België: Man van de Race

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:39:01

« vorige - volgende »

Wie was de beste in Spa?

Raikkonen
11 (45.8%)
Fisichella
13 (54.2%)
Vettel
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Heidfeld
0 (0%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

flupke3

Mooi gereageerd van Kimi trouwens op de wagen van Rubens die niet vertrok.

meatball

Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 07:09:22
Citaat van: meatball op 30 augustus 2009 - 22:19:33

Massa was al het hele seizoen sneller dan Kimi dus waarom zou hij dat nu niet geweest zijn ?
Omdat Massa op Spa nooit zo geweldig is geweest, en Kimi wel ;)
Hij won vorig jaar ,vergeten zeker  ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McLaren_über_alles

Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 19:35:25
Citaat van: F_A_Diaz op 31 augustus 2009 - 16:42:16
Het blijven rijden met KERS in de beginfase heeft Ferrari ook snelheid en dus punten gekost Ze krijgen nu de beloning voor het doorgaan met KERS, hetzelfde geld voor McLaren.
Op circuits waar KERS geen voordeel was hadden zij een nadeel, toen hoorde je er ook niemand over. Maar nu ineens wel nu het een voordeel is, zo werkt het natuurlijk niet.
Wie zeurt er over KERS dan?

Ik heb er onder andere over gezeurd. Ik ben van mening dat dit zeker en vast een toegevoegde waarde voor de F1 kan zijn, maar dan moet iedereen er wel over beschikken. Nu zag je dat Fisicella een stuk sneller was dan KR, maar door het KERS systeem is het eigenlijk nooit een race geweest. Weg inhaalpogingen, weg snelste rijder die wint (of de leider tenminste het vuur aan de schenen kan leggen).

Hetzelfde gebeurde ook met Heiki en Rubens. RB was stukken sneller, maar heeft rondenlang totaal vast achter HK gezeten, zonder maar in de buurt te komen van hem op de rechte stukken. Dit heeft voor mij niks meer met racen te maken, integendeel.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Forza F1

Citaat van: meatball op 31 augustus 2009 - 20:32:04
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 07:09:22
Citaat van: meatball op 30 augustus 2009 - 22:19:33
Massa was al het hele seizoen sneller dan Kimi dus waarom zou hij dat nu niet geweest zijn ?
Omdat Massa op Spa nooit zo geweldig is geweest, en Kimi wel ;)
Hij won vorig jaar ,vergeten zeker  ;)

Oh my god  ::)
Ja, en had de FIA nu even hard z'n best gedaan hadden ze er zelfs voor kunnen zorgen dat Badoer de race gewonnen zou hebben  >:(
Massa verdient die Spa overwinning niet op z'n palmares!!!

Folkert

Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 20:39:20
Citaat van: meatball op 31 augustus 2009 - 20:32:04
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 07:09:22
Citaat van: meatball op 30 augustus 2009 - 22:19:33
Massa was al het hele seizoen sneller dan Kimi dus waarom zou hij dat nu niet geweest zijn ?
Omdat Massa op Spa nooit zo geweldig is geweest, en Kimi wel ;)
Hij won vorig jaar ,vergeten zeker  ;)

Oh my god  ::)
Ja, en had de FIA nu even hard z'n best gedaan hadden ze er zelfs voor kunnen zorgen dat Badoer de race gewonnen zou hebben  >:(
Massa verdient die Spa overwinning niet op z'n palmares!!!
Was volgens mij ook sarcastisch, iig dat hoop ik dan. Want Massa was vorig jaar niks vergeleken met Kimi of Hamilton.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: meatball op 31 augustus 2009 - 20:32:04
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 07:09:22
Citaat van: meatball op 30 augustus 2009 - 22:19:33

Massa was al het hele seizoen sneller dan Kimi dus waarom zou hij dat nu niet geweest zijn ?
Omdat Massa op Spa nooit zo geweldig is geweest, en Kimi wel ;)
Hij won vorig jaar ,vergeten zeker  ;)
Hou op zeg. Hij huppelde er op respectabele afstand achteraan. Kimi is gewoon top op Spa. Er is geen reden om aan te nemen dat Massa ineens beter zou zijn op spa. .

Forza F1

Zo is het!

Raikkonen = the king of Spa-Francorchamps!
Massa = the king of Istanbul Park

ieder 't zijne  :)

meatball

Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 21:22:12
Citaat van: meatball op 31 augustus 2009 - 20:32:04
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 07:09:22
Citaat van: meatball op 30 augustus 2009 - 22:19:33

Massa was al het hele seizoen sneller dan Kimi dus waarom zou hij dat nu niet geweest zijn ?
Omdat Massa op Spa nooit zo geweldig is geweest, en Kimi wel ;)
Hij won vorig jaar ,vergeten zeker  ;)
Hou op zeg. Hij huppelde er op respectabele afstand achteraan. Kimi is gewoon top op Spa. Er is geen reden om aan te nemen dat Massa ineens beter zou zijn op spa. .

Deze ;) niet gezien,jongens toch ::)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Niels_

Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 21:24:28
Zo is het!

Raikkonen = the king of Spa-Francorchamps!
Massa = the king of Istanbul Park

ieder 't zijne  :)
Ik zou wel weten voor welke ik zou kiezen. :P

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 31 augustus 2009 - 22:30:10
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 21:22:12
Citaat van: meatball op 31 augustus 2009 - 20:32:04
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 07:09:22
Citaat van: meatball op 30 augustus 2009 - 22:19:33

Massa was al het hele seizoen sneller dan Kimi dus waarom zou hij dat nu niet geweest zijn ?
Omdat Massa op Spa nooit zo geweldig is geweest, en Kimi wel ;)
Hij won vorig jaar ,vergeten zeker  ;)
Hou op zeg. Hij huppelde er op respectabele afstand achteraan. Kimi is gewoon top op Spa. Er is geen reden om aan te nemen dat Massa ineens beter zou zijn op spa. .

Deze ;) niet gezien,jongens toch ::)
Wil je die voortaan dan achter al je posts ivm Massa en Kimi zetten aub? ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 19:35:25
Citaat van: F_A_Diaz op 31 augustus 2009 - 16:42:16
Het blijven rijden met KERS in de beginfase heeft Ferrari ook snelheid en dus punten gekost Ze krijgen nu de beloning voor het doorgaan met KERS, hetzelfde geld voor McLaren.
Op circuits waar KERS geen voordeel was hadden zij een nadeel, toen hoorde je er ook niemand over. Maar nu ineens wel nu het een voordeel is, zo werkt het natuurlijk niet.
Wie zeurt er over KERS dan?

Ik bedoel dat meer in het algemeen. Je ziet toch veel mensen roepen "dankzij KERS" ect. Dat hoeft niet speciaal vermeld te worden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 01 september 2009 - 11:39:13

Ik bedoel dat meer in het algemeen. Je ziet toch veel mensen roepen "dankzij KERS" ect. Dat hoeft niet speciaal vermeld te worden.
Naja, het systeem heeft veel kritiek gehad. Dan mag het ook gemeld worden als het wel een keer voordeel geeft, vind ik. Ferrari en McLaren hebben er veel geld en tijd in gestopt. Nu hebben ze eindelijk een voordeel.

F_A_Diaz

Op het rechte stuk, je moet ook 40 kg niet verplaatsbaar gewicht meenemen. Waarmee denk je dat de Ferrari zo slecht over de curbs gaat?

Beetje flauw dat Force India enzo gaat zeuren dat ze gewonnen hadden als Ferrari geen KERS had. Ten eerste, je weet vooraf dat Ferrari KERS heeft dus daar moeten ze niet over zeuren, ze kunnen het zelf ook kopen bij Mercedes. Ten tweede, als Ferrari geen KERS had waren ze waarschijnlijk op andere punten veel sneller kwa balans van de auto ect. Ze kiezen alleen voor KERS omdat ze dan ook de mogelijkheid hebben om in te halen en gemakkelijker auto's achter zich kunnen houden.

KERS heeft voordelen maar ook zeker nadelen, zeggen dat iemand wint omdat hij KERS heeft is dus nogal wijd door de bocht.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 01 september 2009 - 14:55:28
Op het rechte stuk, je moet ook 40 kg niet verplaatsbaar gewicht meenemen. Waarmee denk je dat de Ferrari zo slecht over de curbs gaat?

Beetje flauw dat Force India enzo gaat zeuren dat ze gewonnen hadden als Ferrari geen KERS had. Ten eerste, je weet vooraf dat Ferrari KERS heeft dus daar moeten ze niet over zeuren, ze kunnen het zelf ook kopen bij Mercedes. Ten tweede, als Ferrari geen KERS had waren ze waarschijnlijk op andere punten veel sneller kwa balans van de auto ect. Ze kiezen alleen voor KERS omdat ze dan ook de mogelijkheid hebben om in te halen en gemakkelijker auto's achter zich kunnen houden.

KERS heeft voordelen maar ook zeker nadelen, zeggen dat iemand wint omdat hij KERS heeft is dus nogal wijd door de bocht.
Op zich heb je gelijk, maar ik denk echt wel dat Kimi mede dankzij KERS heeft gewonnen. En dat is niet eens slecht, want het is een legaal systeem, dus als iemand het noemt hoeft het niet eens zeuren te zijn. Zonder KERS was het voor Kimi denk ik moeilijker geweest. Hij ging namelijk dankzij het KERS 5 coureurs voor bij. Was dat niet gelukt in de eerste ronde, dan had hij misschien meer tijd verloren en niet kunnen winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 01 september 2009 - 13:24:14
Citaat van: F_A_Diaz op 01 september 2009 - 11:39:13

Ik bedoel dat meer in het algemeen. Je ziet toch veel mensen roepen "dankzij KERS" ect. Dat hoeft niet speciaal vermeld te worden.
Naja, het systeem heeft veel kritiek gehad. Dan mag het ook gemeld worden als het wel een keer voordeel geeft, vind ik. Ferrari en McLaren hebben er veel geld en tijd in gestopt. Nu hebben ze eindelijk een voordeel.
Inderdaad, maar ik denk dat het er meer om te doen is dat er nu zitten te zeiken op Ferrari dat ze winnen omdat ze KERS hebben en ze zo de prestatie van o.a. Ferrari minderwaardig vinden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.