Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: Beco op 22 september 2009 - 09:16:30
De straf voor Renault kon inderdaad zwaarder, maar we moeten nu ook niet gaan overdrijven.

Overdrijven niet nee, maar een boete was nu toch het minste... :-\ Het is nu al de derde keer op een rij dat ze er zonder straf vanaf komen. Want dat voorwaardelijke gedoe is uiteraard compleet nutteloos.

RadioActiveMan

Ik veronderstel dat we onder "Een bijdrage leveren aan het FIA veiligheidsprogramma.", financiële en technische hulp mogen verstaan. Wat op hetzelfde neerkomt als een boete. Dit programma en deze straf hebben geen directe invloed op de F1 activiteiten, maar het speelt wel in op de productie van Renaults voor u en ik.

Mclaren is in 2007 ook veel minder hard gestraft dan sommigen hier menen te weten. $ 100 miljoen of toen € 72 miljoen, wat er nooit wordt bij verteld is dat het grooste deel van die bestond uit de gerechtskosten en het geld dat ze normaal hadden gekregen van de FOM voor hun stand in het WK. Bleef over iets van een € 25 à € 30 miljoen. Verder zijn toen niet lang alle betrokkenen persoonlijk gestraft, McLaren handelde als team en is dus ook gestraft als team. Renault wist, volgens de onderzoeken althans, van niks en is dan ook niet zwaar gestraft als team.

scho0634

Dat hadden ze er wél bij verteld, anders zou jij (en ik) het niet geweten hebben.

En het blijft 100 mln.

Jasper

"Het geld dat ze normaal hadden gekregen voor het WK" gaat natuurlijk niet op omdat ze door hun straf dat geld al uberhaupt niet hebben gekregen aangezien ze laatst zijn gezet in het WK...

janke

Citaat van: Makke op 22 september 2009 - 11:59:40
Citaat van: Beco op 22 september 2009 - 09:16:30
De straf voor Renault kon inderdaad zwaarder, maar we moeten nu ook niet gaan overdrijven.

Overdrijven niet nee, maar een boete was nu toch het minste... :-\ Het is nu al de derde keer op een rij dat ze er zonder straf vanaf komen. Want dat voorwaardelijke gedoe is uiteraard compleet nutteloos.
Hier zijn dus terecht 2 hoge medewerkers van Renault bestraft. En niet het hele Renault team. Zijn dus meerdere mensen die zo denken als ik. Prima straf, ook voor Renault. Boete was ook prima geweest.
Some things are too important to be left in the past.

RadioActiveMan

Citaat van: Jasper op 23 september 2009 - 01:28:07
"Het geld dat ze normaal hadden gekregen voor het WK" gaat natuurlijk niet op omdat ze door hun straf dat geld al uberhaupt niet hebben gekregen aangezien ze laatst zijn gezet in het WK...

Juist, maar de centen die normaal voor die 1ste plaats hadden gekregen in het WK zijn wel voor de boete gebuikt.


RadioActiveMan

Dan vind ik het raar dat hij een pardon kreeg. Je bent in zo'n situatie niet zomaar spijtoptant me dunkt.
Je kloot je team nu 2 keer. Piquet² mag inderdaad opkrassen van mijn part.

Jasper

Citaat van: Beco op 23 september 2009 - 07:27:33
Citaat van: Jasper op 23 september 2009 - 01:28:07
"Het geld dat ze normaal hadden gekregen voor het WK" gaat natuurlijk niet op omdat ze door hun straf dat geld al uberhaupt niet hebben gekregen aangezien ze laatst zijn gezet in het WK...

Juist, maar de centen die normaal voor die 1ste plaats hadden gekregen in het WK zijn wel voor de boete gebuikt.

Ik zie het punt echt niet... McLaren heeft géén geld gekregen voor hun plaats in het WK en heeft wél een boete betaald. Dat is een dubbele straf, niet iets dat elkaar opheft.

RadioActiveMan

Citaat van: Jasper op 23 september 2009 - 13:44:55
Citaat van: Beco op 23 september 2009 - 07:27:33
Citaat van: Jasper op 23 september 2009 - 01:28:07
"Het geld dat ze normaal hadden gekregen voor het WK" gaat natuurlijk niet op omdat ze door hun straf dat geld al uberhaupt niet hebben gekregen aangezien ze laatst zijn gezet in het WK...

Juist, maar de centen die normaal voor die 1ste plaats hadden gekregen in het WK zijn wel voor de boete gebuikt.

Ik zie het punt echt niet... McLaren heeft géén geld gekregen voor hun plaats in het WK en heeft wél een boete betaald. Dat is een dubbele straf, niet iets dat elkaar opheft.

Dat is het punt net, die boete werd voor het grootste deel betaald met het geld dat McLaren niet heeft gekregen. Ze hebben er buiten die $ 100miljoen geen extra centen aan verloren en dus is de straf minder zwaar als sommigen denken of in sommige  media verteld werd.
Waar spreek ik dat dit elkaar opheft eigenlijk?

McLaren_über_alles

Citaat van: Beco op 23 september 2009 - 13:59:48
Citaat van: Jasper op 23 september 2009 - 13:44:55
Citaat van: Beco op 23 september 2009 - 07:27:33
Citaat van: Jasper op 23 september 2009 - 01:28:07
"Het geld dat ze normaal hadden gekregen voor het WK" gaat natuurlijk niet op omdat ze door hun straf dat geld al uberhaupt niet hebben gekregen aangezien ze laatst zijn gezet in het WK...

Juist, maar de centen die normaal voor die 1ste plaats hadden gekregen in het WK zijn wel voor de boete gebuikt.

Ik zie het punt echt niet... McLaren heeft géén geld gekregen voor hun plaats in het WK en heeft wél een boete betaald. Dat is een dubbele straf, niet iets dat elkaar opheft.

Dat is het punt net, die boete werd voor het grootste deel betaald met het geld dat McLaren niet heeft gekregen. Ze hebben er buiten die $ 100miljoen geen extra centen aan verloren en dus is de straf minder zwaar als sommigen denken of in sommige  media verteld werd.
Waar spreek ik dat dit elkaar opheft eigenlijk?

De straf was 100 miljoen, punt.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.


Ferrari 2010

Renault verliest hun hoofdsponsor, die dit voorval uiteraard ziet aan een simpele manier om onder hun deal uit te komen. Ik ben blij dat Renault al verklaard heeft door te gaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Toch is dit voor Renault een onaangename verrassing, het zal ze zeker toch een paar miljoen kosten... Voor volgend jaar kunnen ze op zoek naar nieuwe sponsoren, het zal niet meevallen een titelsponsor zoals ING te vervangen in deze tijd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Citaat van: Schumi 2009 op 24 september 2009 - 22:06:03
Renault verliest hun hoofdsponsor, die dit voorval uiteraard ziet aan een simpele manier om onder hun deal uit te komen. Ik ben blij dat Renault al verklaard heeft door te gaan.

Ik hoop het! Dat ze verder gaan kunnen ze ook roepen uit commerciëel belang. ;)