GP van Japan

Gestart door Supermariobros, 29 september 2009 - 20:09:49

« vorige - volgende »

robbert

velen zullen teleurgesteld zijn in de race, na zo'n gekke kwalificatie. Raikkonen heeft wel goed gereden, zit toch nog altijd in het ritme.
Wel goed van Vettel, hoop dat hij toch nog de wereldtitel kan pakken

KVDracer

Ik begrijp sommigen toch  niet hoor. Eerst is het dat de stewards te snel straffen, dan delen ze eens geen straf uit en is het weer niet goed. Ik denk niet dat Rosberg hier echt veel kon aandoen. Het was gewoon een ongelukkig voorval, daarvoor moeten ze hem toch geen 25s straftijd geven. En anders moeten ze vanuit de FIA uit het verplicht maken om een SC knop in de wagen te plaatsen. Van als het de SC procedure is moeten ze deze indrukken en doen ze een maximum snelheid.

Ferrari 2010

#77
Citaat van: Makke op 04 oktober 2009 - 12:11:53
Citaat van: Schumi 2009 op 04 oktober 2009 - 12:07:38
Citaat van: Makke op 04 oktober 2009 - 12:04:46
Ik kan in elk geval alle begrip opbrengen voor de beslissing van de stewards, afgaande op hun motivering denk ik dat ze de juiste beslissing namen. En achja, uiteindelijk zal dit toch op een bagatel uitdraaien, ookal ging Rosberg bewust sneller.
Ik niet echt eigenlijk. Rosberg is in fout, een penalty zou op zijn plaats geweest zijn. Wat als bijvoorbeeld uiteindelijk het WK van dat ene puntje afhangt? Dan valt het allemaal wel zielig uit voor Button.

Volgens dat ik gelezen heb kon Rosberg er niet echt veel aan doen. Hij kreeg die tijd niet (altijd) te zien op zijn stuur. Die richttijd werd overschreven door een 'low fuel'-bericht. Je kan hem niet straffen voor iets waar hij niet aan kan doen.

Het lijkt me hetzelfde verhaal als in Braziliƫ 2 jaar geleden. Toen de benzine temperatuur van de BMW's en Rosberg te hoog lag, maar uiteindelijk bleek dat BMW en Williams ook niet echt schuld troffen. Zodat Raikkonen zijn titel toch niet verloor aan Hamilton.
Rosberg kon er niet aan doen, Williams wel. Zij hebben hun software verkeerd ontworpen... En Rosberg rijdt nu eenmaal met die williams, je kan toch niet toestaan dat iemand ongestraft blijft bij incidenten omdat hij er niet aan kan doen?

Citaat van: KVDracer op 04 oktober 2009 - 13:11:31
Ik begrijp sommigen toch  niet hoor. Eerst is het dat de stewards te snel straffen, dan delen ze eens geen straf uit en is het weer niet goed. Ik denk niet dat Rosberg hier echt veel kon aandoen. Het was gewoon een ongelukkig voorval, daarvoor moeten ze hem toch geen 25s straftijd geven. En anders moeten ze vanuit de FIA uit het verplicht maken om een SC knop in de wagen te plaatsen. Van als het de SC procedure is moeten ze deze indrukken en doen ze een maximum snelheid.
Dat is zinloos, want dan heb je geen reden meer om extra af te remmen op de plaats van de crash.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Rijden ze niet met standaard ECU's sinds vorig jaar? In dat geval zou het kunnen dat het de software van de FIA zelf is die ervoor zorgt dat de lap delta plaats moet ruimen voor de waarschuwing dat de benzine bijna op is. Maar dat weet ik absoluut niet zeker.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 15:58:01
Rijden ze niet met standaard ECU's sinds vorig jaar? In dat geval zou het kunnen dat het de software van de FIA zelf is die ervoor zorgt dat de lap delta plaats moet ruimen voor de waarschuwing dat de benzine bijna op is. Maar dat weet ik absoluut niet zeker.
Dat zou kunnen, maar die ECU moet zelf nog uitgelezen worden door de teams. De teams beslissen dan zelf welke informatie op het schermpje getoond wordt. Enfin, ik weet ook niet hoe dat allemaal ineen zit, en ik denk dat het moeilijk is om dat als outsider te weten te komen tenzij ergens de technische specificaties van die ECU te vinden zijn, en daar vrees ik voor. Als het de fout van een standaard ECU is, dan horen ze uiteraard niet gestraft te worden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 15:58:01
Rijden ze niet met standaard ECU's sinds vorig jaar? In dat geval zou het kunnen dat het de software van de FIA zelf is die ervoor zorgt dat de lap delta plaats moet ruimen voor de waarschuwing dat de benzine bijna op is. Maar dat weet ik absoluut niet zeker.

Ik dacht het wel. Was toch de McLaren ECU?

Folkert

net pas de race gekeken wegens feesten hier. Redelijke GP, zat toch wel geinterreseerd te kijken maar het was niet super spannend. laatste 4 ronden waren leuk, maar jammer dat er niks gebeurde.
Button wat tegenvallend t.o.z van Rubens en Vettel erg sterk, hangt nu helemaal af wat Brawn komende gps doet.

Kimi vond ik goed rijden vandaag, niet verwacht gezien hij weg gaat bij Ferrari en hij niet meer zo gemotiveerd zou zijn. Dit is wel een Kimi die ik wil zien. Snel.
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Ik vond de herstart achter de SC nogal triestig bij iedereen. Ze lieten allemaal een gat naar hun voorligger van een paar tienden liggen in plaats van in zijn staart te duiken. De enige die er goed bij zat was Raikkonen.

flupke3

Ik vond het niet echt een denderende race en had er meer van verwacht...
En Jenson stelt als topfavoriet voor de titel toch redelijk serius :(
In de eerste seizoenshelft kon Rubens niet echt overtuigen maar de laaste gp s
slaagt Jenson er niet in om hem te verslaan.Zou dit dan liggen doordat Rubens het
beter op een rijtje heeft dan enkele maanden geleden of kan Buton enkel de beste
zijn als hij over de beste wagen beschikt?

tazpas

Ook weer een tijd geleden dat ik hier nog iets getyped had...
Het moet me van het hart:
Als "Die Hard" F1-fan zit ik de laatste tijd op mijn honger, en nog niet zoeen klein beetje. Neem nu vanmorgen...vroeg opstaan in de hoop een pracht wedstrijd te zien maar wat een teleustelling! Ik heb bijna geen enkele inhaalmanoeuvre gezien, tenzij je de inhaalactie van Sutil meetelt maar hij heeft feitelijk niemand ingehaald, integendeel. Ik ging nog een beetje rechtop zitten in de zetel en voelde een kleine emotie toen Kovalainen Fishicella inhaalde toen ze net uit de pits vertrokken. Spannend! Als je dan toch de spanning bekijkt: ik snap ook niet hoe Rosberg tijdens de SC Button kon voor blijven totdat ik deze topic las. Zien de stuards dan niet dat er iets niet klopt? Ze houden toch de minstens de WK-leider in de gaten zou je denken? Niet dus. Ik volg al meer dan 20 jaar F1;  Mansell, Senna, Prost, Hakinen, Hill, Villeneuve, Schumacher,  Alonso,allemaal live zien rijden en ook de mindere goden maar wel vechters en altijd bereid om een plaatsje te winnen zoals Montoya of Coulhard of zelfs Irvine die het altijd zo schitterend kon uitleggen. Nu is het altijd "we" tijdens een interview, de auto was goed, het team was goed,  we hadden een goede 2de stint...blablabla. Zielig gewoon, en al die snotapen in die wagens? Is dat feitelijk wel goed? Voor de F1 bedoel ik dan want voor de fans kan dat niet goed zijn, ze hebben er nog nooit van gehoord en dan rijden ze F1, of je moet Piquet heten of Rosberg ofzo nemen, dan gaat er wel een belletje rinkelen. Kan je daar nu Fan van zijn? Ik weet het niet, voor mezelf weet ik het wel: NEEN. Maar wie ben ik om dat voor andere te beslissen? Wat gaan we volgend jaar zien? Er mag niet meer getankt worden. Zal dat beterschap geven? Ik denk het niet, De beste auto zal vooraan staan en wegrijden, we gaan total geen inhaalacties meer zien. Denk ik, ik hoop het tegendeel natuurlijk maar voor wie het nog niet door had: ik ben in zeer pessimistische bui omdat ik zo vroeg op een zondagmorgen moest opstaan, moest want ik mis nooit een F1 wedstrijd... bijna nooit... tot nu toe dan toch.

RobbertF1

Ik vond de race echt helemaal niks! Ben gister vroeg opgestaan om kwalificatie te kijken en bleef probleemloos wakker. Vanochtend viel ik echter weer lekker in slaap. Werd op het einde nog even wakker maar het kon mij echt niet boeien.

robbert

Citaat van: RobbertF1 op 04 oktober 2009 - 20:18:56
Ik vond de race echt helemaal niks! Ben gister vroeg opgestaan om kwalificatie te kijken en bleef probleemloos wakker. Vanochtend viel ik echter weer lekker in slaap. Werd op het einde nog even wakker maar het kon mij echt niet boeien.

zoals ik al zei, velen zijn teleurgesteld. Zelfs mijn naamgenoot :P

FerrariMan

Ik weet niet wat ik moet denken van de houding van Button, telkens zo tevreden zijn over uitermate zielige prestaties.

Geweldig begin van het seizoen maar sinds halfweg lijkt hij zelfs geen moeite meer te doen.

Alan Blues

Voor een keer eens vroeg uit de veren om de GP te bekijken en ik heb het me de rest van de dag beklaagd...
Wat een saaie boel... :-\

RadioActiveMan

Het was duidelijk dat er voor de Brawns niet veel meer uit te halen was. Dat Button nog vlak achter Barrichello eindigt zegt mij dat Button het nog zo slecht niet heeft gedaan als sommigen hier verkondigen. Hij kan niet ontevreden zijn vind ik, 8ste na een moeilijke start in een race met weinig uitvallers. Ik heb al voor minder handeklap gehoord.