Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

meatball

Het gaat erom dat dit geen gewone race meer is,natuurlijk kan men Massa nu de titel niet meer geven,hoeft ook niet,maar ik ben er wel zeker van dat als de situatie andersom was geweest en McLaren had geblunderd tijdens deze onnodige sc men daar ook een slecht gevoel over zou hebben.Het blijft spijtig dat zo een rotstreek mee over het wk beslist,hoe je het ook draaid of keert het was een van de sleutelmomenten tijdens het wk,er zijn er zo nog op te noemen natuurlijk,maar geen enkel van die andere momenten was het gevolg van valsspelen.Het moet voor Massa toch een rotgevoel zijn dat zoiets ongestraft mag.Hamilton is voor mij een terechtwk maar dat was  Massa ook geweest,Alonso en Renault hadden hier gewoon tussenuit moeten blijven en dan kan je van alles gaan roepen over eigen schuld enzo maar deze sc was geen echte racesituatie en had er dan ook nooit mogen komen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Het is gewoon een beetje kansloos gejank van Massa. Als het je dan zo hoog zit waarom ga je dan toch lekker even karten met vriendje Piquet...

Wizard

#317
[edit]

Dubbel post.

Wizard

Hoezo kansloos? Hij heeft een punt. Kun je het wel kansloos noemen, maar waar heeft Massa ongelijk? Daarmee wil ik niet zeggen dat Massa daadwerkelijk recht heeft op die titel, maar dat Massa zich bezeikt voelt, snapt mijn nichtje van 3 nog. Als die race comform regelement was verlopen, had het seizoen er anders uitgezien. En ja, ALS. Maar in dit geval is er geen sprake van een manfout of pech maar een externe factor die het kampioenschap onregelmentair beïnvloed heeft!! Nu weet ik dat je alles behalve een Massa-fan bent, maar om dit te bestempelen als kansloos vind ik enorm gekleurd. Verplaats je eens in Massa, hoe zou jij je voelen?

Enzo

In zekere zin voelt(is) iedereen zich bezeikt (om jouw woorden te gebruiken), niet alleen Massa.
Er is verder niks meer aan te doen, gedane zaken nemen geen keer..... ;)

Wizard

Zeker niet maar dan hoef je je mening nog niet onder stoelen of banken te steken.

scho0634

Enzo zegt het juist. Massa moet niet zo zeuren. Als Alonso wordt geschrapt is ie nog geen kampioen.

Jasper

Er is niemand die ten opzichte van iemand anders enige voordeel of nadeel heeft kunnen beleven door de crash van Piquet. Alleen Alonso.

Alonso pitte vroeg omdat hij op voorhand wist dat er iemand zou crashen. Voor al de 18 andere wagens was het een racesituatie waar iedereen mee om moest gaan. Bij Ferrari zijn ze hier niet zo goed mee omgegaan en dat heeft Massa mogelijk de wereldtitel gekost. Maar de situatie was voor iedereen (behalve Alonso) hetzelfde, dus er is geen sprake van onrecht.

Wizard

Jawel want zonder die crash, had de race er anders uitgezien.

Wizard

Citaat van: 0634 op 03 oktober 2009 - 16:53:33
Enzo zegt het juist. Massa moet niet zo zeuren. Als Alonso wordt geschrapt is ie nog geen kampioen.

Ik denk niet dat Massa dat bedoelt. Sterker nog, zou Alonso uit de stand geschrapt worden, zou Hamilton op voorsprong komen, want dat schuift ook hij een plaatsje door.

_Makke_

Citaat van: Wizard op 03 oktober 2009 - 17:09:49
Citaat van: 0634 op 03 oktober 2009 - 16:53:33
Enzo zegt het juist. Massa moet niet zo zeuren. Als Alonso wordt geschrapt is ie nog geen kampioen.

Ik denk niet dat Massa dat bedoelt. Sterker nog, zou Alonso uit de stand geschrapt worden, zou Hamilton op voorsprong komen, want dat schuift ook hij een plaatsje door.

Hij zegt nochtans dat Alonso's zege moet afgenomen worden en dat het resultaat aangepast moet worden. Dus ik zie niet in hoe men anders het resultaat kan aanpassen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 03 oktober 2009 - 17:08:03
Jawel want zonder die crash, had de race er anders uitgezien.
Klopt, Misschien was Massa zelf gecrashed, of was Hamilton gecrashed. We wil never know.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Wizard op 03 oktober 2009 - 17:08:03
Jawel want zonder die crash, had de race er anders uitgezien.

Crashes gebeuren voortdurend in de F1. Piquet is gecrasht en dat was voor iedereen zo. Of het opzettelijk was of niet, het is een race-situatie waar zowel Hamilton als Massa (en McLaren en Ferrari) mee om moesten gaan. Hamilton noch Massa werden bevoordeeld of benadeeld door de crash op zich, alleen ging het bij Ferrari fout in een situatie die in de F1 niet uitzonderlijk is.

meatball

Citaat van: Jasper op 03 oktober 2009 - 18:25:08
Citaat van: Wizard op 03 oktober 2009 - 17:08:03
Jawel want zonder die crash, had de race er anders uitgezien.

Crashes gebeuren voortdurend in de F1. Piquet is gecrasht en dat was voor iedereen zo. Of het opzettelijk was of niet, het is een race-situatie waar zowel Hamilton als Massa (en McLaren en Ferrari) mee om moesten gaan. Hamilton noch Massa werden bevoordeeld of benadeeld door de crash op zich, alleen ging het bij Ferrari fout in een situatie die in de F1 niet uitzonderlijk is.
Maar die wel niet echt was en daar gaat het om,hij weet ook wel dat hij op deze manier geen wk meer kan worden,maar de schuldige moeten bestraft worden.Dat is natuurlijk Hamilton niet,die titel is verdiend,maar wel Alonso en Renault ,zij gaan nu vrijuit en hebben het wk mede vervalst of je dat nu wil inzien of niet deze race had zonder deze crash anders afgelopen en dat kan gewoon niet door de beugel. Of Masssa dan wk was geworden of niet doet er eigenlijk niet,het feit dat hij misschien wk was geworden is al voldoende.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Laten we het dan anders stellen, hoe had jij deze case aangepakt, Meatball??