GP van Japan

Gestart door Supermariobros, 29 september 2009 - 20:09:49

« vorige - volgende »

_Makke_

#30
Blijkbaar waren het dus niet enkel de Brawn's. Tja, straffen zijn terecht, idem voor Buemi.

Goeie zaak voor Vettel, al blijft de kans hij zich tot WK kroont héél klein uiteraard. Toch afwachten wat hij doet als hij het gevecht moet aangaan met piloten die niet voor de titel strijden.

Afgaande op de benzineladingen zou de top-3 ook zo wel eens op het podium terecht kunnen komen. Wie kan Toyota hier wel winnen. De Brawn's zullen hopelijk voor wat actie zorgen.  :P


edwin291

 :oHier klopt helemaal niks van.... waarom zou Alonso is helemaal niet door gegaan want anders zou hij wel een betere tijd hebben. wordt er een beetje gek van al die straffen...
Proud to be an Alonso fan!!!

Enzo

01. Vettel Red Bull-Renault 658.5
02. Trulli Toyota 655.5
03. Hamilton McLaren-Mercedes 656.0


04. Sutil Force India-Mercedes 650.0
05. Barrichello Brawn-Mercedes 660.5
06. Heidfeld BMW-Sauber 660.0
07. Button Brawn-Mercedes 658.5
08. Raikkonen Ferrari 661.0
09. Kovalainen McLaren-Mercedes 675.0
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari 665.4*
11. Rosberg Williams-Toyota 684.5*
12. Alonso Renault 689.5*
13. Kubica BMW-Sauber 686.0*
14. Glock Toyota -
15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 682.5*
16. Fisichella Ferrari 661.5*
17. Nakajima Williams-Toyota 695.7*
18. Grosjean Renault 691.8*
19. Liuzzi Force India-Mercedes 682.5*
20. Webber Red Bull-Renault -


Na de gridpenalty's staat staan Kimi en Heiki er goed voor gezien hun benzine.

_Makke_

Citaat van: edwin291 op 03 oktober 2009 - 12:53:28
:oHier klopt helemaal niks van.... waarom zou Alonso is helemaal niet door gegaan want anders zou hij wel een betere tijd hebben. wordt er een beetje gek van al die straffen...

Kom kom, dat is héél makkelijk te controleren voor de stewards. Alonso zal dus wel - net als de anderen - gewoon zijn ronde afgewerkt hebben.

Citaat van: Enzo op 03 oktober 2009 - 13:16:25
Na de gridpenalty's staat staan Kimi en Heiki er goed voor gezien hun benzine.

Tja, ik denk niet dat Kovalainen daar uiteindelijk veel mee zal doen.

WeezyAveli

Citaat van: edwin291 op 03 oktober 2009 - 12:53:28
:oHier klopt helemaal niks van.... waarom zou Alonso is helemaal niet door gegaan want anders zou hij wel een betere tijd hebben. wordt er een beetje gek van al die straffen...

Simpel.
Ze kunnen in de data zien of ze bij de gelevlag van hun gas zijn gegaan.
Alonso zei van wel en wou een straf voor de Brawns, blijkbaar is hijzelf ook niet van z'n gas gegaan maar heeft ergens anders v/d baan een foutgemaakt of iets dergelijks.

Als Hamilton in de start of iig in het begin v/d 1e stint voorbij Vettel kan komen heeft hij kans op een 1eplaats.
Dan nog denk ik dat de Mclaren te kort komt op dit circuit vergelijking met de Redbull.

RadioActiveMan

Verdiende straf, was een gevaarlijke situatie. Pech voor en stom van Brawn, volgende keer toch maar niet alles op die éne poging inzetten.

Folkert

Net pas de kwali gezien, maar wat een rare kwali zeg. 3 keer rood. Vettel goed, Brawn raar gedaan, net als Alonso. Terechte straffen. Al vind ik het van Buemi wel wat raar. Want voor zo ver ik weet zijn er veel vaker coureurs door gereden met kapotte wagen.

Wat ik me afvraag: is de straf van Alonso, Button, Sutil en Rubens wel terecht? Zouden die plekken niet gerekend moeten worden van af p10? Want vooral Button en Rubens waren anders niet in Q3 gekomen.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Beco op 03 oktober 2009 - 15:03:21
Verdiende straf, was een gevaarlijke situatie. Pech voor en stom van Brawn, volgende keer toch maar niet alles op die éne poging inzetten.

Eén poging tot daaraantoe, maar waarom zo laat? Dat snap ik echt niet. Het was toen al duidelijk dat de sessie elke moment stil gelegd kon worden. Dusja, als je dan helemaal op het einde een rondje gaat rijden, dan vraag je echt om problemen.

edwin291

Citaat van: WeezyAveli op 03 oktober 2009 - 13:21:56
Citaat van: edwin291 op 03 oktober 2009 - 12:53:28
:oHier klopt helemaal niks van.... waarom zou Alonso is helemaal niet door gegaan want anders zou hij wel een betere tijd hebben. wordt er een beetje gek van al die straffen...

Simpel.
Ze kunnen in de data zien of ze bij de gelevlag van hun gas zijn gegaan.
Alonso zei van wel en wou een straf voor de Brawns, blijkbaar is hijzelf ook niet van z'n gas gegaan maar heeft ergens anders v/d baan een foutgemaakt of iets dergelijks.

Als Hamilton in de start of iig in het begin v/d 1e stint voorbij Vettel kan komen heeft hij kans op een 1eplaats.
Dan nog denk ik dat de Mclaren te kort komt op dit circuit vergelijking met de Redbull.


Heb al antwoord op me vraag gekregen Alonso en Sutil zijn wel van het gas gegaan maar niet genoeg... Wat is dat eigenlijk de maximum snelheid? Bij geel?
Proud to be an Alonso fan!!!

_Makke_

Citaat van: Makke op 03 oktober 2009 - 13:20:03
Citaat van: Enzo op 03 oktober 2009 - 13:16:25
Na de gridpenalty's staat staan Kimi en Heiki er goed voor gezien hun benzine.

Tja, ik denk niet dat Kovalainen daar uiteindelijk veel mee zal doen.

Kovalainen verliest trouwens ook 5plaatsen. De McLaren-boys hebben bij hem een nieuwe versnellingsbak moeten plaatsen. Waarschijnlijk een gevolg van zijn 2de uitschuiver.

flupke3

Die titel zal nog niet voor meteen zijn zoals het er nu uit ziet voor Button.

KVDracer

#41
Ik en blij dat we terug op Suzuka racen in plaats van Fuji. Maar het is toch een saaie race naar mijn menig. Geen enkel goed gevecht gezien op de baan. Ik had meer verwacht van deze race.

meatball

De race kon inderdaad spannender,maar hier heb je tenmiste nog het gevoel dat er een inhaalrace van kan komen.Mooi van Vettel en Button is op weg naar een titel zonder glans,in het begin van het seizoen een onverslaanbare wagen en vanaf toen kleurloos punten sprokkelen.Dat mag natuurlijk,maar ik zie het liever met wat meer echte inzet en pit,beetje bleke figuur vind ik.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

mee eens. Al reed hij vandaag toch zeker niet verkeerd. Voor Rubens kan dit wel eens fataal zijn en moet hij nu in dienst van Button gaan rijden om het gevaar van Vettel af te wenden... Want nog 2 van deze uitslagen en Vettel pakt de cup.

meatball

Citaat van: 0634 op 04 oktober 2009 - 08:59:30
mee eens. Al reed hij vandaag toch zeker niet verkeerd. Voor Rubens kan dit wel eens fataal zijn en moet hij nu in dienst van Button gaan rijden om het gevaar van Vettel af te wenden... Want nog 2 van deze uitslagen en Vettel pakt de cup.
Hij rijd eigenlijk nooit verkeerd,maar ook zelden echt super en dat verwacht je toch van een wk.Iedereen weet ook dat als hij nu de titel niet pakt hij dat nooit meer zal doen en dat gevoel heb je toch zelden bij een wk.Geef mij dan maar een Hamilton of een Alonso dat zijn echte racers.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat