De Grand Prix van Autodromo Nazionale Monza, Italië.

Gestart door Enzo, 01 september 2009 - 21:27:21

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: janke op 04 september 2009 - 17:16:30
Citaat van: flupke3 op 04 september 2009 - 15:31:12
Als je de middellen van toyota hebt en je hebt na 8 jaar niks
gewonnen dan ben je veldvulling.Aan wat het ook mag liggen
dat doet er eigenlijk niet toe.
Wat was Ferrari dan na Scheckter tot dat MS er kampioen mee werd. In al die jaren een paar overwinningen. That's it. En dat langer dan 8 jaar. Ook veldvulling?? Of niet omdat het Ferrari is. Is Williams nu ook veldvulling?? Ik denk van niet.

Voor mij is dat appelen met peren vergelijken. Williams heeft in het verleden veel betekent, die naam zit verweven in de geschiedenis van de F1. Toyota niets, ze hebben geen palmares en geen geschiedenis.

Ferrari 2010

Citaat van: Forza Ferrari op 04 september 2009 - 17:07:16
In mijn ogen heeft een fabrieksteam altijd een grotere waarde dan een privé-team. Die 3 nieuwe teams kunnen me gestolen worden, ik zou liever hebben dat BMW blijft dan 3 prutsteamkes die in de plaats komen. Idem voor Toyota of Renault.
En wat zie je dan als meerwaarde eraan? Enkel de naam?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Citaat van: Makke op 04 september 2009 - 18:02:19
Citaat van: janke op 04 september 2009 - 17:16:30
Citaat van: flupke3 op 04 september 2009 - 15:31:12
Als je de middellen van toyota hebt en je hebt na 8 jaar niks
gewonnen dan ben je veldvulling.Aan wat het ook mag liggen
dat doet er eigenlijk niet toe.
Wat was Ferrari dan na Scheckter tot dat MS er kampioen mee werd. In al die jaren een paar overwinningen. That's it. En dat langer dan 8 jaar. Ook veldvulling?? Of niet omdat het Ferrari is. Is Williams nu ook veldvulling?? Ik denk van niet.

Voor mij is dat appelen met peren vergelijken. Williams heeft in het verleden veel betekent, die naam zit verweven in de geschiedenis van de F1. Toyota niets, ze hebben geen palmares en geen geschiedenis.

Dus als je geen geschiedenis en een palmares hebt dan ben je volgens jou veldvulling. Nou dan staat er 2010  veel veldvulling aan de start. Ben zowiezo benieuwd hoeveel er volgend jaar op de grid staan.
Some things are too important to be left in the past.

_Makke_

Citaat van: janke op 04 september 2009 - 18:20:27
Citaat van: Makke op 04 september 2009 - 18:02:19
Citaat van: janke op 04 september 2009 - 17:16:30
Citaat van: flupke3 op 04 september 2009 - 15:31:12
Als je de middellen van toyota hebt en je hebt na 8 jaar niks
gewonnen dan ben je veldvulling.Aan wat het ook mag liggen
dat doet er eigenlijk niet toe.
Wat was Ferrari dan na Scheckter tot dat MS er kampioen mee werd. In al die jaren een paar overwinningen. That's it. En dat langer dan 8 jaar. Ook veldvulling?? Of niet omdat het Ferrari is. Is Williams nu ook veldvulling?? Ik denk van niet.

Voor mij is dat appelen met peren vergelijken. Williams heeft in het verleden veel betekent, die naam zit verweven in de geschiedenis van de F1. Toyota niets, ze hebben geen palmares en geen geschiedenis.

Dus als je geen geschiedenis en een palmares hebt dan ben je volgens jou veldvulling. Nou dan staat er 2010  veel veldvulling aan de start. Ben zowiezo benieuwd hoeveel er volgend jaar op de grid staan.

In het geval Toyota wel ja. Ze hebben nooit iets in de F1 betekent en, naar ik vermoed, zullen ook nooit iets betekenen. Ik zal ze niet missen. Of er nu een team Campos of een team Toyota rondrijd maakt mijns inziens geen verschil. Een team als Williams zou ik wel willen zien blijven. Ze hebben een mooie geschiedenis wat voor mij meespeelt, ondanks dat ze nu op het niveau van Toyota zitten.

janke

Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar een race is toch wat anders als je er met een wagen of 22 aan mee doet. Haal je, wat jij zegt, veldvulling weg dan blijven er niet veel over wat geschiedenis en palmares betreft. Een race met 12 auto's lijkt me minder boeiend dan met 22. Je hebt meer spektakel vind ik. En wat hier al gezegd is, in het middenveld heb je ook wel leuke gevechten, daar kijk ik ook naar. Niet alleen de top is belangrijk. Het is het hele circus hè. Incl. Toyota, STR, Force, BMW- Sauber en Renault hoort hier nu ook wel bij. Die zijn ook de weg kwijt, vind ik. Ik heb het hier een tijd geleden ook al eens over veldvulling gehad. Maar de tijden zijn veranderd in de F1. We moeten de kleinere teams koesteren, zeker in de situatie waar de F1 nu in zit. Lees crisis, geldgebrek.

Top 3 Monza,

Vettel
Button
Kubica.
Some things are too important to be left in the past.


janke

#36
Uiteraard hoop. Maar op Spa ging de BMW ook goed. Vettel gooide roet in het eten. En misschien is de nieuwe achtervleugel op Monza eindelijk een update die functioneerd.
Some things are too important to be left in the past.

_Makke_

Citaat van: janke op 04 september 2009 - 19:14:50
Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar een race is toch wat anders als je er met een wagen of 22 aan mee doet. Haal je, wat jij zegt, veldvulling weg dan blijven er niet veel over wat geschiedenis en palmares betreft. Een race met 12 auto's lijkt me minder boeiend dan met 22. Je hebt meer spektakel vind ik.

Ik denk dat je me wat misbegrepen hebt, of dat ik mezelf niet goed heb uitgedrukt. Ik heb helemaal niets tegen teams die amper in de punten raken en ik kan ook best genieten van duels in de achtergrond. Alleen maakt het mij niet uit of Toyota aan de start staat of pakweg Campos. Het is niet dat ik Toyota weg wil, maar als dat team zich terugtrekt en vervangen wordt door een nieuw team maakt me dat echt niets uit. In dat opzicht zou ik Toyota helemaal niet missen.

Soit, mijn top-3:

1. Raikkonen
2. Hamilton
3. Kubica

Al hoop ik vooral dat de 2 McLaren's op het podium staan, met een bmw of rosberg er naast.

flupke3

Citaat van: janke op 04 september 2009 - 17:16:30
Citaat van: flupke3 op 04 september 2009 - 15:31:12
Als je de middellen van toyota hebt en je hebt na 8 jaar niks
gewonnen dan ben je veldvulling.Aan wat het ook mag liggen
dat doet er eigenlijk niet toe.
Wat was Ferrari dan na Scheckter tot dat MS er kampioen mee werd. In al die jaren een paar overwinningen. That's it. En dat langer dan 8 jaar. Ook veldvulling?? Of niet omdat het Ferrari is. Is Williams nu ook veldvulling?? Ik denk van niet.
Die 2 teams hebben al  bewezen dat ze heel succesvol waren en hebben altijd mindere periodes en bovendien konden
ze in die"mindere" periode soms voor de titel strijden!Dat is een heel groot verschil met Toyota die na 8 jaar...
ocharme nog niks gewonnen heeft!Die moeten nog alles bewijzen! :-[

Jasper

Ik denk dat Force India er ook weer zal staan, vraag is of Sutil het even goed kan doen als Fisichella.

flupke3

Het is een circuit met hoge snelheden net als in spa dus zullen
ze het wel goed doen en Sutil zal nu als nr 1 in het team gezien worden
dus het zou me verbazen als hij niet competief is in monza.

F_A_Diaz

Citaat van: Schumi 2009 op 04 september 2009 - 16:13:25
Citaat van: F_A_Diaz op 04 september 2009 - 15:48:02
Citaat van: Schumi 2009 op 04 september 2009 - 14:08:56
Citaat van: F_A_Diaz op 04 september 2009 - 13:42:35
Hoho, jij insinueert met je uitspraak dat je Toyota liever ziet dan een nieuwe dat Toyota iets zou hebben bijgedragen aan F1. Behalve meerijden hebben ze dus vrijwel niets bijgedragen.
Ze hebben voor mij best wel wat bijgedragen. Ze hebben geracet en dat is wat ik van een team verwacht. Ze hebben niet gewonnen neen, maar dat moet toch ook niet direct? In F1 kan dat gewoonweg niet, je komt niet zomaar aan de top en je kan er ook niet zomaar blijven. Zolang er wagens duels uitvechten, vind ik een race interessant. Of dat nu voor p1 of p20 is, racen is wat ik wil zien!

Prima, maar dat gaan de drie nieuwe teams ook doen dus waarom dan liever Toyota?

Toyota heeft net zoveel gewonnen als de drie nieuwe teams.
Niet liever dan toyota, zolang de grote klassiekers niet uit de F1 verdwijnen, kan het me gestolen worden hoe ze noemen ;) Maar liever 13 teams dan 10. Sommigen vinden alleen degenen die winnen interessant, geven niets om een duel om p12 maar zitten wel te zagen als er maar 3 teams racen.

Dat was de discussie niet. Volgens jou had Toyota meer bestaansrecht in F1 dan de drie nieuwe teams. Dus nogmaals, waarom is dat niet zo? In ieder geval niet op basis van prestaties.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Forza Ferrari op 04 september 2009 - 17:07:16
In mijn ogen heeft een fabrieksteam altijd een grotere waarde dan een privé-team. Die 3 nieuwe teams kunnen me gestolen worden, ik zou liever hebben dat BMW blijft dan 3 prutsteamkes die in de plaats komen. Idem voor Toyota of Renault.


Prutsteams? Toyota heeft een budget van meer dan 500 miljoen dollar per jaar Ze hebben na 8 jaar nog geen race gewonnen dus wie zijn nu de prutsers?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 07 september 2009 - 10:49:58
Citaat van: Forza Ferrari op 04 september 2009 - 17:07:16
In mijn ogen heeft een fabrieksteam altijd een grotere waarde dan een privé-team. Die 3 nieuwe teams kunnen me gestolen worden, ik zou liever hebben dat BMW blijft dan 3 prutsteamkes die in de plaats komen. Idem voor Toyota of Renault.


Prutsteams? Toyota heeft een budget van meer dan 500 miljoen dollar per jaar Ze hebben na 8 jaar nog geen race gewonnen dus wie zijn nu de prutsers?
VErschil is dat Toyota een budget heeft, maar niet de rijders om echt goed team te worden. Denk dat je hier niet alles op het blaadje van Toyota kan schuiven.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Als je een goede auto bouwt komen de topcoureurs vanzelf.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."