België: Man van de Race

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:39:01

« vorige - volgende »

Wie was de beste in Spa?

Raikkonen
11 (45.8%)
Fisichella
13 (54.2%)
Vettel
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Heidfeld
0 (0%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

Ferrari 2010

Kimi. Geweldige prestatie van Fisi, daar niet van, maar wat heeft hij gedaan om de race leuk te maken? Kimi heeft ons de actie gegeven, Fisi heeft geen enkele wagen ingehaald.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

KERS heeft ons actie gegeven ;).

Folkert

Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 09:05:31
KERS heeft ons actie gegeven ;).
Wel mooie actie dan. KERS of niet, Kimi heeft toch 4 wagens mooi ingehaald. En waarom zou het zo slecht zijn dat het door kers kwam?
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 31 augustus 2009 - 09:32:46
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 09:05:31
KERS heeft ons actie gegeven ;).
Wel mooie actie dan. KERS of niet, Kimi heeft toch 4 wagens mooi ingehaald. En waarom zou het zo slecht zijn dat het door kers kwam?

Wat het nog geweldiger maakt is dat hij net achter de stilgevallen Barrichello startte en dus normaal het meeste hinder van heeft ondervonden. 

Supermariobros

Fisi, reed een geweldige race!

sloggerke

Citaat van: 0634 op 30 augustus 2009 - 21:40:49
Hoezo Alonso als ik vragen mag? Als ik me niet vergis ging hij naar binnen vanaf P3 en was hij daarna niet snel meer in de buurt van het podium gekomen. Die bezineslang hing er ook niet lang genoeg in om niet nog een keer naar binnen te hoeven. Dus volgens mij had hij hooguit 2 of 3 puntjes gepakt.

Maar Allez... Alonso HAD nog benzine toen hij binnen kwam, vandaar dat die slang er vrij snel uit ging.
Niet gehoord dat hij over de boordradio zei "doet em nog maar es vol"... 8)

Ik ga maar af op wat hijzelf beweerde na de race. ("podium gemist")
Het kan idd zijn dat hij ipv op een tweestopper voor een lange eerste stint ging en twee kortere.
Maar de Renault leek ook goed te gaan met weinig benzine.

Kimi

#21
Moeilijk, maar ik heb toch voor Fisico gestemd. Kimi wint de race op KERS en niet op stuurmanskunst.

F_A_Diaz

Wat een gezeur over dat KERS, Ferrari heeft dat nou eenmaal, het kost ze ook 40 kg verplaatsbaar gewicht.

Hoeveel teams zijn niet van KERS afgestapt? Beetje flauw om nu alles op te hangen aan KERS, Force India wist vooraf dat Kimi KERS had dus dan moeten ze ook niet zeiken dat ze ingehaald worden door Kimi vanwege KERS. Ze kunnen het zelf zo van de plank kopen bij McLaren, dat willen ze niet, dus dan moet je je mond houden. Je hoort Raikkonen toch ook niet klagen dat hij 40 kg minder verplaatsbare ballast heeft om zijn auto optimaal te balanceren.

Ik vind KERS een prima toevoeging. Volgend jaar moeten ze gewoon allemaal verplicht met KERS rijden dan krijg je zeker meer inhaalacties.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: Burorri op 31 augustus 2009 - 09:32:46
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 09:05:31
KERS heeft ons actie gegeven ;).
Wel mooie actie dan. KERS of niet, Kimi heeft toch 4 wagens mooi ingehaald. En waarom zou het zo slecht zijn dat het door kers kwam?

Niet. Maar dat zei ik toch ook niet.

Folkert

Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 16:15:28
Citaat van: Burorri op 31 augustus 2009 - 09:32:46
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 09:05:31
KERS heeft ons actie gegeven ;).
Wel mooie actie dan. KERS of niet, Kimi heeft toch 4 wagens mooi ingehaald. En waarom zou het zo slecht zijn dat het door kers kwam?

Niet. Maar dat zei ik toch ook niet.
klopt, verkeerd gelezen. Dacht dat ik jou dat ook had zien posten ergens. Mijn excuus.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kimi

Citaat van: F_A_Diaz op 31 augustus 2009 - 16:12:29
Wat een gezeur over dat KERS, Ferrari heeft dat nou eenmaal, het kost ze ook 40 kg verplaatsbaar gewicht.

Hoeveel teams zijn niet van KERS afgestapt? Beetje flauw om nu alles op te hangen aan KERS, Force India wist vooraf dat Kimi KERS had dus dan moeten ze ook niet zeiken dat ze ingehaald worden door Kimi vanwege KERS. Ze kunnen het zelf zo van de plank kopen bij McLaren, dat willen ze niet, dus dan moet je je mond houden. Je hoort Raikkonen toch ook niet klagen dat hij 40 kg minder verplaatsbare ballast heeft om zijn auto optimaal te balanceren.

Ik vind KERS een prima toevoeging. Volgend jaar moeten ze gewoon allemaal verplicht met KERS rijden dan krijg je zeker meer inhaalacties.
Daar ga ik volledig mee akkoord, ik zei alleen dat Kimi zijn overwinning grotendeels aan KERS te danken heeft, niet dat ik dat een spijtige zaak vind.

F_A_Diaz

Het blijven rijden met KERS in de beginfase heeft Ferrari ook snelheid en dus punten gekost Ze krijgen nu de beloning voor het doorgaan met KERS, hetzelfde geld voor McLaren.
Op circuits waar KERS geen voordeel was hadden zij een nadeel, toen hoorde je er ook niemand over. Maar nu ineens wel nu het een voordeel is, zo werkt het natuurlijk niet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Forza F1

Klopt, KERS heeft nu eenmaal voor- en nadelen. Maar iedereen is vrij het te gebruiken, dus telt het argument "Hij had KERS, dus 't was gemakkelijk" niet. Het weegt inderdaad een 40-tal kilo, dus dat moet je ook meerekenen.

Hawthorn2

Citaat van: Beco op 31 augustus 2009 - 09:40:36
Citaat van: Burorri op 31 augustus 2009 - 09:32:46
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 09:05:31
KERS heeft ons actie gegeven ;).
Wel mooie actie dan. KERS of niet, Kimi heeft toch 4 wagens mooi ingehaald. En waarom zou het zo slecht zijn dat het door kers kwam?

Wat het nog geweldiger maakt is dat hij net achter de stilgevallen Barrichello startte en dus normaal het meeste hinder van heeft ondervonden. 
Deze overwinning heeft Ferrari niet alleen aan KERS te danken, maar vooral ook aan de manier waarop Kimi het systeem gisteren wist te benutten. Kimi is voor mij dé man van de race  :) omdat hij er onmiddellijk weer staat, nu de auto terug een beetje beter mee wil. Alle respect ook voor Fisi, natuurlijk.   

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 31 augustus 2009 - 16:42:16
Het blijven rijden met KERS in de beginfase heeft Ferrari ook snelheid en dus punten gekost Ze krijgen nu de beloning voor het doorgaan met KERS, hetzelfde geld voor McLaren.
Op circuits waar KERS geen voordeel was hadden zij een nadeel, toen hoorde je er ook niemand over. Maar nu ineens wel nu het een voordeel is, zo werkt het natuurlijk niet.
Wie zeurt er over KERS dan?