GP van Japan

Gestart door Supermariobros, 29 september 2009 - 20:09:49

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Button zegt dat Rosberg, doordat hij 4 seconden op hem won in die sector, enkele plaatsen won. Hoe heeft hij die plaatsen dan gewonnen? :-\ Er was toch niemand meer in de pit als ik me niet vergis? Ik begrijp niet goed wat Button hier bedoeld (of wat de Nederlandstalige pers die ik net las er van gemaakt heeft).
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Wanneer de SC buitenkomt, krijgen alle rijders op hun stuur een rondetijd te zien die ze minstens moeten rijden. Volgens Button heeft Rosberg zich niet gehouden aan die rondetijd. Daardoor zou Rosberg misschien plaatsen kunnen winnen als hij vlak voor enkele andere rijders buitenkwam bij zijn pitstop.

Rosberg heeft op de BBC echter ontkend dat hij iets fout heeft gedaan. Maar als hij nu bij de stewards zit, zal het wel een penalty van 25 seconden worden en wint Brawn nu de titel.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 10:31:57
Wanneer de SC buitenkomt, krijgen alle rijders op hun stuur een rondetijd te zien die ze minstens moeten rijden. Volgens Button heeft Rosberg zich niet gehouden aan die rondetijd. Daardoor zou Rosberg misschien plaatsen kunnen winnen als hij vlak voor enkele andere rijders buitenkwam bij zijn pitstop.

Rosberg heeft op de BBC echter ontkend dat hij iets fout heeft gedaan. Maar als hij nu bij de stewards zit, zal het wel een penalty van 25 seconden worden en wint Brawn nu de titel.
Weer iets bijgeleerd, dat van die rondetijd wist ik niet :) Nuja, als er een rondetijd op je schermpje komt, dan is het eenvoudig om te beslissen, een straf is dan op zen plaats als hij zich niet aan die tijd hield. God mag weten waarom de stewards er dan nog zo lang over doen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Het is een beslissing na de race, nu zijn ze natuurlijk verplicht om alle kanten van de zaak te horen.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 10:37:16
Het is een beslissing na de race, nu zijn ze natuurlijk verplicht om alle kanten van de zaak te horen.
Maar het is wel dom, pure regelneukerij, typisch F1. :( Als je je niet aan een directe order houdt, moet je de daarvoor standaard straf krijgen. Rosber houdt er zich niet aan, dus straffen, zo simpel lijkt mij dat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: 0634 op 04 oktober 2009 - 09:52:18
Wel dan?

Hij versloeg Barrichello en Vettel toen wel omdat hij een dubbele diffuser had?

Red Bull was één van de laatste teams met een dubbele diffuser. De enige concurrent die hij had was inderdaad Barrichello, die ook een half seizoen op zoek was naar zichzelf.

Jasper

Alan Noble twittert dat er geen straf komt voor Rosberg.

scho0634

Klopt. Las ik ook net.

scho0634

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 11:01:42
Citaat van: 0634 op 04 oktober 2009 - 09:52:18
Wel dan?

Hij versloeg Barrichello en Vettel toen wel omdat hij een dubbele diffuser had?

Red Bull was één van de laatste teams met een dubbele diffuser. De enige concurrent die hij had was inderdaad Barrichello, die ook een half seizoen op zoek was naar zichzelf.
Van Vettel klopt inderdaad. Toyota en Williams hadden ze toen wel al.

Maar de dubbele diffuser verklaart toch zeker niet waarom Button eerst RB continu naar huis reed, en in de tweede seizoenshelft gewoonweg verslagen wordt door hem.

Titeldruk? Misschien, maar dan is het wel weer goed dat hij ondanks die druk nog geen fouten maakte. Er komt in ieder geval geen overtuigende kampioen...

scho0634


Ferrari 2010

Een low fuel melding werd getoond in plaats van de te behalen laptime, wat een blunder van het team vind ik toch. In principe is een berisping voor het team hier toch echt wel op zen plaats, het mag niet zijn dat je je niet aan regels moet houden als een boodschap door een ontwerpbeslissing van het team, niet getoond wordt.

Maar ik blijf de uitspraken van Button vreemd vinden:
CitaatButton reckoned he could have beaten the German had he been slower and the Briton expected Rosberg to be penalised.
Hoe in godsnaam kan Button Rosberg hebben ingehaald als hij zich wel aan die tijd had gehouden? Als ik het goed voorheb, gaat dit toch om de lap waarin Jamie crasht? Dan zijn er gele vlaggen en mag Button niet inhalen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Rosberg ging toen de pits in hé. Als Rosberg voor zijn pitstop trager had gereden, was hij misschien ook verder weggezakt bij zijn pitstop. Nu had hij genoeg voorsprong opgebouwd om voor de Brawns te blijven.

_Makke_

Ik kan in elk geval alle begrip opbrengen voor de beslissing van de stewards, afgaande op hun motivering denk ik dat ze de juiste beslissing namen. En achja, uiteindelijk zal dit toch op een bagatel uitdraaien, ookal ging Rosberg bewust sneller.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 11:56:47
Rosberg ging toen de pits in hé. Als Rosberg voor zijn pitstop trager had gereden, was hij misschien ook verder weggezakt bij zijn pitstop. Nu had hij genoeg voorsprong opgebouwd om voor de Brawns te blijven.
Ah, dat is dus wat ik gemist heb :) Ik dacht dat iedereen al gepit had. Dan begrijp ik Buttons probleem.

Citaat van: Makke op 04 oktober 2009 - 12:04:46
Ik kan in elk geval alle begrip opbrengen voor de beslissing van de stewards, afgaande op hun motivering denk ik dat ze de juiste beslissing namen. En achja, uiteindelijk zal dit toch op een bagatel uitdraaien, ookal ging Rosberg bewust sneller.
Ik niet echt eigenlijk. Rosberg is in fout, een penalty zou op zijn plaats geweest zijn. Wat als bijvoorbeeld uiteindelijk het WK van dat ene puntje afhangt? Dan valt het allemaal wel zielig uit voor Button.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Schumi 2009 op 04 oktober 2009 - 12:07:38
Citaat van: Makke op 04 oktober 2009 - 12:04:46
Ik kan in elk geval alle begrip opbrengen voor de beslissing van de stewards, afgaande op hun motivering denk ik dat ze de juiste beslissing namen. En achja, uiteindelijk zal dit toch op een bagatel uitdraaien, ookal ging Rosberg bewust sneller.
Ik niet echt eigenlijk. Rosberg is in fout, een penalty zou op zijn plaats geweest zijn. Wat als bijvoorbeeld uiteindelijk het WK van dat ene puntje afhangt? Dan valt het allemaal wel zielig uit voor Button.

Volgens dat ik gelezen heb kon Rosberg er niet echt veel aan doen. Hij kreeg die tijd niet (altijd) te zien op zijn stuur. Die richttijd werd overschreven door een 'low fuel'-bericht. Je kan hem niet straffen voor iets waar hij niet aan kan doen.

Het lijkt me hetzelfde verhaal als in Brazilië 2 jaar geleden. Toen de benzine temperatuur van de BMW's en Rosberg te hoog lag, maar uiteindelijk bleek dat BMW en Williams ook niet echt schuld troffen. Zodat Raikkonen zijn titel toch niet verloor aan Hamilton.