Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: Tim op 17 september 2009 - 19:05:29
Hier is hoe ik denk dat deze situatie ontstaan is:

Nelson had schrik voor z'n zitje. Wist dat Renault naar stekker aan het zoeken was om hem eruit te trekken. Hij gaat naar Symonds en Briatore en zegt hen: Kijk, ik heb schrik voor mijn zitje, jullie hebben schrik voor jullie jobs en die van de rest van het team. Wat dacht je ervan als ik van de baan ging terwijl je Alonso op een zeer agressieve strategie zet?

Symonds en Briatore lachen het idee weg, maar na een rampzalige kwalificatie lijkt het de enige overblijvende optie. Ze gaan naar Nelson en zeggen hem dat het plan door kan gaan. Ze wijzen de perfecte locatie aan.

Schandalig, absoluut. Alleen met de vinger naar Symonds en Briatore wijzen? Ongehoord!

Ik geloof nooit dat Piquet met die gedachtegang naar dat duo is gestapt. Ik ben er quasi zeker van dat het brein achter deze affaire Symonds en Briatore zijn. Piquet kreeg de 'vraag' en gehoorzaamde in de hoop nog een tijdje in die Renault te mogen racen. Natuurlijk gaat Piquet hier ook zwaar in de fout, alleen zal hij - jammer genoeg - geen straf krijgen.

sloggerke

Citaat van: Makke op 17 september 2009 - 15:03:01
Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 14:55:31
Citaat van: Makke op 17 september 2009 - 14:48:42
Een kans wel, een héle grote kans zelfs want er is een misdrijf
Welk misdrijf dan? Of heb je het nog over Stepneygate?

Competitievervalsing is toch een misdrijf lijkt me?

Neen. Want een MISDRIJF impliceert een strafrechtelijke inbreuk.

Een strafrechtelijke inbreuk komt voor de Correctionele rechtbank.

En de Correctionele rechtbank is geen Burgerlijk recht.
(doch wel strafrecht)

Even in de predikatenlogica een paar proposities meegeven:
ELK misdrijf is een strafrechtelijke inbreuk,
ELKE strafrechtelijke inbreuk komt voor de Correctionele rechtbank,
conclusie: Misdrijven komen nooit voor de Burgerlijke rechtbank.

Quod erat demonstrandum.... Zou Spinoza zeggen.
Laat dat meteen ook een antwoord zijn op je post erna.

Maar de bevoegde rechter is die van Singapore.(plaats van de feiten)... Dus alles kan...

scho0634

#197
Citaat van: meatball op 17 september 2009 - 18:47:45
Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 14:41:34
Speciaal voor Meatball:

De FIA is overtuigt dat Alonso van niets wist.

(formule1.nl)
;D ;D ;D De FIA weet ook wel beter maar probeert de f1 niet al te veel schade te laten oplopen,wat trouwens niet zal lukken,iedereen die ik vandaag sprak is volledig f1 moe op dit moment.Als ze niet met zware straffen komen verliest de f1 alle geloofwaardigheid,dus snel ingrijpen nu en geen genade met wie dan ook zelfs al is het een wk.Als Alonso hier geen enkel vermoeden van had dan is hij gewoon verschrikkelijk naief en dat geloof ik niet,dit soort op voorand genomen beslissingen neem je in teamverband.
Ik ga gewoon uit van de info die ons verstrekt wordt, want van onbewezen hersenspinsels wordt niemand wijzer. Daaruit blijkt dat uit onderzoek naar voren is gekomen dat FA van niets weet.

Dan kan een forummer daar wel om lachen, om zijn vooringenomen mening krampachtig vol te houden. Maar het lijkt mij zaak om je gewoon aan de feiten te houden. Op dit moment wijst niets erop dat FA medeplichtig is, behalve dan jouw theorie. Tsja.

Overigens weet ik niet waar jij vandaan komt, maar bij ons is niemand F1 moe. De F1 zal geen enkele schade ondervinden van Renault.

CitaatCitaat van: Makke op Vandaag om 18:18:27

Ahnee? Als Williams daar na de uitspraak van de WMSC mee naar de burgerrechtbank stapt, dan krijgen die 100% zeker een schadevergoeding. Natuurlijk kan je voor die affaire naar de burgerrechtbank stappen.

Nee hoor. Dan krijgen ze niets. Williams is geen slachtoffer. Williams heeft een overwinning misgelopen omdat iemand regelsvan de FIA onderdook. Meer niet. Voor het verbreken van spelregels verwijzen ze je terug naar de FIA. Een burgerrechter bepaald niet of dit een terechte ingreep van Renault was. Dat doet de WMSC.

De zaak Witsel die je nog aanhaalde zal op mishandeling worden gegooid. Dat zou hier misschien gekund hebben, als er een slachtoffer zou zijn geweest. Die is er niet.

_Makke_

Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 19:58:52
CitaatCitaat van: Makke op Vandaag om 18:18:27

Ahnee? Als Williams daar na de uitspraak van de WMSC mee naar de burgerrechtbank stapt, dan krijgen die 100% zeker een schadevergoeding. Natuurlijk kan je voor die affaire naar de burgerrechtbank stappen.

Nee hoor. Dan krijgen ze niets. Williams is geen slachtoffer. Williams heeft een overwinning misgelopen omdat iemand regelsvan de FIA onderdook. Meer niet. Voor het verbreken van spelregels verwijzen ze je terug naar de FIA. Een burgerrechter bepaald niet of dit een terechte ingreep van Renault was. Dat doet de WMSC.

Williams en met uitbreiding de sponsoren zijn wel een slachtoffer.

Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 19:58:52
De zaak Witsel die je nog aanhaalde zal op mishandeling worden gegooid. Dat zou hier misschien gekund hebben, als er een slachtoffer zou zijn geweest. Die is er niet.

Mishandeling... Ik denk dat 'toebrengen van opzettelijke slagen en verwondingen' al wel zal voldoen.

scho0634

Nou ja, wie weet. Ik ben ook geen jurist en bovendien heb je het over het Singaporse (of Singaporeese) recht.

We zullen wel zien.

Enzo

Citaat van: Burorri op 17 september 2009 - 14:31:52
CitaatVolgens mij verloor Hamilton het meeste door die pitstops, want volgens mij verloor hij het meeste door die pitstops.....



Quote van het seizoen..... ;D ;D ;D

Jasper

Citaat van: Burorri op 17 september 2009 - 14:31:52
Citaat van: tune op 17 september 2009 - 13:52:01
Hamilton werd derde, maar wie weet hoe de uitslag geweest zou zijn als dit niet gebeurd zou zijn, ik meen me te herinneren dat een paar drivers bestraft zijn omdat ze niet genoeg benzine meer hadden en binnen moesten komen tijdens het pitten....tijdens die safetycar situatie...
Volgens mij verloor Hamilton het meeste door die pitstops, want volgens mij verloor hij het meeste door die pitstops. Massa weet ik eerlijk gezegd niet meer waar hij stond of hoe hij stond. Volgens mij was hij al terug gevallen door een rijders fout, maar dat durf ik niet te zeggen meer eigenlijk.

Massa --> iets met een brandstofslang

Folkert

Citaat van: Jasper op 17 september 2009 - 23:19:46
Citaat van: Burorri op 17 september 2009 - 14:31:52
Citaat van: tune op 17 september 2009 - 13:52:01
Hamilton werd derde, maar wie weet hoe de uitslag geweest zou zijn als dit niet gebeurd zou zijn, ik meen me te herinneren dat een paar drivers bestraft zijn omdat ze niet genoeg benzine meer hadden en binnen moesten komen tijdens het pitten....tijdens die safetycar situatie...
Volgens mij verloor Hamilton het meeste door die pitstops, want volgens mij verloor hij het meeste door die pitstops. Massa weet ik eerlijk gezegd niet meer waar hij stond of hoe hij stond. Volgens mij was hij al terug gevallen door een rijders fout, maar dat durf ik niet te zeggen meer eigenlijk.

Massa --> iets met een brandstofslang
Ik heb het natuurlijk over de ongetimede pitstops, niet over het verloop van een pitstop.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Hier de brief van Flavio aan Nelson, hier had hij nog hoop op een goede afloop....
CitaatMr. Nelson PIQUET
Rodovia DF-OOl, km 25
Fazenda Piquet
Brasila
DF-BRASIL
PERSONAL AND CONFIDENTIAL
SENT BY EMAIL AND REGISTERED LETTER
Nelson,
I was extremely shocked to learn from Mathieu Michel, and from Bemie, as a matter of
confirmation, that you would have declared that Nelsinho was asked by Renault to cause an
accident in the 13"th lap of the Grand Prix of Singapore, 2008, in order to have Femando
Alonso win this Grand Prix with the help of the pace car.
I was also extremely shocked to learn that you were threatening to make this contention
before the FIA as a mean of pressure to obtain from Renault, against your silence, a
continuation of the Driving Agreement relating to Nelsinho after the last Hungarian Grand
Prix notwithstanding the option of termination set forth in favor of the team that was agreed
upon between us at the outset of the Nurburgring Race.
Firstly, you can easily imagine that I can certainly not accept your contention that the Renault
Team, myself, and your son entered into some sort of conspiracy that would not only have an
impact on the result of the competition, but actually, that may put at risk the safety of all the
contenders in the Grand Prix just to have Femando Alonso obtaining a racing advantage. I am
outraged that you could think that I myself, not mentioning your son and the other people in
the Renault's Team, could have any part in such a strategy that may constitute a criminal
offense.
Secondly, I am forced to consider that your threat constitutes without doubt a blatant attempt
of exerting blackmail against Renault F 1 and myself to extort an illegitimate advantage by
way of threats and outrageous lies on the basis of an alleged hear-say.
RENAULT
Renault F1 Team Umited - Enstone - Oxfordshire - OX7 4EE - England
Telephone: +44 (0) 1608 678000 Facsimile: +44 (0) 1608678800
Registered Office: 16 Old Bailey - London - EC4M 7EG - England. Registered In England No. 1806337

Enzo

http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2009/09_september/17/images/renault2_1482614a.pdf

Na het lezen van deze verklaring lijkt het erop dat Pat Symonds de mastermind was achter dit alles.... ::)


janke

Sorry, maar dit  is toch wel allemaal wat overtrokken vind ik. Je kunt natuurlijk overal wel wat achter zoeken. Verstappen klapt op de auto van Montoya. MS drukt Montoya het grasveld in enz. Alhoewel, MS vs Hill ?? ::)
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Dat is gewoon een hersenspinsel van iemand. Vermakelijk om te lezen, maar verder niet serieus te nemen.

_Makke_

Inderdaad, dat is wel héél ver gezocht. Ze zullen hem wel gezegd hebben dat, als hij kon, dat hij MS maar wat moest hinderen en ophouden. Maarja, waar zeggen ze dat niet.

Forza F1

Alléé, nu nog wachten op de bekentenis van Alonso ivm zijn betrokkenheid  :)