Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: janke op 14 september 2009 - 22:32:18Als Briatore en Symonds dit achter de rug om van Renault bedacht hebben, dan kun je hier het Renault team niet op aanspreken. Zou te gek voor woorden zijn.

Briatore en Symonds staan aan het hoofd van Renault en weerspiegelen dus het hele team. Als Briatore en Symonds hier achter zitten, dan kun je echt wel het hele team daarvoor straffen. Wanneer zou je dat anders wel kunnen doen?

Folkert

Citaat van: Jasper op 14 september 2009 - 22:42:19
Citaat van: janke op 14 september 2009 - 22:32:18Als Briatore en Symonds dit achter de rug om van Renault bedacht hebben, dan kun je hier het Renault team niet op aanspreken. Zou te gek voor woorden zijn.

Briatore en Symonds staan aan het hoofd van Renault en weerspiegelen dus het hele team. Als Briatore en Symonds hier achter zitten, dan kun je echt wel het hele team daarvoor straffen. Wanneer zou je dat anders wel kunnen doen?
Nee ben ik het niet mee eens. Als Briatore en Symonds dit echt helemaal achter de rug van heel Renault om doen,(en er zijn bewijzen van) vind ik niet dat je het hele team kan straffen. Zeker Alonso niet. Piquet straffen is nog wel logisch.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Om Briatore en Symonds op staande voet te ontslaan en dat ze nooit meer in de autosport mogen functioneren. De FIA laat zomaar Renault niet van de startlijst schrappen. In de huidige F1 situatie is een team als Renault al weer een aderlating. Naast de anderen die verdwijnen. Trouwens ik vraag mij af wanneer uit dat Renault hoofdkantoor in Parijs iemand zijn mond eens open maakt.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Burorri op 14 september 2009 - 22:50:10
Citaat van: Jasper op 14 september 2009 - 22:42:19
Citaat van: janke op 14 september 2009 - 22:32:18Als Briatore en Symonds dit achter de rug om van Renault bedacht hebben, dan kun je hier het Renault team niet op aanspreken. Zou te gek voor woorden zijn.

Briatore en Symonds staan aan het hoofd van Renault en weerspiegelen dus het hele team. Als Briatore en Symonds hier achter zitten, dan kun je echt wel het hele team daarvoor straffen. Wanneer zou je dat anders wel kunnen doen?
Nee ben ik het niet mee eens. Als Briatore en Symonds dit echt helemaal achter de rug van heel Renault om doen,(en er zijn bewijzen van) vind ik niet dat je het hele team kan straffen. Zeker Alonso niet. Piquet straffen is nog wel logisch.
Sorry Burorri, als Alonso hier ook van geweten heeft, zit hij net zo goed in het pact. En dat zijn op dit moment de woorden van Piquet sr. Voor wat ze waard zijn natuurlijk.
Some things are too important to be left in the past.

_Makke_

Citaat van: Burorri op 14 september 2009 - 22:50:10
Citaat van: Jasper op 14 september 2009 - 22:42:19
Citaat van: janke op 14 september 2009 - 22:32:18Als Briatore en Symonds dit achter de rug om van Renault bedacht hebben, dan kun je hier het Renault team niet op aanspreken. Zou te gek voor woorden zijn.

Briatore en Symonds staan aan het hoofd van Renault en weerspiegelen dus het hele team. Als Briatore en Symonds hier achter zitten, dan kun je echt wel het hele team daarvoor straffen. Wanneer zou je dat anders wel kunnen doen?
Nee ben ik het niet mee eens. Als Briatore en Symonds dit echt helemaal achter de rug van heel Renault om doen,(en er zijn bewijzen van) vind ik niet dat je het hele team kan straffen. Zeker Alonso niet. Piquet straffen is nog wel logisch.

Met andere woorden een team kan enkel gestraft worden als iedereen in het team op de hoogte is? Dat de FIA er dan maar snel voor zorgt dat McLaren die 100M terug heeft.

janke

#95
Spionage of manipuleren/bedriegen zit nogal een groot verschil tussen, vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

_Makke_

Citaat van: janke op 14 september 2009 - 23:08:41
Spionage of manipuleren/bedriegen zit nogal een groot verschil tussen, vind ik.

Dat houd echt geen steek mijns inziens. Een zwaardere overtreding moet worden bestraft met een zwaardere straf. Maar naar wat ik lees moet blijkbaar iedereen in het team op de hoogte zijn bij Renault vooraleer het team gestraft mag worden. Dan moet  ook de straf van McLaren teniet gedaan worden.

Briatore en Symonds behoren tot de top van Renault, ze behoren niet tot de kuisploeg. Als beide heren zoiets op hun kerfstok hebben moet het team gestraft worden, dat lijkt me duidelijk. Je kan moeilijk alle WK-punten van beide heren afpakken, nietwaar?

janke

Stel, als jouw chef rottigheid uithaald achter je rug om, moet jij dan ook maar bestraft worden?? Denk je nu werkelijk dat de meeste medewerkers van Ferrari en McLaren in de spionage zaak ervan wisten?? Daarom een geldboete en niet van de grid verwijderen. Maar als fabrikant (Renault) sta je voorlopig even voor jan met de korte naam. Lijkt me duidelijk.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: janke op 14 september 2009 - 23:01:21
Citaat van: Burorri op 14 september 2009 - 22:50:10
Citaat van: Jasper op 14 september 2009 - 22:42:19
Citaat van: janke op 14 september 2009 - 22:32:18Als Briatore en Symonds dit achter de rug om van Renault bedacht hebben, dan kun je hier het Renault team niet op aanspreken. Zou te gek voor woorden zijn.

Briatore en Symonds staan aan het hoofd van Renault en weerspiegelen dus het hele team. Als Briatore en Symonds hier achter zitten, dan kun je echt wel het hele team daarvoor straffen. Wanneer zou je dat anders wel kunnen doen?
Nee ben ik het niet mee eens. Als Briatore en Symonds dit echt helemaal achter de rug van heel Renault om doen,(en er zijn bewijzen van) vind ik niet dat je het hele team kan straffen. Zeker Alonso niet. Piquet straffen is nog wel logisch.
Sorry Burorri, als Alonso hier ook van geweten heeft, zit hij net zo goed in het pact. En dat zijn op dit moment de woorden van Piquet sr. Voor wat ze waard zijn natuurlijk.
Piquet wordt sowieso niet bestraft. Of Alonso ervan wist weet niemand nog. De woorden van Pa Piquet zijn alleen op zijn gedachtes gebaseerd.

RadioActiveMan

Citaat van: Makke op 14 september 2009 - 23:05:09
Met andere woorden een team kan enkel gestraft worden als iedereen in het team op de hoogte is? Dat de FIA er dan maar snel voor zorgt dat McLaren die 100M terug heeft.

Mosley heeft verklaard dat Mclaren toen net die hoge boete heeft gekregen omdat er in geval van een uitluiting van Mclaren van een jaar of 2 jaar zo'n 1000 tot 2000 personeelsleden zo goed als zeker hun job zouden verliezen. Renault zal dus, als ze bij de FIA rechtlijnig zijn, niet worden uitgesloten van competitie.

_Makke_

Citaat van: janke op 14 september 2009 - 23:51:09
Stel, als jouw chef rottigheid uithaald achter je rug om, moet jij dan ook maar bestraft worden?? Denk je nu werkelijk dat de meeste medewerkers van Ferrari en McLaren in de spionage zaak ervan wisten?? Daarom een geldboete en niet van de grid verwijderen. Maar als fabrikant (Renault) sta je voorlopig even voor jan met de korte naam. Lijkt me duidelijk.

Briatore is geen chef, hij is de baas van het Renault F1 team. Een groot verschil. Als mijn baas pakweg fraudeert dan zal ook ik daar waarschijnlijk de gevolgen van dragen, zie bijvoorbeeld maar naar Lernout & Hauspie.

Citaat van: Beco op 15 september 2009 - 10:13:47
Citaat van: Makke op 14 september 2009 - 23:05:09
Met andere woorden een team kan enkel gestraft worden als iedereen in het team op de hoogte is? Dat de FIA er dan maar snel voor zorgt dat McLaren die 100M terug heeft.

Mosley heeft verklaard dat Mclaren toen net die hoge boete heeft gekregen omdat er in geval van een uitluiting van Mclaren van een jaar of 2 jaar zo'n 1000 tot 2000 personeelsleden zo goed als zeker hun job zouden verliezen. Renault zal dus, als ze bij de FIA rechtlijnig zijn, niet worden uitgesloten van competitie.


Maar er zijn toch andere straffen buiten de uitsluiting? Ik heb nergens gezegd dat ik wil dat Renault wordt uitgesloten,  ik zou het zelfs een belachelijke straf vinden. Maar ALS het allemaal al waar is verwacht ik een schrapping van de zege van Alonso, plus een boete en eventueel een andere  straf die enkel effect heeft op het voorbije seizoen.

RadioActiveMan

Dan heb ik jou comment verkeerd begrepen en dacht dat we allemaal nog over hetzelfde beig waren, de eventuele uitluiting van Renault.
Verder vind ik een geldboete en de schrapping van de zege een eerlijke straf en zijn we het dus helemaal eens. Als je één race manipuleert moet de straf evenredig zijn en niet buiten proportie.
Misschien kunnen Fernando en Flavio, moesten ze schuldig zijn, de piboxen vand e andere teams kuisen na het GP weekend als alternatieve straf.

Folkert

Citaat van: Beco op 15 september 2009 - 10:57:23
Dan heb ik jou comment verkeerd begrepen en dacht dat we allemaal nog over hetzelfde beig waren, de eventuele uitluiting van Renault.
Verder vind ik een geldboete en de schrapping van de zege een eerlijke straf en zijn we het dus helemaal eens. Als je één race manipuleert moet de straf evenredig zijn en niet buiten proportie.
Misschien kunnen Fernando en Flavio, moesten ze schuldig zijn, de piboxen vand e andere teams kuisen na het GP weekend als alternatieve straf.
Waarom zou Alonso gestraft moeten worden? Hij wist er van, misschien. Maar wat kan hij er aan doen. JA de FIA inlichten, maar dan zit je natuurlijk met betrouwbaarheid. Wil een team een coureur hebben die het team verraad?
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Pat Symonds krijgt ook immuniteit als hij gaat zingen...... ;D

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 15 september 2009 - 13:24:25
Citaat van: Beco op 15 september 2009 - 10:57:23
Dan heb ik jou comment verkeerd begrepen en dacht dat we allemaal nog over hetzelfde beig waren, de eventuele uitluiting van Renault.
Verder vind ik een geldboete en de schrapping van de zege een eerlijke straf en zijn we het dus helemaal eens. Als je één race manipuleert moet de straf evenredig zijn en niet buiten proportie.
Misschien kunnen Fernando en Flavio, moesten ze schuldig zijn, de piboxen vand e andere teams kuisen na het GP weekend als alternatieve straf.
Waarom zou Alonso gestraft moeten worden? Hij wist er van, misschien. Maar wat kan hij er aan doen. JA de FIA inlichten, maar dan zit je natuurlijk met betrouwbaarheid. Wil een team een coureur hebben die het team verraad?

Als Alonso dit mee gepland heeft en Piquet heeft aangespoord te crashen zie ik niet in waarom hij niet mee gestraft zou moeten worden.
Als ik jou aanspoor om iemand anders een peer op zijn muil te geven en je doet dat ben ik toch even schuldig als jij. Niet dan?