einde van f1 uitzendingen???

Gestart door robbert, 05 oktober 2009 - 22:35:31

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: sven bettio op 25 maart 2010 - 14:05:35
Ik kijk al sinds vorig jaar op de BBC.  Elke kwalificatie wordt er uitgezonden.  Voor elke kwalificatie en wedstrijd heb je ook nog eens een uur bespreking en nieuws door insiders EN ook GEEN reclame.  Beter kan toch niet
Ik denk dat er hier relatief weinig Sporza kijkers zijn hoor ;) Maar Sporza biedt de F1 aan en dan gaan we klagen. Ik denk dat we al blij mogen zijn dat er in Vlaanderen nog iemand het uitzend, niet vergeten dat wen toe Ka2 ermee stopte bijna zonder F1 uitzender zaten. Het is logisch dat men in België er niet zo veel geld aan kan besteden als in grotere landen als het UK, en dat dus de kwaliteit wat minder is. En als je denkt dat die van Sporza hun ogen dicht hebben tijdens de race, ook op de BBC gebeurt het behoorlijk vaak dat ze iets niet gezien hebben.

BBC zendt inderdaad nog een hele voorbeschouwing uit, waarin wel wat interessante zaken aan bod komen, maar voor mij moet dat toch niet echt. TV aan net voor de wagens beginnen rijden, uiteindelijk is dat ook het enige dat ik wil zien. Een babbeltje met rijders heb ik weinig aan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Ferrari 2010 op 25 maart 2010 - 14:13:15
En als je denkt dat die van Sporza hun ogen dicht hebben tijdens de race, ook op de BBC gebeurt het behoorlijk vaak dat ze iets niet gezien hebben.

Gelijk heb je
Ik ben ook een fervent BBCkijker en op elke zender maken ze ongeveer evenveel fouten. De beste F1 commentator allertijden, althans zo wordt hij toch genoemd en geroemd, Murray Walker was kampioen van de fouten. Ik kijk BBC omdat ik me daar gewoon beter voel als kijker, ik kijk trouwens sowieso meer BBC dan Belgische of Nederlandse kanalen, en omdat ik wel die "saaie"  ;)  voor- en nabeschouwing wil zien. Al was het maar om die begintune (The Chain van Fleedwood Mac) te horen bij het begin van de uitzending, magistraal.  8)


robbert

Citaat van: Tim op 25 maart 2010 - 13:35:18
Denk dat de gemiddelde Vlaamse F1 fan raar gaat opkijken binnenkort...
inderdaad, want als sporza stopt met f1 uit te zenden is het gedaan met f1 te kijken op de vlaamse zenders. Men zou willen op digitale zenders f1 uitzenden, zoals de voetbal, en daarvoor moet de kijker dan extra betalen.

Niels_


Ferrari 2010

Citaat van: Scuderia91 op 25 maart 2010 - 17:34:27
La deux kost niks hoor :P
La deux is niet Vlaams hé ;)

Citaat van: robbert op 25 maart 2010 - 16:20:37
Citaat van: Tim op 25 maart 2010 - 13:35:18
Denk dat de gemiddelde Vlaamse F1 fan raar gaat opkijken binnenkort...
inderdaad, want als sporza stopt met f1 uit te zenden is het gedaan met f1 te kijken op de vlaamse zenders. Men zou willen op digitale zenders f1 uitzenden, zoals de voetbal, en daarvoor moet de kijker dan extra betalen.
Tsja, dat is inderdaad zo. Ofwel reclame, ofwel betalen, gratis bestaat niet, iemand moet het betalen. Ik ben blij dat men eindelijk in de budgetten van de VRT begint te snijden, er is inmiddels genoeg concurrentie op de televisiemarkt. Het is een feit dat er soms goede dingen uit voort komen, maar ze kunnen die subsidies beter over alle zenders spreiden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Ferrari 2010 op 25 maart 2010 - 17:43:26
maar ze kunnen die subsidies beter over alle zenders spreiden.

Waarom? Als wij ook voor die andere zenders moeten gaan betalen, moeten ze reclame toelaten op de VRT om met gelijke wapens te kunnnen strijden.

Ferrari 2010

Citaat van: Marc_Vl op 26 maart 2010 - 09:32:31
Citaat van: Ferrari 2010 op 25 maart 2010 - 17:43:26
maar ze kunnen die subsidies beter over alle zenders spreiden.

Waarom?
Omdat het niet fair is om met overheidsgeld te concurreren met zenders die het op eigen houtje moeten betalen. Uiteraard kan je dan de kijkers een veel beter comfort geven, en dat is niet fair tov de zenders die hun programma's met geld uit reclame moeten betalen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

#127
Eerst was er de staatzender, dan de commerciële zender. Overal heb je dat verschil nu, ik zie er geen graten in. Zo primeert de kwaliteit, althans zou moeten, en niet de kwantiteit.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2010 op 26 maart 2010 - 17:08:29
Citaat van: Marc_Vl op 26 maart 2010 - 09:32:31
Citaat van: Ferrari 2010 op 25 maart 2010 - 17:43:26
maar ze kunnen die subsidies beter over alle zenders spreiden.

Waarom?
Omdat het niet fair is om met overheidsgeld te concurreren met zenders die het op eigen houtje moeten betalen. Uiteraard kan je dan de kijkers een veel beter comfort geven, en dat is niet fair tov de zenders die hun programma's met geld uit reclame moeten betalen.
Nou, ik weet de situatie in Belgie niet maar in NL hebben we tegenwoordig een zender of 10 met matige troep, waarvan 3 staatszenders. Ik heb geen zin om nog meer te gaan betalen aan tv uitzendingen. Als bedrijven zo graag tv programma's willen uitzenden, moeten ze zichzelf maar bedruipen.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 27 maart 2010 - 09:37:53
Citaat van: Ferrari 2010 op 26 maart 2010 - 17:08:29
Citaat van: Marc_Vl op 26 maart 2010 - 09:32:31
Citaat van: Ferrari 2010 op 25 maart 2010 - 17:43:26
maar ze kunnen die subsidies beter over alle zenders spreiden.

Waarom?
Omdat het niet fair is om met overheidsgeld te concurreren met zenders die het op eigen houtje moeten betalen. Uiteraard kan je dan de kijkers een veel beter comfort geven, en dat is niet fair tov de zenders die hun programma's met geld uit reclame moeten betalen.
Nou, ik weet de situatie in Belgie niet maar in NL hebben we tegenwoordig een zender of 10 met matige troep, waarvan 3 staatszenders. Ik heb geen zin om nog meer te gaan betalen aan tv uitzendingen. Als bedrijven zo graag tv programma's willen uitzenden, moeten ze zichzelf maar bedruipen.
Waarom zou de overheid met belastingsgeld tv uitzendingen moeten maken, als er zenders zijn die inderdaad zichzelf kunnen bedruipen? De overheid concurreert met belastingsgeld de belastingbetaler, en dat is niet goed.
Subsidies zijn goed in sectoren die zonder niet van de grond zouden komen. Eens een sector volwassen is, kan de overheid zich beter terug trekken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

O, volledig met je eens. Ik had je vorige post anders geinterpreteerd!

RadioActiveMan

Een staatszender heeft een heel ander maatschappelijk doel dan een commerciële zender. Programma's van algemeen nut en dergelijken bedruipen zichzelf helemaal niet.

Ferrari 2010

Citaat van: Marc_Vl op 27 maart 2010 - 20:15:42
Een staatszender heeft een heel ander maatschappelijk doel dan een commerciële zender. Programma's van algemeen nut en dergelijken bedruipen zichzelf helemaal niet.
Inderdaad, maar helaas kan je series als Witse, Goesting, Flikken, ... niet als algemeen nut zien. VTM kan zo'n programma's net zo goed maken. Ze concurreren met zo'n programma's met zenders die niet zo'n ruim budget hebben, en dat is jammer. Ze maken goede programma's, daar niet van, maar ze horen in mijn mening niet te concurreren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.