Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

janke

Dit zeg ik al een hele tijd. Dit is misschien dan de druppel. Natuurlijk zou het jammer zijn, na BMW nog een groot F1-team weg. Doodzonde.
Some things are too important to be left in the past.

_Makke_

Voila, nu weten we het, Piquet Jr werd dus inderdaad opgedragen om zich in de muur te parkeren. Ik ben alleszinds blij dat ik die rotte kop van een Briatore niet meer hoef te zien. Nu dat we dit weten hoef ik mijn ALS niet meer te gebruiken, dus... Graag de schrapping van de zege en een boete.

Citaat van: janke op 16 september 2009 - 09:24:04
@
Meneer is teambaas die gewoon op de loonlijst staat bij Renault, dus een gewone werknemer. Als een werknemer fraude of weet ik wat pleegt, kan hij gewoon op straat gezet worden. Daarom zei ik, het hele team hoeft toch niet te bloeden voor de ransige zaken die Briatore er op na houdt?? Als dit bericht klopt, vind ik dit een logische stap van Renault. Die willen gewoon niet geassocieerd worden met list en bedrog. Lijkt me als groot autofabrikant ook logisch.

Dat vind ik echt pure nonsens. McLaren's straf is dan ook helemaal onterecht. Het waren ook enkel maar werknemers die in de fout gegaan zijn. Dan moesten enkel zei en niet het team gestraft worden.

Jasper

#122
WOOOOOW. :o :o :o

Briatore dus niet de opvolger van Ecclestone, lijkt me... ;D

Citaat van: Makke op 16 september 2009 - 14:09:01
Citaat van: janke op 16 september 2009 - 09:24:04
@
Meneer is teambaas die gewoon op de loonlijst staat bij Renault, dus een gewone werknemer. Als een werknemer fraude of weet ik wat pleegt, kan hij gewoon op straat gezet worden. Daarom zei ik, het hele team hoeft toch niet te bloeden voor de ransige zaken die Briatore er op na houdt?? Als dit bericht klopt, vind ik dit een logische stap van Renault. Die willen gewoon niet geassocieerd worden met list en bedrog. Lijkt me als groot autofabrikant ook logisch.

Dat vind ik echt pure nonsens. McLaren's straf is dan ook helemaal onterecht. Het waren ook enkel maar werknemers die in de fout gegaan zijn. Dan moesten enkel zei en niet het team gestraft worden.

Dat vind ik ook. "Werkgever" Renault (wie dat dan ook mag zijn, blijkbaar een onzichtbaar lichaam) geeft Briatore ook een contract waarin staat dat Briatore de vooraanstaande figuur van het team is en dat hij het imago van Renault uitstraalt. Zowel Briatore als Renault weten dat. Als Renault een valsspeler aanstelt als hoofd van het team, dan is dat ook deels de verantwoordelijkheid van Renault. Als Renault nu echt een volledige bestuurswissel zou uitvoeren (waar ze nu dus wel mee bezig zijn), dan kun je er nog van spreken dat Renault als team niet gestraft moet worden.

scho0634

Klopt allemaal. Maar het ontslag van Symonds en Briatore zal Renault niet verder schaden. Het team zal hopen op een beetje clementie van de FIA.

meatball

Erg dit zeer erg voor de geloofwaardigheid van de f1 en van Alonso ,laat dat vieze kereltje maar wegrotten in een flutteam maar niet bij Ferrari.Ik had nooit gedacht dit te zeggen maar Kimi i love you.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 16 september 2009 - 14:56:37
Erg dit zeer erg voor de geloofwaardigheid van de f1 en van Alonso ,laat dat vieze kereltje maar wegrotten in een flutteam maar niet bij Ferrari.Ik had nooit gedacht dit te zeggen maar Kimi i love you.
Voorals nog is er neits over Alonso bekent. Of ik moet wat gemist hebben, maar als Alonso er alleen kennis van had, zou hij milde straf moeten krijgen, maar om hem dan allerlei dingen te verwensen vind ik wat overdreven.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Er is maar weinig zuiver in de f1 blijkbaar.
De spionagezaak,de singapore-gate,tribunes die getruceerd worden (o.a in Malesie)
zodat je als t.v kijker denkt dat het aardig volzet was terwijl dat zeker niet was,en
dan heb ik het nog niet over feit dat er soms teamorders zijn .
En dat niet altijd de beste correur kampioen wordt en dat aan zijn materiaal te danken
heeft is dit jaar toch wel bewezen met alle respect voor Button ::)
Als ik baas was liet ik het veld uit identieke wagens bestaan en dat zou pas eerlijk zijn!
De concurrentie bij de constructeurs zou dan niet veel meer voorstellen maar je kan ook
niet alles willen.

scho0634

Citaat van: meatball op 16 september 2009 - 14:56:37
Erg dit zeer erg voor de geloofwaardigheid van de f1 en van Alonso ,laat dat vieze kereltje maar wegrotten in een flutteam maar niet bij Ferrari.Ik had nooit gedacht dit te zeggen maar Kimi i love you.
Nou Peter R., vertel mij eens waar staat dat Alonso schuldig is en van alles af wist?

En anders: waar slaat deze tirade precies op?

Tim C

Mike Lawrence had weer een geweldige:

There aren't many people in the pitlane who believe this idea came from behind a set of giant eyebrows  ;D

RadioActiveMan

Citaat van: Jasper op 16 september 2009 - 14:13:52
WOOOOOW. :o :o :o

Briatore dus niet de opvolger van Ecclestone, lijkt me... ;D

Net wel lijkt me, iemand die evenzeer over lijken gaat en aan alles en iedereen lak heeft blijkbaar.
Ik ben zeer teleurgesteld in beide heren, was nooit een grote fan van Briatore maar hij wist wel van aanpakken.

Eric

volgens Piquet sr. zou Alonso weet hebben van het "plan".... is te lezen op de site van speedTV.

Wie gaat er Briatore nu opvolgen? Prost of Richards...of toch iemand anders

al bij al ben ik niet rouwig om Briatore zijn vertrek, vond hem altijd al een arrogant ventje. En Piquet Jr. kan nu zeker een zitje in het F1 op zijn buik schrijven...als hij überhaupt al ergens een stuur in zijn handen krijgt.

scho0634

Citaat van: Eric op 16 september 2009 - 16:38:49
volgens Piquet sr. zou Alonso weet hebben van het "plan".... is te lezen op de site van speedTV.

Ja, maar hij stelde daarbij dat hij dat dacht, niet dat hij dat wist en kon bewijzen.

Dat is nogal een verschil.

sloggerke

Citaat van: meatball op 16 september 2009 - 14:56:37
Erg dit zeer erg voor de geloofwaardigheid van de f1 en van Alonso ,laat dat vieze kereltje maar wegrotten in een flutteam maar niet bij Ferrari.Ik had nooit gedacht dit te zeggen maar Kimi i love you.

Erg ongelukkige reactie dit!
Behoudens vergissing staat inderdaad nergens dat HIJ er iets van wist.
Denk dat het enkel een beslissing was van Renault om in een zwak jaar de sponsors niet te verliezen.

_Makke_

Citaat van: sloggerke op 16 september 2009 - 16:44:27
Denk dat het enkel een beslissing was van Renault om in een zwak jaar de sponsors niet te verliezen.

Sponsoren zijn gebonden aan contracten, dus die kunnen hun niet zomaar terugtrekken, daarenboven wisten ook de sponsoren dat er véél geluk met de zege gemoeid was (enfin, dat dachten we toen). Nu kunnen sponsoren echter hun contract wel beëindigen met Renault. Als dat de reden was van het manoeuvre van Renault, dan hadden ze beter 2x nagedacht.

fawlty

Citaat van: flupke3 op 16 september 2009 - 15:14:59
Er is maar weinig zuiver in de f1 blijkbaar.
De spionagezaak,de singapore-gate,tribunes die getruceerd worden (o.a in Malesie)
zodat je als t.v kijker denkt dat het aardig volzet was terwijl dat zeker niet was,en
dan heb ik het nog niet over feit dat er soms teamorders zijn .
En dat niet altijd de beste correur kampioen wordt en dat aan zijn materiaal te danken
heeft is dit jaar toch wel bewezen met alle respect voor Button ::)
Als ik baas was liet ik het veld uit identieke wagens bestaan en dat zou pas eerlijk zijn!
De concurrentie bij de constructeurs zou dan niet veel meer voorstellen maar je kan ook
niet alles willen.

als alle wagens identiek zouden zijn dan is het geen formule 1 meer. het is net de formule 1 die ervoor zorgt dat er vooruitgang is in de autosport.
in vele andere lagere klasses rijden ze met identieke wagens (formule BMW bijvoorbeeld), misschien moet je dan daar maar naar kijken
Ja sluw is die Hamilton