Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Piquet heeft Briatore hier goed liggen gehad. Schijnheilig, achja, een beetje furieus vanwege zijn ontslag, maar het was toch niet zijn idee? (Als ik het juist heb gevolgd, want eerst was het zijn idee, dan dat van Briatore, heb het niet 100% gevolgd maar dacht toch dat het idee van Briatore kwam). Briatore heeft zich zwak gemaakt en Piquet heeft daarvan weten profiteren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Schumi 2009 op 21 september 2009 - 18:09:34
Piquet heeft Briatore hier goed liggen gehad. Schijnheilig, achja, een beetje furieus vanwege zijn ontslag, maar het was toch niet zijn idee? (Als ik het juist heb gevolgd, want eerst was het zijn idee, dan dat van Briatore, heb het niet 100% gevolgd maar dacht toch dat het idee van Briatore kwam). Briatore heeft zich zwak gemaakt en Piquet heeft daarvan weten profiteren.
Ik weet niet wiens idee het was. Maakt ook niet uit. Hij is ermee akkoord gegaan en heeft het uitgvoerd. Wat zijn motieven ook zijn.

Dan vind ik het ongekend schijnheilig om een jaar later ineens, tegen volledige immuniteit, alles op straat te gooien. Wees dan een vent en accepteer zelf ook een straf. Zo ben je gewoon een schijnheilig ventje. Net als zijn pa altijd is geweest. Met als enige verschil, dat pa een verdomd goede rijder was, en junior niets bijzonders is.

meatball

In de moderne f1 is blijkbaar alles toegelaten,voor mij hoeft het echt niet meer >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

ok dus zoveel zal er niet gebeuren, ze zullen het niet 2keer riskeren zoiets te doen. Zoals mclaren met die leugen begin dit seizoen. Wel zoals verwacht dat de FIA weer een lichte straf ging uitdelen. Ja dat zijn we wel gewoon van de fia, als we te horen krijgen dat er een beslissing zal vallen, dan komen ze altijd af met lichte straffen. Dus er verandert niks en kunnen we nu weer genieten van het seizoen

Tim C


Forza F1

Citaat van: Tim op 21 september 2009 - 16:02:57
Renault gaf meteen toe en nam acties.

11/09
Citaat
However, today the ING Renault F1 Team and its Managing Director Flavio Briatore personally, wish to state that they have commenced criminal proceedings against Nelson Piquet Junior and Nelson Piquet Senior in France concerning the making of false allegations and a related attempt to blackmail the team into allowing Mr Piquet Jnr to drive for the remainder of the 2009 season. The matter will also be referred to the Police in the UK.
http://www.ing-renaultf1.com/en/_2009/team/index.php#/team/newsdesk/communiques/22318/

16/09
Citaat
The ING Renault F1 Team will not dispute the recent allegations made by the FIA concerning the 2008 Singapore Grand Prix.
http://www.ing-renaultf1.com/en/_2009/team/index.php#/team/newsdesk/communiques/22335/

Bij McLaren duurde het gewoon langer om harde bewijzen te verzamelen. Bij Renault zijn die sneller gevonden, dus konden ze niet anders dan toegeven.

Ik vind het een schandalig lichte straf !! Niet eens een geldboete... ongelooflijk.... Toevallig gaat Renault nu ineens wel "een gulle bijdrage" leveren aan veiligheidsprojecten van de FIA  ::) Omkoperij noemen ze dat hier... Grof...

Ben benieuwd hoe Massa op dit nieuws zal reageren....

Enzo


McLaren_über_alles

#232
Citaat van: Forza Ferrari op 21 september 2009 - 21:18:31
Citaat van: Tim op 21 september 2009 - 16:02:57
Renault gaf meteen toe en nam acties.

11/09
Citaat
However, today the ING Renault F1 Team and its Managing Director Flavio Briatore personally, wish to state that they have commenced criminal proceedings against Nelson Piquet Junior and Nelson Piquet Senior in France concerning the making of false allegations and a related attempt to blackmail the team into allowing Mr Piquet Jnr to drive for the remainder of the 2009 season. The matter will also be referred to the Police in the UK.
http://www.ing-renaultf1.com/en/_2009/team/index.php#/team/newsdesk/communiques/22318/

16/09
Citaat
The ING Renault F1 Team will not dispute the recent allegations made by the FIA concerning the 2008 Singapore Grand Prix.
http://www.ing-renaultf1.com/en/_2009/team/index.php#/team/newsdesk/communiques/22335/

Bij McLaren duurde het gewoon langer om harde bewijzen te verzamelen. Bij Renault zijn die sneller gevonden, dus konden ze niet anders dan toegeven.

Ik vind het een schandalig lichte straf !! Niet eens een geldboete... ongelooflijk.... Toevallig gaat Renault nu ineens wel "een gulle bijdrage" leveren aan veiligheidsprojecten van de FIA  ::) Omkoperij noemen ze dat hier... Grof...

Ben benieuwd hoe Massa op dit nieuws zal reageren....

Een voorwaardelijke schorsing van een aantal jaar die pas ingaat als Renault nogmaals zo iets uithaalt. Met alle respect, maar dat is geen straf hé...

Dit voorval was in mijn ogen een pak erger dan de spionage rel, waarbij een ontevreden Ferrari medewerker zelf info doorgaf aan iemand van McLaren (OK, die info had natuurlijk niet moeten circuleren binnen de McLaren Group, al gebeurt er in het bedrijfsleven niks anders natuurlijk...). Bij Renault ging het echter om de teamleiding die zelf met het idee afkomt om gans de boel (teams, rijders + miljoenen kijkers) te belazeren, iemand bewust te laten crashen en zo onrechtmatig een overwinning weg te kapen.

Dit toont nogmaals aan dat de FIA steeds straft met twee maten en twee gewichten. Als McLaren voor het spionage schandaal al zo'n zware straf (boete) kreeg, dan had de boete voor Renault dit bedrag zeker moeten evenaren of een uitsluiting voor de rest van het seizoen. Want ik herhaal : de teamleiding die zelf een streek uithaalt om iedereen te belazeren is in mijn ogen erger dan een medewerker van een ander team dat op eigen initiatief info doorgeeft (info had niet moeten circuleren, maar geef toe, hoe groot is die verleiding niet...). Als je beide zaken met elkaar wilt vergelijken, is het voor mij als dat de McLaren top destijds zelf mensen omkocht/detectives inhuurt om info van Ferrari te bemachtigen . Dat was niet het geval, vandaar dat ik de Renault zaak toch een stuk erger vind.

Over Piquet: Het was fout wat hij deed, maar toch vind ik niet dat hij daarvoor (zwaar) gestraft moest worden. Hij werd betaald door het team en Flavio was z'n manager. Als deze dan mooie dingen beloofd (of dreigt met het einde van z'n carriere) als hij niet gehoorzaamd, dan kan je die jongen weinig verwijten. Hij was eigenlijk gewoon te loyaal, deed wat z'n werkgever hem vroeg, stelde zich dus te braaf op om z'n carriere te redden.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

scho0634

Citaat van: Forza Ferrari op 21 september 2009 - 21:18:31
Ben benieuwd hoe Massa op dit nieuws zal reageren....
Vermoedelijk zal het hem jeuken. Hij heeft andere problemen.

Tim C

#234
Voor de mensen die meteen met citaten zitten te zwaaien: Het officiele standpunt van McLaren tijdens de zittingen was dat het ging om een geïsoleerd geval, dat het team er niets mee te maken had. Dat terwijl mensen van het team op de zitting kwamen beweren dat van de informatie doorheen het team gebruik werd gemaakt.

Citaat van: McLaren_über_alles op 21 september 2009 - 21:58:53
Hij was eigenlijk gewoon te loyaal, deed wat z'n werkgever hem vroeg, stelde zich dus te braaf op om z'n carriere te redden.
Het moment dat het voor hem niet meer uitkwam dan ging hij praten. Dat is niet loyaal zijn, dat is gewoon opportunistisch zijn...

meatball

Het is duidelijk dat de f1 enkel nog om geld draaid,als dit gewoon mag dan is het einde toch zoek.Nogmaals wat er bij McLaren gebeurde mag natuurlijk niet maar ,hoe korter McLaren bij Ferrari zit hoe beter de race's,dus voor mij als voormalig f1 kijker was dat wel spannender.Dit geval echter herleid de f1 tot een soort show waar de winnaar opvoorand gekent is net als bij worstelen,deze vorm van de f1 mag van mij afgevoerd worden  :'(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Ik denk dat we niet moeten doen dat dit wekelijks gebeurt. Dit zijn uitzonderingen.

Enzo

Zo....jullie zijn er vroeg bij......of laat....!

@ Gehaktbal, denk dat het wat overdreven is om de vergelijking met worstelen te maken. Ja, er is iets onregelementairs gebeurd! In een miljoenensport als de f1 zijn de belangen gigantisch. Ik zou niet stellen dat de sport helemaal rot is, tis eerder een schifting van welwillende participanten en gelegenheidsmanipulators.
De kopstukken van dit schandaal zijn eruit gebonjourd en we kunnen nu verder wat mij betreft, geen reden om te stoppen met f1 kijken i.i.g..

Enzo

#238
Las toevallig net dit artikel, pakt nog iets ongelukkiger uit voor Flavio als dit door gaat... ::)

CitaatDe levenslange verbanning van Flavio Briatore uit de Formule 1 en andere FIA-evenementen kan voor de Italiaan nog wel eens extra vervelende gevolgen hebben. Hij is namelijk mede-eigenaar van de Britse voetbalclub Queens Park Rangers, maar de regels schrijven voor dat niemand met een schorsing uit een andere sport eigenaar van een voetbalclub mag zijn

RadioActiveMan

De straf voor Renault kon inderdaad zwaarder, maar we moeten nu ook niet gaan overdrijven. De hoofdfiguren en dan vooral Briatore hebben zware straffen gekregen, ze hebben in principe gehandeld buiten Renault om. Renault heeft na intern onderzoek, acties ondernomen en na het FIA onderzoek is gebleken dat Renault als team weinig te maken had met deze actie. We kunnen concluderen dat de WMSC een verschil zag tussen hoe McLaren in de spionagezaak eruit kwam, als team dus, en hoe Renault in deze zaak eruit kwam, enkele individuen die buiten het team om handelen.

Het pardon voor Piquet is vergelijkbaar met het pardon dat Alonso in 2007 heeft gekregen.