De Grand Prix van Autodromo Nazionale Monza, Italië.

Gestart door Enzo, 01 september 2009 - 21:27:21

« vorige - volgende »

Enzo

Viel me op dat Brawn zei dat ze op een 1 stops strategie staan, dan waren ze dus wel bijzonder snel......
Kan het me haast niet voorstellen dat Red Bull dan op een twee stopper staat...

WeezyAveli

#76
http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/ita09_weights.pdf


LH op een 2stops, HK 1stop samen met de Brawns en Redbulls.

Vettelredbull

Ook opvallend dat beide brawns zwaarder zijn dan Redbull maar wel voor ze staan. ben benieuwd of ze naar voren kunnen komen. als ik de gewichten zie geef ik Raikonen en Hamilton de beste kans om te winnen ( onder normale omstandigheden ;D)

KVDracer

Volgens de mannen van BBC ben je beter met een éénstopper omdat het zo een snel circuit is en hiermee de brawns meer kans hebben op de overwinning. Ik vond het wel straf dat Brawn zo direct zei dat ze op een éénstopper staan.

Folkert

#79
Citaat van: KVDracer op 12 september 2009 - 19:13:12
Volgens de mannen van BBC ben je beter met een éénstopper omdat het zo een snel circuit is en hiermee de brawns meer kans hebben op de overwinning. Ik vond het wel straf dat Brawn zo direct zei dat ze op een éénstopper staan.
Vraag is natuurlijk of de banden het uit houden. Ik denk dat Button erg moet gaan opletten, want ik meen dat hij afgelope 2 races  redelijk last had van snel gesleten banden.
Kimi goede ronde, niet licht, niet zwaar. HK ook zeer sterk, met zware auto dicht bij kimi.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Balen van BMW natuurlijk. Maar de kwalificatie was mooi om te zien. Brawn met nogal wat  kilo's aan de start? 1 stop?  Gelijk een nadeel. De KERS auto's pakken hem in voor de 2de bocht. En die zijn zo snel dat een 1 of 2 stopper niet veel meer uitmaakt, denk ik. Maar alle respect voor Force India. Vanaf nu zal het wel minder worden. In Singapore staan ze weer achterin. Maar nu op Monza is het een prima prestatie.
Some things are too important to be left in the past.

Schumivill

Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

Vettelredbull

Citaat van: Burorri op 13 september 2009 - 10:08:10
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/09/12/mogelijk-nieuwe-versnellingsbak-voor-barrichello/

Denk dat Rubens zware race krijgt. Maar ben benieuwd straks, word erg spannend.

als de versnellingsbak daadwerkelijk vervangen word, dan word het idd lastig voor rubens. Dan start hij ook nog eens achter de redbulls, en het feit dat Rubens vaak dit jaar slecht van zn plek komt. We zullen zien 8)

Folkert

#84
Button toch verrassend goed, al vind ik Rubens met nog meer verrassing sterker. Kimi en Hamilton ook zeer sterk.

Jammer van Luizzi, reed erg sterk.

Raar moment van Hamilton, maar wat gooit hij het weg, hij was mooi bezig.

Rubens mooi gewonnen, niet verwacht. Net zoals ik Button niet op p2 verwacht.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

RUBENS BARICHELLO, ALWEER! Waar zijn al die mannetjes die hem een huilebalk noemden nu?

En wat gebeurde er met Hamilton?

WeezyAveli

#86
Ah Hamilton jammer gooit hij een podium weg.
Hij ging wss te vroeg op het gas naja is toch al een weggegooid seizoen.

Ik dacht al toen er ong. 3 ronden over waren in de race, bleef Hamilton pushen.
Als dit om het kampioenschap ging zou hij vast wel wat op een lager tempo rijden.

Het was iig wel een echte racer om op zo'n manier een race te eindigen :)

McLaren_über_alles

Citaat van: WeezyAveli op 13 september 2009 - 15:30:26
Het was iig wel een echte racer om op zo'n manier een race te eindigen :)

Idd, die crash typeert Lewis Hamilton enorm. Altijd blijven pushen, blijven aanvallen, elke rond opnieuw trachten enkele honderdsten afpitsen,... Maar bon, dit neemt niet weg dat het een ongelofelijke domme crash is. Hij reed derde, en had daar tevreden mee moeten zijn. Button kon hij toch niet meer voorbij (nog een goede halve ronde, dus er waren sowieso geen inhaalmogelijkheden meer) en Kimi reed op 20 seconden van hem. Gewoon die derde plaats naar huis nemen was dus z'n opdracht...

Zeer slechte race van HK. Blijkt in de kwalificaties steeds enorm snel te zijn, maar in de race gaat het altijd mis...

Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Button is ook niet de beste teamgenoot. Vooral de laatste races niet. De auto was vandaag onverslaanbaar. Rubens heeft mooi gereden, maar nog steeds vind ik het een middelmatige coureur. Net als Button. Kunnen hard en mooi rijden en waren veel belovend in het begin van hun carriere, maar te lang of 2de coureur geweest of te lang in een slechte auto gereden. Button heeft nu al sinds Turkije niet meer goed gereden.

Raikkonen toch weer podium, mooi. Hamilton was mooi bezig, maar zoals Weezy al zei denk ik dat hij ook te vroeg op het gas ging.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

Citaat van: Burorri op 13 september 2009 - 15:42:00
Button is ook niet de beste teamgenoot. Vooral de laatste races niet. De auto was vandaag onverslaanbaar. Rubens heeft mooi gereden, maar nog steeds vind ik het een middelmatige coureur. Net als Button. Kunnen hard en mooi rijden en waren veel belovend in het begin van hun carriere, maar te lang of 2de coureur geweest of te lang in een slechte auto gereden. Button heeft nu al sinds Turkije niet meer goed gereden.

Raikkonen toch weer podium, mooi. Hamilton was mooi bezig, maar zoals Weezy al zei denk ik dat hij ook te vroeg op het gas ging.
Onzin. Dus middelmatige coureurs kunnen het kampioenschap leiden dankzij een goede auto? Barichello en Buton zijn beiden topcoureurs en daarom zitten ze in de F1. En Hamilton mooi bezig? Ik weet nog niets zeker over de wagen, maar het ging de hele race goed en om het dan op zo'n manier te verspelen is een kampioen onwaardig.