Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 29 september 2009 - 10:27:16
Citaat van: Schumi 2009 op 29 september 2009 - 08:03:26
Er zijn er hier die zeggen dat Alonso zijn overwinning moet afgeven.Maar naar het schijnt wist Alonso er niet van, dus heeft hij er niets mee te maken? Destijds bij McLaren bij hun spionage hebben de rijders hun overwinningen enzo ook allemaal mogen houden, terwijl ze waarschijnlijk ook wel bevoordeeld waren. Het zijn 2 verschillende dingen uiteraard want hier was die overwinning het rechtstreekse en bedoelde effect, maar toch, het principe blijft hetzelfde: wie er niets mee te maken heeft, wordt niet bestraft. Dat is de gang van zaken in de F1 de laatste jaren...

Ik ben akkoord dat de mensen die niet betrokken zijn niet gestraft moeten worden, maar in dit geval zijn er ook mensen, en veel meer, die direct nadeel hebben ondervonden van die actie en die worden op deze manier wel gestraft voor iets waar ze nog minder mee te maken hebben. Dit doet balans toch wel overslaan naar de andere kant.
Probeer maar eens die mensen die nadeel hadden, door bijvoorbeeld punten minder, zo te bevoordelen dat er niemand benadeeld wordt. Ergens zal er dan vroeg of laat wel een switch in het klassement gebeuren, en dan ben je dus weer onschuldigen aan het benadelen. Overal afblijven, dat is het properste.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Nee dat is niet het properste,de enige juiste oplossing is de overwinning voor Rosberg met 8 punten niet moeilijk lijkt me.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

RadioActiveMan

Dat dat het properste is is interpretatie en dara ben ik het niet mee eens.
Van een voetbalploeg die halverwege het seizoen failliet gaat wordt ook elke voorgaande uitslag geschrapt waardoor er ploegen punten verliezen. Ambetant maar voor iedereen is de regel hetzelfde en dus moet je zoweld e voordleen als de nadelen erbij nemen.

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 29 september 2009 - 15:24:01
Dat dat het properste is is interpretatie en dara ben ik het niet mee eens.
Van een voetbalploeg die halverwege het seizoen failliet gaat wordt ook elke voorgaande uitslag geschrapt waardoor er ploegen punten verliezen. Ambetant maar voor iedereen is de regel hetzelfde en dus moet je zoweld e voordleen als de nadelen erbij nemen.
Dat is dan wel tijdens het seizoen, en niet wanneer de prijzengelden voor posities in de einduitslag enzo al uitgekeerd zijn. Wat jij zegt kan in de F1 ook, want dat zou voor 30 november zijn...
Bovendien kan men in het voetbal niet anders, omdat er anders bevoordeeld/benadeeld zijn omdat ze nog niet tegen die ploeg gespeeld hebben. Je moet evenveel matchen hebben gespeeld tegen dezelfde tegenstanders hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Massa vind van zichzelf dat hij het belangrijkste slachtoffer is. Zonder de crash van Piquet wint hij de titel. Het was hijzelf toch die met tankinstallatie en bijhorende pompbediende doorreed.  ::)

_Makke_

#305
Inderdaad, blijkbaar heeft hij toch last van het nodige geheugenverlies.

"Het voelt allemaal aan als diefstal, maar er is niets gebeurd met de race. Het resultaat blijft gewoon hetzelfde en dat is niet juist. Dit alles heeft de uitkomst van het kampioenschap veranderd en ik heb verloren", vertelt Massa.

Als het al een effect zou gehad hebben op het kampioenschap (lees: iedereen schuift een plaats op en krijgt ook meer punten), dan was dat enkel dat Massa zich in Brazilië geen illusies meer moest maken in de laatste bochten. Hoe hij ooit WK zou kunnen worden door het resultaat aan te passen mag hij me toch eens komen uitleggen.  :-\

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 02 oktober 2009 - 10:21:37
Massa vind van zichzelf dat hij het belangrijkste slachtoffer is. Zonder de crash van Piquet wint hij de titel. Het was hijzelf toch die met tankinstallatie en bijhorende pompbediende doorreed.  ::)
Het was degene die op het knopje moest drukken die de fout beging daar, niet Massa ;) En die man stond onder grote druk door de SC, die de hele strategie verpest heeft. Dus misschien had Massa inderdaad wereldkampioen geworden als Piquet niet gecrasht was. Maar dan had McLaren hun motor ook niet teruggeschroefd in Brazilië. Achja, het blijft als als als als als.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

ja want je zag toen, dat men overhaast naar de pits ging of anders was het helemaal verloren, en het was al aan het eind van het seizoen, dus het was heel belangrijk.

Moest er geen SC geweest zijn, dan zou er nie zo'n grote druk geweest zijn ook.

RadioActiveMan

#308
Ach de anderen, vooral McLaren en BMW dan, stonden ook onder druk. Geen excuus vind ik, situatie was voor iedereen hetzelfde. Volgens mij is er toch iets blijven hangen na die klap tegen zijn hoofd.  :)

Héhé, Hamilton's commentaar op de uitlatingen vind ik schitterend. "Eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat hij zegt."

Enzo

Wel apart dat hij een dergelijk verwijtend bericht de wereld in stuurt, terwijl hij gisteren nog doodleuk met Nelson aan het karten was.
Snap dat niet helemaal... ???

_Makke_

Citaat van: Schumi 2009 op 02 oktober 2009 - 11:10:20
Citaat van: Beco op 02 oktober 2009 - 10:21:37
Massa vind van zichzelf dat hij het belangrijkste slachtoffer is. Zonder de crash van Piquet wint hij de titel. Het was hijzelf toch die met tankinstallatie en bijhorende pompbediende doorreed.  ::)
Het was degene die op het knopje moest drukken die de fout beging daar, niet Massa ;) En die man stond onder grote druk door de SC, die de hele strategie verpest heeft. Dus misschien had Massa inderdaad wereldkampioen geworden als Piquet niet gecrasht was. Maar dan had McLaren hun motor ook niet teruggeschroefd in Brazilië. Achja, het blijft als als als als als.

Akkoord, als hij had gezegd van: "Had Piquet niet moeten crashen, dan was ik nu WK". Dan zou ik daar nog begrip voor kunnen opbrengen, al zit je inderdaad met die "als, als, als". Maar wat Massa zegt (of wat de pers neerschrijft), is dat ze het resultaat moeten veranderen. Dat kan toch alleen door Alonso te schrappen, en de rest een positie hoger te plaatsen. Dan verliest Massa zelfs punten op Hamilton. Tenzij dat men voor de uitslag gaat kijken naar de situatie voor de crash. Maarja als hij dat verwacht kan men bij Ferrari Raikkonen best behouden voor het 2de zitje, want dan is Massa zijn vat op de realiteit een beetje kwijt...

meatball

Ach het is natuurlijk wel spijtig voor Massa dat hij niet wist dat tegenwoordig alles is toegelaten in de f1 ,behalve natuurlijk inhalen,hij had beter Kimi de opdracht gegeven om Hamilton van de baan te rammen.Waarna Kimi gaat bekennen dat het met opzet was en gewoon vrijuit gaat.Wat een prachtige sport is het toch geworden. :-\
Het is in elk geval een feit dat Massa voor de sc goed bezig was,de rest blijft gissen natuurlijk,maar de mogelijkheid dat hij wk had kunnen worden zonder die belagelijke aktie is er al teveel aan.Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat Hamilton de titel niet verdiende,maar andersom zou hij nu met een rotgevoel zitten.Het blijft gewoon spijtig dat dit zomaar mag zonder echte gevolgen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

We kunnen er allemaal wel pessimistisch over gaan doen, maar in mijn ogen is er geen oplossing te bedenken zonder dat iemand (massa/hamilton) zich benadeeld voelt.
Het is wat het is...

kaisz

Massa was toch ook degene die net na de grand prix van Brazilie samen met Rubens een kroeg binnengin, zichzelf lam dronken en riepen: Schoemacher is homo en etc?
Zelf weet hij dat hij waarschijnlijk nooit meer kampioen zal/kan worden door de komst van Alonso, dus misschien kan hij de beker nog claimen..


Hoe serieus neem je zo een coureur.
Het is altijd wat met die Brazilianen.

Folkert

Citaat van: meatball op 02 oktober 2009 - 14:21:05
Ach het is natuurlijk wel spijtig voor Massa dat hij niet wist dat tegenwoordig alles is toegelaten in de f1 ,behalve natuurlijk inhalen,hij had beter Kimi de opdracht gegeven om Hamilton van de baan te rammen.Waarna Kimi gaat bekennen dat het met opzet was en gewoon vrijuit gaat.Wat een prachtige sport is het toch geworden. :-\
Het is in elk geval een feit dat Massa voor de sc goed bezig was,de rest blijft gissen natuurlijk,maar de mogelijkheid dat hij wk had kunnen worden zonder die belagelijke aktie is er al teveel aan.Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat Hamilton de titel niet verdiende,maar andersom zou hij nu met een rotgevoel zitten.Het blijft gewoon spijtig dat dit zomaar mag zonder echte gevolgen.
Klopt, Massa was goed bezig. Maar het team verprutste het. Heeft niks met de SC te maken, maar met de kunde van het team. Extra druk is er natuurlijk wel, maar dat als excuus gebruiken om zo'n fout goed te praten is natuurlijk larie. Wat als het echt een ongeluk was en geen vervalsing, blijft Ferrari gefaald te hebben met tanken. Daar moet je als team mee omgaan, daar kan Renault of Piquet niks aan doen dat Ferrari dat niet goed deed.
Vergeet ook niet dat Hamilton ook goed bezig was in die race. En, dan hadden ze de Mclaren van Hamilton wel opgevoerd.

En daarnaast: WHAT ABOUT SPA? . Die beslissing was zeker in het voordeel van Massa, maar daar hoor je hem niet over. Beetje jammer dat hij er zo moeilijk over doet.
Trotse vader van Rosalie(L)