Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

Forza F1

Het leek toen al opgezet spel... toen Piquet Jr. crashte vlak nadat Alonso bakje vol gedaan had.... en abnormale strategie... TOT Piquet crashte....

KVDracer

Er is toen wel veel rond verteld geweest dat Piquet dit wel eens express zou gedaan hebben om zo Alonso vooraan te helpen. Stel dat het waar is en ze voldoende bewijzen vinden, wat zou er dan gebeuren?

McLaren_über_alles

Citaat van: Forza Ferrari op 30 augustus 2009 - 19:12:48
Het leek toen al opgezet spel... toen Piquet Jr. crashte vlak nadat Alonso bakje vol gedaan had.... en abnormale strategie... TOT Piquet crashte....

Héhé, de dag dat Piquet aan de deur werd gezet, moest ik direct denken aan die GP. Ik had zo iets van dat we nu echt gingen weten of het nu opgezet spel was of niet (want veel reden om te zwijgen heeft hij niet meer nadat hij zo slecht werd behandeld).

Als het daadwerkelijk opgezet spel is, dan zie ik de FIA een toch wel zeer strenge straf uitspreken...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Tim C

Globo, een Braziliaans TV station, claimt dat er bewijzen zijn.

Wordt vervolgd?

RadioActiveMan

Het is ook makkelijk natrappen natuurlijk. Ook als er helemaal niks aan de hand is kan je gemakkelijk wat uit je botten slaan om het te laten overkomen als iets wat onder tafel werd geregeld.
Trouwens kan de FIA niet alle radioverkeer nagaan? Waarom is er na de eerste verdachtmakingen geen onderzoek gekomen? TV beelden zijn tegenwoordig ook zonder probleem zo te monteren dat het lijkt alsof en waarom zou Globo nu pas met die TV beelden op de proppen komen?   

Tim C

Ze hebben het over bewijs, niet over tv beelden...

sloggerke

Roddel die gevoed werd door een gefrustreerd Piquet sujet...

ALS het waar zou zijn dan is Piquet man van het seizoen en moeten ze hem meteen terughalen.
Op bevel van je werkgever op zulke wijze moedwillig in de muur knallen dat de safety-car zeker moet buitenkomen én hijzelf er niet eens een verstuikte vinger aan overhield. Chapeau!

flupke3

Als Piquet daar niet achter zit weet ik het ook niet :)
Wel intrigerend en Renault zal hier heel zwaar voor gestraft worden!
Alleen begrijp ik niet goed hoe je zo iets kunt plannen als je niet weet
hoeveel benzine de andere nog hebben en wat die hun strategie  is?

meatball

Als Piquet nog dacht ergens een kans te krijgen in de f1 dan kan hij dat nu na deze kinderachtige klacht echt wel vergeten.Die kluns reed elke race wel eens naast de baan en net deze keer heeft hij dat met opzet gedaan ? Wie is er nu zo gek om met een f1 wagen met opzet in een muur te rijden,het was echt geen zachte crash maar een redelijk zware.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

flupke3

Kijk dat maakt het nu boeiend..die twijfel.
Je zou zeggen dat er geen opzet was vanwege
de hevigheid van de crasch en wie doet dit nu expres ???
Hoe meer ik er over na denk hoe minder ik twijfel aan opzet.
En die Piquet is toch een kieken als hij dit naar buiten geeft gebracht.
De man was gewoon niet goed genoeg en dan moet je een jaar later
niet met dit afkomen want dat is flauw. >:(

robbert

man man man, de ene gate is nog net voorbij of de andere is daar al. Wanneer gaat alles eens stoppen en kunnen we zonder al die gezever genieten van de races

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 30 augustus 2009 - 20:23:30
Globo, een Braziliaans TV station, claimt dat er bewijzen zijn.

Wordt vervolgd?
Mja, ik weet het zo niet. Dit bewijs moet dan wel van Piquet komen lijkt me. Als Piquet er effectief bij zit, dan zal het wel waar zijn lijkt me, hij gaat zich toch niet belachelijk gaan maken? Als het die Braziliaanse zender op zich is, dan kan het gewoon wat woede zijn ook...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Ik weet het niet. Zou me toch wel heel erg onwaarschijnlijk lijken als dit echt waar is.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Het zou kunnen dat het waar is. Alonso kan ook gewoon gegokt hebben op een SC situatie en dat dan toevallig Piquet crasht maar dat had ook een ander kunnen zijn.

Ook al is het zo dan lijkt het me nog erg moeilijk om te bewijzen, alle radioverkeer is bekend bij de FIA dus dan zou dat via codewoorden doorgegeven moeten zijn. Dat zou betekenen dat ze voor de race al met die situatie rekening gehouden moeten hebben en codewoorden afgesproken hebben, dat lijkt mij erg sterk.

Het enige bewijs dat ik me kan bedenken zou dan van Piquet moeten komen die waarschijnlijk Flavio een hak wil zetten. Maar dan kan je je ook weer afvragen of hij dit niet verzint om hem een hak te zetten. Aan de andere kant kan het ook een verklaring zijn waarom Piquet in 2009 in 1e instantie bij Renault mocht blijven. Misschien de beloning voor zijn crash in Singapore?

Het blijft speculatie, ik denk niet dat het ooit verder komt dan dat of Piquet moet met waterdicht bewijs komen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."