2009 FORMULA 1™ SingTel Singapore Grand Prix

Gestart door Enzo, 17 september 2009 - 23:39:57

« vorige - volgende »

KVDracer

Dat ze die race in Singapore maar snel opdoeken. Zo ontzettend saai, een beter slaapmiddel bestaat er niet. De drive trough van Rosberg vond ik wel erg, hij deed nog zijn best om terug in de lijnen te komen en heeft hier enorm nadeel bij opgeleverd, langs de andere kant, regels zijn regels. als je enkel met je achterwiel over de witte lijn gaat, heb je ook geen voordeel, maar toch moet je door de pits rijden.

Tim C

Het is een beetje zoals flitscontroles. Die dienen ook om de veiligheid te verhogen, jammer genoeg worden ze daar zelden voor ingezet. De meesten dienen tegenwoordig als een pure controle op snelheid. Met verkeersveiligheid heeft het zelden nog iets te maken.

De argumenten dat je een situatie niet soms wel en soms niet kan toepassen zijn leeg. In het Belgische recht moet een overtreding altijd getoetst worden met de situatie. Het is niet alsof dat hier voor problemen zorgt. In tegendeel.

Hoe erg is het niet dat we na de race weeral bezig zijn over een beslissing van de stewards ipv over de race zelf?

Jasper

Citaat van: Tim op 27 september 2009 - 19:45:08
Het is een beetje zoals flitscontroles. Die dienen ook om de veiligheid te verhogen, jammer genoeg worden ze daar zelden voor ingezet. De meesten dienen tegenwoordig als een pure controle op snelheid. Met verkeersveiligheid heeft het zelden nog iets te maken.

De argumenten dat je een niet soms wel en soms niet kan toepassen zijn leeg. In het Belgische recht moet een overtreding altijd getoetst worden met de situatie. Het is niet alsof dat hier voor problemen zorgt. In tegendeel.

Hoe erg is het niet dat we na de race weeral bezig zijn over een beslissing van de stewards ipv over de race zelf?

Eigenlijk ben jij de enige die erover bezig wil zijn, al de rest vindt het een normale beslissing.

Verder hebben de stewards ongeveer 10 minuten om een uitspraak te doen, het Belgisch gerecht doet er meestal iets langer over.

Enzo

Dat de race meer een optocht was, verbaasde mij eigenlijk ook niet.
Wij als doorgewinterde fans weten nu toch wel dat inhalen op dergelijke stratencircuits nagenoeg onmogelijk is.

Heb wel genoten van de spectaculaire beelden, erg gaaf effect zo met die lichten en vonken onder de auto's.
Vraag me af of ze iets onder de bodemplaat monteren om zo extra vonken te geven.... ::)

Wat ging die Ferrari langzaam trouwens..... :-X

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 27 september 2009 - 19:45:08
Het is een beetje zoals flitscontroles. Die dienen ook om de veiligheid te verhogen, jammer genoeg worden ze daar zelden voor ingezet. De meesten dienen tegenwoordig als een pure controle op snelheid. Met verkeersveiligheid heeft het zelden nog iets te maken.
En om de mensen de regels te doen naleven, waarom hebben mensen zo'n probleem om zich aan regels te houden? 50 is 50, 70 is 70, 90 is 90 en 120 is 120. En ja, als iedereen zich aan de snelheid houdt, verhoogt dit de veiligheid. Snelheid op zich is niet gevaarlijk, snelheidsverschil wel. Als er op de autostrade plots iemand tegen 150 voorbij komt, is dat gevaarlijk, omdat je niet voorbereid bent op dat verschil. Maar soit, dat is een discussie die hier niet gevoerd moet worden uiteraard ;)

Verder was deze race inderdaad een saaie optocht, @ Enzo: ze zullen het niet met opzet doen, want vonken betekend wrijving en wrijving betekend vertraging ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Ne gaan we naast de kwestie maar regels moeten ergens om draaien. Regels om de regels zijn overbodig...

KVDracer

Citaat van: Enzo op 27 september 2009 - 20:04:58
Heb wel genoten van de spectaculaire beelden, erg gaaf effect zo met die lichten en vonken onder de auto's.
Vraag me af of ze iets onder de bodemplaat monteren om zo extra vonken te geven.... ::)

Dat was ook het enige positieve aan de race. Maar mss dat ze hiervoor een beter circuit kunnen aanleggen  :)

Forza F1

Citaat van: Tim op 27 september 2009 - 21:04:45
Ne gaan we naast de kwestie maar regels moeten ergens om draaien. Regels om de regels zijn overbodig...

Akkoord, maar tegelijkertijd vragen we ook consistentie in de straffen, en dat kan alleen maar als alle regels nauwkeurig opgevolgd worden. Je kunt nu niet zeggen "Ach, Rosberg deed z'n best om nog terug binnen de lijnen te geraken" en de volgende keer iemand een drive-through geven die maar 10cm buiten de lijn rijdt.

Verder was het best een saaie GP, het was inderdaad wel leuker omdat het een nachtrace was, anders was het even saai als Valencia  :)

Tim C

#53
Consistentie wil niet zeggen dat je niet op een dag kan stoppen met dit of dat te doen. Consistentie wil ook niet zeggen dat je altijd alles 100% moet toepassen. Consistentie kan ook zeggen dat je altijd naar de geest gaat werken.

Nog even dit: Het is essentieel om in een democratie de regels in vraag te stellen. Als je dat niet doet of kan doen leef je in een totalitair regime.

Tot zo ver mijn posts over dit voorval en deze filosofische discussie :)

Forza F1

Citaat van: Tim op 27 september 2009 - 21:11:16
Consistentie wil niet zeggen dat je niet op een dag kan stoppen met dit of dat te doen. Consistentie wil ook niet zeggen dat je altijd alles 100% moet toepassen. Consistentie kan ook zeggen dat je altijd naar de geest gaat werken.

Nog even dit: Het is essentieel om in een democratie de regels in vraag te stellen. Als je dat niet doet of kan doen leef je in een totalitair regime.

Tot zo ver mijn posts over dit voorval en deze filosofische discussie :)

Ach, trek het je niet aan Tim  :)
Ik snap wel wat je bedoelt, en ge hebt eigenlijk gelijk hoor. Ik vind gewoon dat ze wat menselijkere regels moeten maken en die dan gewoon correct toepassen. Als iemand een positie wint door een chicane af te snijden en die dan onmiddellijk terug afstaat hoeft die persoon voor mijn part ook geen bestraffing te krijgen. Enfin, in mijn ogen zijn de straffen van de FIA het grootste probleem. De regels zijn duidelijk voor iedereen, de straffen die eraan verbonden zijn totaal niet!

scho0634

De regel is volkomen duidelijk. Je mag niet over de witte lijn. Rosberg deed dat wel, en wordt dus gestraft. Jammer voor hem, jammer voor de race.

Natuurlijk was het lullig, maar zo zijn de regels. Ik snap de discussie erover dan ook echt totaal niet.

Je kan een discussie hebben of de regel wel een goede regel is, maar je kan geen discussie hebben over de toepassing van de regel. Want die werd hier prima toegepast.

Voor de rest was het slaapverwekkend. Bah.

KVDracer

Rosberg heeft zelf toegegeven dat hij ni de fout was door te laat te remmen voor die bocht.

RadioActiveMan

Zo zijn de regels. Nogal een lompe uitspraak vind ik.
Er wordt altijd gehandeld in de geest van de sportiviteit. Regels zijn regels ja, maar er zijn altijd omstandigheden die een uitzondering mogelijk maken. In de meeste sporttakken worden die uitzonderingen soms toegestaan dus waarom in de F1 niet? Ik zeg helemaal niet dat dit hier het geval moest zijn, Rosberg maakt immers zelf een fout waardoor hij de lijn overschrijdt, maar het moet wel mogelijk zijn.

Sutil krijgt een boete van 20000 dollar voor het accident met Heidfeld. Veel te licht voor een zeer gevaarlijke actie vind ik.

scho0634

Citaat van: Beco op 27 september 2009 - 22:44:30
Zo zijn de regels. Nogal een lompe uitspraak vind ik.
Er wordt altijd gehandeld in de geest van de sportiviteit. Regels zijn regels ja, maar er zijn altijd omstandigheden die een uitzondering mogelijk maken. In de meeste sporttakken worden die uitzonderingen soms toegestaan dus waarom in de F1 niet? Ik zeg helemaal niet dat dit hier het geval moest zijn, Rosberg maakt immers zelf een fout waardoor hij de lijn overschrijdt, maar het moet wel mogelijk zijn.
Prima, verander de regel dan maar. Die regel is nu heel zwart/wit en maakt geen voorbehoud. Logische drivethrough.

Forza F1

Citaat van: Beco op 27 september 2009 - 22:44:30
Sutil krijgt een boete van 20000 dollar voor het accident met Heidfeld. Veel te licht voor een zeer gevaarlijke actie vind ik.

Te licht? Oh my god... kijk nog eens goed naar de beelden Beco:

Heidfeld snijdt die bocht anders ook wel flink af... hij ziet zelf hoe Sutil spint, toch rijdt ie er nog zo dicht tegen. Sutil was op het moment van aanraking nog geen 0,5m verder gekropen.

Ja, de fout van de spin lag bij Sutil, maar Heidfeld heeft zijn crash toch ook wel een stuk aan zichzelf te danken.