F1 Kalender 2010

Gestart door Tim C, 21 september 2009 - 16:01:08

« vorige - volgende »

Jasper

Nee, dat het soms niet veilig is om in de andere richting te rijden omdat de uitloopstrook aan de "andere" kant van de bocht ligt. Een voorbeeld wat ik kan bedenken (als ik het me goed voorstel tenminste) is Blanchimont, als je daar in de andere richting zou rijden en je crasht, staat er een muur op 3 meter van het asfalt.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 10:33:31
Nee, dat het soms niet veilig is om in de andere richting te rijden omdat de uitloopstrook aan de "andere" kant van de bocht ligt. Een voorbeeld wat ik kan bedenken (als ik het me goed voorstel tenminste) is Blanchimont, als je daar in de andere richting zou rijden en je crasht, staat er een muur op 3 meter van het asfalt.
Ah ok, zo bedoeld hij. Ja, dat is uiteraard wel zo, ook bijvoorbeeld de ingangen van marshallposten zijn steeds tegen de rijrichting in, en daar kan je dus inrijden of recht op een vangrail vliegen als je in de omgekeerde richting racet. Maar dat gaat dan om veiligheid en niet echt om niet kunnen, en bovendien verandert het niets aan de lengte van het circuit, waardoor ik de uitspraken in het artikel nog niet 100% kan begrijpen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.