Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

scho0634

Speciaal voor Meatball:

De FIA is overtuigt dat Alonso van niets wist.

(formule1.nl)

_Makke_

Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 08:18:30
Ferrari had McLaren wellicht kunnen aanklagen voor bedrijfsspionage, want dat is wel wettelijk verboden.

Ferrari had dat inderdaad kunnen doen, maar er is een groot verschil tussen actieve spionage en passieve spionage. Die geheime informatie is niet door McLaren vergaart, maar door een werknemer van Ferrari, een héél groot verschil. Voor de rest was het ook niet slim geweest van Ferrari, ik kan me niet voorstellen dat McLaren het daar bij gelaten had. In zo'n geval had McLaren ongetwijfeld zijn straf aangevochten bij een burgerrechtbank. Ze gaan toch niet 2x boeten voor 1 misdrijf. Met als gevolg dat McLaren ongetwijfeld een kleinere straf had verkregen.

Voor de rest zal Renault ook niet berecht worden voor een burgerrechtbank. Wie gaat er in godsnaam een klacht indienen tegen Renault?

_Makke_

Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 14:41:34
Speciaal voor Meatball:

De FIA is overtuigt dat Alonso van niets wist.

(formule1.nl)

Goh, ik kan moeilijk geloven dat hij van niets wist. Zijn taktiek wordt ongetwijfeld met hem overlegt, dus het kan bijna niet anders dan dat hij wist van de plannen van Renault. Als ze hem - zo ver op de startgrid- willen laten starten met een bijna lege tank, dan stelt een piloot als Alonso toch wel vragen zeker.

scho0634

Citaat van: Makke op 17 september 2009 - 14:44:08
Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 08:18:30
Ferrari had McLaren wellicht kunnen aanklagen voor bedrijfsspionage, want dat is wel wettelijk verboden.

Ferrari had dat inderdaad kunnen doen, maar er is een groot verschil tussen actieve spionage en passieve spionage. Die geheime informatie is niet door McLaren vergaart, maar door een werknemer van Ferrari, een héél groot verschil. Voor de rest was het ook niet slim geweest van Ferrari, ik kan me niet voorstellen dat McLaren het daar bij gelaten had. In zo'n geval had McLaren ongetwijfeld zijn straf aangevochten bij een burgerrechtbank. Ze gaan toch niet 2x boeten voor 1 misdrijf. Met als gevolg dat McLaren ongetwijfeld een kleinere straf had verkregen.

Voor de rest zal Renault ook niet berecht worden voor een burgerrechtbank. Wie gaat er in godsnaam een klacht indienen tegen Renault?
Dat was ook mijn punt. Dat slaat inderdaad nergens op en heeft ook geen kans in de rechtbank.

_Makke_

Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 14:46:18
Citaat van: Makke op 17 september 2009 - 14:44:08
Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 08:18:30
Ferrari had McLaren wellicht kunnen aanklagen voor bedrijfsspionage, want dat is wel wettelijk verboden.

Ferrari had dat inderdaad kunnen doen, maar er is een groot verschil tussen actieve spionage en passieve spionage. Die geheime informatie is niet door McLaren vergaart, maar door een werknemer van Ferrari, een héél groot verschil. Voor de rest was het ook niet slim geweest van Ferrari, ik kan me niet voorstellen dat McLaren het daar bij gelaten had. In zo'n geval had McLaren ongetwijfeld zijn straf aangevochten bij een burgerrechtbank. Ze gaan toch niet 2x boeten voor 1 misdrijf. Met als gevolg dat McLaren ongetwijfeld een kleinere straf had verkregen.

Voor de rest zal Renault ook niet berecht worden voor een burgerrechtbank. Wie gaat er in godsnaam een klacht indienen tegen Renault?
Dat was ook mijn punt. Dat slaat inderdaad nergens op en heeft ook geen kans in de rechtbank.

Een kans wel, een héle grote kans zelfs want er is een misdrijf. Alleen denk ik niet dat er iemand het ze ver gaat drijven. Het zou dom zijn ook mijns inziens. Dat Zwitsere consortium is zowat de enige die er baat bij kan hebben. Als de FIA het niet kan regelen dat er 14 teams op de startgrid staan, dan zouden zij zowat de enige partij zijn die ik zo'n actie zie ondernemen. De kans vergroot dan natuurlijk dat Renault zich terugtrekt uit de F1. Maja, het lijkt me echt onrealistisch.

scho0634

Citaat van: Makke op 17 september 2009 - 14:48:42
Een kans wel, een héle grote kans zelfs want er is een misdrijf
Welk misdrijf dan? Of heb je het nog over Stepneygate?

_Makke_

Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 14:55:31
Citaat van: Makke op 17 september 2009 - 14:48:42
Een kans wel, een héle grote kans zelfs want er is een misdrijf
Welk misdrijf dan? Of heb je het nog over Stepneygate?

Competitievervalsing is toch een misdrijf lijkt me?

scho0634

Citaat van: Makke op 17 september 2009 - 15:03:01
Competitievervalsing is toch een misdrijf lijkt me?
Het is competitievervalsing omdat je de regels van de FIA overteedt. Dat is geen wettelijk misdrijf.

Maar je hebt je wel gecommitteerd aan de regels van de FIA. Daarom mag de WMSC de straf bepalen en geen burgerrechter.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 17 september 2009 - 13:57:48
Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 07:14:42
Citaat van: Jasper op 16 september 2009 - 22:37:25
Gaan we nu beweren dat een crash in de F1 geen gevaarlijke situatie is? :-\ Zullen we dan ook ineens maar de safety car gewoon afschaffen als die toch niks toevoegt?

Dit is duidelijk wel het opzettelijk creëren van een gevaarlijke situatie hoor, dat staat volgens mij niet eens ter discussie. Misschien niet eens in de eerste plaats voor Piquet zelf, maar dan wel voor de andere coureurs en vooral voor de marshalls.

Bovendien kan competitievervalsing in sommige gevallen ook door de burgerrechter behandeld worden, en van competitievervalsing is er toch ook echt wel sprake.

De SC komt op de baan omdat er overal troep ligt. Ik zie de relevantie niet.

En waarom komt de SC op de baan wanneer er troep ligt? Omdat die troep gevaarlijk is.
In de eerste plaats om de marchalls de kans te geven om alles op te ruimen. Die troep is gevaarlijk ja, maar of je daar nu zelf aan 100/h doorrijdt of achter een SC, doet er niet toe. De SC komt er om het "fair" te houden en iedereen tegelijk en aan een normaal tempo erlangs te laten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Wat is er zo raar aan met weinig benzine te starten en een korte eerste stint te rijden?
Meteen hoorde iedereen het te weten bij Renault precies...

Die Safety car mogen ze terug afschaffen! Nog nooit iets goed, laat staan iets fair van gekomen.
Herinner u dat gezever met Schoenmaker die dan te snel afremde, dan te veel afstand liet tussen zichzelf en de Safety car.... enz..
Oplossing: veld stil leggen bij te ernstige ongevallen en HERSTART! Was vroeger ook en het publiek zal het smaken.

Een Burgerlijke rechtbank kan niet oordelen over "gevaar", enkel over ( burgerlijke en dus onopzettelijke!) "fout". Het probleem bij een fout is dat er eveneens (materiële of vergoedbare) "schade" moet zijn.
Hier kan enkel sprake zijn van het "opzettelijk in gevaar brengen". Maar dan zit je in de .... verkeersovertredingen. :)... Laat Renault dus maar gestraft worden door de instellingen die daar voor dienen ipv te fantaseren over een burgerlijke rechtbank.

Ferrari 2010

Wat is er zo raar aan starten met weinig benzine:
Inhalen in de F1 is niet eenvoudig, zeker niet op een stratencircuit. Als je dus achteraan start, start je beter zwaar, je rijdt een langere 1e stint dan diegenen voor je en kan ze zo inhalen tijdens pitstops (als je sneller bent). Een korte eerste stint, of dus waarschijnlijk een 3-stopper zoals Renault blijkbaar "gepland" had, is onlogisch, want het vraagt om in elke stint veel tijd goed te maken en zo tijd te hebben voor een extra stop. Maar jij rijdt steeds met een lichte bak, achter mensen met een zwaardere bak, inhalen is moeilijk dus maak je geen tijd goed. Een 3-stopper is bijna enkel verstandig als je vooraan rijdt. Een lichte eerste stint en dan gewoon een 2-stopper is achteraan ook niet slim, want iedereen voor je staat zwaarder, is dus trager, maar je kan ze niet inhalen. Resultaat: jij moet de helft eerder pitten terwijl je nog niets opgeschoven bent, je hebt dus geen effect gehad van je lichte bak.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 15:24:40
Citaat van: Makke op 17 september 2009 - 15:03:01
Competitievervalsing is toch een misdrijf lijkt me?
Het is competitievervalsing omdat je de regels van de FIA overteedt. Dat is geen wettelijk misdrijf.

Maar je hebt je wel gecommitteerd aan de regels van de FIA. Daarom mag de WMSC de straf bepalen en geen burgerrechter.

Ahnee? Als Williams daar na de uitspraak van de WMSC mee naar de burgerrechtbank stapt, dan krijgen die 100% zeker een schadevergoeding. Natuurlijk kan je voor die affaire naar de burgerrechtbank stappen.

Net als de tackle van Witsel. Dat is ook een overtreding van de regels van de KBVB en met uitbreiding van de FIFA. Maar als Wasyl daarmee naar een burgerrechtbank stapt (wat die ook gaat doen) heeft die ALTIJD een zaak.

_Makke_

Citaat van: sloggerke op 17 september 2009 - 16:12:52
Die Safety car mogen ze terug afschaffen! Nog nooit iets goed, laat staan iets fair van gekomen.

Inderdaad, en schaf die gele vlaggen ook maar af. Allemaal onnodig. Laat de F1 bolides maar op volle snelheid voorbij razen. De marshall's moeten maar zorgen dat ze het puin zo opruimen.

meatball

Citaat van: 0634 op 17 september 2009 - 14:41:34
Speciaal voor Meatball:

De FIA is overtuigt dat Alonso van niets wist.

(formule1.nl)
;D ;D ;D De FIA weet ook wel beter maar probeert de f1 niet al te veel schade te laten oplopen,wat trouwens niet zal lukken,iedereen die ik vandaag sprak is volledig f1 moe op dit moment.Als ze niet met zware straffen komen verliest de f1 alle geloofwaardigheid,dus snel ingrijpen nu en geen genade met wie dan ook zelfs al is het een wk.Als Alonso hier geen enkel vermoeden van had dan is hij gewoon verschrikkelijk naief en dat geloof ik niet,dit soort op voorand genomen beslissingen neem je in teamverband.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

Hier is hoe ik denk dat deze situatie ontstaan is:

Nelson had schrik voor z'n zitje. Wist dat Renault naar stekker aan het zoeken was om hem eruit te trekken. Hij gaat naar Symonds en Briatore en zegt hen: Kijk, ik heb schrik voor mijn zitje, jullie hebben schrik voor jullie jobs en die van de rest van het team. Wat dacht je ervan als ik van de baan ging terwijl je Alonso op een zeer agressieve strategie zet?

Symonds en Briatore lachen het idee weg, maar na een rampzalige kwalificatie lijkt het de enige overblijvende optie. Ze gaan naar Nelson en zeggen hem dat het plan door kan gaan. Ze wijzen de perfecte locatie aan.

Schandalig, absoluut. Alleen met de vinger naar Symonds en Briatore wijzen? Ongehoord!