Of zullen die blijven de f1 uitzenden??? Laten we hopen van wel

RadioActiveMan

@Enzo: 30GB is de datalimiet ja, zou wel opgetrokken zijn kortgeleden maar weet niet hoeveel. België staat stijf aan kop als het gaat over belastingsdruk. Ik betaal ongeveer 50% belastingen op mijn loon. Dan heb je nog gemeentebelasting, provinciebelasting en grondbelasting. Ook wij betalen belasting op alles wat in een verpakking zit enzo, bij ons wordt die wel mee ind e productprijs gerekend. En op bijna alles wordt hier 21% BTW betaald. De andere kant is dan wel dat de sociale zekerheid hier veel beter is dan in de meeste andere landen.

@ Robbert: rtbf hangt af van de Waalse regering en niet van de Vlaamse. Daar weet ik dus niets over.

Enzo

Ow......dan laat ik dat pitoreske huisje wat ik laatst te koop zag in Belgie maar aan me voorbij gaan.... ;D
Dacht dat wij wel de kroon spande qua belastingen t.o.v. benelux, blijkbaar niet meer.
Dan is het misschien weer interessant om als Belg net over de grens in NL te gaan wonen? (heb je i.i.g. geen datalimiet meer...  ;))

RadioActiveMan

Dat was ik ook vergeten, de huizen zijn hier ook goedkoper. :) Maar voor die datalimiet doen we alles  ;D


Forza F1

Citaat van: robbert op 05 oktober 2009 - 22:58:17
Ergens zou ik het wel kunnen geloven, want ik denk dat canvas niet zoveel kijkcijfers heeft omdat men afknapt door het commentaar.

Wees daar maar zeker van!  8)

meatball

Citaat van: Forza Ferrari op 07 oktober 2009 - 20:27:30
Citaat van: robbert op 05 oktober 2009 - 22:58:17
Ergens zou ik het wel kunnen geloven, want ik denk dat canvas niet zoveel kijkcijfers heeft omdat men afknapt door het commentaar.

Wees daar maar zeker van!  8)
Zou het ook niet kunnen dat de niet f1 fan het een beetje saai vind tegenwoordig  :-\
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat