Alain Prost nieuwe baas bij Renault f1?

Gestart door flupke3, 19 september 2009 - 17:04:59

« vorige - volgende »

flupke3

Er circuleren geruchten dat Prost of Dave Richards de plaats van Briatore
zou kunnen innemen als ze tenminste ook willen.Wat vinden juillie hiervan
als het Prost wordt?Zelf zou ik het wel leuk vinden en dit lijkt me een kans om
het trieste einde van Prost grandprix goed te maken.

scho0634

Och, het is wel een stap achteruit voor Renault. Hoe je het ook wend of keert, Flavio Briatore heeft de afgelopen 20 jaar o.i.d. een van de beste en meest succesvolste teambazen te zijn. Hij hielp Benetton en Schumacher naar de top en daarna ook nog Renault en Alonso. Dan heb je gewoon een geweldige staat van dienst als teambaas.

Prost heeft als teambaas nog helemaal niets laten zien. We zullen moeten afwachten of het er bij de professor ooit wel uit zal komen. Overigens zijn de geruchten dat Dave Richards instapt ook hardnekkig.

flupke3

Dat klopt al gebeurde dit soms met een geurtje aan.
Misschien heeft Prost uit zijn fouten geleerd (veranderen van moterleverlancier en verhuis van fabriek)
en verdient hij een 2e kans.

meatball

Als dit allemaal nog nodig is tenminste.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Citaat van: meatball op 19 september 2009 - 22:39:26
Als dit allemaal nog nodig is tenminste.

Mijn mening? Ik denk het niet. Renault houd de eer aan zichzelf en treed terug uit de F1. Dan is er nog iets van de merknaam te redden.

Enzo

Ben ook bang dat Renault het voor gezien houdt.... :-X

bruintje

Wat betreft Renault.

Het is afwachten of renault in de F1 blijft. Het is absoluut nog niet zeker of ze blijven. De hoofdsponsor, ING stopt op het einde van het seizoen.
Geruchten gaan dat NOKIA klaar staat om de plaats van de Nederlanders in te nemen maar dat is nog verre van zeker.
Het is ook niet normaal dat de onderhandelingen tussen red bull en renault voor wat betreft de motoren zolang aanslepen, ook williams maakt plannen om franse krachtbronnen te gebruiken maar ze wachten af.

Richards is gesignaleerd in de fabriek in Enstone, persoonlijk denk ik dat ze aan het kijken zijn om de boel te verkopen. Prodrive zou alles dan overnemen en volgend seizoen debuteren in de F1. Briatore had al signalen laten doorschemeren dat hij de boel zou overnemen mocht Renault stoppen in de F1.
Voor de komende drie seizoenen evolueert de F1 naar een hoofdzakelijk privaat gerunde autosportdiscipline maar dat is een goede zaak. Hopelijk brengt het wat rust in de gelederen. Er is te veel politiek mee gemoeid en de budgetten zijn nog altijd veel te hoog.

RadioActiveMan

Ghosn doet nog geen uitspraken, hopelijk doet hij dat dan ook niet.
Richards zou een goeie oplossing zijn. Zijn tijd bij BAR was er één waarin het team duidelijk groeide. Na diens vertrek, it all went to bits and pieces.

gloudiesaurus

Ik ben persoonlijk ook bang dat Renault zich terug trekt of in ieder geval zijn rol verminderd (misschien alleen motorenleverancier?).. Prost lijkt me niet echt een goede keuze, een goed coureur maar bij ProstGP zag ik hem toch fouten maken die je al teambaas eigenlijk niet mag maken. Misschien heeft ervan geleerd maar ik zou hem als Renault zijnde niet zomaar aanstellen.

Ik zou eerder iemand pakken als Richards (maar is hij al niet druk met zijn eigen toko) of iemand anders die al ervaring heeft in het management van een autosportteam.. Die mensen lopen er toch genoeg rond denk ik zo, kijk anders naar het GP2? Christian Horner kwam er bij Red Bull ook vandaan en hij doet het toch zeker niet slecht dacht ik zo.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is