Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Ok, no problem. Dan heb ik jou comment verkeerd geïnterpreteerd blijkbaar.  ;)


Folkert

And the story continues
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

"Quit while you're ahead"  :)

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 21:29:35
Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 21:19:34
Citaat van: Tim op 31 augustus 2009 - 21:13:00
Ferrari is natuurlijk gekend om z'n fair play ;)

Uiteraard niet, maar ik vind dit véél erger dan alle andere dingen samen dat Ferrari ooit gedaan heeft. Maar misschien is dat wel omdat ik Ferrari-fan ben, en zien anderen het zo niet  ;)
Oh ja? Dus als Piquet de muur instuurt en een gevaarlijk situatie creeert om zijn teamgenoot te laten winnen is dat veeel erger als wanneer Schumacher een gevaarlijke situatie creeert door op een tegenstander in te rijden om de titel te pakken (97)?

En het verschil is .........?????

Ik begrijp je punt maar de vergelijking is wat mank. Schumacher reed met 80 km/u nog geen deuk in de sidepod van Villeneuve. Piquet maakte een high speed crash, het gaat dan nog niet eens zozeer om de veiligheid van de coureur maar vooral om de marshalls.

Overigens wat dat van Schumacher ook een eenmans actie, ik ga er niet vanuit dat Ferrari hem daartoe opdracht heeft gegeven.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 02 september 2009 - 10:35:27
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 21:29:35
Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 21:19:34
Citaat van: Tim op 31 augustus 2009 - 21:13:00
Ferrari is natuurlijk gekend om z'n fair play ;)

Uiteraard niet, maar ik vind dit véél erger dan alle andere dingen samen dat Ferrari ooit gedaan heeft. Maar misschien is dat wel omdat ik Ferrari-fan ben, en zien anderen het zo niet  ;)
Oh ja? Dus als Piquet de muur instuurt en een gevaarlijk situatie creeert om zijn teamgenoot te laten winnen is dat veeel erger als wanneer Schumacher een gevaarlijke situatie creeert door op een tegenstander in te rijden om de titel te pakken (97)?

En het verschil is .........?????

Ik begrijp je punt maar de vergelijking is wat mank. Schumacher reed met 80 km/u nog geen deuk in de sidepod van Villeneuve. Piquet maakte een high speed crash, het gaat dan nog niet eens zozeer om de veiligheid van de coureur maar vooral om de marshalls.

Overigens wat dat van Schumacher ook een eenmans actie, ik ga er niet vanuit dat Ferrari hem daartoe opdracht heeft gegeven.
Je bent een team, dus je wint samen en je verliest samen. Volgens mij heb je dat zelf ook gezegd in het renault topic, maar kan me vergissen.

Ik zie op zich wel een vergelijking, want ookal reed hij maar met 80 in de zijkant van Villeneuve, het had best anders kunnen aflopen aangezien het openwheeld auto is.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

om nu terug on-topic te gaan, kan het niet zijn dat Piquet daar op die plaats in de opwarmronde al spinde??

flupke3

Wie rijdt er nu express aan die snelheid in de muur en hoe plan je zo iets als je de straegie van
de andere niet weet.Dat ze dan maar eerst eens met die bewijzen op de proppen komen want
ik ben echt benieuwd.

Forza F1

Citaat van: flupke3 op 02 september 2009 - 21:26:03
Wie rijdt er nu express aan die snelheid in de muur en hoe plan je zo iets als je de straegie van
de andere niet weet.Dat ze dan maar eerst eens met die bewijzen op de proppen komen want
ik ben echt benieuwd.

Waarom? => Zo valt het het minst op!
Hoe? => Geen zorgen, de F1-teams bezitten genoeg informatie om te weten wie op welke strategie zit.

Als ik me niet vergis stonden de meeste teams trouwens op 2 stops, en Fernando werkte bij de laatste piloten z'n eerste (en laatste (volle bak)) stop af. Piquet crashte op het perfecte moment. Reden genoeg om sceptisch te zijn, maar je hebt gelijk, we zullen eerst de bewijzen afwachten  ;)

F_A_Diaz

Er is ook nog zoiets als puur geluk hebben. Totdat ik harde bewijzen zie ga ik daar vooralsnog gewoon vanuit.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Wizard

#40
Tjongejonge, sluwe vos, die Briatore.... :D

Citaat van: F_A_Diaz op 02 september 2009 - 10:35:27
Ik begrijp je punt maar de vergelijking is wat mank. Schumacher reed met 80 km/u nog geen deuk in de sidepod van Villeneuve. Piquet maakte een high speed crash, het gaat dan nog niet eens zozeer om de veiligheid van de coureur maar vooral om de marshalls.

Die zaten in het complot.

Citaat van: Tim op 30 augustus 2009 - 20:23:30
Globo, een Braziliaans TV station, claimt dat er bewijzen zijn.

Ik ben benieuwd!

Citaat van: robbert op 31 augustus 2009 - 00:39:04
man man man, de ene gate is nog net voorbij of de andere is daar al. Wanneer gaat alles eens stoppen en kunnen we zonder al die gezever genieten van de races

Ik geniet er anders niet minder om.  ;)

Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 19:18:16
Waar rook is, is vuur...

Maar is de uitspraak van Piquet rook? ;)

Tim C

Wizard, één post kan ook, je moet er geen vier vijf na elkaar posten...

Enzo

Schijnt trouwens dat Massa het ongeluk ook verdacht vond, hij is na afloop van de race naar Flavio gegaan om verhaal te halen en zijn argwaan te uiten.
Op 21 September zal er waarschijnlijk een hoorzitting van het WMSC zijn........dan weten we waarschijnlijk meer.

Forza F1

Citaat van: Enzo op 04 september 2009 - 14:19:11
Schijnt trouwens dat Massa het ongeluk ook verdacht vond, hij is na afloop van de race naar Flavio gegaan om verhaal te halen en zijn argwaan te uiten.

Dat heb ik ook gehoord.

flupke3

Zolang er geen bewijzen zijn moet je er vanuit gaan dat het geen opzet was.
Maar het blijft vreemd dat een topteam Alonso laat vertrekken met heel weinig
benzine op plaats 15.Waren ze aan het gokken op een een hele goeie inhaalrace
in het eerste gedeelte van de race want hoe kan je dit verklaren of zou het dan toch
kloppen...