Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Citaat van: gloudiesaurus op 24 september 2009 - 22:13:58
Toch is dit voor Renault een onaangename verrassing, het zal ze zeker toch een paar miljoen kosten... Voor volgend jaar kunnen ze op zoek naar nieuwe sponsoren, het zal niet meevallen een titelsponsor zoals ING te vervangen in deze tijd.

ING had voor het seizoen al aangekondigd zich na het lopende seizoen volledig terug te trekken uit de F1. Renault zal dus al wel zoekende zijn geweest naar nieuwe sponsoren.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 24 september 2009 - 22:34:01
Citaat van: Schumi 2009 op 24 september 2009 - 22:06:03
Renault verliest hun hoofdsponsor, die dit voorval uiteraard ziet aan een simpele manier om onder hun deal uit te komen. Ik ben blij dat Renault al verklaard heeft door te gaan.

Ik hoop het! Dat ze verder gaan kunnen ze ook roepen uit commerciƫel belang. ;)
Dat is waar, maar als ze dan nadien roepen te stoppen, dan maken ze zichzelf wel belachelijk, en dan is er toch een commercieel nadeel :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Welk nadeel? Als de stekker eruit gaat, vanwege financiƫle problemen, is dat een gegronde verklaring! Door te roepen dat ze verder zullen varen, houden ze alle deuren open voor inversteerders. Niemand gaat inversteren in een zinkend schip. Het domste zou zijn om te roepen dat je de stekker eruit trekt, eind 2009. Dan gooi je direct alle deuren dicht.

scho0634

BMW is dus dom.

Maar die hebben hun toko wel mooi verkocht.



Wizard

Verkocht ja, niet opgedoekt.

scho0634

Denk je dat Renault dat niet ook zou willen dan, als het stopt? Lijkt mij namelijk van wel. Is veel goedkoper.

Wizard

Dat zeker, maar goed, ik denk dat je mijn punt wel begrijpt.

scho0634

Nee eigenlijk niet.

Als Renault nu al zou weten volgend jaar geen F1 meer te willen rijden, waarom zouden ze dat dan geheim houden?

Jij zegt voor investeerders. Maar waarom investeerders? Wat zou Renault willen investeren dan? In een auto voor de laatste 4 races ooit? Daar pompen ze dan echt geen geld meer in.

Het zou juist slimmer zijn om het team nu op de markt te brengen, zodat potentiele kopers zich kunnen melden. Als je in december je team op de markt gooit, is het veel minder interessant voor kopers. Overigens heeft Renault ook nog eens het concorde verdrag getekend, waar een zware boete in staat vermeld voor als ze zich in maart niet op de grid melden.

Wizard

Citaat van: 0634 op 25 september 2009 - 15:12:35
Nee eigenlijk niet.

Als Renault nu al zou weten volgend jaar geen F1 meer te willen rijden, waarom zouden ze dat dan geheim houden?

Als geen sponsor zich meldt, kan het best zo zijn dat de stekker eruit gaat, maar daar loop je niet te koop mee. Op die fiets.

CitaatJij zegt voor investeerders. Maar waarom investeerders? Wat zou Renault willen investeren dan? In een auto voor de laatste 4 races ooit? Daar pompen ze dan echt geen geld meer in.

Het zou juist slimmer zijn om het team nu op de markt te brengen, zodat potentiele kopers zich kunnen melden. Als je in december je team op de markt gooit, is het veel minder interessant voor kopers. Overigens heeft Renault ook nog eens het concorde verdrag getekend, waar een zware boete in staat vermeld voor als ze zich in maart niet op de grid melden.

Dat had Honda ook, dus zegt helemaal niks. Waarom nu verkopen niet slim is, is vanwege het ontbreken van sponsoring (bijvoorbeeld).

Forza F1

Mannekes, wat ik nu toch wel een beetje grof vindt: Alonso vindt dat ie de overwinning van Singapore 2008 verdiend heeft  :o ???

Bron: http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/09/25/alonso-not-discounting-last-year-s-win/

Hoe kan ie nu zoiets menen? Iedereen weet dat hij vanop P15 geen schijn van kans had om te winnen! Massa vloog over dat circuit!

RadioActiveMan

Moeten we die overwinning dan niet aan Rosberg geven?

Wizard

Wie bedoel je met wie?

scho0634

Citaat van: Beco op 25 september 2009 - 18:14:31
Moeten we die overwinning dan niet aan Rosberg geven?
Na 30 november van het betreffende racejaar kan er aan de uitslagen niets meer worden verandert. Dus helaas...

Folkert

Citaat van: 0634 op 25 september 2009 - 20:47:16
Citaat van: Beco op 25 september 2009 - 18:14:31
Moeten we die overwinning dan niet aan Rosberg geven?
Na 30 november van het betreffende racejaar kan er aan de uitslagen niets meer worden verandert. Dus helaas...
Ook niet als het kampioenschapsveranderend is?
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Geruchten dat Richards de boel gaat overnemen bij Renault worden steeds hartnekkiger. 50 Miljoen is er nodig om het team over te nemen, zo zijn de berichten.
Renault krijgt zware klappen te verwerken, natuurlijk met de "gate" maar ook dat Alonso het team gaat verlaten is slecht nieuws.
Tevens het opstappen van de titelsponsor en andere sponsoren doet het ergste vermoeden.
Daarnaast is Bob Bell als tijdelijke teambaas aangesteld tot einde seizoen, wat wederom het gerucht ondersteund.
We zullen de komende weken meer weten, maar ik verwacht geen Renault aan de startgrid in 2010.... :-X