De kruimels

Gestart door Jasper, 04 oktober 2009 - 16:39:28

« vorige - volgende »

Jasper

De F1-fan kan zich na vanmorgen optrekken aan een laatste sprankje hoop op toch nog een spannend kampioenschap. Maar wat gebeurt er achter de strijd om de titels?

4) Mark Webber     51,5
5) Kimi Räikkönen    45
6) Lewis Hamilton    43

Zoals Mark Webber de laatste tijd bezig is (vooral door pech), zou hij zijn plekje nog wel kunnen verliezen. Interessanter is echter de strijd tussen Kimi en Lewis. Allebei een rotstart gehad dit seizoen, allebei teruggekeerd in goede vorm en allebei toch nog podiumplaatsen en overwinningen behaald. En misschien ook allebei in hetzelfde team volgend jaar. Gaan we hier nog iets zien gebeuren?

7 ) Nico Rosberg     34,5
8) Jarno Trulli    30,5

Trulli heeft vandaag een goede slag geslagen maar Rosberg lijkt me over het seizoen bekeken iets consistenter. Ik denk dat Rosberg zijn zevende behoudt, al zal het hem waarschijnlijk worst wezen.

9) Fernando Alonso     26
10) Timo Glock    24

Ook deze heren boeit het waarschijnlijk niet of ze negende of tiende worden. Ik geef Glock toch de meeste kans op de negende plek, indien hij er de komende races gewoon weer bij kan zijn.


Bij de constructeurs zien we een zelfde strijd als bij de rijders:

3) Ferrari     67
4) McLaren    65

Bij Ferrari missen ze Massa natuurlijk, maar bij McLaren is Kovalainen ook niet echt nuttig; hij pakte net als Massa nog maar 22 punten dit seizoen. Toch kijk ik als McLaren-fan uit naar deze strijd om startnummers 5 en 6. Ik geef McLaren het voordeel.

7) Renault     26
8) BMW Sauber    24

Anonieme strijd, weinig over te zeggen. Ik denk dat Renault de plaats behoudt, vandaag geen punten gepakt maar dat kan te maken gehad hebben met de gridstraf van Alonso.


Nog iemand die interessante duels ziet komen?

Ferrari 2010

Ik vind de strijd Ferrari-McLaren wel interessant, maar het zal helaas McLaren worden. De Ferrari is lang niet opgewassen tegen de Mac en Kimi staat er alleen voor, helaas. Volgend jaar dus startnummers 7 en 8, en dat terwijl ze gemiddeld toch regelmatig boven die posities finishten. Brawn en Red Bull hebben beide wat pech en geluk gecombineerd waardoor regelmatig p4 tot p6 halen voor Ferrari niet voldoende zal blijken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Schumi 2009 op 04 oktober 2009 - 16:56:59
Ik vind de strijd Ferrari-McLaren wel interessant, maar het zal helaas McLaren worden. De Ferrari is lang niet opgewassen tegen de Mac en Kimi staat er alleen voor, helaas. Volgend jaar dus startnummers 7 en 8, en dat terwijl ze gemiddeld toch regelmatig boven die posities finishten. Brawn en Red Bull hebben beide wat pech en geluk gecombineerd waardoor regelmatig p4 tot p6 halen voor Ferrari niet voldoende zal blijken.

Ik zou daar zo zeker nog niet van zijn schumi, volgens mij zal het nog wel nipt worden. Lewis staat er ook zo goed als alleen voor. 't Is lang niet gezegd dat Heikki punten gaat pakken in de volgende 2 races. Lewis in Kimi zitten dan nog vaak dicht bij elkaar, en McLaren's circuits komen er niet meer aan.

Ferrari 2010

Ik hoop dat je gelijk hebt Makke, maar ik geloof er niet echt meer in. Brazilië is eigenlijk nog wel een Ferrari circuit, misschien dat het daar lukt om beter te zijn dan Lewis? Maar Abu Dhabi? Het lijkt me een snel circuit en er zullen wel weer van die ontzettend grote uitloopstroken zijn die inhalen minder gevaarlijk maken, dus wie weet, we zullen moeten afwachten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Geen interesse eigenlijk,ik kijk race per race en hoop dat het mooi word en volg ook natuurlijk het wk maar welk team er nu 3e of 4e word daar geef ik niets om.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

WeezyAveli

#5
Abu Dhabi is vergelijkbaar met Valencia/Bahrein dus een groot voordeel voor de Mclarens.
In Interlagos is trouwens ook niet zoveel downforce/aeroeffecientie vereist, herinner me dat vorig jaar Mclaren met een speciale achtervleugel kwam op Interlagos.
http://www.formula1.com/news/technical/2008/804/605.html
Ze rijden op Interlagos zowiezo vaker met minder vleugel.

Ook lees ik op andere fora dat het schijnt dat vanwege de ligging van Interlagos de motoren minder effecient lopen. (verlies van PK door hoogteverschil)
Door KERS krijgen ze 80PK meer, dit zal wss meer worden in vergelijking met de auto's zonder KERS.

Verwacht dan ook dan Mclaren vrij veel punten gaat scoren, vooral in Abu Dhabi echt een stop/go track vrij lange rechte hogesnelheid plaatsen afgewisseld met zwarerempunten.


Forza F1

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 16:39:28
Nog iemand die interessante duels ziet komen?

Het gevecht om de schaamlijke laatste plaats  :)

Zowel Nakajima, Liuzzi, Grosjean en Alguersuari hebben nog geen enkel punt gescoord!

Wie brengt daar alsnog verandering in? (Ik gok: niemand  :P)
Wie zal als allerlaatste eindigen? (Ik gok Alguersuari)

_Makke_

Citaat van: Forza Ferrari op 04 oktober 2009 - 21:03:25
Zowel Nakajima, Liuzzi, Grosjean en Alguersuari hebben nog geen enkel punt gescoord!

Voor Grosjean, Alguersuari en Luizzi is daar weinig tot geen schande aan eh. De eerste 2 heren maken hun debuut en hebben niet alle races verreden, Liuzzi zit ook maar even in die FI. Voor Nakajima is het toch wat anders. Hij zit al een tijdje in de F1 en zijn teammaat sprokkelde wel al de nodige punten bij elkaar.

Forza F1

Citaat van: Makke op 04 oktober 2009 - 21:17:02
Citaat van: Forza Ferrari op 04 oktober 2009 - 21:03:25
Zowel Nakajima, Liuzzi, Grosjean en Alguersuari hebben nog geen enkel punt gescoord!

Voor Grosjean, Alguersuari en Luizzi is daar weinig tot geen schande aan eh. De eerste 2 heren maken hun debuut en hebben niet alle races verreden, Liuzzi zit ook maar even in die FI. Voor Nakajima is het toch wat anders. Hij zit al een tijdje in de F1 en zijn teammaat sprokkelde wel al de nodige punten bij elkaar.

Ja, daar heb je volkomen gelijk, maar niemand staat graag op die laatste plek hé  :)
Arme Badoer  :P

RadioActiveMan

Ik volg deze ontwikkelingen ook zeer aandachtig.

Ik hoop voor Webber dat het nog wat meezit de komende 2 GP's, maar ik zie Hamilton eerder derde worden en Raikonnen 4de.
Trulli Vs Rosberg vind ik een moeilijk geval. Rosberg heeft meestal de betere resultaten, maar Trulli kruipt wel af en toe op het podium. Daarom zie ik Trulli misschien Rosberg nog wel inhalen, dan moet Toyota hem wel de wagen van komend weekend geven.

Hetzelfde voor Glock Vs Alonso. Alonso heeft voor de race letterlijk en live op camera tegen Coulthard gezegd dat deze race geen enkel belang heeft en zat 20min voor de start nog in een koffie te drinken in de Hospitality van Renault. <Iets wat niemand bij de BBC kon begrijpen, deze man zit duidelijk al met zijn hoofd bij de Rooi uit Maranello.

McLaren kruipt nog over Ferrari en BMW doet hetzelfde met Renault.

Grosjean en Alguersuari stellen niks voor op de moment. Nakajima had al punten moeten hebben en is daa goed genoeg voor, maar jammer genoeg zijn er meestal net 8 die beter zijn.
Liuzzi had een geweldig debuut in de Force India, is daarna wat teruggezakt. Maar dat heeft heel Force India gedaan dus...

_Makke_

Citaat van: Beco op 04 oktober 2009 - 22:09:51
Ik hoop voor Webber dat het nog wat meezit de komende 2 GP's, maar ik zie Hamilton eerder derde worden en Raikonnen 4de.

Ik vermoed dat je Hamilton als 4de en Raikkonen als 5de ziet eindigen?

RadioActiveMan

euhm ja, was den Duits vergeten.  8)

waard500

Nakajima heeft nog steeds geen punten..kan iemand mij uitleggen waarom die flink gesponsorde Japanner nog in de F1 rijdt? Toyota ziet toch ook wel dat het zinloos is om een rijder zonder talent te helpen?

En daarnaast deed Badoer het zo slecht nog niet ;) Fisico rijdt ook bijna alleen maar achteraan, terwijl hij de afgelopen 10 jaar vrijwel iedere F1-race heeft gereden. Badoer heeft de afgelopen 10 jaar zijn rondjes gereden op zijn grasmaaier. Dusja...is de Ferrari zo lastig te besturen?
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Ferrari 2010

Blijkbaar is de KERS moeilijk onder de knie te krijgen. En uiteraard is die wagen gebouwd en ontwikkeld naar Kimi en Felipe, en niet naar Badoer en Fisico. Ik vind het niet zo erg dat Fisico hem niet vooruit krijgt, dat maakt Badoer direct veel minder belangrijk. Ik ben nu ook blij dat Schumi niet tot racen is gekomen, want zeg nu zelf, zou hij het dan wel gekund hebben zonder het nodige testwerk?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Het verschil tussen Badoer en Fisichella is wel dat laatst genoemde zich kwalificeert op een halve seconde van Raikkonen en niet als Badoer op 2 sec.

Ik heb nog geen enkele nieuwkomer zien schitteren. Liuzzi in Italië ja, maar dat was het dan zo'n beetje. De huidige generatie wagens is zonder testwerk heel moeilijk onder de knie te krijgen blijkbaar. Je kan het dan moeilijk iemand kwalijk nemen. Het veld licht ook enorm dicht bij mekaar dit jaar. Je hebt geen echt achterveld zoals andere jaren. Nu BMW en Force India ook beter presteren is het nog moeilijker geworden punten te scoren.