Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

zeph

Citaat van: Forza Ferrari op 27 september 2009 - 23:01:42
En waarom zou die persoon die overwinning 29 november wel nog verdienen en 1 december niet meer? Verjaring is voor mij geen optie: wie vals speelt verdient niks. Ik vind het al erg genoeg hoe bepaalde rechtszaken geseponeerd worden wegens "verjaring van de feiten".... 't Is niet omdat iemand nu zou toegeven dat ie 10 jaar geleden een meisje verkracht heeft dat ie daarvoor niet gestraft hoeft te worden. Wel, idem F1: GEEN VERJARING !!

I rest my case  :)

Ja, want op een discutabele manier een GP winnen en een meisje verkrachten komt natuurlijk op hetzelfde neer.  :o

scho0634

#286
Citaat van: Forza Ferrari op 27 september 2009 - 22:39:27
OK, misschien moeten die regels dan maar eens op de schop  :)
Nee. Want als de uitslag wordt geschrapt krijg je de belachelijke situatie dat Massa zometeen kampioen is geworden omdat Hamilton punten kwijt is geraakt terwijl hij niets fout heeft gedaan.

Hoe wil je dat ooit uit gaan leggen aan de rest van de wereld?

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 28 september 2009 - 06:49:28
Citaat van: Forza Ferrari op 27 september 2009 - 22:39:27
OK, misschien moeten die regels dan maar eens op de schop  :)
Nee. Want als de uitslag wordt geschrapt krijg je de belachelijke situatie dat Massa zometeen kampioen is geworden omdat Hamilton punten kwijt is geraakt terwijl hij niets fout heeft gedaan.

Hoe wil je dat ooit uit gaan leggen aan de rest van de wereld?
Exact mijn punt. Je kan niet jaren na datum plots de wereldtitel gaan afpakken. Ik vind 30 november echt al lang genoeg.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 28 september 2009 - 09:12:47
Citaat van: 0634 op 28 september 2009 - 06:49:28
Citaat van: Forza Ferrari op 27 september 2009 - 22:39:27
OK, misschien moeten die regels dan maar eens op de schop  :)
Nee. Want als de uitslag wordt geschrapt krijg je de belachelijke situatie dat Massa zometeen kampioen is geworden omdat Hamilton punten kwijt is geraakt terwijl hij niets fout heeft gedaan.

Hoe wil je dat ooit uit gaan leggen aan de rest van de wereld?
Exact mijn punt. Je kan niet jaren na datum plots de wereldtitel gaan afpakken. Ik vind 30 november echt al lang genoeg.
[/quote
Precies, want als je dan iets wilt veranderen, dan moet je alles veranderen en niet maar 1 deel. Want hoe was de wedstrijd verlopen als het niet gebeurt was. Zijn te veel beslissende factoren om nog iets te kunnen veranderen.

Het zou een ander verhaal worden als Alonso WK werd dankzij deze wedstrijd en BV Massa zo het WK misliep, maar dat is een heel ander verhaal.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Makke op 27 september 2009 - 19:32:21
Ben je daar zeker van? Rosberg zei - toen het schandaal nog in zijn kinderschoenen stond - dat hij het fantastisch zou vinden moest hij die race alsnog winnen. In elk geval - als dat effectief zo is - mag daar dringend iets aan veranderd worden zodat de uitslag in de toekomst wél veranderd kan worden.
Ik vind van niet, anders blijft er jarenlang een heksenjacht bestaan en ben je misschien na 2 jaar plots je wereldtitel kwijt omdat iemand 2 puntjes bijwon in een race waar jij uitviel en de winnaar geschrapt werd. Dat zou voor erg idiote situaties kunnen zorgen. Mijn mening is dan ook dat 30 november al véél te ver is voor een incident in bijvoorbeeld de GP van Australië.
[/quote]

Het zou toch mogelijk moeten zijn om in dit geval Rosberg de overwinning te geven maar dat hij zijn 8 punten behoud? Ofwel dan geen overwinnaar. Bij de FIA hebben ze hun mond vol van de geloofwaardigheid die de F1 moet behouden. Leg dan maar eens uit dat Renault een wagen express liet crashen om zodoende de race te winnen, en dat ze die winst ook mogen houden ondanks dat hun schuld bewezen is.

Het kan natuurlijk niet zijn dat dit een kampioenschap beïnvloed. Daar volg ik je zeker in. Dat zou een regelrechte vervalsing zijn.

Forza F1

Citaat van: Makke op 28 september 2009 - 18:12:42
Het zou toch mogelijk moeten zijn om in dit geval Rosberg de overwinning te geven maar dat hij zijn 8 punten behoud? Ofwel dan geen overwinnaar. Bij de FIA hebben ze hun mond vol van de geloofwaardigheid die de F1 moet behouden. Leg dan maar eens uit dat Renault een wagen express liet crashen om zodoende de race te winnen, en dat ze die winst ook mogen houden ondanks dat hun schuld bewezen is.

Het kan natuurlijk niet zijn dat dit een kampioenschap beïnvloed. Daar volg ik je zeker in. Dat zou een regelrechte vervalsing zijn.

Yup, daarom lijkt het me gewoon nodig om Alonso z'n overwinning af te nemen. Voor mijn part hoeft er niemand die race op z'n cv te schrijven, maar Alonso mag ze niet houden: hij reed met een Renault, en dat team heeft daar de uitslag gemanipuleerd.

Wanneer iemand z'n wagen te licht bevonden wordt, of met komt erachter dat er met een illegaal onderdeel gereden is of dergelijke, dan wordt die wagen immers na de race ook uit de resultaten geschrapt. Kan de piloot hieraan doen? => Neen, dat ligt aan het team. In Singapore 2008 verknalde het team het, dus moet Alonso er ook maar mee voor opdraaien.
Ik herinner me vaag nog een paar jaar geleden dat er een McLaren piloot geschrapt werd uit de rankings omdat er geknoeid was met de slootjes/zegels van de motor of ECU ofzo...

scho0634

Maar dat was geen jaar later.

Forza F1

Nogmaals, wat maakt tijd nu uit? Mocht ik van jou 10.000€ stelen zou je willen dat ik het teruggeef. Liefst morgen, of overmorgen, of volgende week, zelfs na 5 jaar zou je't nog terug willen, je gaat heus niet zeggen "hou maar, 't is al zo lang geleden".

Alonso verdient die overwinning niet. Niet in 2008, nu nog niet, volgend jaar niet, NOOIT.

scho0634

Citaat van: Forza Ferrari op 28 september 2009 - 23:52:42
Nogmaals, wat maakt tijd nu uit?
Het maakt in zoverre uit dat er daardoor een FIA regel is die dat tegenhoud.

robbert

Citaat van: Forza Ferrari op 28 september 2009 - 23:52:42
Nogmaals, wat maakt tijd nu uit? Mocht ik van jou 10.000€ stelen zou je willen dat ik het teruggeef. Liefst morgen, of overmorgen, of volgende week, zelfs na 5 jaar zou je't nog terug willen, je gaat heus niet zeggen "hou maar, 't is al zo lang geleden".

Alonso verdient die overwinning niet. Niet in 2008, nu nog niet, volgend jaar niet, NOOIT.

maar daardoor was het wel mogelijk dat massa dan de titel heeft verloren.

scho0634

Maar dat weet je niet.

Ferrari 2010

Er zijn er hier die zeggen dat Alonso zijn overwinning moet afgeven.Maar naar het schijnt wist Alonso er niet van, dus heeft hij er niets mee te maken? Destijds bij McLaren bij hun spionage hebben de rijders hun overwinningen enzo ook allemaal mogen houden, terwijl ze waarschijnlijk ook wel bevoordeeld waren. Het zijn 2 verschillende dingen uiteraard want hier was die overwinning het rechtstreekse en bedoelde effect, maar toch, het principe blijft hetzelfde: wie er niets mee te maken heeft, wordt niet bestraft. Dat is de gang van zaken in de F1 de laatste jaren...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Schumi 2009 op 29 september 2009 - 08:03:26
Er zijn er hier die zeggen dat Alonso zijn overwinning moet afgeven.Maar naar het schijnt wist Alonso er niet van, dus heeft hij er niets mee te maken? Destijds bij McLaren bij hun spionage hebben de rijders hun overwinningen enzo ook allemaal mogen houden, terwijl ze waarschijnlijk ook wel bevoordeeld waren. Het zijn 2 verschillende dingen uiteraard want hier was die overwinning het rechtstreekse en bedoelde effect, maar toch, het principe blijft hetzelfde: wie er niets mee te maken heeft, wordt niet bestraft. Dat is de gang van zaken in de F1 de laatste jaren...

Ik ben akkoord dat de mensen die niet betrokken zijn niet gestraft moeten worden, maar in dit geval zijn er ook mensen, en veel meer, die direct nadeel hebben ondervonden van die actie en die worden op deze manier wel gestraft voor iets waar ze nog minder mee te maken hebben. Dit doet balans toch wel overslaan naar de andere kant.

robbert

Citaat van: Beco op 29 september 2009 - 10:27:16
Citaat van: Schumi 2009 op 29 september 2009 - 08:03:26
Er zijn er hier die zeggen dat Alonso zijn overwinning moet afgeven.Maar naar het schijnt wist Alonso er niet van, dus heeft hij er niets mee te maken? Destijds bij McLaren bij hun spionage hebben de rijders hun overwinningen enzo ook allemaal mogen houden, terwijl ze waarschijnlijk ook wel bevoordeeld waren. Het zijn 2 verschillende dingen uiteraard want hier was die overwinning het rechtstreekse en bedoelde effect, maar toch, het principe blijft hetzelfde: wie er niets mee te maken heeft, wordt niet bestraft. Dat is de gang van zaken in de F1 de laatste jaren...

Ik ben akkoord dat de mensen die niet betrokken zijn niet gestraft moeten worden, maar in dit geval zijn er ook mensen, en veel meer, die direct nadeel hebben ondervonden van die actie en die worden op deze manier wel gestraft voor iets waar ze nog minder mee te maken hebben. Dit doet balans toch wel overslaan naar de andere kant.

tja dat is moeilijk te veranderen é

RadioActiveMan

Citaat van: robbert op 29 september 2009 - 12:10:30tja dat is moeilijk te veranderen é

Helemaal niet als je het voordeel weghaald