Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: meatball op 04 oktober 2009 - 00:00:15
Citaat van: Jasper op 03 oktober 2009 - 18:25:08
Citaat van: Wizard op 03 oktober 2009 - 17:08:03
Jawel want zonder die crash, had de race er anders uitgezien.

Crashes gebeuren voortdurend in de F1. Piquet is gecrasht en dat was voor iedereen zo. Of het opzettelijk was of niet, het is een race-situatie waar zowel Hamilton als Massa (en McLaren en Ferrari) mee om moesten gaan. Hamilton noch Massa werden bevoordeeld of benadeeld door de crash op zich, alleen ging het bij Ferrari fout in een situatie die in de F1 niet uitzonderlijk is.
Maar die wel niet echt was en daar gaat het om,hij weet ook wel dat hij op deze manier geen wk meer kan worden,maar de schuldige moeten bestraft worden.Dat is natuurlijk Hamilton niet,die titel is verdiend,maar wel Alonso en Renault ,zij gaan nu vrijuit en hebben het wk mede vervalst of je dat nu wil inzien of niet deze race had zonder deze crash anders afgelopen en dat kan gewoon niet door de beugel. Of Masssa dan wk was geworden of niet doet er eigenlijk niet,het feit dat hij misschien wk was geworden is al voldoende.

Dan was de race inderdaad anders afgelopen. Maar als de crash van Piquet nu niet expres was geweest, was de race dan ook anders afgelopen? Mijn punt is dat er 18 rijders op de baan waren (tenzij er al uitvallers waren geweest daarvoor, natuurlijk :P) voor wie de situatie hetzelfde was. Het kamp van Massa heeft het slechtst gereageerd op deze situatie. Hoe de situatie tot stand is gekomen, doet er dan wat mij betreft niet toe, het was geen ongewone situatie.

meatball

#331
Citaat van: Enzo op 04 oktober 2009 - 00:08:24
Laten we het dan anders stellen, hoe had jij deze case aangepakt, Meatball??
Alonso overwinnig kwijt,Rosberg wint met 8 punten,het wk veranderd niet maar de persoon die het meeste voordeel haalde uit de crash staat met lege handen.Dat is toch de meest eerlijke oplossing.Nu krijg ik het gevoel dat als bv Kimi er in de laatste race Hamilton gewoon had afgereden hij dat ongestraft had mogen doen,aangezien valsspelen mag,dat kan niet >:( En jasper ik hoop toch echt dat dit een 1 malige ongewone situatie was
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Wizard

Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 00:33:51
Dan was de race inderdaad anders afgelopen. Maar als de crash van Piquet nu niet expres was geweest, was de race dan ook anders afgelopen? Mijn punt is dat er 18 rijders op de baan waren (tenzij er al uitvallers waren geweest daarvoor, natuurlijk :P) voor wie de situatie hetzelfde was. Het kamp van Massa heeft het slechtst gereageerd op deze situatie. Hoe de situatie tot stand is gekomen, doet er dan wat mij betreft niet toe, het was geen ongewone situatie.

Als de crash niet expres was, dan had je ook niemand gehoord. Er is dan ook sprake van een normaal raceverloop, nu niet. In mijn ogen doet het er wel toe, omdat Piquet opzettelijk gecrashed is, iets wat expliciet verboden is! Er is dus 'vals gespeeld' wat invloed heeft gehad op de race-uitslag en uiteindelijk op de WK. Ik begrijp dat Massa daar op reageert. Dat iemand het inhoudelijk niet met Massa eens is, prima, kan ik inkomen, maar om Massa hieron kansloos te noemen vind ik op mijn beurt triest. Dat dit, hoe dan ook, zuur is, staat als een paal boven water. Ik zeg dus nergens dat Massa zonder de opzettelijke crash wél kampioen zou zijn geworden, maar de kaarten waren dan anders geschudt. Aangezien Massa het nu niet is geworden, op 300 meter na, had het wellicht anders kunnen uitpakken. Maar goed, het 'natuurlijk verloop' kun je nu eenmaal niet meer terughalen, het zij zo, maar -nogmaals- dat Massa dit zuur vindt, kan ik wel begrijpen.

Forza F1

Citaat van: Wizard op 04 oktober 2009 - 14:21:52
Citaat van: Jasper op 04 oktober 2009 - 00:33:51
Dan was de race inderdaad anders afgelopen. Maar als de crash van Piquet nu niet expres was geweest, was de race dan ook anders afgelopen? Mijn punt is dat er 18 rijders op de baan waren (tenzij er al uitvallers waren geweest daarvoor, natuurlijk :P) voor wie de situatie hetzelfde was. Het kamp van Massa heeft het slechtst gereageerd op deze situatie. Hoe de situatie tot stand is gekomen, doet er dan wat mij betreft niet toe, het was geen ongewone situatie.

Als de crash niet expres was, dan had je ook niemand gehoord. Er is dan ook sprake van een normaal raceverloop, nu niet. In mijn ogen doet het er wel toe, omdat Piquet opzettelijk gecrashed is, iets wat expliciet verboden is! Er is dus 'vals gespeeld' wat invloed heeft gehad op de race-uitslag en uiteindelijk op de WK. Ik begrijp dat Massa daar op reageert. Dat iemand het inhoudelijk niet met Massa eens is, prima, kan ik inkomen, maar om Massa hieron kansloos te noemen vind ik op mijn beurt triest. Dat dit, hoe dan ook, zuur is, staat als een paal boven water. Ik zeg dus nergens dat Massa zonder de opzettelijke crash wél kampioen zou zijn geworden, maar de kaarten waren dan anders geschudt. Aangezien Massa het nu niet is geworden, op 300 meter na, had het wellicht anders kunnen uitpakken. Maar goed, het 'natuurlijk verloop' kun je nu eenmaal niet meer terughalen, het zij zo, maar -nogmaals- dat Massa dit zuur vindt, kan ik wel begrijpen.

Dat kan ik ook zeker en vast begrijpen! Door die crash en safety-car werd het "natuurlijk verloop" nu eenmaal verstoord. Plotseling moest iedereen tegelijkertijd pitten, wat voor EXTRA DRUK zorgde die er anders niet geweest zou zijn. Niet te vergeten dat Kimi achter Massa stond aan te schuiven om ook z'n pitstop af te werken hé...

Ik begrijp Massa zeker en vast, en ook al vind ik het onterecht dat hij de overwinning van Spa in z'n schoot geworpen kreeg... ook al mocht het niet gebeurd zijn, dan nog had hij kampioen geweest.

Anyway, ik vind dat het hoge tijd wordt dat die safety car regel aangepast wordt, want dit trekt op niks!!!

scho0634

Citaat van: meatball op 04 oktober 2009 - 08:19:00
Citaat van: Enzo op 04 oktober 2009 - 00:08:24
Laten we het dan anders stellen, hoe had jij deze case aangepakt, Meatball??
Alonso overwinnig kwijt,Rosberg wint met 8 punten,het wk veranderd niet maar de persoon die het meeste voordeel haalde uit de crash staat met lege handen.

Dat is allemaal leuk, maar reglementair kan het niet. We kunnen wel van alles bedenken, maar de FIA kan die uitslag niet meer wijzigen.

Het kromme is dan dat de FIA het op Interlagos al wist, toen ze die uitslag nog wel hadden kunnen aanpassen. Maar goed, ze beweren dat ze geen onderzoek konden instellen zonder officiele verklaring. En nu ze die verklaring hebben kunnen ze de uitslag niet meer aanpassen.

Forza F1

Deze al gelezen?

Citaat
Nelson Piquet Jr. has described himself as the 'victim' of the 'Crashgate' race-fixing saga
Bron: http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/10/05/victim-piquet-talks-of-crashgate/

Ik vind het wel erg grof van Piquet dat hij nog zo'n uitspraken durft doen  :P
Wat had ie dan verwacht, dat teams hem onmiddellijk zouden opbellen om hem een nieuw zitje aan te bieden? Wa ne f*cking dwaas!

En "de zwaarste straf" ?? Ik vind dat Flavio minstens even zwaar gestraft is, en in totaliteit zijn ze allemaal nog lang niet zwaar genoeg gestraft!!!

Stupid Piquet....  ::)

meatball

Citaat van: Forza Ferrari op 05 oktober 2009 - 22:22:40
Deze al gelezen?

Citaat
Nelson Piquet Jr. has described himself as the 'victim' of the 'Crashgate' race-fixing saga
Bron: http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/10/05/victim-piquet-talks-of-crashgate/

Ik vind het wel erg grof van Piquet dat hij nog zo'n uitspraken durft doen  :P
Wat had ie dan verwacht, dat teams hem onmiddellijk zouden opbellen om hem een nieuw zitje aan te bieden? Wa ne f*cking dwaas!

En "de zwaarste straf" ?? Ik vind dat Flavio minstens even zwaar gestraft is, en in totaliteit zijn ze allemaal nog lang niet zwaar genoeg gestraft!!!

Stupid Piquet....  ::)

Dit kereltje gaan ze echt niet meer in de f1 willen en dat komt enkel door singapore-gate want wat was hij voor de rest goed.Het moeilijkste aan deze crash was voor hem gewoon  dat hij zijn best moest doen om zoveel ronden wel op de baaan te blijven. ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

RadioActiveMan


Forza F1

Haha  ;D
Ja, daar heb je wel gelijk meatball  8)

flupke3

Piquet had ook zeggen dat hij niet wou dus moet hij nu niet beginnen janken.
Als je dan ook nog weet dat hij bovenal geen goede indruk maakte int algemeen
dan is het ook logisch dat hij kansen gehad heeft in de f1.Zijn vader was vaak een
ettertje maar die kon nog tenminste racen :P