Het 6e concorde agreement

Gestart door Enzo, 18 augustus 2009 - 17:30:44

« vorige - volgende »

Enzo

#60
http://www.f1today.nl/nieuws/2009/09/02/hoog-brandstofverbruik-vormt-probleem-voor-ferrari/

Het viel me idd al op dat Ferrari regelmatig vrij zwaar kwalificeert, maar toch eerder of tegelijk met anderen, die minder zwaar zijn, binnenkomt.
In Spa was het ook duidelijk, als ik me niet vergis had Kimi 7 Kilo brandstof meer aan boord dan Fisi, toch kwamen ze elke keer samen de pits binnen.
Als je volgend jaar niet meer mag bijtanken betekend dit dat Ferrari ongeveer 21 Kilo brandstof meer mee moet nemen dan Bijvoorbeeld de Force India.
Ze zullen dit voor volgend jaar wel proberen op te lossen, maar met de engine freeze lijkt me dat een nagenoeg onmogelijke opgave....

Folkert

Citaat van: Enzo op 02 september 2009 - 11:19:25
http://www.f1today.nl/nieuws/2009/09/02/hoog-brandstofverbruik-vormt-probleem-voor-ferrari/

Het viel me idd al op dat Ferrari regelmatig vrij zwaar kwalificeert, maar toch eerder of tegelijk met anderen, die minder zwaar zijn, binnenkomt.
In Spa was het ook duidelijk, als ik me niet vergis had Kimi 7 Kilo brandstof meer aan boord dan Fisi, toch kwamen ze elke keer samen de pits binnen.
Als je volgend jaar niet meer mag bijtanken betekend dit dat Ferrari ongeveer 21 Kilo brandstof meer mee moet nemen dan Bijvoorbeeld de Force India.
Ze zullen dit voor volgend jaar wel proberen op te lossen, maar met de engine freeze lijkt me dat een nagenoeg onmogelijke opgave....

Volgens mij was deze race wel iets anders dan gepland. Volgens mij ging Kimi ook naar binnen omdat hij anders wel eenslast zou krijgen van achter liggend verkeer, maar daar kan ik me ook in vergissen.

Maar dat maakt die motor freeze wel extra belachelijk eigenlijk. Dit was ook waar men voor vreesde.
Hoop wel dat Ferrari er uit komt(als Kimi bij Ferrari blijft dan, anders zal het voor mij zorg minder zijn :Phehe :P)
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Trouwens, Badoer was echt wel netjes aan de kant gegaan hoor... ;D

Folkert

Citaat van: Enzo op 02 september 2009 - 11:45:18
Trouwens, Badoer was echt wel netjes aan de kant gegaan hoor... ;D
Nee, dat noemen ze verremmen of de baan missen ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Enzo op 02 september 2009 - 11:19:25
http://www.f1today.nl/nieuws/2009/09/02/hoog-brandstofverbruik-vormt-probleem-voor-ferrari/

Het viel me idd al op dat Ferrari regelmatig vrij zwaar kwalificeert, maar toch eerder of tegelijk met anderen, die minder zwaar zijn, binnenkomt.
In Spa was het ook duidelijk, als ik me niet vergis had Kimi 7 Kilo brandstof meer aan boord dan Fisi, toch kwamen ze elke keer samen de pits binnen.


Mwoah, Kimi stond ook wel een dikke seconde korter stil en aangezien ze 12 liter per seconde tanken. Ik denk dat Ferrari daar ook nog niet perse naar binnen hoefde maar dat ze gewoon de taktiek van Force India geadopteerd hebben om er zeker van te zijn dat ze niet verrast werden door een SC situatie of achterblijvers. Fisichella kon Raikkonen toch niet inhalen dus zolang hij er maar voor bleef was het goed maar het lijkt er wel op dat de Ferrari wat gulziger is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Forza F1

Ja, vroeger leek de Ferrari-motor me de beste: krachtig en zéér betrouwbaar. Hun V10 leek véél betrouwbaarder dan de V8. Dit seizoen is de Mercedes-Benz de beste, en de Renault-motor duidelijk de slechtste...