De Grand Prix van Autodromo Nazionale Monza, Italië.

Gestart door Enzo, 01 september 2009 - 21:27:21

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: zeph op 13 september 2009 - 15:25:23
RUBENS BARICHELLO, ALWEER! Waar zijn al die mannetjes die hem een huilebalk noemden nu?

Hier ben ik.....blijft een cry-baby die zijn negatieve emoties niet onder controle heeft..... ;)
Daarmee zeg ik niks over zijn rijvaardigheid overigens.

WeezyAveli

#91
Citaat van: zeph op 13 september 2009 - 15:52:43
Citaat van: Burorri op 13 september 2009 - 15:42:00
Button is ook niet de beste teamgenoot. Vooral de laatste races niet. De auto was vandaag onverslaanbaar. Rubens heeft mooi gereden, maar nog steeds vind ik het een middelmatige coureur. Net als Button. Kunnen hard en mooi rijden en waren veel belovend in het begin van hun carriere, maar te lang of 2de coureur geweest of te lang in een slechte auto gereden. Button heeft nu al sinds Turkije niet meer goed gereden.

Raikkonen toch weer podium, mooi. Hamilton was mooi bezig, maar zoals Weezy al zei denk ik dat hij ook te vroeg op het gas ging.
Onzin. Dus middelmatige coureurs kunnen het kampioenschap leiden dankzij een goede auto? Barichello en Buton zijn beiden topcoureurs en daarom zitten ze in de F1. En Hamilton mooi bezig? Ik weet nog niets zeker over de wagen, maar het ging de hele race goed en om het dan op zo'n manier te verspelen is een kampioen onwaardig.

Kampioen onwaardig?
Dit seizoen valt toch bijna niks te behalen meer voor Hamilton, je kan dan kiezen voor verschillende type rijders.
Racers die geen risico nemen en gewoon elke race rustig proberen uitterijden, of een aggresive racer die telkens sneller rijdt en limiet opzoekt.

Rijders van de 1e categorie worden bijna nooit kampioen, pushers wel en daar zit zowiezo altijd het risico in dat je crasht.
Ik kijk naar een autorace om te zien hoe ze tegen elkaar racen, niet om te zien hoe een nummer 3 cruisend achter nummer 2 rijdt om veilig thuis te komen.

Hij reed trouwens een paarse tijd in S1 in de ronde waar hij crashte.

Forza F1

Citaat van: WeezyAveli op 13 september 2009 - 16:08:43
Kampioen onwaardig?
Dit seizoen valt toch bijna niks te behalen meer voor Hamilton, je kan dan kiezen voor verschillende type rijders.
Racers die geen risico nemen en gewoon elke race rustig proberen uitterijden, of een aggresive racer die telkens sneller rijdt en limiet opzoekt.

Rijders van de 1e categorie worden bijna nooit kampioen, pushers wel en daar zit zowiezo altijd het risico in dat je crasht.
Ik kijk naar een autorace om te zien hoe ze tegen elkaar racen, niet om te zien hoe een nummer 3 cruisend achter nummer 2 rijdt om veilig thuis te komen.

Ben het volledig met je eens!

Enzo


Folkert

Citaat van: zeph op 13 september 2009 - 15:52:43
Citaat van: Burorri op 13 september 2009 - 15:42:00
Button is ook niet de beste teamgenoot. Vooral de laatste races niet. De auto was vandaag onverslaanbaar. Rubens heeft mooi gereden, maar nog steeds vind ik het een middelmatige coureur. Net als Button. Kunnen hard en mooi rijden en waren veel belovend in het begin van hun carriere, maar te lang of 2de coureur geweest of te lang in een slechte auto gereden. Button heeft nu al sinds Turkije niet meer goed gereden.

Raikkonen toch weer podium, mooi. Hamilton was mooi bezig, maar zoals Weezy al zei denk ik dat hij ook te vroeg op het gas ging.
Onzin. Dus middelmatige coureurs kunnen het kampioenschap leiden dankzij een goede auto? Barichello en Buton zijn beiden topcoureurs en daarom zitten ze in de F1. En Hamilton mooi bezig? Ik weet nog niets zeker over de wagen, maar het ging de hele race goed en om het dan op zo'n manier te verspelen is een kampioen onwaardig.
Onzin. Lewis wilde nu keer te veel. Heb hem nog maar weinig fouten zien maken. Als dit wk onwaardig was, rijden er wel heel veel WK onwaardige wk's rond.

En ja middelmatige coureurs kunnen wk's leiden en zelfs winnen. Kijk Hill, Rosberg, om er even 2 te noemen. Of Irvine had in 99 ook geleid of kans op WK.

@Weezy: Precies, Raikkonen is ook al paar keer op zijn vingers getikt door fans dat hij als een zoutzak rondjes draait.
Trotse vader van Rosalie(L)

McLaren_über_alles

Citaat van: WeezyAveli op 13 september 2009 - 16:08:43
Citaat van: zeph op 13 september 2009 - 15:52:43
Citaat van: Burorri op 13 september 2009 - 15:42:00
Button is ook niet de beste teamgenoot. Vooral de laatste races niet. De auto was vandaag onverslaanbaar. Rubens heeft mooi gereden, maar nog steeds vind ik het een middelmatige coureur. Net als Button. Kunnen hard en mooi rijden en waren veel belovend in het begin van hun carriere, maar te lang of 2de coureur geweest of te lang in een slechte auto gereden. Button heeft nu al sinds Turkije niet meer goed gereden.

Raikkonen toch weer podium, mooi. Hamilton was mooi bezig, maar zoals Weezy al zei denk ik dat hij ook te vroeg op het gas ging.
Onzin. Dus middelmatige coureurs kunnen het kampioenschap leiden dankzij een goede auto? Barichello en Buton zijn beiden topcoureurs en daarom zitten ze in de F1. En Hamilton mooi bezig? Ik weet nog niets zeker over de wagen, maar het ging de hele race goed en om het dan op zo'n manier te verspelen is een kampioen onwaardig.

Kampioen onwaardig?
Dit seizoen valt toch bijna niks te behalen meer voor Hamilton, je kan dan kiezen voor verschillende type rijders.
Racers die geen risico nemen en gewoon elke race rustig proberen uitterijden, of een aggresive racer die telkens sneller rijdt en limiet opzoekt.

Rijders van de 1e categorie worden bijna nooit kampioen, pushers wel en daar zit zowiezo altijd het risico in dat je crasht.
Ik kijk naar een autorace om te zien hoe ze tegen elkaar racen, niet om te zien hoe een nummer 3 cruisend achter nummer 2 rijdt om veilig thuis te komen.

Hij reed trouwens een paarse tijd in S1 in de ronde waar hij crashte.

Klopt volledig. Is een van de redenen waarom ik volledig weg ben van Hamilton. Schitterende aanvallende racer.

Maar zoals ik reeds zei, in de laatste ronde, wetende dat er verderop in deze ronde geen inhaalmogelijkheden meer zijn op dit circuit, MOET je gewoon veilig die derde plaats pakken...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Vettelredbull

Kampioenschap gaat met nog 4 races te gaan nu toch wel zeker naar een Brawn coureur. Jammer , ik had liever gezien dat de Redbulls wat dichterbij zaten, maar helaas. incident Webber/Kubica was gewoon een race ongeluk en niemand is daar schuldig aan naar mijn mening. Raikkonen en sutil beide sterk gereden. En Hamilton... tjsa je kunt zeggen een echte racer dat hij alsnog voor P2 gaat in de laatste rondes, maar P3 was toch beter geweest dan wat er nu gebeurde. Ross Brawn heeft met deze races overigens weer laten zien dat hij een briljante tacticus is, net als in zn Ferrari periode. Petje af !!!

Jasper

Citaat van: Vettelredbull op 13 september 2009 - 16:51:53
Kampioenschap gaat met nog 4 races te gaan nu toch wel zeker naar een Brawn coureur. Jammer , ik had liever gezien dat de Redbulls wat dichterbij zaten, maar helaas. incident Webber/Kubica was gewoon een race ongeluk en niemand is daar schuldig aan naar mijn mening. Raikkonen en sutil beide sterk gereden. En Hamilton... tjsa je kunt zeggen een echte racer dat hij alsnog voor P2 gaat in de laatste rondes, maar P3 was toch beter geweest dan wat er nu gebeurde. Ross Brawn heeft met deze races overigens weer laten zien dat hij een briljante tacticus is, net als in zn Ferrari periode. Petje af !!!

Zijn rijders stonden op dezelfde strategie als 15 van de 18 andere rijders. Wat is daar briljant aan?

Forza F1

Citaat van: Jasper op 13 september 2009 - 17:40:44
Zijn rijders stonden op dezelfde strategie als 15 van de 18 andere rijders. Wat is daar briljant aan?

Omdat het een risico is je zwaarder te kwalificeren. Ze hadden zich evengoed licht kunnen kwalificeren en dan hadden ze wellicht op 1 en 2 gestaan. Maar wat is 1 en 2 als je bij de start toch voorbij gestoken gaat worden door de KERS-wagens achter je? Ross Brawn z'n strategie was om de KERS-wagens te kloppen door 1 pitstop minder te hebben (aldus zwaarder te kwalificeren). Hierdoor hadden ze evengoed P9 & P10 kunnen eindigen. Dus daarom... briljant gepland!

Forza F1

Citaat van: McLaren_über_alles op 13 september 2009 - 16:37:14
Maar zoals ik reeds zei, in de laatste ronde, wetende dat er verderop in deze ronde geen inhaalmogelijkheden meer zijn op dit circuit, MOET je gewoon veilig die derde plaats pakken...

Herinner je je de eerste race van dit seizoen nog? De strijd tussen Kubica & Vettel (die voor beiden slecht afliep). Winnaars gaan voor elke positie, dat onderscheidt de échte kampioenen van de andere sterke rijders. Hamilton heeft niks te verliezen in het WK, dus waarom zou ie op safe spelen? Voor 't zelfde geld pakte ie Button nog in de laatste ronde en had iedereen het geniaal gevonden!  :)

flupke3

Als hij nog een waterkansje had voor de titel had hij niet meer mogen puschen
maar nu vind ik het bewonderenswaardig dat hij nog voor de 2e plaats ging.
Jammer dat het zo eindigde maar wel mooi spectakel !

RadioActiveMan

Wat een gezever, "Kampioen onwaardig". Hij heeft een hele race perfect gereden, dat een klein foutje hem de race kost door te pushen verandert daar niks aan.
Is er eindelijk nog eens iemand die elke race aangaat alsof het zijn laatste kan zijn wordt er daar weer over geklaagd. Vroeger noemde men dat spektakel!
Dit verdient een dikke middelvinger.  >:( De manier waarop hij het begin van het seizoen aanging, wetende dat hij een zo'n schijtbak had gekregen, en hoe hij naar buiten toe positief bleef en altijd een glimlach klaar had maakt hem een groot en waardig kampioen.

Wat de race betreft, was het niet zo'n speciale race en zeker niet één die ik zal onthouden om zijn spanning.
Jammer voor Red Bull maar de dip die Brawn al een tijdje achter de rug heeft duurt bij hen net iets langer lijkt me. Kovalainen dacht de race te winnen en leek meer op zijn rem te duwen dan op zijn gaspedaal. Jammer voor Sutil die met hetzelfde probleem zat al Fisichella de vorige race. Niets aan te doen, volgende keer beter. Als ze bij Force India zo verder doen eindigen ze nog voor Renault en BMW in het kampioenschap.

scho0634

Citaat van: Forza Ferrari op 13 september 2009 - 18:40:53
Citaat van: Jasper op 13 september 2009 - 17:40:44
Zijn rijders stonden op dezelfde strategie als 15 van de 18 andere rijders. Wat is daar briljant aan?

Omdat het een risico is je zwaarder te kwalificeren. Ze hadden zich evengoed licht kunnen kwalificeren en dan hadden ze wellicht op 1 en 2 gestaan. Maar wat is 1 en 2 als je bij de start toch voorbij gestoken gaat worden door de KERS-wagens achter je? Ross Brawn z'n strategie was om de KERS-wagens te kloppen door 1 pitstop minder te hebben (aldus zwaarder te kwalificeren). Hierdoor hadden ze evengoed P9 & P10 kunnen eindigen. Dus daarom... briljant gepland!
Mee eens. Gewoon knap gedaan van Brawn. Directe concurrenten Sutil, Raikkonen en Hamilton hadden iedere een andere tactiek. Brawn deed het weer slimmer.

robbert

goeie race van Raikkonen. Had ik toch eerlijk gezegd niet verwacht. Had toch ook wat hulp door de crash van hamilton maar heeft toch mooi sutil achter zich gehouden. Fisico, voor zijn eerste race bij ferrari, toch goeie prestatie. Alleszinds beter dan Badoer

janke

Brawn pakt hier verdiend de maximale punten. Wat Jeroen al zegt op de hoofdpagina: Ross Brawn doet het met een glimlach. Mooi. Ook het stampen van Hamilton, al koste het zijn podium was goed om te zien. Fisi iets minder slecht dan Badoer. Voor me zelf was BMW teleurstellend. Zeker na  hoe ze dit weekend begonnen in de training. En dan 2 motoren en een olie-lekkage is gewoon teleurstellend. Button moet gewoon rustig blijven en Barrichello volgen voor de punten. Ik tip op Button.
Some things are too important to be left in the past.